روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الثالث والعشرون

رواية لهيب العشق البارت الثالث والعشرون

رواية لهيب العشق الحلقة الثالثة والعشرون

ديلان بتكون بتتمشي وهي بتفكر في باران وفجأه بتلاقيه قدامها
بيجري عليها باران بلهفة وبيحضنها كأن عايز يدخلها في صدره
بيفك الحضن بتتلاقي عيونهم بيدمع باران وبيقولها
باران :انا آسف لان محكيتلكش من الاول آسف على دموعك اللي نزلت بسببي آسف على حزنك اسف يا حب حياتي
وبيرجع بيحضنها ثاني
ديلان بحزن : باران بعد خلص إحنا إنتهينا
باران : مستحيل اسيبك مستحيل ننتهي انتي ليه وبس وانا ليكي وبس…
ديلان ببكاء : وسراب
باران : سراب ماضي وانتي حاضري ومستقبلي
بيقعدوا على طاوله و بيبدأ باران يحكي لديلان كل شي
من يوم ما شافها واللي قالتهوله سراب على جواهر وكل شي
ديلان بصدمه : كيف جواهر يعمل كدا وليه اصلاً
باران : لان بيغير مني كان مع ان من عيلة مهمه زيي بس ابوه كان دايما يتخانق معاه ويقله شوف باران اتعلم منه.. الخ
ديلان : يعني علشان كذا يعمل دا كله دا شخص مريض
باران : انا كنت بشتغل مع ابويا وكنت بدرس وكنت بطلع الأول في دراستي كنت شاطر في كل شي يعني
اما هو كان سهر وشرب وكان يسقط كتيير ويعد السنه لان مكنش بيحضر
وبحكم ان ابوه دكتور أكبر دكتور في البلد كان لازم يطلع ابنه دكتور زيه
ديلان : يعني علشان كدا حكي معايا على كذبك انت وبابا عليه كان فاكر بكدا اسيبك ويكون نجح في تخطيطه
باران : هو نجح فعلاً لأنك اتخليتي عني
ديلان : لا انا متخليتش جيت وقتها ليك لحتى اعتذر منك واقولك ان انا هسيب الشغل بس….
باران : شفتي سراب طب وليه مجتيش وتخانقتي معايا او عملتي اي شي لي سبتيني ومشيتي
ديلان : لان كنت عايزاك تختار وتاخد قرارك بنفسك علشان كدا بعدت عنك يا باران
باران : وانا اخترتك انتي انتي وبس بحبك
ديلان بتبص عليه وهي مبتسمه نص ابتسامه بتقول
ديلان : بجد يا باران بتحبني يعني..
باران : انا بعشقك انتي وعايزك انتي عايزك انتي تكوني ام أطفالي وزوجتي وبنتي وصديقتي وكل شي مش عايز غيرك في حياتي
بتنبسط ديلان من كلامه بس مش بتبين دا
ديلان : انا لازم امشي لحتى أجهز الفستان وكل شي تبع الحفله بكرا
باران : اي اكيد د بس ممكن ميكنش مفتوح ولا مبالغ فيه لان انا بغاار كثيير على ممتلكاتي😂
ديلان :يعني انا من ممتلكاتك دلوقتي 😁
باران : طبعاً واهمهم كمان
ديلان : تعرف احسن شي اوريك الصوره بتاعت الفستان
بتفتح الفون بتاعها وبطلع صوره لفستان
باران : اولماز يا ديلان والله ما بسمح وبتطلعي على الستيج كدا قدام كل الحضور تستلمي الجائزة مستحيل
بيكون الفستان مفتوح من الظهر وعند الصدر فتحه كبيره
ديلان : انا هلبس دا باران وبتسيبه وبتمشي وهي كاتمه الضحكه
باران : لك كيف تلبس فستان كدا انا مستحيل اقبل لازم اعمل شي
بتوصل ديلان الغرفه وهي ميته على نفسها من الضحك عليه بتقول
ديلان : خليكي يا كارابي تجن شوي
وبتطلع الفستان بتاعها بيكون شي سنبل وجميل جداً لونه نبيتي غير اللي ورتهوله في الفون
وأخير بيخلص اليوم وبيجي يوم جديد وبيكون باران منامش طول الليل وهو بيفكر في ديلان وجرائت الفستان بيروحله مالك
مالك : مالك باران باين عليك منمتش من امبارح
بيحكيله باران اللي حصل
بيموت على نفسه من الضحك مالك وان ديلان لعبة عليه لعبه
باران بصدمه : كيف
مالك : نعم ديلان لعبة عليك انا شفت الفستان عادي جداً
باران بفرحه : واخيرا اقدر ارتاح و اخد نفس
بعد شوية وقت بتكون ديلان بتتجهز في الغرفه وبتعمل شعرها والميك أب
وباران بيكون بيلبس هو ومالك البدل
راح حط الصور تحت
واخيراً بتخلص ديلان وبتطلع تنزل بيكون مالك وباران قدام باب الفندق
اول ما بيشوفها باران بيتوه في جمالها ونعومة الفستان بتاعها وجماله
ديلان :مالك طالع كثيير حلوه بتجنن
مالك : وانتي برنسس طالعه
ديلان : بعرف 😁
باران : جميلة جدا
ديلان : شكرا وبتسيبه وبتمشي بتركب السيارة
باران بيكون لسه مصدوم مكانه
مالك : باران يله الحفله بتضيع بعدين بص عليها
باران : بيفوق على نفسه واخيرا…
بيضحك أخذت عقلي مني ديلان بجمالها
بيوصل على مكان الحفل اللي بيكون مليان صحافي لان بيكون في أكبر أطباء في اسطنبول و دكاترة من خارج البلد حفل ضخم
بتنزل ديلان بكبرياء بيقرب عليها باران وبتشبك ايده بتدخل بكل كبرياء
وهي داخله الكل بيطلع عليها من جمالها ونعومتها الصحافة دكتورة ديلان دكتورة ديلان
بيكون الحفل بيتزاع على التلفزيون بيشوفوع كل من الكارابي والـ ديمير
صبيحة بتنبسط ان باران وديلان مع بعض واخيرا رجعو اتصالحو
بنرجع لديلان اللي بتتصور من قبل الصحفين مع باران ولحالها
ومع مالك.. وباران لحاله.. ومالك لحاله.. وهما الثلاثه مع بعض
بيدخلو وبيلتزمو الإمكان بتاعتهم وبعد شويه من الوقت بتبدأ تسليم الجوائز
بيبدأ الحفل مع مقدمة من مالك وصديق ليه من امريكا ان إد اي العلاج النفسي مهم ولو الانسان أهمله ممكن ضيع ويضيع حياتة ولو عالجة هتفرق معاه… الخ
بعد عدة وقت من تسليم الجوائز بتكون اخر جائزه من نصيب ديلان ديمير
بتروح على المسرح بكل فخر بنفسها بتستلم الجائزه وبتلقي كلمه
ديلان : انا بهدي الجائزه لعيلتي وأبي لأنهم وقفو جنبي كثيير ولان لو انا اليوم هنا هيكون بسبب أبي واصراره ان انا اقدر اكون هنا
بهدي الجائزه لصديقي الوحيد دكتور مالك يعني شهادتي فيه مجروحه مهما قلت مش هوفيه حقه عليه
واخر شي بهديها لخطيبي باران كارابـي وزوجي المستقبلي
اي يا رفاق انا بدعو كل الموجودين على عرسي لان هيكون قريب جداً أن شاء الله 🌹
معلش طولت عليكم بس اخر شي بصفتي هون بس راح قول قرار أتخذته
انا بقطع علاقتي بمستشفى السيد جواهر تمامًا السبب هو بيعرفه اكيد
من اليوم انا بقطع علاقتي بالمستشفى وشكراً ليكم
بتنزل ديلان والكل بيصفق لها بتروح لمكانها
باران : بحبك كثيير يا ديلان أنا بعشقك بعشقك يابنت
ديلان : تقبل تتزوجني
باران بصدمة : كييف
ديلان : بكرا بنروح نكتب كتابنا هنا موافق أو لا فكر لغاية لما نطلع
بتكون جدية كثيير ديلان في كلامها
وباران بيكون حاسس ان قرارها دا وراه شي اكيد بس مبسوط لان هتكون مرتو واخيرا……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى