رواية علمتني الحب الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرفت سعيد
رواية علمتني الحب الجزء السابع عشر
رواية علمتني الحب البارت السابع عشر
رواية علمتني الحب الحلقة السابعة عشر
سما بتسرع: لا علفكرة الحكاية مش ان امك عايزه تفخم فيكي ولا حاجه امك عايزه تجوزك نهال…. وسكتت فجأة: اي اللي قولته ده
سليم:انا عارف ان امي عايزه تجوزني نهال بس ده مش المهم يا سما المهم انا عايز اي وبحب مين انا لو كنت بحب نهال كنت اتجوزتها ومحدش كان هيمنعني انتي فهماني ياحبيبتي
سما:فهماك ياحبيبي
سليم بصدمه:نعععم
سما بخضه:في اي
سليم:قولتي اي
سما:بقولك فهماك
سليم:اللي بعدها
سما بكسوف وحب:بقولك ياحبيبي
سليم:صلاة النبي احسن..اخيررا بقولك اي قوليها قوليها بسرعه قبل ما تحصل مصيبه
سما بكسوف:خلاص بقا
سليم:قوووليها
سما:بح قطع كلمتها للمرة الثالثه الفون رن
سما:هههههههههههههههههه
سليم:اقسم بالله ما انا رادت غير لما تقوليها
سما بضحك:سليم رد ليكو….
سليم:حتي لو كان بيو*لع اللي بيكلمني خلصصي قوليها
سما:بحبك
سليم نسي اللي بيرن:وانا كمان
سما:رد بقا
سليم:جه يشوف لقه نهال
سما:مين؟
سليم بتوتر:شغل
سما:طب ماترد
سليم:هو بعد الجمله دي في شغل سيبك منهم
سما بكسوف:طيب
*************
عند مصطفي وريهام اطمنوا علي ابو ريهام ومشيوا من المستشفي وروحوا البيت
ريهام:حمدلله علي السلامة ياحبيبي
ابو ريهام:الله يسلمك ياحبيبتي
مصطفي :حمدلله علي سلامة حضرتك
ابو ريهام:الله يسلمك يابني حقك علينا عطلناك
مصطفي:والله ابدا مفيش عطل ولا حاجه
ريهام ببتسامه:استاذ مصطفي مش سابنا يابابا فضل معانا من اول ما دخلت العناية
مصطفي:ده واجبي ياريهام ..مش تسمحيلي اقولك ريهام بس
ريهام:طبعا
مصطفي:ماشي مدام رضيتي ابقي انتي كمان قولي مصطفي
ريهام بخجل:ماشي
**********
عدا اليوم بسلام علي ابطالنا وكل واحد نايم فرحان لان قلبه حب بجد سما وسليم اللي بيحبه بعض وسما فرحت لانها لقت الحب اللي بجد …واحمد وليل اللي فرحهم بكرا وفرحانين بحبهم لبعض ..ومصطفي اللي حاسس ببداية شعور جميل اتجاه ريهام وريهام ايضا حتي لو كان اتقبله يوم واحد
ونهال اللي متغاظه عشان سليم وسما بيحبه بعض وانه مش بيحبها بس مش هتسيبه لها واكيد هتاخده منها
*************
تاني يوم هو فرح احمد وليل
عند سما بتكلم سليم
سما بتوتر:سليم
سليم:نعم ياحبيبي
سما بتوتر:فرح ليل صحبتي فرحها النهارده م ممكن اروح
سليم:مالك ياحبيبتي وكأنك شايله هم اني اوافق ليه روحي ياقلبي
سما:ماهو ….مصطفي هيبقي هناك
سليم بغيرة :واي اللي هيجيبه
سما:ماهي ليل هتتجوز احمد صاحبه
سليم بغيرة بس بيحاول يسيطر علي نفسه عشان ميكسرش فرحتها:اااه…اكيد مش همنعك يا سما دي صحبتك مهما كان انا مش عندي مانع بس مش هروحي لوحدك هاجي معاكي
سما بفرحه:ربنا يخليييك ليا ياحبيبي
سليم بفرحه لانه فرحها:ويخليكي ليا
سما طب انا هروح معاها الكوافير وتجيلي علي هناك
سليم :ماشي
***********
في الفرح احمداتعرف علي سليم واتعرف عليه وليل الجو عندهم جمييل وبيرقصوا سلو
سليم لسما:تيجي نرقص
سما:ماشي
رقصوا سوا
في جوه في قلبي مكان
مفتحتوش يوم غير ليك
وحاجات حصلتلي معاك
ومحصلتليش قبليك
مبقتش بخاف ولا عاملة
حبيبي لبكرة حساب
وين خفت في لحظة بيبقى
الخوف يا حبيبي عليك
أنا ساندة عليك
لو يوم الدنيا بتيجي عليا
أنا بتحامى فيك
وفي عز البرد
بلاقي دفايا في حضن عنيك
أنا ساندة عليك
ده ساعات يا حبيبي
أنا ببقى لوحدي وبحتاج ليك
قبل ما بندهلك
بفتح عيني قصادي ألاقيك
سليم وهو بيرقص بيتابع بعينه مصطفي بس شافه بيبص عليهم بس عادي متأثر شويه بس مش شايف غيرة فرح انهم نسيوا بعض
سما بحب:عارف كل كلمات الاغنية دي حقيقه انا فعلا سانده عليك
سليم:وانا فعلا سندك وحمايتك وفي ضهرك ديما
نظرت له سما بحب وكملوا رقص
خلصوا رقص وبدأ الرقص علي المهرجانات
سليم بتوتر:سما بقولك هروح اعمل مكالمه واجي
سما:ماشي متتأخرش
بعد شويه سليم اتأخر
سما:هو سليم اتأخر وفضلت تدور عليه لحد ماشافته وشافت نهال في حض*نه
سما بصدمه:******
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمتني الحب)