رواية علا وعز الفصل العشرون 20 بقلم وهج ابراهيم
رواية علا وعز الجزء العشرون
رواية علا وعز البارت العشرون
رواية علا وعز الحلقة العشرون
عند دعاء
صرخ لما ضربته على رجله وقالت بحده ة اخر مره تحاول تقربلي فاهم..
يزن بغضب :انت اتجننتي بتضربيني..
نزلت دموعها وهي بتحاول تبعده: ايوه بضربك وابعد عني يايزن ابعد مش طايقه اشوفك…
هو اتجنن لما شاف دموعها زقها عالكنبه وخرج من الشقه بعد ماخد فونها وقفل عليها الشقه ونزللل..
عند علاااا
عز بقلق : انتي بتعملي ايه سيبي من ايدك…
علاا بابتسامه : انا كويسه ياحبيبي متقلقش..
عز : لا متعمليش حاجه ومتشيليش حاجه انتي نسيتي انك حامل..
علاا : ياحبيبي و…
عز بمقاطعه : انا قلت ايه..
علاا :طيب ياعز هعمل الاكل بس..
عز :ماشي ياعلاا انا هجبلك كل حاجه وانتي بس طبقى الاكل ماشي..
علاا بابتسامه : ده لسه قدامنا تمن شهور ياحبيبي ..متعودنيش عالدلع..
عز بغمزه : انا عايزك تتعودي عالدلع ..اتدلعي برحتك عليا..انا عندي مين غيرك وباسها بحب..وعلاا حست بفرحه كبيره بسبب اهتمامه ..وحبه ليها اللي بقى يبان عليه كل يوم اكتر .
عند دعاء
كانت رايحه جايه وهي مستنياه يرجع..لكن يزن اتأخر ..لحد ماتعبت ونامت..مكانها..
دخل يزن بضيق وهو مجهز نفسه لخناقه معتبره..لكنه اتصدم لما شافها نايمه كده زي الملايكه..
قرب منها بحب..وشالها ووداها اوضته…ونيمها على السرير..وباس جبينها بحب ..وهي لسه نايمه مش حاسه بيه..غير هدومه وخدها بحضنه ونام…وهو حاسس انه بيملك الدنيا وهي بحضنه..
عند علاا
صحيت من النوم ومكنش عز جمبها بصت للساعه. اتصدمت انها اتاخرت اوووي ..ولامت نفسها وهي بتقول
:ياحبيبي ياعز اكيد نزل من غير فطار انا هكلمه..ولسه هتاخد الفون دخل عليها بابتسامه وهو شايل صينيه الاكل..
علاا بصدمه : اي ده انت مرحتش الشغل..
تز بغمزه : مااليش مزاجك و خدت اجازه…هفضالك اليومين دول..
علاا بسعاده : بجد خدت اجازه عشاني..
عز رفع حاجبه : مش مصدقاني. طب خلاص مفيش فطار..دنا صحيت من اىصبح عشان احضرلك الفطار بنفسي
علا :لا لا خلاص ..اسفه اسفه..
عز بايتسامه وتهديد : طب اتعدلي كده. اتضبطي معايا ياحلوه..
علا بضحكه : تسلم ايدك وكملت بضيق انت فطرت مش كده..
عز :لا وكمل وهو بيقعد جمبها : كنت هموت مالجوع لكن قلت مش هاكل لحد ما تصحى حبيبتي ونفطر سوى..وهو بيحرك ايده على وشها بحب..
علاا باست ايده بحب : ربنا يخليك ليا
عز : ويخليكي ياحبيبتي وكمل بحماس هاكلك بايدي النهارده…
عند دعاء
صحيت ولاقته بيبص ليها..فزت من السرير : انت اتجننت ازاي نايم جمبي كده..بتاع ايه
يزن بسخريه : بتاع ايه ..وكمل ببرود نسيتي اني حوزك وانتي حلالي..
دعاء بغيظ :اوعى كده ابعد عني ولسه هتقوم شدها ليه وبقى فوقيها وهمسلها بحب
:مش هتطلعي من هنا الا لما تسمعيني وتسامحيني ونرجع زي الاول واحسن..
دعاء اتوترت وحبست نفسها مش عارفه تعمل ايه وهو محاوطها ونفسه السخن بيضرب وشها ولسه هيقرب عشان يبو*سها دارت وشها النحيه التانيه وقالت بضعف : ماشي هسمعك بس ابعد الاول..
ابتسم يزن وبعد عنها وهي خدت نفسها بالعافيه ومسحت وشها بتوتر ..
يزن مسك ايدها ولسه هيتكلم شدت ايدها منه وقالت : بسمعك بودني مش بايدي..
يزن ضحك : على كلامها ماشي …بصي ياستي..هحكيلك الحكايه من اولها والله مش هكدب عليك..
كنت سهران مع صحابي والوقت متاخر وكل مااججي عايز امشي يمسكوو فيا..وانتي عارفه اني مبشربش خ*مره….طلبت كوكتيل عصاير لكن بعدها حسيت بدوخه وكنت هروح لكن نانا اصرت توصلني بدل صحابي..وفعلن وصلتني وبعدها محستش بحاجه والله ومش عارف اي اللي حصل..كل اللي فاكره اني صحيت وكانت نانا بحضني..
نزلت دموعها بحرقه..ولسه هيقرب منها عشان يمسح دموعها..زقته ومسحت دموعها : لو خلصت انا همشي..
يزن بغضب : تمشي فين..حاول يهدي نفسه : دعاء انا بحبك انتي ..مش مصدقاني..
دعاء..
مسك ايدها وقال برجاء : والله مش هعرفها تاني والله حكتلك كل اللي حصل ..انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومش هتهوني عليا ..لو كنت فوعي مكنتش هعمل كده يادعاء والله..
دعاء : سيبني يايزن عاوزه امشي..
يزن حاوط وشها باديه واتكلم بضيق : حبيبتي ..انتي مراتي وحبيبتي الوحيده والله قلبي ده محبش غيرك بلاش تخليهاا تخرب فرحتنا يادعاء..
دعاء حاولت تبعده بضعف لكنه منعها وقرب منها وهمسلها بحب : وحشتيني يادعاء وحشتيني ..اوووي ولسه هيبو*سها بعدته بضعف لكنه شدها ليه وباسها وهي من غير ماتحس تجاوبت معاه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علا وعز)