روايات

رواية عقاب الحب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم صفاء حسني

موقع كتابك في سطور

رواية عقاب الحب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم صفاء حسني

رواية عقاب الحب البارت الحادي والعشرون

رواية عقاب الحب الجزء الحادي والعشرون

عقاب الحب
عقاب الحب

رواية عقاب الحب الحلقة الحادية والعشرون

انت مسكتنا ليه سبنى انا عايز اروح عند شهد
فتح جاسر الماء على وليد وبدأ يفهمه
الا كنت هتعمله غلط يا وليد بجد عيب
مكنش فاهم وليد
انا مكتتش اعمل حاجه انا كنت عايز اتكلم مع شهد
سحبه جاسر إلى خارج الحمام وهو بيصرخ فيه
وفضل يضرب في ويفوق فيها
عقاب الحب
الكاتبة صفاء حسنى
متابعه صفحة روايات الكاتبة صفصف
فوق على نفسك يا وليد
شهد مش مراتك افهم بقي شهد مجرد ضحية ل مومراة لعبتها امك وجدك ومرات عمك عشان الفلوس وفى الاخر كنت هتعمل ايه كنت هتغ&تص*بها
مكنش فاهم وليد كلامه ولسه هيتكلم اوقفه جاسر واكمل كلامه
يعنى الا يحب حد يغت*صبه والا يحافظ عليه عايز تعقابها أنها واقفت جانبك وكانت بتساعدك انطق يا وليد انت الحمد الله بقيت فاهم كل حاجه وواعى وعقلك احسن منى ومن غير بكتير وبتحفظ وشاطر
يعنى بقيت رجل
والرجولة يا وليد مش انك تتجوز وتجيب اولاد وبس لا طبعا الرجولة انك تحافظ على الناس إلا معاك على الإنسان الا بتحبها
نزلت دموع وليد وهو يشعر بالندم
انا بحب شهد هى اكتر واحدة طيبة عليا انا مكنتش اعمل حاجه تضيقها
رفض جاسر وقال
بالطريقة الا كنت داخل بيها على شهد كانت متضمنش لولى انى شفوت مراتى عمى وهى بتتكلم معاك انا انصدمت من الا عملته وقالته ليك وتصرفك نفسه خوفنى
قطع حديثه وليد
انا عمرى ما اكون خطر على شهد يا اخى الكبير
انا كنت داخل عندها عشان اطلب منها تسافر معايا وتقدم طلب تكمل تعليمها معايا هى شاطرة اوى
والدكتور فاهمنى كل حاجه وكان متوقع أن كل ده يحصل هى شهد فعلا مشيت
هز رأسه جاسر ب اسف
شهد سبتك وسبتنى انا كنت فاكره لم طلبت منى أطلقها هترتاح وهتفضل معانا لكن هى ما صدقت
كان يشعر وليد بحاجة غريبة ورفض
طيب هتسبنى ليه عملنا معها ايه
نظر له جاسر بحيرة
ممكن حبت تهرب عشان حسيت ان احنا الاتنين وقعنا فى حبها وهى مش هتنفع احنا الاتنين ف اختارت البعد
…….
وممكن خافت على نفسها
انت نسيت كنت هتعمل ايه من شوية انت كنت
اقسم بالله وليد:
والله ما كنت اعمل معها حاجه احنا لازم نعرف شهد راحت فين

فى نفس الوقت الا كان بيدور وليد وجاسر على شهد الا اختفيت مرة واحدة سابت البيت لكن من غير ما تقول حاجه او تعرف حد وده كان غريب
بلغ جاسر الشرطة عن اختفائها بعد ما سأل امها واخواتها وأبوها الا رجعوا جري يفهموا ايه الا حصل
الام
بنتى راحت فين انا سبتها أمانة فى ايدك تروح تضيعها
تحدث جاسر بندم
والله يا امى كانت طول الوقت معايا لحد ما جاءت فى يوم وقالت طلقنى عشان جوازنى من البداية باطل وطوعتها وسبتها ترتاح بعده بساعات جيت اخبط على الباب مفيش رد فتحت بالمفتاح ادور عليه ملقتهاش ولقيت هدوم البيت الا كانت لبسها
ومن وقتها بدور عليها
شهقت الام
انت بتهرج بيت طويل عريض والخدم والحاشم هتخطفى بنتى من غير ما يكون حد شافها طلعت نزلت خرجت دخلت اكيد في كاميرات او اي حاجه
ركز وليد على كلام الام
اه فى كاميرات بابا كان حاطتت كاميرات عشان كان خايف علي ل اخرج او اتوه
انصدم جاسر وساله
بجد فين يا وليد
شاور وليد على الامكان الا شاف ابوه بيحطها فيهم فى المدخل واقدم البابيبان
بدا يفرغ الكاميرات عشان يفهم شهد راحت فين
فتح الكاميرا وجري الشريط لحد يوم الا اختفت فيه شهد كانت خارجة ملهوفه وبتعيط وكانت طلب اوبر وكان مستنيها اقدم الباب
نزلت خرجت شهد وهى بتلف الطراحة على السريع
بسرعة وانبى يا استاذ
هز راسه السواق حاضر يا هنام اتفضلي
وركبت شهد واختفت من بعدها
………..

وفى مكان تاني تظهر شهد وهى مربوط فى كرسي
وشخص اقعد بياكل ومعه شخص تانى
وبعد كده جاله اتصال
الو يا فندم البنت اقدمى اهيه متخفيش منتظرين اومركى يا فندم
المتصل: صور البنت وابعت فيديو بالبنت دلوقتي حالا
هز راسه السواق
دلوقتي حاضر يعني افوقها والا اصورها وهى مش فى وعيها
شتمه المتصل:
انت غبي طبعا فوقها وخلي الكاميرا تظهر وشها
رد السواق حاضر لكن فين الرقم الا ابعت عليه الرقم ده
شتم المتصل السواق
انا بتعامل مع اغبياء هتبعته على رقم اهبب فيه ايه هتبعت على اول رقم مكتوب عندك فى تليفون البنت يا بهيم بسرعه
رد السواق
التليفون في علامة سر يا فندم
نفخ المتصل واتنهد
فوقها يا بهيم وخليها تفتح تليفونه بسرعة
وبعد كده اغلق الهاتف

…..

بدا يفوق المختطف شهد
فتحت عيونها شهد وبدات تتذكر الا حصل

لم جيه ليه اتصال تليفون
الو مين معايا
انا جراتكم ام سعد يا بنتى اخبارك ولدتك عاملة ايه
ابتسمت شهد
انا بخير وامى بخير يا طنط انتى اخبارك ايه تلزمى اي خدمة
ردت ام سعاد وقالت
تسلمي من كل شر كنت عاوزه اسالك بس هى ولدتك ازى عرفت تقديم ل ولدتك تتابع فى مستشفى الاورما وايه الاجارات،ربنا يشفيلك ولدتك يارب، بنت ابنى تعبانه اوى ومرات ابنى راحت عشان تعرض حالة البنت على الدكاترة هناك شافت ولدتك وكانت بتعمل متابعة لكن وقتها وقالت انك بتشغلي هناك وجى تزورك
لكن بعد كده عرفت انها متابعة مستمرة وبتاخد كيماويّ انا عارفه ممكن احرجت تطلب منك تتوسط لينا احنا كمان لكن والله بنتى لولو الحوجة، مكنتش لاجيت ليك
شهقت شهد من الا سمعته وردت
هو انا كنت شغال فعلا لكن سبت المكان بعد ما اتجوزت لكن لي اصحاب كتيره شغالي هطلب منهم حاضر وانا هسافر بكرة واشوف الموضوع وابلغك
هزت راسها ام سعد بالشكر
شكرا يا بنتى
اقفلت شهد وهى حاسة بالحزن والندم انها مفهمتش والا حاست بتعب امها ازى وامتى وليه مقلتش لي
اتصلت بزميلة ليها وسالتها
كدة يا مروة متعرفنيش انى امى بتابع فى المستشفى فى قسم الاورم وانها بتيجى كل اسبوع تعمل جلسات مكنش العشم
اعتذرت مروة وقالت
اسفة يا قلبي والله كنت عاوزه اقولك لكن ولدتك قالت انك عروسة ومش عاوزه تعكر عليك حياتك لكن انتى عرفت من مين
تنهد شهد بوجع
مش مهم من مين انا جاية النهارده وبكرة هكون عندك فى المستشفى وعابزة اعرف كل حاجه عن تعبها مفهوم
هزت راسها مروة
حاضر ياقلبي تنور
قفلت شهد التليفون وفتحت ابلكيشن موقع توصيل
وطلبت الطلب
وبعد ساعة جات العربية
وركبت شهد وطول الطريق بتتذكر الا حصل واسرر امها ترجع ل ابوهم
وبعد شويه وقف السواق وقال
معلش يا انسه هغير بس استبنى العجل انتى شايفه الطريق كبير
نزل السواق وبدا يغير عجل ويطلع دخان وفى لحظة غابت شهد عن الوعاية
فتحت شهد عيونها
انا فين وانت مين
ضحك السواق
انتى نسيت انا مين مش مهم المهم زى العسل كدة تقعدى هدى عشان اصورك فيديو واخد فدية من جوزك واهل جوزك يا قمر
رفضت شهد
انت بتقول ايه انت مجرم واقسم بالله ل ابلغ عنك
ضحك الخاطف
لو عرفت تهربي وغمز ل شريك ليه يمسكها ويربط بقها
وبدا يصور فيديو وهى بتصرخ
…….
جاسر طيب معنى كدة شهد ركبت مع سواق من تطبيق عشان جيه لحد البيت وطبعا مسالش رايحه فين يبقي هى طلبت العنوان على الابلكيشن
لكن عايز اعرف استعملت انهى تطبيق
ردت شذي بدموع
هى محملة اوبر اكيد حد خطفها الفترة دي حوادث كتيرة من شركة اوبر
تنهد جاسر كدة كويس احنا ناخد بكل المعلومات ده
على الشرطة وقبل ما يروح على الشرطة تم ارسال فيديو ل جاسر واختها
فى نفس اللحظة
فتحوا الفيديو انصدموا لم شافوا الفيديو
شهد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عقاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى