رواية عفاريت مليكه الفصل السابع 7 بقلم عازفة
رواية عفاريت مليكه الجزء السابع
رواية عفاريت مليكه البارت السابع
رواية عفاريت مليكه الحلقة السابعة
مليكه بتحول تفك نفسها ولكن مارد مكتفها وبيخن*قها
اسراء:بدموع سيبها وانا هاجي معاك
مارد بزعيق هي لزم تموت وانتي كان لو سمعت صوتك هتموتي معاهااا
مليكه بدأت تفقد وعيهااا ولكن في حاجه فكتها ووقعت علي الارض
مارد بزعيق :انت ازاي خرجت
مالك :مليكه وصيه وهتفضل في حمايتي وإذا كان علي اني خرجت فالملك هو اللي خرجني
مارد:الملك ازاي يعمل كدا وحتي لو عمل انا هخلص عليكم كلكم محدش هيطلع من هنا
مالك:مش هقدر تاذي حد طول مانا موجود
مارد:بسيطه نخلص منك بعدها افضالهم
وبدأت حرب بينهم وفي وقت ده حضرت قبيلها كامله من الجن علي رأسهم ملك الجن
الملك :انت اي اللي بتعملو ده يامارد
مارد:ياسياده الملك هم اللي اذوني وانا اتحبست ٢٠ سنه بسبب جدها ومش هسيبها تعيش
ملك:انا بأمرك توقف كل اللي انت بتعملو ومفيش حد هيحصلو حاجه انت فاهم
مارد مش هسيب حقي لو علي موتي
الملك :انت اللي اخترت يا مارد بصفتي ملك ملوك الجن انا بحكم عليك بالنفي من العشيره وسحب كل قواك
مارد بزعيق :مستحيل ده يحصل
الملك:محدش يقدر يعصي اومري يامارد
وبعد ما سحب قوتو منو قالو للحراس خدوها وامشو
بعد ما مشي الحراس بمارد
مالك:انا مش عارف كان ممكن يحصلها ايه. انا بشكرك يا سياده الملك
الملك:انت لزم تاخد بالك منها دي امبارطورت الجن القادمه ولزم تفضل عايشه لحد سن ٢٥ علشان تتوج بالملك ولم توصل لسن المطلوب انا هاجي اخدها بنفسي
مالك :بس يا سياده الملك
الملك بزعيق:مفيش بس يامالك نفذ الأوامر واللي هيكون عقابك مع مارد
مالك:سمعن وطاعه يامولي
يمشي الملك وبقي القبيله
تبدأ تفوق مليكه وأسراء اللي مع حضور الجن اغمي عليها من الصدمه
مليكه فاقت الاول وقالت:اللي حصل
مالك :اللي حصل وبداء يحكيلها
مليكه:يعني الملك جي هنا
مالك :ايوه فوقي اسراء وانا همشي دلوقتي
مليكه:تمام وبنسباها للحصل ده
مالك:متخافيش هي مش هتفتكر اي حاجه من اللي حصل ولي هي ولي امها حتي موضوع بابها هيتنسي
مالك مشي ومليكه حطت اسراء علي السرير وبدأت تفوقها وهي بقول
مليكه:بت اسراء انتي ياحيوانه فوقي
اسراء:ايه في ايه البيت وقع الحرب قامت
مليكه:حرب ايه يابت الهبله انتي فوقي كدا انا بقالي ساعه بفوقك انتي غيبوبه
اسراء :يحجه ابعدي عني كدا ونامت تاني وقالت وبعدين انتي اي جابك اصلا هو انا مش مردتش عليكي في الفون
مليكه:وحشتني
اسراء قامت بفزع وقالت:وحشتك وجيالي البيت انتي ناويه علي اي يامليكه هتتحمرشي بيا يافوزيه لاااااااااااااااع اللا شرفي ياااااااحمد
مليكه:يابت اقعدي كدا وبعدين بذمتك انت شكل يتبصلو اصلا
اسراء بصدمه:يعني لو كنت حلوه كنتي هتعمليها😳😳
مليكه:شور🙂😂
اسراء وهي بتصوت وتجري :شرف العيله راح البت انحرف ياختي اهي ياني يامااا
مليكه:اتهدي يابت العبيطه خيالتني
اسراء:قعدت لا بجد اي جايبك علي الصبح
مليكه:معندناش فطار جيت افطر معاكي
اسراء:وانتي فاكره الست اللي بره دي هتفطرني دي مش بعيد تقطعنا وتاكلنا للقطط🙂😂🚶
مليكه بشجاعها مصطنعها :علي نفسها انا هطلع وهفطر غصب عنها
ام اسراء دخلت فجاه وقالت:عاوزه تعملي ايه يامليكه
مليكه بخضه:ولي ولي حاجه يطنط دانا حتي بقول لاسراء تجي تفطر معايه انا وماما ولي انتي اي رايك
ام اسراء:اذا كان كدا ماشي ياله انا رايحه السوق يا اسراء اقفلي الباب لم تنزلي
اسراء:حاضر ياماما
بعد ما أما اسراء مشيت
مليكه براحها :الحمد لله مسمعتنيش
اسراء وقعت في الأرض من الضحك وقال:شكلك كان مسخره كنتي شبها الفأر المبلول
مليكه:انا فار مبلول يا سنجاب البراري انتي تعالي هنا
اسراء فضلت تجري لحد ماليكه مسكتها
مليكه:فاكره هتهربي دانا هعلقك
اسراء:خلاص سماح المره دي يافوزيه مش هتتكر وحيات احمد
مليكه بضحك : خلاص حلفتي بقرت عيني وختشيبي
اسراء :خطيبك من فين يابت انتي هتلزقي في اخويا وخلاص
مليكه:خطيبي هجوزو وارمكي بره اصلا
اسراء بعيون قطه : اهون عليكي🥺
مليكه بضحك:مش هتصعبي عليا برضو
اسراء:غوري يابت
مليكه:مشكرين ياصلاح 🚶🚶وقامت تمشي
اسراء:بطلي رغي ويالاا نروح لي امك تفطرنا
مليكه بفزع وقامت تجري وهي بتقول :يالهوي انا نسيت اقلها اني جايه عندك دي هتعلقني
اسراء:طب بسلامه انت ياحسن
مليكه : وحيات امك والله لتبجي معايه مش هضرب لوحدي وشدتها من أيدها وهي بتجري
بعد شويه
وصلو البيت
مليكه خبطت وامها فتحت
امها هاله:بقي يابت 🐕اي منزلك من غير متقوليلي وجبتها من شعرها
اسراء وهي بتحاول تفكها :ياوليه سيبي البت ده كلو علشان نزلت خمس دقايق عومي
هاله قامت جايبها اسراء كمان مع مليكه وفضلت تضربهم وهي بقول:خمس دقايق خمس دقائق دي الساعه واحد
اسراء:أيدها بجد طب فين الفطار
هاله:يالي معندكيش دم انتي والله مانا سيبكم النهارده
مليكه وأسراء فلتو منها بالعافيه
مليكه وهي بتجري علي اوضتها ومعاها اسراء: اهدي ياست الحبايب مش كدا دول كلهم ٣ سعات مش كتير
هاله بصدمه :٣ ساعات وراحت حدفها بشبشب
مليكه :مجاش فيا لولولولولولوي 😂💃💃
هاله :وحيات امك طب خدي
اسراء بوجع:طب نشني صح هيبقي ضرب وتنشين غلط
هاله وهي رايحلها :تعالي وانا هوربكي الصح يقلب امك
اسراء دخلت الأوضه بسرعه هي بقول لا بلاش الطيب احسن وقفلو الباب بسرعه
هاله من بره:طب عقاب ليكم هتنضفو البيت كلو النهارده
اسراء من جوها الاوضه:الللاه وانا مالي يالمبي هو انا اجي افطر بضرب وانضف كمان والله ده ظلم🥺🥺
مليكه: اتكتمي بس خلينا نشوف مشيت ولي لا
بعد شويه
مليكه : اسراء قومي افتحي الباب
اسراء:لا أنا مليش دعوه لتكون امك مستنيها هنا ولي هنا
مليكه:يابت قومي وبطلي خوف
اسراء:مش قايمها متروحي انتي الللاه
مليكه :بصي هنتفق اتفاق
اسراء:اي هو الاتفاق أن شاء الله
مليكه بصي انتي هتفتحيةالباب براحها خالص تبصي لقيتها انا تحركي دماغك وانا هسحبك بسرعه
اسراء:مقابل ايه🙂
مليكه : واحد شيكولاته
اسراء:بكام يعني
مليكه : عشره جنيه🙂
اسراء:عطلاق مطالعه
مليكه:اخلصي عاوزه ايه
اسراء:مش هتنازل عن واحدها بخمستاشر
مليكه:ماديها حقيره خلاص موافقه قومي
اسراء قامت تتسحب ولسه بتفتح الباب لقيت هاله قدامها
اسراء لسه هتتحرك هاله جابتها من شعرها وقالت:تعالي بقي يالي مقوياها عليا
مليكه قفلت الباب بسرعه
اسراء بصويت:اااااه يا مليكه الكلب وحيات امك لربيكي
هاله:يابت دانتي تحت ايدي وبتشتمني كمان
اسراء فلت منها :خلاص ونبي ياهاله مكنتش حته شتيمها ضغننه اللاه
هاله:بصي انا هسيبك بس بشرط
اسراء:انتي تومري ياست الكل
هاله:تدخلي تغسلي كل الاطباق اللي جوه
اسراء:علي جستي وربنا أبدا
هاله بصتلها بتبريقها
اسراء بخوف وهي بتمشي للمطبخ :لا دانا بهزر والله وفيها اي أما اغسل الاطباق ده حته اتعلمي حاجه مفيد بدل بنتك اللي مبوظه اخلقي دي
هاله :كدا تبقي حبيتي ياله انا نازله عاوزه ارجع القي كل زي ما قولت سامعه ولي نشغل نوسه
اسراء:لا خلاص والله انا هسمع الكلام بلاش نوسه دي عصايه مفتريها🥺
هاله نزلت واسراء دخلت المطبخ
بعد شويه مليكه بتفتح الباب ولصه بتبص لقيت…………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عفاريت مليكه)