روايات

رواية عفاريت مليكه الفصل الخامس 5 بقلم عازفة

رواية عفاريت مليكه الفصل الخامس 5 بقلم عازفة

رواية عفاريت مليكه الجزء الخامس

رواية عفاريت مليكه البارت الخامس

رواية عفاريت مليكه
رواية عفاريت مليكه

رواية عفاريت مليكه الحلقة الخامسة

ايوب:يعني ايه انا بمرك ولزم تنفيذ اومري والي هخلص عليك

مارد مش لم نعرف مين هيخلص علي مين الاول

وفجاااااه دخلت ام اسراء وقالت :مالك يا ايوب فيك اي

ايوب:اخر انتي بره دلوقتي بسرعه

مارد بيقفل الباب:محدش هيخرج من هنا اختار ياتموت انت او بنتك

ايوب :لا لا بنتي لا لا هي ملهاش زنب هي لسه مشافتش الدنيا علشان يكون ليها ذنب في اللي عملو ابوها

مارد :خلاص يبقي انت لزم تموت

ام اسراء فضلت تصرخ وتعيط وتقول بلاش تعمل يا ايوب خلي ياخدها انا مش عاوزها

ايوب:مستحيل انا مقدرش اخليها تتحمل غلطت ابوها

اخرجي بره بسرعه

مارد فتح الباب وقال: معاك عشر ثواني لو مطلعتش هتموتو كلكم

 ايوب بزعيق: قلتلك أخري بسرعه

ام اسراء خرجت والباب تقفل فضلت تحاول تفتحو بس مفيش فايده قعدت علي الارض بعيااااط وصويت فجاه النور قطع واغم عليها

عند ايوب في الوضه

مارد:. يومك خلص يا ايوب انت عارف انك مش هتخلص ظني بسهوله غلك وكرهك للناس هو اللي عماك وخلك تحضر اقوي جن وهو دلوقتي بسب حقدك هتموت بنفس الجن اللي انت حضرتو وفجاه عم الصمت في كل المكان

بعد ٥ ساعات

ام اسراء فاقت لقيت نفسها في الأرض بعد ما افتكرت اللي حصل قامت بعيط وفتحت الباب ولقيت ايوب ميت وبوقو مفتوح كانو كان بيستنجد بيها

فضت تصوت وتل*كم والناس اتجمعت حوليه وجي حمزه

حمزه مع نفسو:عملتها يا ايوب قلتلك سيبني انا هتصرف ليه تعمل كدا وسابو ومشي ورجع بيتو

عند حمزه في البيت

حمزه: عملت ايه يا مالك

مالك:انا جمعت القبيله كلها واحنا تحت امرك

حمزه:لزم نستدعي مارد دلوقتي

مالك: خد بالك مارد خطر علي اي حد حتي علي جميع قبال الجن

حمزه متخافش :انا هحبسو بس لزم تساعدوني

مالك :انا تحت امرك

وصل مارد وقامت حرب بينهم اتسببت بحبس مارد في عالمو

مالك:كدا انا عملت اللي عليا

حمزه: انت حاسس بضيق نفس وخنقه جامده

مالك:قلتلك مارد موذي واهو انت اللي اتاذيت

حمزه :المهم خلصت الناس من شرو انا حاسس انا خلاص هموت مالك وصيتي ليك مليكه هتبقي حارس ليها

مالك:بس دي لسه متولدتش

حمزه : انا كنت مستنيها من زمان يا مالك بس محصلش نصيب اني اشوفها خلي بالك منها ومتفرقهاش

مالك:اومرك

وبعد نزاع شديد فارق حمزه الحياه

باك

مليكه بدموع: يعني جدي مات بسبب الجن اللي حضروا ابو اسراء

مالك:ده اللي حصل كان لزم يعمل كدا واللي كانت هتحل لعنه مارد علي البلد باكملها

مليكه: طيب دلوقتي هو ضهر تاني ازاي بعد ما جدو كان حابسو

مالك:الجن بيتفك اسرو بعد ٢٠ من موت الشخص اللي حابسو وانتي عيد ميلادك العشرين كان امبارح🥲💔

مليكه بخوف:واسرررراء دلوقتي هيحصلها ايه

مالك: هياخدها ليها زي ما قال

مليكه:يخدها ليها ازاي يعني

مالك :هيجوزها

مليكه بصدمه:وده ازاي وهو من عالم مختلف

مالك:هيخدها تحت الارض معاها

مليكه بصدمه ودموع :تحت الارض يعني اسراء هتموت

مالك: ده اللي لزم يحصل هي هتكفر عن ذنب بابها

مليكه بدموع:مش هسيبو يعمل كدا انا لزم أنقذها منو

مالك:انت. فاكره لعب ده مارد يمليكه مش اي جن عادي زي اللي بتواجهيهم

مليكه: مهم حصل أنا لزم احميها لو علي موتي

مالك:يا مليكه قالتلك مين …

مليكه بزعيق:مالك انا قولت اللي عندي انا مش هتخل عنها مهم حصل أنا رايحلها هتيجي معايا أو لا براحتك بس انا هروحلها

مالك:تحت امرك انا مقدرش اسيبك انا واخد العهد ومقدرش اخلف

مليكه:تمام ياله بينا

عند بيت اسراء

مليكه بتخبط تفتح ليها ام اسراء

ام اسراء:يانعم عاوزه ايه ياست مليكه

مليكه برفع حاجب:انتي بتكلمني كدا ليه يا وليه انتي

ام اسراء: وليه لم تأكلي في اي يابت متتلمي كدا وتلمي لسانك اللي عاوز قطعو

مليكه:طب وسعي من قدامي علشان مش عاوزه العب في وشك البخت علي الصبح

ام اسراء لسه هترد

مليكه بزعيق مرعب:قلتلك وسعي من قدامي انتي مبتفهميش

ام اسراء جريت بخوف منها.

مليكه بصلتلها وقالت:عالم متجيش غير بالعفريت 😂😂

وسأبتها ودخلت لي اسراء

مليكه :سوسو حياتشي حياتشي حياتشي خمسه حياتشي يابت😂😂وراحت حضنها

اسراء:والنبي اسكتي يا ست مليكه دانا كنت هموت النهارده

مليكه بتحوير:هتموت ليه ياختي شوفتي عفريت تاني

اسراء:لا شوفت خلقت علي الصبح 🙂

مليكه:لسانك طويل زي امك بس مش مهم هقصهولك

اسراء:مشكرين يارجوله ده العشم🥺

مليكه :حبيبي😂

اسراء:بجد يا مليكه اسمعيني

مليكه بترقب :سماعكي اهو خد وداني وقولي ليها اللي عاوزه وبعدين رجعهملي تاني

اسراء:مليييييكه امشي اطلعي بره 😡

مليكه:مش طالعه انا قاعده في بيت ابوكي

اسراء برفع حاجب :اومال انتي قاعده فين دلوقتي

مليكه باستوعاب:اي ده بجد دانا طلعت قاعده في بيتكم🙂😂😂 حتي لو مش من حقك تطرديني يا مهزقه هو الصاحب لي عند صاحبو ٣ حاجات

اسراء برفع حاجب:ايه هم بقي ياختي

مليكه:الاحترام ثم الاحترام ثم الاحترام

اسراء: بس انا مبشوفش ده منك ليا ليه🙂٠🤌

مليكه :نحن نختلف عن الاخرون يابيبي عندنا التهزيق ثم التهزيق ثم التهزيق

اسراء بضحك:اصيل يا ابو رحاب

مليكه :حبيبي يا ابو حميد خد بو*سه في الهواء

اسراء: مش ببوس نسوان يامهزقه

مليكه:تصدقي انا غلطانه اني جيت اطمن عليكي غوري يابت

اسراء بضحك :خلاص احنا اسفين ياصلاح متتقمصيش كدا

مليكه بضحك :لو مكنتيش تحلفي بس😂😂

في وسط الضحك الباب بيتفتح وبتخبط فجاه

اسراء ومليكه بصدمه :……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عفاريت مليكه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى