رواية عطر مسك الفصل السابع عشر 17 بقلم زينب محمود
رواية عطر مسك الجزء السابع عشر
رواية عطر مسك البارت السابع عشر
رواية عطر مسك الحلقة السابعة عشر
عبده : وليه معرفتنيش من الاول لي
خبيت كل ده عني بس عملت كل ده
ياسين: عملت كل ده عشان في مشاكل كتير مع أهلها وكانوا عوزين يموتوها ويخلصوا منها عرفت ليه عملت كده
عبده :ياساتر يارب كل ده في البنت ليه هي عملتلهم اي بس
ياسين :هي معملتش حاجه كل زنبها انها اتولدت وسط عم ومارته الحربيه عوزه تزل البنت طول عمرها وتعيشها في قرف ومرارر عرفت مقلتلكش ليه عرفت
اي السبب لاني لو شموا ريحه آنها لسه عيشه مش احتمال يجوا
يخلصوا عليها عشان ورثها من ابوها يكون ليهم
عبده: معلش يصحبي بس انت كان لذمن تعرفني انا لو كنت
دخلت عليك دلوقتي بي الشرطه مكناش هنعرف
نحل الموضوع…. المهم الحمدلله انها بخير وانا هتابع معاك كل حاجه عن قريبها دول
رنا: انتوا مشبعتوش من الكلام ولا اي يلا الغدا جاهز
ياسين : طب يلا ينعلم نقوم نتغدا عشان الست هانم متجيش تعمل معانا الصح
عبده : طيب يلا
______________________________________________________:_________
عند مسك
مسك: اهوا يماما يلا ننزل انا جهزه
نجوي: امال نور فين مجتش هو انتي ملقتلهاش
مسك : لا يماما قلتلها بس هي مشغوله مش هتعرف تيجي
نجوي ى خلاص يلا بينا احنا بقا اخوكي مستنينا في العربيه تحت
نزلوا كلهم علي كرفور ونقوا افضل الاجهزه من اول مكوه الشعر لحد مضرب البيض وخدوا الحاجه وطلعوا علش الشقه بتعتها
مسك: اي ده يخلتوا هو انا هقعد في الشقه الكبيره دي لوحدي ولا اي دي كبيره عليا اووي 200 متر
سنيه:😂😂😂ليه بس يبنتي مش هتبقي عروسه دي شقتك الي هتعيشي فيها وبعدين هبقا اجي اقعد معاكم في الاجازه متخفيش
مسك: اه لا تيجي تقعدي معايا علي طول….. يلا ندخل الحاجه دي عشان انا جعت وعوزه اروح اكل
سنيه ى تروحي فينمفيش منه انتي وامك جيا معايا
نجوي : يسنيه يحببتي ملوش لذمه التعب ده
سنيه لا ياختي تعبك راحه
نزلوا وراحوا علي بيت عبده
بعد مرور ساعه…..
سنيه يلا السفره جاهزه يمسك تعالي يبنتي
مسك: حاضر يخلته جايه…… خلصوا اكل ورحاه مسك الحمام تغسل ايديها بعد ملمت السفره……. وإذ فجأه شافت اوضت عبده و
دخلت تتفرج فيها بتقلب في دولاب وبتشم هدومه الي رحته فيها رغم غسلها وشافت
صوره مع ابوه وياسين وأمه هم التلاته في صوره واحده وهي مسكه الصوره
عبده : بخخخ الحلو بيعمل اي في اوضتي
مسك :اتخضت وبتلف تبص لقيته في وشها جت تمش اتخبطت في السرير ووقعت
عبده: الحلوه عوزه تقع وانا جمبها وقام مقرب منها اوي لدرجه انه كانت سمعه صوت ضربات قلبه ونفسه الي كان بيخده منها
مسك: عبده اوعه اقوم ماما لو جات وشفتناكده مش هيحصل كويس
عبده :وانا مش عوز يحصل كويس انا عجبني كده…. وقرب منها جامد لدرجه مفيش بين وشه ووشها غير صوباع واحد فاصل مبنهم
قامت مسك بكل قوتها وزقته من عليها
مسك:حسابك بعدين وطلعت تجري من الاوضه
عبده : وهو راقد علي السرير ومربع ايده تحت دمغه… خلاص كلها بكره وبعده
عدي اليوم وروحت مسك بتها وكلمت نور
مسك: اي يست نور انتي ومصطفي بتعملوا اي
نور :والله معملنا حاجه بصي هو الموضوع حي بسرعه هو قالي بحبك امبارح
ونزل عزمني علي شورمه يمسك يلاهوي الواد ده بيدخلي من صغراتي
مسك: يخربيتك شورمه هتجننيني
نور: الله يمسك انا عملت اي صحيح هجيبك الصبح ننزل نجيب المنديل
بتاع كتب الكتاب الي وصتلك عليه عبده ومسك وهننزل نجيب لك درس ابيض او سكري وهجيب لنفسي كمان
مسكى لا والله كتر خيرك انك لسه فكراني ومصطفي منسكيش صحبتك
نور : عيب عليكي دانتي الي في الحته الشمال بس بقولك اي
مسك : قولي
نور : الخطه بكره ذي مهيه مفيش تغير هتيجي ساعت كتب الكتاااب ووو…….
#عطر_مسك
#Princess_frozean
___________________________________________________________________
عند رنا
رنا: وبعدين يايسن احنا هنفضل كده لحد أمته
ياسين :ممش فام قصدك اي
رنا :هو حضرتك ناوي تتجوزيني ولا اي ياباشا انت
ياسين بتفكير: اممم ممكن افكر
رنا : وحيت امك : انت بتصطعبط نوي تشلني
ياسين طب قومي هننزل نجيب سويه حجات لكتبكتاب عبده
رنا اي ده هوانا هروح معاك
ياسين :اه يستي هتروحي يلا قومي بقا عشان نلحق نروح
نزاول مول العرب : ودخلوا محل بدل ونقتله نور بدله سوده شمواه بكرفتاه وخدها وطلع جابوا آيس كريم وماشيين بيكله فيه
رنا :الله ياسين حلوه التوفي ده هتلي منه
ياسين يابنتي انتي طفله متعقلي بقاه
رنا : ونبي ياسين بلللليز
ياسين: طيب خلاص خليكي هنا هجيبه واجي بسرعه
بعد 10 دقايق اي ده هي راحت فين اما ارن عليها……. مبتردش ليه التلفون اتقفل
ظل يبحث عنها في كل مكان بدون اي فايده وايذ فجأه……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عطر مسك)