رواية عطر مسك الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب محمود
رواية عطر مسك الجزء الثالث عشر
رواية عطر مسك البارت الثالث عشر
رواية عطر مسك الحلقة الثالثة عشر
نجوي : بس تفي من بوقاك بنتي ممتتش لسه عيشه لا دي مش بنتي لا…. وطلعت تجري زي الفرس وتقول بعلو صوتها بنتي ممتتش لسه عيشه
نجوي : بنتي عيشه يسنيه والله عيشه يعبده
محمد : وحدي الله يامي وحدي الله وخدها في حضنه
نجوي : ابعد عني بقلك اختك عيشه والله عيشه حته بص عليها ولا هتبص اذاي اقولك طيب مش انت عندك حسنه سوده في جنبك اليمين وهي في الشمال
محمد: ايوه يماما اي دخل ده بموت مسك
نجوي: تف من بوقاك هي عيشه الي ميته جوه دي مش مسك مسك عندها حسنه في جنبها الشمال واسعه المايه الي علي رقبتها مش موجوده برضك فوق بقا اختك عيشه
عبده: انتي متأكده من كلامك ده ووثقه في
نجوي : اه والله يابني انا ادري بي بنتي هو انا هتوه عنها دي ش*ختي
عبده : يممرضه يممرضه
الممرضه : افندم
عبده بعد اذنك ممكن اطلب منك طلب المريض ابي ميته جوه دي مش تبعا بس قبل متتكفن عوزك تتأكدي من…..
الممرضه :طيب ثانيه واحده
بعد 15 دقيقه
الممرضه : ياستاذ الموصفات الي قلتلي عليها مش في الج*صه الي جوه
عبده : يا منتا كريم يارب يا منتا كريم يارب الحمدلله
نجوي مش قلتلكم
____________________________________________ عند رنا…..
رنا :مالك يا قلبي
ياسين : بالي مشغول علي عبده يارنا
رنا : ليه بس
ياسين : مش عارف يارنا من ساعت ما مسك اختفت وهو مش مظبوط وتعبان علي طول سارح حتي المستشفي مبينزلهاش ومختفي
رنا: ربنا يرجعهالوا بالسلامه يارب
ياسين: اللهم امين
رنا : طب مترن اطمن عليه
ىاسين :اصبري طيب………. مفيش رد برضك اعمل اي
رنا العمل عمل ربنا بكره الصبح تنزل تزوروا تطمن عليه
ياسين: ان شاء الله يحببتي
_____________________________________________
طق طق طق طق
نجوي : مين الي بيخبط اصبري يالي بتخبط…. مين لا بجد يامحمد الحقني يامحمد اختك رجعت
مسك : دخليني يماما بسرعه انا تعبانه اوووي وهوب قامت اغمي عليها
محمدى في اي يامي جي اهوا… اي ده مسك
نجوي ى تعاله شيل اختك معايا واطلبي الدكتور بسرعه
شالوا مسك ودخلوها قوضتها وغيرتلها هدومها
محمد: الو يعبده مسك جات بس تعبانه ومغمي عليها هات دكتور وتعاله بسرعه
عبده قفل معاه وقام لبس وركب عربيته جري
بعد نص ساعه
عبده : طق طق…. هي فين فين
محمد في اوضتها مع ماما
عبده : واسع ادخلها
محمد: حيلك حيلك البيت ليه حرمه اصبر… ماما غطي راسك انتي ومسك عبده دخلك
نجوي: تعاله يبني
عبده : أحمدك ياربي انها رجعت بخير تاني ليا الحمدلله الحمدلله
نجوي: فين الدكتور يابن
عبده: هو انا بتاع بطاطه ولا دكتور يخلتي
نجوي معليش متاخذنيش يابني
عبده طلع السماعه وقاس نبضها وضغط الدم لقاه واطي بعت محمد جاب محلول وكلونا من الصيدليه…. بعد مرور الوقت كانت مسك ابتدت تفوق وكلهم حوليها
مسك : ماما ماما
نجوي :اي يقلب امك انا جمبك
مسك وهي نبدأ تستعيد وعيها….. عوزه مايه ماسه
محمد: ثواني وهتكون عندك…. وراح جبلها كوبايه مايه
نجوي : اشربي يقلب امك
وكان هناك شخص يقف في زوايه الغرفه
نجوي ى مالك يقلب امك قليلي حصلك اي
مسك قامت قعده علي حيلها وفجأه شافت عبده في آخر الاوضه دقنه طويله وملامح وشه باين عليها التعب بس اول مشفها بصت عليه قام ابتسملها تلقائي رغم التعب الي فيه
مسك : انت
عبده ىى انتي هتبقي كويسه متتعبيش نفسك وارتاحي وانا قعد برا
نجوي :ماشي يابني
اطلع اقعد معاه شويه بمحمد
طلعوا وقفلوا الباب عليهم
نجوي : يبنت الكلب كنتي فين كل ده حرقتي قلبي عليكي
افتكرتك متي وتلفونك فين
مسك : اصل يماما
نجوي ماصلش انجزي قليلي اي الي حصل
مسك :بصي يماما احنا واحنا مروحين وماشيين في الطريق لقينا واحده وقفه لوحدها في الطريق وعماله تشاول صعبت علينا نزلنا نشوفها قام لقينا واحد طلع لنا من الصحراء معاه مسدس وسبتنا انا ونور ومصطفي كمان وخاد عربيه مصطفي وخاد كل الفلوس والتلفونات بتاعتنا وبس جيت انا ونور ومصطفي فضلنا وقفين في الطريق لحد م احد ابن حلال ركبنا وجبنا لحد القاهره واديني جيت اهوا
نجوي: الله يخربيتك علي خططك اخوكي راح يدور عليكي في المستشفي قالولوا ان في حاله جات النهارده وكان وشها محروق وعمله حدثه وكان معاها تلفونك وكلنا افتكرنا انتي وقلبي وجعني عليكي بس وانا بغسلها ملقتش لا الحسنه ولا الحرق الي في رقبتك وقلتلهممش انتي
مسك : طيب يماما اندهي للبقف الي برا ده يجي يفكلي المحليل دي عوزه اقوم اخد دوش
نجوي : طيب ياختي تعدلي طرحتك
تعاله يبني فكلها المحاليل دي
عبده : حاضر جي…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عطر مسك)