رواية عطر مسك الفصل الأول 1 بقلم زينب محمود
رواية عطر مسك الجزء الأول
رواية عطر مسك البارت الأول
رواية عطر مسك الحلقة الأولى
بقولك اي متبعتيلي صوره ليكي عوز اشوفك
انت اتجننت ولا اي اي تشوفني واي صوره دي
بقولك اس منا مش هفضل علي الحال ده بكلم شات وصوت بس بقالي سنتين ومشفتش خلقتك دي عمله ازاي
لا طبعا مش هبعت حاجه انسا
هي كده طب وربناء لو مبعتي صورتك ينور مش هكلم تاني وهيكون ده اخار كلام بنا ولا هتعرفيلي اي حاجه عني تاني
ثانيه واحده هو مش انت الي قلتلي ان انت بتحبني ومش لذمن تشوفني لا الي بيحب بيحب الروح مش الشكل وبعدين من أمته وانت بتكلموني كده يا ياسين
خلاص ياما انتي حره معطلكيش بقا يسنيوره وابقي خلي جمال الروح هو الي ينفعك
_________________________
ببص لقيت صورته اختفت قمت رنيت عليه بيكنسل ولا يمكن عملي بلوك دخلت علي بروفيل الفيس لقيته عملي بلوك في كل حته ده كان بيتكلم بجد لا اكيد ميهونش عليه
طب اذاي حب سنتين ضاع في لحظه
حب اي هو كده بيحبني لا لا لا اكيد لا مدرتش بنفسي غير والدنيا بتلف بيا ووقعت من طولي
بعد ساعه ونص……
مسك: اي الصداع ده شكلي كنت بحلم بكبوس وحش اوووي
نجوي مامت مسك
نجوي :اي ينوسه مالك ياقلبي انتي فيكي اي بقالك ساعتين مغمي عليكي في اي الي حصل
نوسي هي مسك :اي انتي بتكلمي جد يماما انا مش عرفه حصل أمته وفي أي…. وافتكرت مسك ان ده مكنش حلم فعلا
نجوي: طيب ياقلبي قومي اتوضي وصلي وان شاء الله خير
مسك:حاضر يماما
اول مخرجت نجوي
مسك :انتي مبترديش انتي التانيه ليه دلوقتي ردي ينور
عند نور (البيست بتاعه مسك وهي الوحيده الي عرفه حوار ياسين ومسك)
نور:اي يبرنسيسه نايمه من الصبح مكلمتنيش ليه
مسك :ف نصيبه حصلت
نور:ياساتر يارب في اي
مسك:حكتلها كل الي حصل من الاول…….. والله ما عرفه هو عمل فيل كده ليه ده جزاتي اني حبيته ولا عشان عريت قلبي ليه لي ينور ليه يعمل كده فيا انا بموت حرام عليه انا مش مسمحاه لا دنيا ولا آخره
نور:طب بس يحببتي متزعليش نفسك هو ميستهلش دمعه من عينك دي متزعليش خد الشر وراح لو كان فيه الخير لكان بقي بس هو نيته مش كويسه من الاول وبعدين ده بقاله سنتين تعبك ومبهدلك وكل متقوليله يجي يتقدم يتحججلك اصل ظروفه وحشه لما تتحسن ومش عنده لا شقه ولا شغل سابت وبعدين ده كمان اكبر منك بي 10 سنين انتي متخيله ازاي ياما نبهتك وانتي مبتفهميش
مسك:خلاص انا كرهته وكرهت كل الصنف ربنا لا يسامحه علي كسره قلبي فيه
نور: طب ياريت تنسيه بجد وبصي لنفسك ولي حياتك اهم منه 100 مره
مسك: الحمدلله يلا تصبحي علي خير
تاني يوم…… مسك قامت حضرت الفطار ووضبت البيت
مسك:ماما انا خلصت تعلي عشان تفطري هدخل انام
نجوي : تنامي اي مش ريحه كليتك ولا اي
مسك :لامش عوزه اروح الكليه الفطره دي يماما
نجوي : ليه كفل الشر
مسك: مفيش يماما
نجوي يارب عني علي البنت دي هتجلطني
____________________________________
مر علي الموضوع شهر ومسك لا بتنزل الامتحانات ولا حته بتخرج من البيت
مسك : بقول ينور متدخلي علي صفحته كده شفيه عامل اي
نور:يووووه يمسك مش كنا خلصنا من الموضوع ده
مسك :معلش ونبي عشان خطري اطمن عليه بس
نور :طيب يستي
تتفرجي اهوا منزل صوره هو وصحبه وخروجات ودنيا خربانه ولا علي باله انسيه بقا بالله عليكي
مسك :اعمل اي في قلبي مش عرف ينسه ولا عارف يتخطاه
بعد اسبوع……
عند ياسين……. يابني انت مش ناوي تفرحني بقا حرام عليك عوزه افرح بيك قبل ما أموت يا عبد الرحمن
عبد الرحمن هو نفسه ياسين :يوووه مخلاص يماما مفيش غير السيره دي اي مش هنخلص منها ولا اي
سنيه ام عبد الرحمن :يني هو الجواز حاجه وحشه وبعدين انت مش عوز تفرحني ياخي يارب اموت عشان ترتاح واريحك
عبدالرحمن :بعد الشر عنك يسوسو ايه انتي عوزه تسبيني زي مبابا سبني
سنيه:الله يرحمه ابوك مكنش بي فضلي طلب ابدا طب بص عندي ليك عروسه قمر هتعجبك اوووي والله صدقني شوفها بس وبعدين انت مش نقصك حاجه دكتور جراح قد الدنيا وعندك بدل الشقه اتنين وبدل العربيه تلاته والحمد لله ربنا مش مخليك محتاج حاجه
عبدالرحمن : الي عوزه يماما بس هي واحده بس وانتي وحظك بقا يسابت يخابت
سنيه: حبيب امه ده ينااااس
__________________________________
عند مسك…….. اخو مسك محمد: مسك جهزي نفسك جيلك عريس يوم الخميس الجي
مسك : انا مش عوزه اقابل عرسان مشيه
محمد:بقولك اي ال باقول عليه يتنفز بلحرف الواحد مش عوز كلام كتير
مسك :بلوم الي انت عوزه برحتك بقا
نجوي:براحه شويه يامحمد عليها دي اختك
محمد بقول اي يماما دلعك ده الي هيبوظها ولا انت عوزها تفضل جمبك طول العمر
نجوي: ياخويا ايش حال انا الي جيبلها العريس يبقا عوزها تقعد جمبي ازاي
محمد: طيب يماما مش عوز كلام تاني في الموضوع ده
يوم الخميس الصبح :بقولك اي انا جهزت كل حاجه يروح ماما خشي انتي بس صلي وادعي يجعلك خير فيه واجهزي
مسك :حاضر يماما
بعد ساعه……
نجوي: اهلا وسهلا اتفضلي يحببتي وحشتيني اوووي اهلا اتفضل #عطر ياحبيبي اتفضلوا
محمد :نورتوا وشرفتونا اهلا وسهلا
نجوي : يمسك تعالي يانوسه تعالي يحببتي
تطل مسك بي فستان ازرق وحجاب ابيض و عطرها الاخذ براحه الياسمين واللافندر وكانها قطعه من السماء سقطت علي الارض وتجلس بجوار والدتها علي استحياء
بعض مرور الوقت
نجوي ىانا بقول نسبهم شويه لوحديهم يتعرفوا علي بعض شويه
محمد: ماما بتقولي اي طبعا لا
نجوي بس يلا اتكتم انت اسكت
عند مسك هو انتي هتفضلي حطه وشك في الأرض كده كتير ولا اي
مسك مبنها وبين نفسها :هو انا قلبي فيه اي بيدق كده ليه وبعدين صوته مش غريب ليه
هو :ها نويه تردي علي ولا لا
مسك :اكيد هرد عليك اتفضل
وهنا كانت الصدمه اي ده ده ياسين طب ازاي وبرقت جامد فيه
عبده: انا اسمي ياستي عبد الرحمن شغال دكتور جراحه وعندي الحمدلله بدل الشقه اتنين ده غير العربيات
مسك:………………………………
عبده: هو انتي هتفضلي سكته كده لحد أمته
عبده مبينه وبين نفسه لا بس البت قمر يلاه ي ياااااما….. صحيح اللون الأزرق حلو عليكي تعرفي اني بحب اللون الأزرق اووي
مسك: آه منا عرفه اي الجديد
عبده :اذاي بتقولي اي؟…..
.يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عطر مسك)