روايات

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الجزء العشرون

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني البارت العشرون

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الحلقة العشرون

في فيلااا صخر
جاسر ببرود ” اهوو ابنك ي حسام بيه رجعتهولك ذي ماا طلبت
حسام بدموع ” مش عاارف اشكرك ازااي ي جااسر انك رجعت ابني
جاسر ” دلوقتي تقولي زيااد ااي علاقته مع صخر
حسام بدموع ” الحاجة الوحيدة ال بتجمع زيااد بصخر هي غااادة
جاسر بعدن فهم ” قصدك ااي يعنى مش فااهم
حساام ” صخر بزمااانه ااغتصب غاادة وهو مش في وعيه كاان وقتهاا سكراان للطين فاغتصبهااا
واناا عشاان ادااري على عملت اابني جوزتهااا ليه
جاسر بغضب ” ابنك انسااان مريض ازااي يعمل كده في بنت الناااس
حساام ” هو فعلااا مريض ي ابني صخر من طفولته مكانش انساان سوي بس اناا من حبي ليه كنت بشجعه على اخطااه وبدااري عليه بالنهاية هو اابني الوحيد

 

 

جاسر بغضب ” حتى ولوو ده ميدكش الحق اانك تلعب في حياااة الناااس هي مش لعبة بين اديكم
الحق عليااا انااا كاان لازم ااقت*** له بادياا عشاان اخلص على حق المسكينة دي وحق مراااتي
مرااتي لمااا ترجعلهاا الذااكرة اقولها ااي هاا ازااي بس ابص في وجهااا واناا مقدرتش احميهااا فشلت ااني اكون لهاا زوج ال هي بتتمناااه
حساام ” حقك ي بنى بس لازم تعرف اانه صخر انساان مريض نفسيااا واكيد ال عمله غلط ولازم يتعااقب بس متوصلش للمووت
هو حقه يتعاالج ويكفر عن ذنبه للاذاهم
جاسر ” الحااجة الوحيدة ال بيمنعني اق* تله دلوقتي هوحضرتك واني مش عايز اتحول لقااا** تل وانااا هبقى ااب عن قريب مش عاايز ابني يعيش بلااا ابوه
رن هااتف جااسر وكان المتصل ااادم فرد عليه
جااسر بهدوء ” طب اناا شوية وهكوون هنااااك
جاسر لحساام ” غاادة دلوقتي بالمستشفى
حسام بعدم فهم ” هي غااادة في مصر بس اازااي
جاسر ” نزلواا هي و زيااد النهاارده
بس تعبت فجاااة واظن اناا و انت عاارفين سبب تعبهاا ااي
انزل حسام رااسه بخزي من اعماال ابنه
تنهد جااسر وقاال ” الحرس تحت لو فااق قولي
…..
عند غااادة
كانت تسير على الطريق بسرعة لكن لفت انتباهااا سياارة قد دخلت على عموود الاناارة ويوجد احد في الداخل
هرت بسرعة لادااءة وااجبهاااا

 

 

اسرعت تفتح باااب السياارة رفعت رااسه وجدته يهمهم
صخر بلاوعي ” هو ميستاهلكيش اناا بحبك اااوي
صدقني بحبك ي حوريتي
غاادة وهي تفحصه ” حضرتك متااذي ااوي ي استااذ ومحتااج دكتور يفحصك ضروري
صخر وهو يتخيلهاا حور فابتسم لهاا بحب
حوريتي انتي معايااا صح حبيبتي
غاادة بخووف ” لا انااا مش هي انااا غاادة
صخر بغضب وهو يمسك اديهاا ” لا اانتي هي حوريتي بطلي تكذبي عليااا الزف**** ت جاسر مش هناااا فبطلي تكذبي عليااا اانتي هي حبيبتي
غادة بذعر ” سيب اايدي يلااا سيب اارجوك اناا غاادة
اقترب منهااا بلمح البصر وهو يقول ” عايزة تسيبني وتروحله مش كده مش هسمحلك اانتي ملكي وبس انتي ليااا اناا وبس
ثم ابتدااء يقبلهااا بهستيرياا وهي تصرخ به لكي يفيق لكنه كااان داخل قوقعة من اللاوعي لا يسمع لصوتهاا
باااااااك
غاااادة بصراخ ” لا لا انااا غااادة متعملش كظه والنبي انااا غااادة لا لا
افاااقت من ذكريتهاا تصرخ بفزع وتلتف حولهااا برعب
اتى زياااد على صووت صرااخهااا
زياااد ” حبيبتي مااالك
غاادة بببكااء ” هو كااان هنااا ي زياد كااان هنااا وو
احتضنهاا زياااد بين يديهااا وهو يهمس لهاا بكلماات تطمئنهاا

 

 

غادة ” انااا افتكرت ااني نسيتي كل حااجة افتكرت ااني دفنت المااضي بس رجع الماضي البشع بتاعي يلاحقني اناا ااي بس ال نزلني من تااني انااا عايزة ارجع الماانياا ي زيااد روحني مش عايزة افضل في البلد دي ثاانية وااحدة اارجوك
زيااد ” هنرجع ي عمري هنرجع بس لازم اعمل حااجة الاول
اعطااااهاا زياااد حقنة مخدرة لهاا بالخفااء
غاادة برجاء ” زيااد ارجوك متعملش حااجة تندم عليهاا مش عايزة اخسرك اانت الوحيد ال بااقيلي ارجوك
زيااد ” زماان مقدرتش اخذلك حقك لاني كنت عاجز ومعنديش رصيد بالبنك يقدر يوكلي محاامي بس دلوقتي اقدر اشترى بدل المحاامي عشرة بس المراادي غير هاخذ حقك باايدي
نظر لهااا وجدهاا تكاااد تفتح عينهااا حملهااا وخرج بهااا
فوجد في الاسفل جااسر تاافف جاسر وفتح له بااب السياارة فرمقه بتحذير ان يرفض ادخلهاا زيااد في السيارة في المقعد الخلفي وااتى ليجلس مع جاسر وهو يقود
زيااد ” مكنش لازم تعمل كده ي جااسر
جااسر ” لو علياا انااا كنت دلوقتي بتقرااء الفاتحة على روحه بس ااي ال هستفيده من قتل حد مريض ومجنون
ده مريضيش ربنااا ي زياااد
زياااد بضحكة سخرية ” وحق غاادة وشرفي ال ضااع اسيبه لااانه هو انساان مريض
جاسر ” حق غاادة هي ال هتااخذه
سيبهاا تعمل ال يريحهاا وال يريح قلبهاا اانت ااعملوه
بس لازم تنتظره يفوق الاول
بفهمك ي زيااااد وانااا ذيك عاجز تمااام مقدرتش كماان احمي ال بحبهااا وعاجز لاني مش عاارف اخذ حقهاا كماان
زيااد ” نزلني عند ااي ااوتيل ي جاسر
جااسر ” انتواا هتقعدواا معاياا ي زياااد اناا ملحقتش اشكرك كفاية على ال عملتوا معااياا اناا و حورية
زياد بجمود ” اناا معملتش غير وااجبي

 

 

جاسر ” لو مش بتعتبر حور ذي غادة اختك كنت قولت اانك بتحبها لاني شفت نظرت الحب في عنيك ليهاا
زيااد بتوتر ” من يوم ماشفتهااا واناا بعتبرها اختي
جاسر بتهديد ” كويس ااوي انك بتعبرهاا اختك والا انت ال كنت هتكووون في مكااان صخر دلوقتي
ابتلع زيااد ريقه بصعوبة وهو يستشعر جدية حديث حااسر وتهديده له لابد انه اخطااء وظهرت نظرت الحب الذي يكنه لحور فقط
زيااد ” متقلقش من نااحية ي جااسر هي اختي ذيهاا ذي غادة بال ضبط
اومااء له جااسر بهدوء عكس ما بداخله وانطلق بسيارته الي قصره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق وجنون الصياد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!