روايات

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الجزء الرابع عشر

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني البارت الرابع عشر

رواية عشق وجنون الصياد الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر

خرج الدكتور من عنده وعلاماات الاسف على وجهه
د ” للاسف سليم بيه المريض دخل بغيبوبة
سليم بغضب يعنى اي دخل في غيبوبة هو انت هتهزر
د ” الصدمة كاانت اكبر من طاقته فمتحملش ال حصل فعقله للمريض اختااار انه يهرب من كل الاحزاان والالم دي باانه ينااام لاجل غير مسمى
سليم ” ااتصرف ي دكتور خليه يصحى
د : اناا مش بايدي اعمل اكتر من كده
بس انتواا تقدرواا اناا بنحصك تكلم اهله او حتى مرااته يجيواا يدعموه نفسيااا وان شاء الله هيستجيب للعلااج
تنهد سليم بتعب ثوااني ورن هااتفه فوجدها والدة داليدا
داليداا : اناا قلقان ااوي ي سليم على جاسر بقاالي كتير مكلمتهوش لو هو جنبك قوله يكلمني ي بنى
سليم بحزن ” جااسر بالمستشفى ي مااماا

 

 

هو محتااجك جنبك دلوقتي اكتر من ااي حد دلوقتي
داليدا ببكااء ” ابنى حبيبي حصله ااي طب مرااته فين ي سليم
سليم ” لماا تجي هتعرفي كل حااجة اناا هبهت اادم يجبكم خلي باالك من نفسك ي ماامااا
اغلق معهااا وهو يمسح دموعهاا شااهد صديقه عبر الزجااج ناائم لا حول ولا قوة له ليس هذاا هو جاسر الصياد المعتاد هذاا شخص اخر بالتاكيد وماهو الا بكابوس سيفيق به عمااا قريب
…….
كاان قد خرج خارج المنزل يشترى بعض الحاجياات في السوبر ماركت وتركهاا وحدهاا في البيت دخل البيت لكنه سمع اصوااات تااتى من غرفتهم اصواات موسيقى مزعجة بالنسبة اليه صعد للاعلى لينصدم مماا رااه فالبااب كان مفتوح وهي ترقص بقميصه ببرااعة واغرااء
كان يتاابع كل حركااتهاا بشغف وبرغبة كبيرة التفت للخلف صرخت بفزع حينماا وجدته يطاالعهاا بنظرات غير برئية ابداا
استدارت لتغاادر لكنه امسك بهااا وهو يقربهاا له بشدة
جاسر بهمس ” هي الحاجات دي مبتعملهااش الا واناا براا ولا ااي
حور بتوتر ” هووو اااانت امتى جيت
جاسر ” جيت بدري ااوي ي عمري
ماااتكملي رقص
حور ” لاااا اناا اصلا خلصت رقص وكنت راايح اخذ دوش بش اااانت جيت
جاسر ” كدابة
الا قوليلي مش القميص ده بتااعي لابسه ليه
حور ” اااصل اصل ي جااسر يعنى ااانااا لقيته فلبسته عاادي يعنى
جاسر ” هو انتي مين سمحلك تلبسي من غير اذني أقلعيه يلاا
حور بغضب ” اقلعه اذااي يعنى وااانت وااقف قدامي
جاسر بخبث ” طب انا ال هقلعهولك
ثواني وكان قد شق القميص لنصفين…..
…….
بعد شهر
افااق جاسر من ثبااته فتح عينه وجدهم كلهم فووق راسه ماعدا فااتنته حبيبته
ساعده سليم في الجلوس بحث عنهاا فكل الغرفة املاا ان يجدها لاحظ ذالك سليم فابتلع ريقه بتوتر بالغ
داليدا وعي تقبل يده بحب ” حمد لله على السلامة ي بنى

 

 

جاسر بتعب ” الله يسلمك يماااا اومال فين البنات
سليم بتوتر ” حيااة في البيت يترتاااح الحمل تاعبهاا اوي
جاسر ” الله يقومهاا بالسلامة و حور فين
صمت كل من داليدا وسليم ماذا يخبروه انه لن يراهاا مجددا
جاسر بخوف ” مرااتي فين ي سليم
سليم ” حور مش لقينهااا ي جاسر بقالي من وقت ماا حصل للحصل بدور غليهاا اناا و ادم بس مش لقينها
جاسر ” يعنى ال سوفته مكنش كاابوس يعنى هي فعلاا وقت من على الواادي
لا لا هي اكيد عاايشة ومنتظرااني في البيت كمااان ااانااا هرووح اتااكد بنفسي…ااااه
حاول تحريك قدمه تلك التى كانت مصاابة لكنه لم يستطع حاول مراراا وتكرارااا
جاسر بصرااخ ” اناا ليه مش عاارف احرك رجلياا ي سليم
داليدا : اهداا ي بنى ارجوك متعملش كده في نفسك
جاسر ” انا ليه مش حاسس برجلي انطقوااا اي ال حصلي
سليم ” عندك شلل موقت في رجلك والدكتور قال مع العلاج الطبيعي هتتعاافى
جاسر بغضب ” اطلعوااا براا
داليدا ” جاسر ااب….
جاسر ” اطلعوااا برا يلا براااااا
قاام بقلب الطاولة وكل ماا تطوله يداااه من اسااس الموجد بحانبه وهو يصرخ بهم بجنون اخذ سليم داليدا لخارج بصعوبة
دخل الدكتور ومعه بعض الممرضين عنده
د ” جاسر يسه اهدا كده ميمفعش ال بتعملواا ده احناا في مستشفى محترم…اخذ الكرسو خذف بهاا وهو يصرخ بهم لكي يخرجوا

 

 

اقترب مته اتنين على حين غفلة وحقنه بمادة نهدئة وسقط الاسد مجبراااا ناائم لا يعلم بما يحدث حوليه
جاسر بتخدير ” حور حورية قلبي ارجعي حبيبك جاسر مستنيكي تعااالا
…..
في مكان ماااا
دخلت عنده الخاتدمة بلهفة وهي تقول له
الانسة ال انقذت حياتهاا فااقت وبتعيط ااوي واناا معرفتش اسكتهاا
انتفض من مجلسه يركض ناحية البااب ليلتقي باميرته الناائمة…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق وجنون الصياد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى