رواية عشق من النظرة الأولى الفصل الرابع 4 بقلم أسماء عبدالموجود
رواية عشق من النظرة الأولى الجزء الرابع
رواية عشق من النظرة الأولى البارت الرابع
رواية عشق من النظرة الأولى الحلقة الرابعة
صباح جديد
—————————
أسماء/صباح الخير يا سوسو
سوسو/ صباح النور ياقمر
أسماء/ يابني أنا القمر مجرد تابع ليا
استوب
سوسو(سعد 17سنه صديق أسماء من خلال الفيس بوك أسماء بتحب تدلع اي شخص مش بتحب تقول اسمه)
سوسو/ يا لهوي علي التواضع
أسماء/اتعلم مني يا ابني
سوسو/ايوه عليك يا جامد
أسماء/ عارفه اني جامده
سوسو/ ماشي
أسماء / سلام بقى عشان هاقفل النت التليفون هايفصل
سوسو/ ماشي نتكلم بعدين ماشي
قامت بعد ما قفلت مع سوسو من محادثه الواتس
——————————-
أسماء / أمي انا مش هروح المدرسه النهارده
كوثر/ نعم النهارده تاني يوم كيف مش هتروحي وليه
اسماء ببرود/ عادي مش هروح الاسبوع ده دي علشان ما فيش دروس لما تبدا هروح
كوثر/ لو جاكي فصل ما ليش صالح
أسماء/ ان شاء الله لا
اسماء / انا هلبس وانزل اروح لابتسام يا ست الكل
كوثر / لا واثقه من نفسك انك هتنزلي
أسماء/ جدعة حبيبتي شويه وارجع
كوثر/ لا يعني لا
أسماء/ شويه حوالي ساعتين وارجع
كوثر/ ولو اخوكي سال عليكي
أسماء/ قولي له راحت المدرسه
كوثر / اه يا كدابه ماشي بس لو عرف انك مش هناك ماليش صالح يضربك
اسماء / يضرب مين هو ناسي اخر مره مد ايده عليا عضيتها
———————————-
عند محمد (في الشقة )
صحي دخل خدوش وطلع لافف الفوطه علي نصه وواحده بيمسح شعره
التليفون رن
ماسك التليفون
…/ صباح الخير
محمد / صباح النور يا مايا عايزه حاجه
مايا / مافيش عرفت انك رحت اسيوط
محمد / ايوه جيت امبارح عايزه حاجه
مايا / عايزه سلامتك انت في شقه صح
محمد / الله يسلمك اه في الشقه لي
مايا / بسال عادي
محمد/ ماشي سلام مش فاضي
مايا / سلام يا حبيبي
———————————-
قفل محمد مع مايا ورجع قدام المرايا ينشف شعر وبداء يلبس لبس عباره عن تيشرت اسود وبنطلون اسود و كوتش أسود و نظاره سوداء و رش برفان توم فرود – ونزل ركب العربيه متجه للمقابر
———————————
عند أسماء (في الشقه )
أسماء / انا نازله بقى يا ماما ماشي سلام
كوثر/ سلام يا حبيبتي
نزلت اسماء دخلت سوبر ماركت
أسماء/ عم ابراهيم
عم ابراهيم / نعم
أسماء/ايه فين كل ده
عم ابراهيم/كنت في الحمام يا لمضة
أسماء/ ماشي عايزه اشتري
عم ابراهيم/اتفضلي ادخلي وخذي اللي عايزاه
أسماء لنفسها/ اخذ شوكولاته و نوتيلا وشيبسي ومصاصه اخذت وحسبت ابراهيم ومشيت
————————————–
فجاه كانت هتخبط في عربيه بس ستر ربنا وبرده خبطت في عربيه تاني
محمد/ مين ده يا رب هو في حد يمشي كده انزل اعتذر نزل محمد من العربيه
محمد / بصي انا اسف مش قصدي
اسماء بتبص عليه ولا رد
محمد سارح فين عيونها
واسماء *اغمي عليها*
محمد/ يا انسه فوقي
أسماء لا رد
محمد/ يا انسه فوقي
أسماء لارد
شال محمد اسماء واخذها الشقه دخل بها نيمها علي الاريكه ( لانه مينفعش يدخل بها غرفه نوم)
محمد/ يا انسه فوقي
محمد سرح شوية بيها
محمد لنفسه / يا ربي القمر ده غير الجسم الحلو والعيون الحلوه يعني يوم ما اشوف احد حلو يغمى عليه وقال أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
اسماء بدات وبتقول من غير وعي /امي انا عايزه اكل
(يخرب بيتك حتى انت وبره همك على كرشك)
محمد / يا انسه فوقتي
أسماء/ لا انام شوية والنبي
أسماء بخضه / مين انا فين عملت فيها ايه يا حيوان الحقوني يا ناس مغتصب
حط محمد ايده علي بقها وقال ايه كل ده انت في شقتي وماعملتش حاجه معاكي وبعدين ده شكل مغتصب
أسماء لنفسها/ صراحة انت مز ياد
أسماء/اممم راحت عضته في ايده
محمد/ اه يا بنت المجنونه دي كلمه شكرا
أسماء /شكرا على ايه انا كنت عملت حادث مش فاكره مين
الحيوان اللي عمل كده مفيش شكرا ما حدش قال لك خدني
وبعدين انت حاطط يدك على بوقي كنت هموت
محمد ببرود/ العفو
اسماء /انا عايزه اروح من هنا لسه بتقوم قالت اه يا رجلي
محمد/خليكي اجيب لك حاجه على الجرح
اسماء/ شكرا انا هقدر امشي
سابها محمد وراح جاب مرهم ورجع لقاها مغمضه عيونها
محمد لنفسه / لا والنبي اوعي يكون اغمي عليك بس شكلها حلو وهي ونايمه
محمد/ يا انسه قومي
اسماء / ايوه اقوم ازاي انت شفت مش قادره اقوم
محمد/ الحمد لله انك صاحيه وبعدين لسانك الطويل ده اعمل فيها ايه
اسماء/ احم احم هتجيب ولا هتفضل سرحان كده كثير
راح قاعد جنبها
محمد/ هاتي رجلك احط المرهم بعدين دراعك
اسماء/ لا انا هاعمل لنفسي
محمد سحب رجلها و حس بكهرباء في جسمه
اسماء لنفسها / يا رب ده مش بيفهم
لما ماسك حست بكهرباء في جسمها اول مره تحس بي
أسماء/ هات احط انا مش عايزه اتعب حضرتك
محمد ببعض العصبيه /قلت انا هحط وخلاص بدا يحط المرهم على جسمها وحاسس احساس حلو وبعدين نفخ فيها
أسماء بالم /اه
محمد/ معلش اول مره احط لحد
اسماء /لا رد
محمد/ممكن ايدك
أسماء/خلاص احط انا
محمد بص في عيونها عشان تسكت راحت سرح في عيونها وهي كمان سرحت عيونه
محمد من غير ما يحس بنفسه قال لها” عيونك حلوه”
اسماء /لا رد
محمد / احم احم
فاقت من شرودها
اسماء/ هاتوا احط انا
ماسك محمد ايده وحس بكهرباء للمره التانيه وهي كمان اول مره تحس الاحساس ده
———————————–
عند شقه اسماء كان المغرب
كوثر/ البنت عوقت وحسان في حاجه حصلت معها
حسناء /لا دي زي الجن قاعده مع صاحبتها
كوثر / مش عارفه حاسه ان في حاجه وجعت قلبي من شويه
حسناء/عادي علشان بره بس
كوثر/ممكن
——————————
عند عبدالرحمن
عبد الرحمن/ يا عم لو سمحت شقه الاستاذ محمد الشرقاوي الدور الكم
البواب/ الدور التاني الشقه الاولى على ايدك اليمين يا بيه
عبد الرحمن/ شكرا
البواب / العفو يا يبه
عبد الرحمن لنفسه/ يلا بقى نشوف هيعمل ايه لما يشوفني
عند محمد في الشقه
اسماء /انا لازم امشي اتاخرت
محمد /طب نتعرف
اسماء/ ليه هتطلع لي بطاقه على كل حال انا اسمي اسماء **(مش هقول اسم الاب دلوقتي)
محمد لنفسه/ دا الاسم حلو
محمد /عاشت الاسامي وانا محمد الشرقاوي
اسماء شكرا انا لازم امشي
محمد /طب هوصلك
لسه اسماء هترد الباب خبط
محمد /طيب اصبري لحظه….. يا رب مين عارف ان انا هنا
فتح الباب الصدمه
**************
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من النظرة الأولى)