روايات

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل الثامن 8 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل الثامن 8 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الجزء الثامن

رواية عشق من النظرة الأولى البارت الثامن

رواية عشق من النظرة الأولى
رواية عشق من النظرة الأولى

رواية عشق من النظرة الأولى الحلقة الثامنة

بعد مرور ثلاث ايام راجع محمد وعبد الرحمن الى حياتهم الطبيعيه
عند عبد الرحمن في القسم
عبد الرحمن :يطرق الباب
كمال :اتفضل ادخل
يضرب عبد الرحمن التحيه ويقول: كنت عايزني افندم
كمال: ايوه تاخذ التفاصيل عن المهمه تعال اقعد
عبد الرحمن : تمام اتفضل اشرح يا فندم
كمال:بص انا المعلومات اللي عندي كافيه انك تقبض عليهم احنا مراقبينهم بقالنا فتره كبيره عرفنا ان المسؤول عن الشبكه مش شخص واحد الى اثنين ست وراجل وبيخطفوا البنات من المدارس والشوارع
عبد الرحمن: تمام عايز العنوان انا هاخذ القوه هنهجم عليهم
كمال: لسه في معلومات تاني هما مش دعاره بس لا دول تجار اعضاء والعنوان شارع*** عماره*** شقه رقم 17
عبد الرحمن يقف يضرب التحيه ويقول :تمام يا فندم 3 ساعات وهيكونوا تحت رجلك
كمال :خلي بالك من نفسك ويضرب التحيه ويقول تحيا مصر
يضرب عبدالرحمن التحيه ايضا ويقول :تحيا مصر

 

 

ويخرج ويجمع فريق واتجه نحو المكان
(عند محمد في الشركه )
محمد: تمام كده يا حمزه براڤو عليك الشركة ماشية زي ما انا موجود
حمزه بتكبر: عيب عليك دا انا حمزه الشرقاوي
محمد: تصدق اني غلطان باشكر واحد مغرور زيك
حمزه: ليه يا عم انا زي اخوك هي دي كلمه شكرا وبعدين قل لي انت من ساعه ما رجع ساعه اشوف في عيونك فرحه و ساعه حزن ليه
محمد بكدب: مفيش
حمزه ا: حكيلي انا اول مره اشوف عينيك النظرات دي
محمد: فيك من يكتم السر
حمزه: والله عيب عليك ما تعرفش اخوك لحد دلوقت
محمد: والله مش خايف من غير من انك اخويا
حمزه: كده ما تعرفش اخوك طب جرب
محمد: حاضر تعال نروح كافيه
حمزه،: يلا
عند عبد الرحمن بعد ما جمع القوه وصل مكان العمليه
عبد الرحمن بصوت واطي للقوه: زي ما شرحت لكم الخطه نهجم بها ومش عايز غلط مجموعه تدخل من باب المطبخ ومجموعه من الباب الامامي للشقة
كسر عبد الرحمن والقوه باب المطبخ وتم القبض على الشبكه بنجاح لكن اتصاب شخص من القوه في دراعه بسبب اطلق احد العصابه بالمسدس او اتصلوا بالاسعاف واخذ عبد الرحمن وباقي القوه الشبكه على القسم
( في الكافيه)
حمزه برتباك: في حاجه عايز اقول لك عليها
محمد: في ايه ما لك انت كويس
حمزه: انا تمام بس بخصوص صفقتنا مع طارق الاسيوطي
محمد: في ايه قول
حمزه: حاضر هو عايزك تروح له الشركه بتاعته وتتفاهم هناك انا حاولت معه نتفق هنا بس مش راضي وقال الميعاد بعد يومين في أسيوط
محمد بغضب: وما قلتليش ليه لسه فاكر تقول لي دلوقتي
حمزه: اعمل ايه انت كنت لسه راجع من السفر ومش عايز غير لما ترتاح تعرف
محمد: طيب تمام سيبني افكر وارد عليك بالليل
حمزه احكيلي بقى الموضوع
محمد: ماليش نفس احكي
حمزه: احكي الله يخليك
بدا يحكي له عن اعجابه وقصته مع اسماء
حمزه: انت حبيتها
محمد: مش عارف بس لما بكون معها بحس اني عايز افضل معها على طول…….. شكلي حبيتها رغم اني عرفتها من وقت قصير

 

 

حمزه: اه قلبي الصغير لا يتحمل مش قادر اصدق محمد الشرقاوي وقع في حب طفله ومن الصعيد
محمد: تصدق اني غلطان عشان باحكي لواحد تافه زيك اولا مش صغيرة عادي سن كويس ثانيا مالهم الصعايده اجدع ناس وعلى فكره تفكيرهم ولبسهم مختلف عن الصعيد
حمزه: طيب يا عاشق ياولهان
حمزه: اخص عليك مش عايز تقول لاخوك حبيبك
محمد: طب يلا بينا نرجع البيت
في الڤيلا
( رجع حسن من السفر ولسه نايم)
زينب: حسن قوم حسن حبيبي قوم
حسن: اهو صاحي
زينب: بقالك يوم نايم
حسن: تصدقي انتي وحشاني سيبك وتعالي وغمزلها
زينب: يا راجل قوم عيب
حسن: كده دا انا زي جوزك
زينب: قوم عشان تسلم على الاولاد ولا مش وحشينك
حسن: وحشوني هم فين
زينب: حمزه ومحمد في الشركه زمانهم راجعين وندى ونورهان فوق لسه راجعين من المدرسه
حسن: هي ندى رجعت امتى
زينب: من اسبوع
حسن بحزن: صعبانه عليا البنت دي ابوها وامها ماتوا وهي كانت عايزهم في السن ده
زينب: احنا معاها اهو
حسن: طب يلا ننزل
في وقت الغداء لكل متجمع على السفره وبينزل حسن وزينب
نورهان: بابا واحشني او بتحضن باباها وبتعيط
حسن: بس خلاص انا اهو رجعت ليه الدموع دي
حمزه: طيب واحنا ما لناش في الحضن ده
حسن: تعال اهو وحضن حمزه
حمزه: تعال يا محمد تعالي يا ندى سلموا على بابا
راحت ندى سلمت على حسن ما عدا محمد
ندى: ازيك يا عمو وحمد لله على السلامه
حسن: الله يسلمك انت اخبارك ايه
ندى: انا تمام الحمد لله
حسن: طيب الحمد لله اذا احتجتي حاجه اطلبي
ندى: حاضر يا عمو

 

 

حسن: لا عمو ايه احنا مش قلنا بلاش عمو انا زي بابا قوليلي يا بابا زي نورهان
ندى: حاضر يا بابا
حسن: طالعه منك زي العسل يا قلب بابا
وجلس حسن على السفره والكل
نورهان: ايه يا بابا هي قلبك امال انا فين
حمزه: في حد هنا غيران
نورهان: اه انت ما لك
حسن: بس كفايه انتو الاتنين زي ما انتو ما تغيرتوش….. نورهان انت عيون بابا وعقل بابا
حمزه: الحقي يا ماما سامعه بيقول ايه وانتي ساكته
زينب: انت مالك اب وبيدلع بنته انت مالك
حسن: احسن تحب تتهزق دائما
نورهان: في كرامه وقعه على الارض
حمزه: خلاص يا جماعه انا غلطان
محمد: انا اكلت طالع هنام يا ماما
حسن: ايه يا محمد مش عايز تسلم عليه
زينب: سلم على بابا
محمد: حمد لله على السلامه وطلع
زينب: معلش هو تعبان لسه راجع من الشغل
الكل اكل وطلع على غرفتهم
(في جناح محمد)

 

 

محمد: الو
مايا: حمد الله على السلامه مش تتصل
محمد بزهق: مايا انا كنت راجع تعبان من السفر ونمت يومين ودلوقت عايزه انام عشان تعبان
مايا: خلاص يا حبيبي نام واكلمك بعدين
محمد: طيب سلام
مايا: باي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من النظرة الأولى)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى