روايات

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل التاسع 9 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل التاسع 9 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الجزء التاسع

رواية عشق من النظرة الأولى البارت التاسع

رواية عشق من النظرة الأولى
رواية عشق من النظرة الأولى

رواية عشق من النظرة الأولى الحلقة التاسعة

“فى غرفه نورهان و ندى”
ندى: يلا يا نورهان و ماتكونيش جبانه
نورهان: انا مش جبانه بس انا عارفه رد ابيه هيكون ايه
ندى :خلاص تعالي نروح احنا الاتنين
نورهان:طيب يلا
رحوا غرفة محمد وبعد وقت سمح ليهم بالدخول
نورهان: ايه كل ده يا ابيه عشان تردي علينا
محمد: كنت بالبس لسه واخد شاور في حاجه
ندى:احم عايزين نطلب طلب صغير
محمد: خير
نورهان( برتباك): خير ان شاء الله
محمد: طيب قولي في ايه
ندى ونورهان بصوت واحد: عايزين نسافر شرم الشيخ
محمد :اوكي ماشي سافري

 

 

ندي: بصراحة انا عاوزه اسافر انا و نورهان
محمد: لا نورهان لا
نورهان( بزعل): ليه يا ابيه
محمد: كده عشان المدرسه بتاعتك انما ندى واخده سنه اجازه منزليه تقدر تسافر براحتها
نورهان( بزعل) :بس انا نفسي اسافر يا ابيه
محمد(بحنيه): اوعدك تسافري بس مش دلوقت انا هسافر
نورهان: تسافر ليه و فين
محمد:هسافر اسيوط صفقه هاعملها وارجع
ندى :تاني اسيوط
محمد: معلش عشان صفقة
ندى :هتقعد كام يوم
محمد :ما اعرفش لما تخلص الصفقه هرجع… وانتي يا ندى خلي بالك من نفسك لما تسافري
ندى: بس انا كان نفسي نورهان تروح معايا محمد :وعد شهر الجاي نكون كلنا مع بعض
ندى: خلاص تمام هسافر يومين وارجع
محمد: ممكن يا ندى تسيبيني مع نورهان شويه
ندى: تمام عن عن اذنكم
محمد: عارف انك زعلانه
نورهان: لا مش زعلانه
محمد: طيب ارفعي وشك وانت بتتكلمي نورهان :لا
محمد: تعالي في حضني
راحت حضنت نورهان اخوها
رفع وشها وقال : ليه الدموع دي
نورهان: مفيش دي حاجة دخلت في عيني محمد وهو يمسح دموعه:من امتى وانتي بتكدبي عليا ده انا اللي مربيكي يعني اعرفك لما تكدبي
نورهان (بدموع): انا كان نفسي اسافر يا ابيه بقالي فترة كبيرة مش بروح مكان غير المدرسه
محمد: خلاص امسحي دموعك كفايه عياط انتي دموعك غاليه عليا
نورهان: خلاص اهوه مفيش عياط
محمد: ايه رايك تسافري معايا
نورهان( بفرحه) :بجد يا ابيه
محمد :بجد يا قلب ابيه
نورهان بتحضن محمد تاني و تقول : انا فرحانه عشان هروح معاك انا بحبك يا ابيه
محمد :وانا كمان بحبك يا قلب وعيون ابيه نورهان: بس انا معرفش اسيوط حلوه ولا لا محمد :لما تروحي شوفي تعجبك ولا لا بس انا بقولك حلوه

 

 

نورهان :طيب امتى هنروح
محمد :بكره الصبح
نورهان :يا نهار أبيض طيب انا اروح اجهز الحاجات… تصبح على خير
محمد :وانتي من اهل الخير يا مجنونه
“حل الليل وجاء الصباح ”
*عند البطلة*
أسماء: انا رايحه عند ابتسام وبعدين هنروح المدرسه
كوثر: خلي بالك من نفسك
أسماء: حاضر… سلام
“بعد وقت”
أسماء: خايفه يا ابتسام
إبتسام: طيب قولى لأمك
أسماء: لا إلا ماما لو عرفت هتعمل مشكله…. انا مش خايفه على نفسي انا خايفه على اخواتي و أمي
إبتسام:ربنا معاكي أنا خايفه عليكي وبدعيلك والله
رن التليفون
أسماء:الو
…. : لما اتصل عليك تردي على طول فاهمه ولا لا
اسماء: لا
… :طيب يا قطة فرحك من ابن كبير البلد بعد كام يوم سلام
اسماء كانت هترد بس فصل الخط
إبتسام: فى ايه هو ولا إي
اسماء اترمت فى حضن إبتسام وقالت: هو ليه بيعمل فينا كده
“فلاش باك”
أسماء : الو.. مين
…: ازيك يا بنت
أسماء: مين
….: معقول مش عارفة صوتي.
أسماء: لا عارفه بس بعمل عبيطة
…: طيب يا عبيطة تعالي الشقة عاوزك
أسماء : وانا مش عايزه أشوفك
…: كنت عارف ان هيكون دا ردك…. صحيح ماما مش عندك ف الشقة بلاش تدورى *فصل الخط*

 

 

أسماء : أمي…أمي فينك
دورت أسماء كتيرر وسالت الجيران بس كان نفس الرد محدش يعرف واتصلت على اختها بس متعرفش ما رضيتش تقلق اختها و قالت لها هتشوف عند الجيران واتصلت بالمجهول
أسماء : الو
…: ايوة يا قطة لقيتي أمك
أسماء (بغضب): أمي فين و إلا انت مش عارف ممكن اعمل ايه
…: لا ما تقدريش تعملى حاجه
أسماء: أقدر اروح القسم واقول أمي اتخطفت
….: من بعدها تروحي تقرأ الفاتحة على روحها فى المقابر
أسماء: انا جايه
…: شاطره
قفلت أسماء مع المجهول وبعد دقايق وصلت عند المجهول
أسماء : أمي فين
…: ادخلى طيب
أسماء : دخلت … فين أمي
….: أسمعي بقا الموضوع وبعدين اقولك امك فين
أسماء: انا جايه عشان اعرف أمي فين مش عشان اسمع مواضيعك
…: خلاص مفيش موضوع و روحى دوري عليها براحتك
أسماء(بزهق): فى ايه احكي

 

 

….: هو في حد بيتكلم مع أبوه بالشكل دا
أسماء: مش موضوعنا احكي الموضوع
بهجت(ابوها): فى عريس متقدملك وأنا موافق
أسماء:الله الله عريس يا ماشاء الله ارقص ولا اغني ولا اعمل ايه …. وعايز تجوز الصغيرة قبل الكبيرة ماشاء الله لما اختي كان يتقدم لها عرسان كتيرر كنت بترفض ليه غيرت رايك دلوقت والغريب عايز تجوز الصغيرة قبل الكبيرة
بهجت(ببرود): خلاص خلصتي فرحك الاسبوع الجاي
أسماء: وانا مش موافقة
بهجت: مش بطلب رايك
أسماء: امم خدت كام عشان توافق
رفع بهجت ايده عشان يضربها بس اسماء مسكت ايدو
أسماء: اوع تفكر مجرد تفكير انك تمد ايدك عليا دا كان زمان انا قولتلك انت بالنسبالي ميت
وخرجت بعد ما عرفت مكان امها
“باك”
اسماء : انا تعبت يا إبتسام ده مش أب هو في أب يعمل كدا وانهارت في البكاء و إبتسام تواسيها
“عند البطل”
محمد : حمزه شوف نورهان اتاخرت ليه
حمزه : حاضر… (ولسه هيطلع لقاها نازله )
نورهان: انا جاهزه يا ابيه
محمد: ماشي تعالي ورايا
نورهان : حاضر
ودعت نورهان العيله و خرجت ورا اخوها
نورهان :آبيه هنروح بالعربية
محمد : لابالقطار….عمو أحمد توصلنا لحد المحطة و ترجع
أحمد:حاضر يا بيه
محمد: بدون بيه يا عمو أحمد
أحمد: حاضر يابني
“عند عبدالرحمن في القسم ”
عبدالرحمن: ادخل
عسكري ضرب التحية وقال: العميد كمال عايزك يا افندم
عبدالرحمن: تمام
وصل عبدالرحمن مكتب العميد وسمح لي بالدخول
عبدالرحمن(ضرب التحية) : تمام يا افندم

 

 

كمال: انا عايزك في القضية
عبدالرحمن: خير يا افندم عرفتوا حاجه جديده
كمال: اتفضل على الكرسي الاول
عبدالرحمن: تمام يا افندم
كمال:العصابة اللى انت والفريق قبضة عليهم في رئيس ليهم وهي وحدة ست
عبدالرحمن: رئيس مش هما ازاي يعنى ليهم كبير و وحدة ست
كمال: احنا لما حققنا معهم اتكلمو وكانوا لسه هيقولوا اسم الرئيسة بتاعتهم بس
عبدالرحمن: بس ايه يا افندم
كمال: مقالوش غير انها وحدة ست ومقالوش غير اللقب بتاعه و هو (الأفاعي) و ماتوا
عبدالرحمن (بغضب): ازاي ماتوا وفي نفس الوقت هما الاتنين ازاي
كمال: اهدى يا عبدالرحمن هما ماتوا بسبب تسمم ومنعرفش ازاي هما كانوا كل واحد فى زنزانة لوحده
عبدالرحمن:والحل دوول اكيد شبكة كبيرة
كمال: منتظرين الطب الشرعي عشان نعرف سبب التسمم واحنا مراقبين حول العمارة
عبدالرحمن: تمام وانا هحاول اشوف حاجات فى القضية
كمال: تمام تقدر تتفضل على شغلك

 

 

عبدالرحمن: ممكن ارجع البيت يومين تلاتة عشان تعبان ولسه الاجازه بتاعتي فاضل كام يوم عليها و تخلص
كمال:تمام بس لما احتاجك تجي
عبدالرحمن ( يقف و يضرب التحية): تمام يا افندم
“فى مكان أخرى)
…: ماتوا
مجرم: ايوة يا كبيرة
…: تمام بعد شويه هيوصلك الفلوس… وخلى بالك عن حد يكشفك
مجرم: تمام متقلقيش دي مش اول مره اعمل حاجة زي دي.. سلام يا كبيرة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من النظرة الأولى)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى