روايات

رواية عشق من الماضي الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشق من الماضي الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشق من الماضي الجزء العشرون

رواية عشق من الماضي البارت العشرون

رواية عشق من الماضي
رواية عشق من الماضي

رواية عشق من الماضي الحلقة العشرون

عند علي
علي بخمول فاق على نور خفيف في الاوضه
علي بخمول : اقفلي النور اللي جانبك يا سحر
لا يوجد رد
علي وهو بيفتح عنيه : يووه و الله هزعل منك
قاطع كلامه انه ملقهاش على السرير
علي بلهفه : سحرررر سحرر انتي فين
لايوجد رد
قام بوجع و خبط على باب الحمام
علي بلهفه : سحرر انتي هنا
لايوجد رد
فتح باب الحمام و ملقاش حد
علي بصوت عالي : سحررر انتي فين
و فجأه سمع صوتها من برا
عند سحر
أحمد و اسلام دخلوها الاوضه واول ما دخلت اتفأجات ببلاين في كل مكان وورد و قلوب في كل حته
سحر بصدمه : هو في ايه
أحمد بحب نزل على رجله
أحمد بحب : انا بحبك يا سحر انا عارف انك بتحبيني وانا كمان بحبك انا بجد اسف على كل المرمطه اللي كنت السبب فيها انا بحبك تقبلي تتجوزيني
سحر : هههههه هههههه دا بجد
احمد بحب : ااه و الله و علي فكره انا مش متجوز و كل الكلام اللي حصل ذا كان تمثيل انا محبتش حد غيرك
سحر : امم
أحمد بحب : تقبلي تتجوزيني
سحر : ههههه انت مصدق نفسك سبحان الله الإنسان فعلا مبيعرفش قيمه اللي معاه الا لما يروح منه ما انا كنت في ايدك و كنت هم*وت علشانك علشان بحبك وانت وقتها كنت عايز تك*سر قلبي سبحان الله حالا انت اللي جاي تطلب مني الجواز
سحر معقبه : انت مش نصيبي ولا قسمتي متستغربش كنت غبيه في الأول مكنتش لسه اعرف يعني ايه نصيب كنت مفكره انها كلمه بنعلق عليها فشلنا بس طلعت غلطانه بشكل انت عارف اتعلمت ايه اتعلمت ان مفيش احسن من تدابير ربنا مهما كانت كنت عايزه انت*حر واخلص من دنيتي علشانك علشان انت كس*رت قلبي ووجعت*ني بس انت عارف ربنا طلع عاين ليا عوض عمري ما كنت اتخيله في يوم من الايام عوضني ب على جوزي و حبيبي اللي بيحبني اللي يوم ما تعبت وقف جانبي و يوم ما اجرح*ت حاول يفهمني ان جرحنا بيعمينا عن حاجات كتير و ان النصيب مكتوب و مترتب عند ربنا لا باللي انت عايزه و لا باللي بتتمناه لا ب اللي ربنا كاتبهولك باللي ربنا شايفه مناسب ليك لا يا احمد انا خلاص عرفت نصيبي و قسمتي وهو على اللي راضيه بيه وراضيه بحياتي الجايه كلها معاه طول ما ربنا معانا عمرنا ما هنتعب في اللي جاي
أحمد بحده : انتي مفكره على بتاعك دا ملاك فوقي لنفسك يا سحر على هو السبب في اللي حصلك
سحر بحده : وهو السبب في اني اتعلمت اهم درس في حياتي وهو السبب اني عايشه لحد دلوقتى انت مش نصيبي يا احمد ولا عمرك هتكون نصيبي انا نصيبي على جوزي و حبيبي اللي راضيه بيه و الحمد و الشكر ليك يا رب علي عوضه الجميل دا
أحمد بحده : هتندمي يا سحر
سحر وهي ماشيه : طول ما انا راضيه ب اللي ربنا كتبهولي عمري ما هندم
و مشيت سحر تحت كلام أحمد وزعيقه لها
قاطعها على اللي كان واقف و سامع و شايف كل اللي حصل
سحر بارتباك : على انا
قاطعها على اللي خذها في حضنه
علي بحب : انا سمعت كل حاجه
سحر وهي بتزيد من احتضانه : انا اختارتك انت انت يا نصيبي يا قسمتي
علي بحب : انا بحبك اوي يا سحر
سحر وهي بتبعد عنه : ماشي
علي بحب : يا بخيله نفسي اسمعها منك
سحر بحب : بحباااااااك يا علي
علي بحب : قلب على
بعد مرور عده سنين
علي واقف بيسرح شعره قدام المرايه
قاطعته فرح بحب : انا حلوه يا بابي
علي نزل لمستواها : قمر يا روح بابي هاتي لي بوس*ه يالا
فرح ادته بوس*ه في خده
علي بفرح : الله عسل يا رو*ح قلب بابي
قاطعه صوت تليفونه
علي وهو بيشيل فرح : يالا يا سحوره الواد ياسر قاعد يتصل على آخره يالا لحسن المؤتمر هيبداء
سحر وهي داخله الاوضه : انا خلصت اهوا يا علي و جهزت سيف خدوا بقى على ما اظبط طرحتي
علي وهو بيشيل سيف : حاضر
سحر وهي واقفه قدام المرايه بتظبط طرحتها
علي واقف وراها و شايل مصطفى و ماسك ايدي فرح
علي بحب سرح في سحر : معقول مر علي جوازنا ٥ سنين امال انا حاسس ان لسه كان الفرح امبارح انا مش مصدق نفسي لحد النهارده مش مصدق كميه السعاده اللي دخلت قلبي و كان كلها بسببك انتي يا سحوره بسببك عشت أجمل إيام حياتي و بسببك بقيت اب ل فرح بنتنا اللي عندها دلوقتى ٣ سنين و نص واخده منك كل تفصيله منك و سيف ابني اللي لسه عنده سنه اللي بتمنى انوا يكون بردوا شبهك
سحر بتبص من المرايه وراها على على وهو شايل سيف و ماسك ايدي فرح
سحر في نفسها : يااه يا ربي الحمد و الشكر ليك يارب بجد عوضتني ب احلى عوض في الدنيا عوضتني ب على جوزي اللي عمري ما شوفت حد في حنيته و خوفه عليا هههههه دا انا حتى افتكر يوم ما ولدت فرح هههههه كان حبيبي قاعد يعيط على آخره و منهار خايف عليا انا و بنته ولا اول ما طلعت من العمليات على اللي حصل تبت فيا و مسبنيش ثانيه حتي لما جيت اسأله على فرح منساش رده دا ابدا رد عليا و لسه بيعيط بروا و قالي المهم انتي انا مش عايز حد غيرك و يومها متحركشي من جنبي حتى يشوف بنته لا فضل معايا لغايه ما انا بقيت كويسه و روحت انا وهو مع بعض نجيبها من الحضانه
علي بيحبني بجد و عيشني احلى سنين عمري حد يصدق ان مر علي جوازنا ٥ سنين ااه يا علي كانوا احلي ٥ سنين في حياتي
حكمتك يا رب رغم اني كنت مجرو*حه منهم على اللي عملوه بس يا عالم لولا فكرتهم دي كنت هبقي فين
كان ممكن كنت انت*حر و ام*وت و اخسر دنيتي و اخرتي من شويه يأس
و لكن ربنا اداني فرصه اني اشوف الدنيا على حقيقتها اداني الفرصه اني اتعلم و اعرف ان قدره ربنا فوق كل شئ مش مجرد كلام لا دا بجد و ان النصيب دا عمره ما كان ب الكلام ولا شعليقه زي ما سمعت من ناس كتير بنعلق عليها فشلنا لا خالص النصيب دا قدر مكتوب من بدايه حياتك للنهايه
رحمتك يارب يا ولي التدبير دبر لي امر الي اكتر ما تمناه قلبي اداني حب و دفا و امان
الحمد و الشكر ليك يارب العالمين
قاطعها على بحب : يالا يا سحورتي
سحر بحب : يالا يا حبيبي بس قولي الأول كدا حلو
بص لها على بحب : اممم لا وحش
سحر : بجد
علي بغيره : امسحى الروج الحلو دا
سحر : الله يا علي مفيش وقت يالا
علي بغيره : مش هنمشي الا ما تمسحيه هتمسحيه انتي ولا امسحه انا
سحر بندفاع : لا و على ايه همسحه اهوا
سحر مسحت الروج
سحر : هااه يالا بقي انا مسحته اهوا
علي : لا بردوا لسه زي القمر مينفعش بردوا تب و العمل
سحر : يالا يا حبيبي المؤتمر هيفوتنا
علي بغيره : طيب بس الاول ناقص حاجه
سحر بنفاذ صبر : هااه ايه اللي ناقص
علي بحب لبسها سلسله دهب محفور عليها ايه الكرسي
سحر بفرحه : الله
علي بحب : المؤتمر هيبقى فيه ناس كتير و انا مش عايز حد يشوفك قمر كدا غيري اوعي تقلعي السلسه دي لحسن حد يحسد ملاك على
سحر : ههههه بجد جميله اوي
علي : تب جميله كدا وخلاص مفيش حاجه كدا في السريع
سحر بخجل : يالا يا علي
علي : بردوا الكريز بتاعي بردوا قولت لك دا نقطه ضعفي الكريز العسل دا
و لسه هيقرب منها
قاطعهم صوت تليفونه
علي : غلس اللي بيتصل دا ايه
فتح التليفون بعصبيه
علي بحده : الو يا سي زفت عايز ايه
ياسر : الله يسامحك المدير قاعد يزعق فيا و حضرتك تجي تكمل طيب اما تجي لي
علي بحده : جايلك يا خويا
ياسر : علفكره المؤتمر هيبداء
علي : جايين اهوا سلام
و قفل الخط
علي بحب ل سحر : هااه كنا بنقول ايه
سحر بحب : يالا يا حبيبي علشان المؤتمر
علي بحب مسك ايدي سحر من ناحيه و مسك ايدي فرح من ناحيه تانيه و سحر شايله سيف علي ايديها
في المؤتمر
المدير بحده : سحر فين
ياسر : جايه اهيه
المدير بحده : تب و على
ياسر : جاي معاها
المدير بحده : من يوم ما علي و سحر اتجوزوا وهما بقوا مبيحضروش الا مع بعض تب فيه مؤتمر النهارده ليه ما
اكدتش على على أنشاءالله يجي يوقف معانا على ما سحر تجي
ياسر : ما هو على مش هيقدر يسيب سحر لوحدها علشان العيال و كدا
قاطعهم دخول على و سحر وولادهم
علي بحب : السلام عليكم
ياسر و المدير : و عليكم السلام
المدير : اهلا اهلا يا سحوره عامله ايه
سحر بخجل : الحمد لله
قاطعها على بغيره : كلنا كويسين الحمد لله
علي معقبا وهو بيشيل سيف من ايدي سحر : خد خد يا استاذ سيف ( المدير) سيف ابني يالا يا سيف روح ما جدوا
الاستاذ سيف بفرحه : بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن فيما خلق اسمه علي اسمي سيف
ياسر بزعل : تب و انا
علي : هو انا اقدر على زعلك بردوا خد يا حبيبي فرح اهي هتعلمك الأدب من اول و جديد خد يا حبيبي
ياسر بحب : قمر
فرح بحده : مسميش قمر
ياسر باستغراب : ماشي يا عسل
فرح بحده : مسميش عسل
ياسر : امال اسمك ايه
فرح بصتله باستغراب : بردوا مش عارف
فرح معقبه : اسمي فرح
و راحت شدته من شعره
ياسر بوجع : ااه شيل بنتك يا ابو علي
الكل : هههههههه
علي : باس يا فرح براحه على عمو
ياسر ل فرح : براحه علي عمو
علي بهمس ل سحر : يالا بينا احنا
سحر بنفس الهمس : على فين
علي : و الله ما لازم تعرفي ما انتي هتشوفي اهدي بس
سحر : خلاص ماشي في ايه
علي بحب مسك ايدي سحر وخدها ومشي
بعد مرور ساعه
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
ياسر : انا بكذا خلصت كلامي
سأله واحد من المؤتمر بالانجليزي عن التابوت الفضي اللي فيه فصوص دهبي فاكرينه🤔🤔
ياسر رد عليهم بالانجليزي
ياسر : اللي هيكلمكوا عنه سحر و على يتفضلوا
الكل صقف لهم 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
ياسر باستغراب : الله هما راحوا فين
و نزل يدور عليهم
فتح اوضه المكتب بتاعت سحر و شاف الصد*مه
الاوضه مليانه ب البلالين الحمره و الورود و الشموع
و على نازل على رجله و سحر واقفه قدامه
علي بحب ل سحر : كل سنه و انتي جنبي يا رو*ح قلبي
قاطعهم ياسر بحده : انت بتعملوا ايه هنا
علي بحده : انت شايف ايه و غير كذا مخبطش ليه عقابا ليك مش هتاخد حته من التورته
ياسر : تورته ايه
علي : تورته عيد جوازنا يالا بقا طرقنا على برا
ياسر : تورته ايه هتشلوني المؤتمر بداء من ساعه و انتوا قاعدين تاكلوا تورته
علي : ازاي بداء بدري كدا هو دا اسمه كلام
علي وهو بياكل سحر التورته : لا لا مينفعش خالص مواعيدكم بايظه كدا بالهنا و الشفا يا قلبي
سحر و هي بتاكل علي التورته : ااه فعلا ازي مش محترمين مواعيدكم ليه هااه بالهنا و الشفا يا عمري
قاطعهم ياسر اللي مسك ايدي على و بيشده : يالا مفيش وقت اما يخلص المؤتمر و المصحف ل هاجي و انسف التورته دي بس اما يخلص بس
و طلعوا برا
ياسر بيكلمهم بالانجليزي : انا اسف جدا على التأخير سحر و على هما اللي هيحكوا لكم عن التابوت اتفضلوا
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
سحر بهمس ل ياسر : تابوت ايه
أشار ياسر علي التابوت
سحر بفرحه : اااه هههههه
سحر وهي بتبص ل علي بحب و بتتكلم بالانجليزي : التابوت دا غير حياتى
سالها احد السائحين في المؤتمر بالانجليزي : ازاي غير حياتك
سحر وهي بتبص ل علي بحب : نقول لهم
علي بحب وهو ماسك ايديها : مع بعض
وبدائوا يتكلموا بالانجليزي و يحكوا تجربتهم مع التابوت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من الماضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى