روايات

رواية عشق من الماضي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشق من الماضي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشق من الماضي الجزء العاشر

رواية عشق من الماضي البارت العاشر

رواية عشق من الماضي
رواية عشق من الماضي

رواية عشق من الماضي الحلقة العاشرة

خرجت سلوى بانهيار

الكل بلهفه : هاا

سلوى وهي بتحاول تتحكم في دموعها : الحمد لله النبض رجع طبيعي

سوسن : امال بتعيطي ليه وقع*تي قلبنا يا شيخه

سلوى بانهيار : كان ممكن نخسرها ضربات قلبها كانت ٣٠ و فجأة ملقناش نبض لو كان حصلها حاجه انا كنت هموت

على بدموع حد سوسن في حضنه : بااااس اهدي يا سلوى هتفوق و هترجع احسن من الاول

سلوي بانهيار : يارب يا علي يارب

قاطعهم د/ محمد : احممم امم يا جماعه مين اللي هيتبرع ل سحر بالد*م

على : يالا يا دكتور

د/ محمد : يالا

بعد مرور عده ساعات

على كان ماسك المصحف و بيقرأ فيه قرآن و بيصلي و يدعي لها

على : اللهم اشفي مرضانا و مرضا المسلمين يارب اللهم اشفي سحر بنت ام سحر يارب يارب و النبي يارب تحبني يارب و الله انا استاهلها و طيب ارجوك يارب اجعلها من نصيبي و اجعلها مراتي في يوم من الايام يارب يارب تكره احمد و تحبني انا

قاطعته سحر بخمول : اااااه

على بلهفه قام و جري عليها : سحررر

على بفرحه : يا ماما يا سمر يا سلوى يا حماتي يا جماعه سحرر فاقت

الكل دخل بلهفه

سحر فتحت عنيها و شافت الكل حواليها

أم سحر بحب : سحوره انتي كويسه

سحر بصوت ضعيف : دماغي واجعني اوي و بعدين انا زعلانه منك انتي و بابا

أم سحر بحب قربت منها و خدتها في حضنها

أم سحر بحب : ليه يا سحوره

سحر بزعل : علشان

و بصت حواليها

سحر بحده : بس ثانيه واحده هو احنا فين و مين دول

صعق الجميع لمجرد سماع تلك الكلمات

سحر وهي بتدقق النظر في اللي حواليها

سحر بفرحه ل علي : على يخري*ب بي*تك معرفتكش انت جيت امتى من شرم الشيخ

على باستغراب : شرم الشيخ

سحر : ااه و الله لما سافرت ااه و نسيت تسأل عليا انا و سلوى في نتيجه الثانويه العامه

سحر ل سلوى : سلوى انتي لابسه كدا ليه متكونيش بقيتي دكتوره من ورايا

سلوى بارتباك : سحوره يا حبيبتي ثانيه واحده بس و اجيلك

سحر : ماشي يا ستي بس متتاخريش

عند د/ محمد

د/ محمد كان قاعد في مكتبه

دخلت سلوى بندفاع

سلوى بنهجان : د/ محمد سحر فاقت

د/ محمد : حاضر يا سلوى شويه بس و هروح اكشف عليها

سلوى بندفاع : لا و حياه ولادك أصلها من ساعه ما صحيت بتكلم كلام غريب كدا و حاجات كتير زي الثانويه العامه و على كان مسافر شرم كلام غريب كدا

د/ محمد هو بيسيب اللي في ايده : طيب اتفضلي يا ستي قدامي

عند سحر

سحر : و حياتك يا ماما انا عايزه اشرب

قاطعتها ام سحر بحب : خدي يا سحوره اشربي

سحر وهي ماسكه دماغها : اااه وجعاني اوي لا بجد

أم سحر بحب : معلش يا قلبي

سحر : ماما هو بابا فين و سمر و ساره فين

أم سحر بارتباك : ااا ااا

قاطعها على : انا اسف يا سحورتي اني مسألتش عليكي انتي و سلوى في نتيجه الثانويه العامه

سحر : عادي و لا يهمك يا علي بس المهم هي النتيجه ظهرت انا جبت كام

قاطعهم دخول د/ محمد : السلام عليكم

سحر : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

د/ محمد : اخبارك ايه حالا

سحر : هو انت الدكتور هههههه معلش يالا المهم انا دماغي وجعاني اوي من ساعه ما صحيت

د/ محمد : ودا طبيعي بس لو سمحتم كدا يا جماعه تسبونا لوحدنا شويه علشان اعرف اكشف عليها

الكل طلع

د/ محمد : و انتي كمان يا سلوى اطلعي و هاتي لي حقنه…….

سلوى وهي بتجري : حاضر يا دكتور

خارج الغرفه

على بحده ل سلوى : انتي ايه اللي طلعك مكنشي المفروض تسبيها معاه لوحدها

سلوى : متخافش يا علي د/ محمد محترم و بيراعي ربنا في شغله و لقمه عيشه

بعد مرور ربع ساعه

قاطعهم خروج د/ محمد

الكل : هااه يا دكتور

د/ محمد : سلوى خشي ادي*ها حقنه…………. مسكن للألم

سلوى : طمنا الأول يا دكتور

د/ محمد : من البدايه كدا هسال سؤال

الكل : اتفضل يا دكتور

د/ محمد : هي سحر كانت في الثانويه العامه سنه كام

أم سحر : اللهم صل على النبي

الكل : عليه افضل الصلاة والسلام

أم سحر وهي بتحاول تفتكر : مش فاكره اوي بس تقريبا دا كان من 7 سنين فاتوا خير يا دكتور طمنا

سلوى : في ايه يا دكتور

د/ محمد : طيب من غير ما اتكلم يا جماعه باللي حصل لها و انتي عارفه يا سلوى ان الحادثه دي أثرت على المخ بمعنى ان الحادثه دي كان ممكن تسبب لها فقدان البصر او ان يحصل لها شلل نصفي او كانت ممكن تدخل في غيبوبه و الله اعلم كان ممكن تفوق منها امتى

سلوى : لا الحمد لله

د/ محمد : ف بصريح العباره كدا سحر عندها فقدان ذاكره بمعنى ان الاحداث اللي مرت عليها من بعد الثانويه العامه زي ما هي بتتكلم اتمسحت من ذاكرتها

على بفرحه : يا فرج الله يعني معنى كدا ان اي حاجه بعد ما خلصت امتحانات الثانويه العامه نسيتها كلها

د/ محمد : بالظبط كدا

على بفرحه : عن اذنكم ادخل ل سحورتي

ودخل وهو فرحان بينما الكل في حاله صدمه

د/ محمد : يا جماعه قضا أخف من قضا و الحمد لله انها بخير

أم سحر : تب و الحل يا دكتور اعرفها ازاي ان اختها اتجوزت و خلفت و ان اختها التانيه سافرت معاها وان ابوها شغال برا

د/ محمد : حاولي تسردي لها الأحداث براحه و ياريت يا جماعه متضغطوش عليها ولا تحاولوا تفكروها ب حاجه ادوها فرصه ان دماغها يستوعب الأحداث اللي بتحصل معاها

د/ محمد معقبا : استاذ احمد اتفضل معايا ثواني

في غرفه د/ محمد

أحمد بجمود : نعم

د/ محمد بحده : اظن مفيش داعي ان سحر تشوف حضرتكم هنا بعد اللي حصلها

أحمد : حاضر يا دكتور انا و اختي مش هنجي هنا تاني ولا ليا دعوه ب سحر من اصلوا انا واحد متجوز جديد و مش فاضي القرف دا

قاطعهم صوت صويت سحر اللي جايب المستشفى كلها

د/ محمد بلهفه : في ايه

و طلع يجري

و الكل بيجري وراه و…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من الماضي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى