رواية عشق من الماضي الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشق من الماضي الجزء السابع
رواية عشق من الماضي البارت السابع
رواية عشق من الماضي الحلقة السابعة
شوفت أحمد علي حقيقته
كنت مفكره أن الحب بيبداء بالنظرات قبل الكلام بس اللي شوفته خلاني اراجع كل قراراتي مع نفسي و اراجع حساباتي و عمري اللي ضاع مني
كنت واقفه وراهم و سامعه كل كلمه بيقولوها
أحمد : عقبالك يا ابو الصحاب
أسلام ( ابن عمتي روحيه) : لا ازاي يا جدع لما نفرح فيك الاول
أحمد : ههههه اسمها تفرح فيا ولا تفرح بيا و غير كدا انا مش بتاع جواز وحب ولف لفه و كلام من دا
اسلام : ليه بس كدا تب بص البت سلوي
أحمد : مالها
اسلام : ايه رايك فيها
أحمد : ودا من ناحيه ايه ان شاء الله
اسلام : تب سيبك من سلوي تب ايه رايك في سحر
أحمد : قصره عايز ايه
اسلام : هنتراهن انت توقع الاتنين في دباديبك مقابل اني هديك حاجه عمرك ما شفتها
قاطعه أحمد : لا يا عم لا سلوي لا اما سحر ماشي
اسلام : و اشمعني يعني
أحمد : لأن سلوي بنت عمي مقدرش اجرحها
اسلام بحده : و سحر عادي عليك انك تجرحها
أحمد : على الأقل اخلص منها و من عينها اللي محوطاني في كل مكان دا الواحد قرف منها و من نظراتها
لحد هنا و مقدرتش اكمل مقدرتش استحمل
صدمتي كانت أكبررر من اني حتى افكر فيها
طلعت و استخبيت وسط المعازيم بح*ارب روحي اللي حساها بتتسحب ومش عارفه ارجعها
بح*ارب دموع عيني اللي مش قادرة اتحكم فيها
دماغي بقت يتلف و تجيب مش مصدقه اللي بيحصل بقى الإنسان اللي كنت هقت*ل نفسي علشانه يبعني بالسهوله دي و علشان ايه علشان هديه يكسر قلبي
للدرجه دي بقت مشاعر الناس لعبه نتحكم فيها و نلعب بيها للدرجه دي كس*ر الروح بقى عادي عادي تكس*ر روح بني آدمه كان كل همها انها تسعدك و تفرحك
حبيتك يا احمد من كل قلبي و عمري ما توقعت اني ب كدا اكون دمرت نفسي و ضيعت عمري
غمضت عيني و انا حاسه ان أكن سكينه اترش*قت في قلبي حطمت*ه ااااااه
غمضت عيني بقهر و انا كرهت الناس و الدنيا دي كلها
فوقت تاني و انا بطلع من التابوت لاعود ل حياتي الحقيقية اللي عمري فعلا ما عرفت قيمتها
لقيت سلوي بلهفه بتجري عليا
سلوي بحده : انتي ايه اللي انتي عملتيه دا هاااه لو كان حصلك حاجه
بصيت لها من غير ما ارد
سلوي بلهفه حضنتني وهي بتقولي انتي كويسه فيكي ايه ردي عليا
بصيت لها و انا مش عارفه تب ارد عليها و اقول لها إذا كان انا نفسي مش مستوعبه اللي سمعته وداني مش مصدقه اللي سمعته و عنيا مش مصدقه اللي شافته
لو حكيت وجعي اللي حاسه بيه دلوقتى عمرها ما هتحس بيه أو تتخيله
سلوي بلهفه : في ايه يا سحر ردي عليا انتي كويسه
سبتها و طلعت أجرى
سلوي : تب استنى بس انا جايه معاكي
و طلعت تجري ورايا
روحت البيت و قفلت باب اوضتي عليا ورفضدت اني اخرج منها
لأن انا ذات نفسي مش عارفة انا مجروحه ولا مكسروه ولا مخدوعه احساس مش فهماه
ووجع قلب أول مره يبقى بالشكل دا
عنيا نشفت و بقت حمره ووارمه بقيت
مر شهر و انا متحركتش من اوضتي ولا عتبت بابها
كنت كل يوم اسمع انهيار على على بابا اوضتي وهو بيتراجاني اني افتح و اكلمه و صوت بكاء امي اللي كان بيقطع في الباقي من قلبي
بس مكنتش قادره افتح لهم مكنتش قادره اوجههم اقول لهم ايه
حب حياتي طلع وهم حب حياتي طلع خدعه اتخدعت بيها خدت روحي وقلبي و اللي باقي من عمري
بس اللي حصل النهارده غير مصير حاجات كتيره مكنتش اتوقع انها تحصل
على بحده و انهيار : افتحي يا سحر سحرررررر
لا يوجد رد
على بحده : هكسر الباب يا سحررر هكسره افتحي لي
لا يوجد رد
على بانهيار : سحرررررر
على بيحاول يك*سر الباب : انا مش هسمح لك تدم”ري قلبي اللي حبك و تدمري حياتي و حياتك
على كس*ر الباب وفتحه و………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من الماضي)