رواية عشق فارس الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم هنا حسين
رواية عشق فارس الصعيد الجزء الثاني
رواية عشق فارس الصعيد البارت الثاني
رواية عشق فارس الصعيد الحلقة الثانية
قبل مابدء حابه اقول حاجه أولا أنا مش بكتب الروايه ومش بكملها بس أنا حقيقي مش بلاقي تفاعل يفتح نفسي ويخليني أكمل ورغم ده أنا بحب الكتابه لاانها هوايتي وبكتب روايه جديده غير إللي اتقفلت منها أصلا والله حرام اكتب بارت في 3ساعات وارجع اكتبه ساعه علي التليفون لأني بكتب بايده مش بالكمبيورد معلش طولت عليكم بس حرام لما البارت مايعديش 30
نبدا
اذكروا الله ________________
في داخل غرفه كروانه كانت تقف امام المرايه وتنظر على نفسها برضا بعد ما انهت من لمساتها الاخيره من حط الروج
نظرت على قوامها المشدود كانت ترتدي بنطال اسود وقميص ابيض واخذ خصلتين من الامام وتركها شعرها للعنان
تدخل عليها والدتها وتقول
انوار/لساكي مكمله في اللي بتعمليه
كروانه/وانا من ميته بطلت ياما
انوار/يا بتي انسي وعيشي حياتك وكفيانا شر
كروانه بعصبيه/شر هو الشر ده انا اللي عملته ده اللي ما يتسماش هو السبب هو اللي طلعنا من البلد بفضيحه وانا مستحيل انسى اللي عمله فيا ياما ولا اسامحه
انوار/يا بتي انا خايفه عليك وقلبي واكلني
كروانه/ما تخافيش ياما انا همشي خلي بالك من فهد
_____________________اذكروا الله
في قاعه الاجتماعات كان جميع رجال الاعمال متواجدين منتظرين دخول فارس فهو ملقب بوحش الصعيد
كروانه بافافه /مش عارفه ليه ما بداناش الاجتماع مش المفروض يحترم المواعيد
عمار/مش عارف هو كده دايما في كل اجتماع لازم يخطف الانظار
كروانه بخنقه/على ايه يعني
قطع حديثها ياسر
ياسر/انا شايف المدام كروانه متضايقه في حاجه مش عاجبه حضرتك يا مدام
كروانه بضيق/هو مش من الاصول يا باشمهندس صاحبك يحترم المواعيد ويحترم الناس الموجودين هنا
ياسر بخبث/اممم لا هو حضرتك محترم المواعيد بس هو الرئيس هنا يجي وقت ما يحب
قضت ان تتحدث لكن قطعها دخول فارس بهيبته الذي تخطف الانفاس وبجانبه السكرتيره وقف جميع من في القاعه ما عدا كروانه مما سبب لكن فضل الصمت ادا التحيه وجلس وبدا الاجتماع بين الشحنات الغضب من قبل الاثنين وبداوا يقدموا المشروعات وطبعا كلهم عجبهم مشروع فارس
كروانه بغضب/ازاي مشروعك انت اللي هيتم انا مش شايفاه وجه سياحي ولا حاجه
فارس بغرور/بكل بساطه يا باشمهندسه انت مش متمكنه وكمل بسخريه وشماته وبتحط نفسك في مواقف وحشه اوي
ضحكوا جميع من في القاعه
كروان بغضب وبرود/معلش اصلي بتعامل مع حريم
فارس بغضب بصوت عالي اطلعوا بره طلعوا كلهم بسرعه وقرب منها وعيونه تشع غضب وهي واقفه بكل قوه فجاه تلقت صفعه قويه من فارس حطت ايدها على خدها بصدمه وهو مسكها من قميصها وهزها بعنف
فارس/اسمعي يا كروانه مش معنى اني مش جاي عليك وداس على رقبتك يبقى اسمح لك تهنين وتقل باسمي قدام حد فاهمه وكمل بزعيم بعدين انا ما كسبتش المشروع من فراغ كسبته لان مشتغل عليه ومش سايب شويه عيال تمشي شغلي دي اول واخر مره يا بنت الانصاري تقفي قدامي بالطريقه دي ساعتها هنسى كل اللي كان بينا
بينما الاخرى كانت في عالم اخر ما كانش يتوقع انه ممكن يمد ايده عليها قالت بغضب
كروانه/احنا ما كانش في بينا حاجه ولا هيكون بينا حاجه فاهم
وبدات تنزل دموع من الم القلم اللي اخذته منه هو شافها وشاف خدها اللي علم من صوابه قرب منها وخدها في حضنه وهي بتقاومه لكن بعد شويه سكنت داخل احضان بعدها هو من حضنه وقرب من خدها وبسها وهي مغمضه عيونها فجاه فتحتهم وبعدته عنها بقوه لما حست بسخونه انفاسه على شفايفها
كروانه عصبيه وبرود/عمري اللي وجع حد يقدر يداويه انا بكرهك بكرهك قوي ونفسي تموت ساعتها قلبي هيرتاح
قالت كلامها ومشيت شافها عمار وجري وراها
عمار/مالك يا كروانه انت بتعيطي
كروانه بهدوء/لا ما فيش حاجه روح انت الشركه انا مروحه
فارس المكتب وبدا يكسر اي حاجه تيجي في وشه دخل عليه ياسر
ياسر/في ايه يا فارس اهدى شويه مش كده
فارس بغضب/ورحمه امي لا هجيبك يا كروانه واكسر مناخيري
ياسر بخبث/اهدى يا فارس انا قلت لك اخلصك منها انت اللي مش راضي
فارس بغرور/علشان انا اللي ليا الحق في ده وكروانه دي بقى حق فهمت
ياسر/تمام زي ما انت عاوز تعال نسهر سهره حلوه كده تروق دمك
فارس /مليش مزاج
ياسر بخبث/ما تخافش هيبقى لك مزاج
سؤالين البارت اللي هتعرف الاجابه تبقي ملكه المخابرات 😂
الأول /ايه العلاقه اللي مابين كروانه وفارس
التاني/فهد يقرب ايه لكروانه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراء الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق فارس الصعيد)