روايات

رواية عشق ظابط المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم بسنت محمد

موقع كتابك في سطور

رواية عشق ظابط المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم بسنت محمد

رواية عشق ظابط المخابرات الجزء الثالث

رواية عشق ظابط المخابرات البارت الثالث

عشق ظابط المخابرات
عشق ظابط المخابرات

رواية عشق ظابط المخابرات الحلقة الثالثة

عند ليليان فى الجامعة
ليليان بمرح الشاورما خلصت ععععععع انا عايزة تانى
مريم هههههههههههه انتى اتفجعتى كده ليه
ليليان بمرح انا طول عمرى كده يا سعدية وانتى لسه ملاحظة دلوقتى
مريم ههههههه طيب يلا ياختى نلحق المحاضرة عشان خمس دقايق وهتبدا
ليليان اسبقنى انتى يا مريومة هجيب بيبسى عشان بحب اشربه بعد الشاورما
مريم ههههههه يخربيتك خالص انا هسبك على المحاضرة وهتلى انا كمان واحدة معاكى
ليليان بمرح والفلوس يا فوزية
مريم بمرح خليه عليك يا فوزى ههه
ليليان بمرح امرى لله يا فوزية هدفعلك
مريم تسليملى يا فوزى خود بوسة 😘
ليليان بمرح ايه ايه لا احنا كده ناخود فاصل يا جماعة (بصوت منى الشاذلى)
مريم هههههههههههه سلام هروح المحاضرة
ليليان سلام
كانت ليليان تسير اتجاه الكافتيريا وقامت بشراء اثنين بيبسى وكانت تمسكهم وموبيله رن
ليليان بتذمر وهو ده وقته فكانت تسير مسرعة فاقمت بالاصطادم مع شخص ما
الشخص بعصبية مش تفتحى
ليليان بعصبية افتح ايه يا حيوان انت اللى ماشى تخبط فى الناس ووقعتلى البيبسى بتاعى دانت ليلتك مش هتعدى على خير النهاردة
الشخص بعصبية انتى هبلة يا بت والا ايه
ليليان هى مين ديه اللى هبله يا انسان برأس كلب مقابر يا حمار
الشخص بعصبية انتى متعرفيش انتى بتكلمى مين والا ايه
ليليان بغضب هتكون مين يا روح مامتك انت ياض هتدفع حق البيبسى أو تجبلى اتنين غيرهم
الشخص بعصبية انا هعرفك مين ده اللى روح مامته والشتايم ديه انا هربيكى عليه
ليليان بغضب تربى مين ياض روح ربى نفسك الاول
الشخص بعصبية قام بإخراج عدد من الأموال من جيبه ورمهم فى وش ليليان
ليليان بصدمة انت بترمهم فى وشى والله لوريك وهجمت عليه ولكن هو تصدى لكل هجماته ببراعة وقام بامسك ذراعه وقربه منه ولم يفصل ما بينهم سوى السنتيمترات فأخذ يتأمل جماله
الشخص فى نفسه يا الله ما هذا الجمال هل يوجد آنسة بهذا الجمال الساحر وتلك العيون التى تشبه السماء وتمتلك كل هذه البراءة ولكن فاق من شروده على عضة فى ذراعه
الشخص اااااااه
ليليان بمرح تستاهل
الشخص بعصبية والله لاربيكى
ليليان ههههههههههههخخ ورانى هتعمل ايه يا متحمراش (متحراش 😂)
كان يقف الكثير من الطلاب يراقبون هذا الموقف وجاء العميد وقال تعالوا على مكتبى دلوقتى انتو الاتنين
فى مكتب العميد يقف كل من ليليان والشخص
العميد بغضب ايه اللى انتى عاملته ده يا دكتورة ليليان
انتى تعرفى ده مين
ليليان انا مش هيفرق معايا حضرتك ده مين هو اللى غلط معايا الاول وبدل ما يعتذر قعد يتخانق معايا
وهيكون مين بسلامته
العميد ده الدكتور معاذ الحسينى المشرف على بحثك الجديد
ليليان بصدمة ايه؟
معاذ بصدمة اكبر فى نفسه معقول هى نفسه ليليان يا الله فضحك بخبث
معاذ عرفتى انا مين دلوقتى
ليليان بتحول عدم ظهور خوفه منه اهلا بيك يا دكتور بس ده مينكراش انك انت اللى خلطت الاول
المعيد بتحذير ليلياااان اعتذراى
ليليان بغضب بس انا
المعيد ليليان قولت اعتذارى
ليليان بغضب من هذا معاذ انا اسفة
معاذ لا محستهيش من قلبك
ليليان فى نفسه اووووووووف دانا هشوف سواد
فقالت أنا اسفة يا دكتور
معاذ بغرور خالص مفيش مشكلة روحى على محضرتك قال ذلك وهو يتوعد له بالكثير على كل ما فعلته معه
العميد بترحيب اهلا بيك يا دكتور معاذ(معلومة العميد ميعرفش أن معاذ ظابط مخابرات فى الأساس لأن معاذ جاب شهادات بتثبت حصوله على مراتب عليا فى كلية العلوم ولكن كل الشهادات ديه مش حقيقية طبعا)
معاذ اهلا بحضرتك يا حضرة المعيد
المعيد أن بعتذارلك على اللى حصل
معاذ لا عادى والا يهمك حصل خير بعد اذنك اروح المحاضرة أنا بقا
المعيد تمام اتفضل
عند ليليان دخلت المحاضرة وهى فى قمة غضبه وذهبت وقعدت بجانب صديقته مريم
مريم مالك يا ليليان متعصبة كده ليه؟
ليليان بعصبية انسان حيوان ومستفز اوى ومغرور
مريم مين ده ؟
ليليان قصت عليه كل ما حدث
مريم بضحك هههههههههههه مش قادرة يخربيتك حد يعمل اللى انتى عاملته ده
ليليان بعصبية امال كنتى عايزة اعمل ايه يعنى
مريم ههههههه ربنا يستر اكيد مش هيعديلك اللى حصل ده بالسهل كده
ليليان وهى تتصنع عدم الخوف مش هيقدر يعملى حاجة
وانا مش خايفه منه
مريم هههههههههههه لا فعلا واضح انك مش خايفة خالص
ليليان مريييييم اخرسى
مريم ههههههه خرست اهو
يا ترى ايه اللى هيحصل وتتواقعوا ايه اللى هيعملوا معاذ مع ليليان

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لفراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ظابط المخابرات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى