روايات

رواية عشق رعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان رضا

رواية عشق رعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورهان رضا

رواية عشق رعد الجزء الثالث والعشرون

رواية عشق رعد البارت الثالث والعشرون

رواية عشق رعد الحلقة الثالثة والعشرون

رعد مسكت التلفون ولسه هيبص على الفيديو طلع الدكتور وقالك مين هنا جوزها
اسامة ورعد فى صوت واحد ☝انا
اسامة بص لرعد
اتقدم اسامة وانا يادكتور
الدكتور: انت ازاى تسبيها فى الغاز السام دا لمدة طويلة كدة
اسامة: انا اسف كنت فى الشغل ورجعت لاقيتها كدة
الدكتور: الغاز السام ملئ الرئة عندها وصعب جدا نسيطر عليه لازم نتصل بدكتور مختص يجى فورا لانه لو مجاش الحالة هتكون حرجة جدا جدا
اسامة: انت مستنى ايه اتصل بيه بسرعه
الدكتور: الدكتور المختص دا لسه هيوصل بكرة الفجر المطار والليلة دى مش هنعرف نعملها حاجه غير اننا نحاول اننا نخليها عايشة لحد ما يجى
اسامة: انت بتقول ايه يادكتور
رعد؛ اسم الدكتور دا ايه
الدكتور: دكتور اشرف هو جاى من كندا

 

 

 

رعد: انا هطلع طيارة خاصه تجيبه على حسابى
الدكتور: مستحيل الدكتور دلوقتي طلع الطيارة ودلوقتى الطيارة طلعت وحتى لو بعت طيارتك هيجى فى نفس الوقت
خرجت الممرضة بسرعة من الاوضه وقالت يادكتور الحقنى نبضات القلب وقفت
الدكتور دخل جرى ودخل اسامة
الممرضه لو سمحت استاذ خليك بره
رعد لا انا هدخل
الممرضة: بعد اذنك انت كده هتعطلنا
دخل الدكتور وجاب الصاعق الكهربى وبدا يصعك تقى علشان النبض يرجعلها
وبعد محاولات كتير اوى فشل الدكتور واستسلم
ورعد واقف وباصص من الشباك
الدكتور للممرضة: للاسف فقدنا الحالة
رعد زق الباب برجل ودخل بسرعة
ومسك الدكتور من رقبته وقاله حاول تانى حياتى مقابل حياتكم كلهم
الدكتور: انت مجنون هى ماتت خلاص

 

 

رعد: حبيبتى مامتش تقى عايشة
ساب رعد الدكتور
ومسك ايد تقى وقال وهو بيترعش من الخوف وايده بتترعش جامد ودموعه نازلة تقى حبيبتى بيقولوا انك موتى مش انتى هتفضلى معايا ياروحي انتى كويسة ردى عليهم وقوليلهم انك كويسه وانك عايشة مش انتى قولتيلى انك مش هتسبينى ابدا هاه ياروحي ردى عليا ياعمرى
اسامة مسك ايد تقى وشدها من رعد
رعد بص لاسامة بغضب وقاله انت بتجرا تبعدنى عنها
اسامة: انت متجرأش وتقرب منها لان انت السبب انت السبب انى تقى ماتت ومبقيتش موجودة انت السبب علشان انت حمار ومبتفهمش اذيتها وجرحتها وانت عارف مين حبسها فى الاوضه خطيبتك المصونة احقر واحدة ممكن تقابلها فى الدنيا خانت صاحبت عمرها ودمرتها ودمرت حياتها متفاجىء صح خد شوف بنفسك التلفون اهو اتفرج
مسك رعد التلفون
اسامة شوف مين للى بصم تقى ومين للى دخل الحيوان فارس القصر ومين للى نشر الصور
لا وكمان مين اللي خطف سيف دى خطيبتك وهتبقى مراتك قريبا مى
رعد وقع التلفون من ايده
اسامة: عامل نفسك مصدوم صدمتك وتفاجأك دا هيعمل اى دلوقتي البنت المسكينة ماتت خلاص

 

 

رعد: مسك اسامة من رقبته وقاله بصوت عالى تقى حبيبتى مامتش تقى مامتتش
اسامة بغضب وبصوت عالى: تقى ماتت استوعب بقا تقى خلاص مشيت
رعد: لا لا تقى ما ماتتش تقى قالت مش هتسبنى
اسامة: انت للى سبتها وانت للى جرحتها وخدعتها ودمرتها حتى مسمعتهاش ولو مرة قولت انك بتحبها بس انت محبتهاش للى بيحب مش بياذى بيسامح بيغفر بيسمع مش بيصدق كل حاجه بتتقال عن حبيبه
انت كنت حمار ومبتفهمش وعدم فهمك ضيع منك حبك وحياتك اديك كسبت ومش هتشوفها تانى مش دا للى كنت عاوزاه
رعد ساب اسامة
ومسك ايد تقى وحط راسه على ايدها وهو بيعيط وبيقول تقى ارجوكى قومى انا اسف ليكى ارجوكى ياتقى قومى وعاقبينى زى ما انتى عاوزاه ارجوكى ياتقى قومى
الدكتور شاور للممرضة علشان تغطى وش تقى
الممرضة راحت ومسكت الملاية علشان تغطى وش تقى
رعد مسك ايد الممرضة وشد الملاية ورامها وقال بغضب تقى عايشة مش ميته

 

 

مسك رعد الصاعق وصعق تقى بقوة اول مرة بل فاقدة وتانى مرة بل فاقدة وتالت مرة اسامة مسك ايده وقاله كفاية حرام عليك حتى وهى ميتة سيبها ترتاح
زق رعد اسامة
وصعق تقى وهو بيصرخ وبيقول تقى عشق رعد مش هتموت الا بموت رعد
وفجاة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى