روايات

رواية عشق رحيم الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء الخامس

رواية عشق رحيم البارت الخامس

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة الخامسة

عاصم بسرعه زق عشق واقعها على الأرض وهي لسه في صدمتها انه نفس الشخص اللي شافته في حلمها
عاصم. مش تحسبي يا غبيه انتي!
عشق بسرعه قامت وبارتباك. انا اسفه ماخدتش بالي
عاصم. ااووفف انتي مين؟
عشق. انا انا
نجمه. صباح الخير. ازايك يا عاصم
عاصم باحترام. ازيك يا عمتوا؟ اومال فين جميله.. اتصلت بيا وقالتلي انها عايزني في موضوع
نجمه بابتسامه. انا كمان عايزاك في موضوع تعالي نقعد في الجنينه
عاصم. اتفضلي
وبص لعشق اللي لسه واقفه مسهمه ادامه وهي بتفكر في معنى اللي بيحصل ومعني الحلم اللي حلمته وليه لو حد هيحميها يبقى عاصم مش رحيم
نفضت الأفكار من دماغها بتعب ونزلت لمت للازاز المك”سور
في الجنينه
نجمه. عامل ايه يا حضره الظابط
عاصم. إمم مدام قالتي حضره الظابط يبقى في مصيبه يا عمتوا هي ماما كلمتك
نجمه اه يا عاصم كلمتني في موضوع الجواز.. اللي انت رافض حتى تتناقش فيه

 

 

عاصم بضيق. يا عمتوا انتي اكتر واحده عارفني ومربيني مع رحيم وعز وعارفه اني مبفكرش في الجواز وبحكم شغلي
نجمه بمقاطعه. ماله شغلك با عاصم.. ظباط كتير بيعيشوا حياتهم الشخصيه طبيعي.. وادي اخوك الصغير عاصي طالب ايد جميله للجواز انت الكبير رافض
عاصم. بس انا مش اي ظابط يا عمتوا ويشتغل في مكان حساس في الدوله
نجمه. مش مبرر يا عاصم يا حبيبي فكر في الموضوع واتجوز وفرحنا بعيل كدا نلعب بيه
عاصم. لو هو دا السبب خالي جميله توافق على طلب عاصي ونفرح بيهم
نجمه. بس انا خايفه يا عاصم من اخوك انا وانت عارفينه كويس هربانه منه
عاصم. بس برده عارفه انه طيب واقولك حاجه محدش يعرفها.. عاصي بيحب جميله.. واقولك حاجه تانيه… هو عارف انها هترفض وواخد الموضوع هزار لكن لو وفقت فعلا هيطير من الفرحه
نجمه. وايش عرفه انها هترفض
عاصم. عشان من وهما صغيرين قط وفار….لكن انا اتمنى انها توافق لانه بجد هيحبها وهي تستاهل الحب دا
جميله من وراه بحزن. يعني انت موافق يا عاصم؟
عاصم بصلها بابتسامه. ايوه موافق لأنك اختي وهو اخويا واتمنى تكونوا لبعض
جميله. متاكد
عاصم. طبعا
جميله بدموع ترفض النزول. وانا موافقه على طلب اخوك
نجمه. متأكده يا جميله
جميله. ايوه يا ماما متاكده
نجمه. على بركه الله هقول لابوكي ويحدد معاد هو وخالك
عاصم. صحيح هي مين البنت اللي جوا دي
نجمه. دي عشق مرات رحيم
عاصم. اه تمام هو فين عمي شمس وعمي زين عايز اسلم عليهم قبل ما امشي
نجمه. طب تعالي نفطر سوا هو تلقيه اقعد على السفره دلوقتي
جوا السرايا،🌺🌺
بينزل رحيم وملاك
وهو محاوط خصرها بأيديه بتملك شديد
ملاك. رحيم لو سمحت انا معاك اهوه مش ههرب بس انا مكسوفه ندخل عليهم كدا
رحيم مكنش مركز في كلامها مركز بس في حركه شفايفها وهي بتضغط عليها بخجل
ملاك لحظت دا وقربت منه و تخفي وجهها في ذراعه بخجل وارتباك
ملاك بتوتر. رحيم وحياتي عندك بطل انا بتوترني كدا وانا مش ناقصه كسوف
نفض رحيم الأفكار من راسه محاول التركيز في كلامها
رحيم بحب. طب انا اعمل ايه؟ انا قالت لك الف مره من يوم ما اتجوزنا بلاش الحركه دي عشان بتجنني بس على العموم احنا لسه فيها ومحدش عرف اننا نزلنا تعالي نطلع اوضتنا،
وبغمزه شقاوه
تعالي نكمل فطارنا فوق
ملاك وشها قلب الوان وكانها لسه اول مره تعرفه مش متجوزين بقالهم سنتين
ملاك بخجل وهي على وشك البكاء. رحيم و حياتي عندك بطل توترني بقي
رحيم بابتسامه جميله وهو بيطلع بو”سه خفيفه على شفايفها. خالص يا لوكه ياله بينا ننزل
على السفره🌹🌹

 

 

عاصم. ازايك يا خالو
شمس. الحمد لله عامل ايه يا حضر الرائد
عاصم. ايه يا جماعه انتم متفقين عليا ولا ايه
شمس بضحك. من اعمالك
نجمه. صباح الخير
شمس بغمزه. صباح الجمال يا ملكه قلبي
عز. احم احم نحن هنا يا جماعه با الله عليكم انا سنجل الحاجات دي بتعملي حموضه
بت يا جميله مش سامع صوتك ليه
نجمه. أصلها هتودع السنجله قريب يا لمض
عز. ايه دا وفقت على الواد عاصي دا هيطير من الفرحه لازم اكلمه اقوله يخربيت سنينك يا جميله موافقه وساكته
جميله مكنتش مركزه معهم وهي عايزه تعيط
شمس بهدود. جميله انتي كويسه
جميله. اه يا حبيبي كويسه بس تقريبا مرهقه شويه من المذاكره انت عارف ان الامتحانات لسه خالصنه
شمس. ربنا يوفقك يا حببتي
خالص انا هكلم عمك ونحدد معاد للفرح
جميله. اللي تشوفه يا بابا
عشق. صباح الكل
الكل. صباح الخير
عاصم. طب استأذن انا بقى اه انا مسافر مصر كمان اسبوعين عشان الشغل ياريت تخلوا الفرح في الوقت دا عشان اكون موجود
زهره. يا مراري عليك يا عاصم يا ابن اخويا ربنا يكون في عون اللي هتتجوزك
عاصم بضحك. سلام يا عمتوا
بص لعشق اللي كانت بصاله وهي بتفكر في حاجه
عاصم بصلها بعدم اهتمام ومشي
نجمه. اقعدي يا عشق
عشق ابتسمت بهدوء وقعدت تفطر
عند عاصي🌺
عاصي بصدمه. وافقت عليا….
عاصم. اه يا سيدي
عاصي. انت متأكد انها وفقت
عاصم. ايوه يا ابني مالك؟
عاصي بسعاده.كنت متخيل انها هترفض كنت واخد الموضوع هزار
عاصم. لا ياسيدي واهي قلبت بجد الف مبروك
عاصي بسعاده. الله يبارك فيك يا خويا هخليها اسعد انسانه في الدنيا… اه يا جميله تعبتي قلبي كنت بعمل كدا عشان اعاندك لو اعرف انك هتوفقي كنت طلبت ايدك من زمان
عاصم بفرحه لاخوه. الف مبروك ربنا يتمملكم بخير
عاصي. يارب يا عاصم عقبالك

 

 

عند منير الغمري❤️🌸
منير بجنون. يعني ايه اتجوزت انت بتقول ايه يا حيو”ان
بودي جارد. والله دا اللي عرفته يا بيه انها لما هربت من حضرتك بعد ما جبنهالك هنا.. هربت و في ناس كانوا هيعتد”وا عليها وفي واحد اسمه شمس الأنصاري صاحب شركات الهندسه المعروفه هو اللي انقذها ومن يومين كان كتب كتابها على ابنه رحيم الأنصاري
منير بهوس.مش هتكوني لغيري يا عشق ولو دمرت عشانك بلاد مش هسيبك لغيري بس دلوقتي لازم يطلقك مش عايز د”م
ههههه لقيتها ام خليته يطلقك ويرميكي ليا مبقاش منير الغمري
اسمع يا بئف هتعمل اللي هقولك عليه…… بس مش دلوقتي لما اقولك نفذ تنفذ
الشخص. انت تؤمر يا منير بيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى