روايات

رواية عشق رحيم الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء الثاني

رواية عشق رحيم البارت الثاني

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة الثانية

 

مصطفي. انا طالب ايد بنتك جميله لابني عاصي يا نجمه

شبح الابتسامه اتحول لصدمه ومحستش بحاجه غير وانا بقع من طولي بعد ما الصنيه وقعت من أيدي لكن حسيت بأيد بتتلف حواليا و مكنتش حاسه بحاجه

شمس بخضه. رحيم اتصل على الدكتوره بسرعه

نجمه بخوف راحت فتحت باب اوضتها و عاصي دخل وهو شايلها بين ايديه و حطها في السرير

رحيم بحده. عاصي اخرج لو سمحت

عاصي بصلها وخرج من الاوضه

ملاك بسرعه جيت ودخلت لجميله

ملاك. مالها يا ماما؟

زهره. مفيش يا حببتي هي كويسه بس مش عارفه ايه اللي حصل اغمى عليها

ملاك. طب محدش طلب الدكتوره

زهره. رحيم طلبلها الدكتوره وزمانها على وصول

ملاك. طب خالو بيعمل ايه؟ اصدي كان عايز ايه؟

زهره. كان بيطلب ايد جميله لابن خالك

ملاك بفرحه. اكيد جميله اغمى عليها من الصدمه هو عاصم برده يستاهل

زهره. عاصم ايه؟! عاصي هو اللي عايز يتجوز جميله

ملاك. نعم!!! عاصي لا يمكن اصدي ولا حاجه

ملاك لنفسها. معقول عاصي!؟ بس عاصم…. استر يارب

عند جميله

الدكتوره جايت وكشفت عليها وعطيتها حقنه مهدا رجعت نامت تاني

شمس بسرعه. جميله كويسه يا دكتوره

الدكتوره بابتسامه. انسه جميله كويسه بس واضح انها اتعرضت لصدمه و فقدت الوعي انا اديتها حقنه مهدا وهي هتنام لحد الصبح

شمس. انا متشكر جدا.. عز وصل الدكتوره

عز ابنه التاني. اتفضلي يا دكتور

في اوضه جميله❤️❤️

نجمه قاعده وهي ماسك ايد جميله بخوف عليها وقلبها مش مطمن من اللي جاي

شمس دخل وراح قاعد جانبها وحضنها من ضهرها وهو بيسند دقنه على كتفها

شمس بحب. هي كويسه متخافيش…

نجمه بدموع. بس انا مش مطمنه يا شمس خايفه عليها اوي

شمس راح قعد ادامها ومسك وشها بين ايديه ومسح دموعها وهو بيقرب منها وبيبو”س خدها بعشق عمره ما انتهى

نجمه ضحكت وسط دموعها

شمس. ايوه كدا خالي الشمس تدخل تاني لبيتنا… اوعي تعيطي في يوم من الايام مش بعد السنين دي كلها هسمح لدموعك انها تنزل انتي فاهمه

نجمه قربت اكتر منه وهي بتسند راسها على صدره وبتلف ايديها حوالين رقبته… انا بطمن وانت معايا اوعك تسيبني في يوم يا شمس انا والولاد محتاجينك اوي

شمس بغمزه. طب بقولك ايه ما تيجي بقى نروح اوضتنا عشان البنت نايمه

نجمه وهي بتبعد وبتضر”به بخفه على دراعه ووشها احمر . بطل لو سمحت

شمس.يلهوي يا نجمه لسه بتتكسفي بعد كل السنين دي يلهوي على الجمال لا انا بقول نروح اوضتنا عشان نتفاهم في الموضوع دا

ومستناش يسمع ردها وسحبها وراه

في اوضه ملاك✨✨🌺🌺🌺

رحيم بحده. انتي موافقه على المهزله دي؟ موافقه اني اتجوز؟

ملاك. ايوه موافقه

رحيم. انتي اتجننتي يا ملاك هو في وحده تطلب من جوزها يتجوز عليها

ملاك بدلع. ايوه انا يا رحيم بس انت هتعمل دا عشاني

رحيم. عشانك ازاي يعني؟

ملاك وهي بتلعب في زراير قميصه. يعني انت عارف اني عندي مشكله في الرحم انا هحمل في ولادك بس هي هتشيلهم جواها وبعد ما تولد ابقى طلقها وارميلها قرشين.. ودي واحده متساويش فاكيد هتوافق

رحيم بحده. بس دي انا”نيه

ملاك. هابقي انا”نيه لو البنت كانت رافضه لكنها موافقه مش بقولك متساويش واحنا مش هنعمل فرح ولا حاجه هتكتب عليها وتجيبها وبعدين انت مش عايز ولاد مني ولا ايه يا رحومي.

رحيم. اكيد عايز يا ملاك بس

ملاك بدلع انثوي. خالص بقى يا رحيم المهم سيب نفسك ليا وانا هعيشك ليله صدقني مش هتندم

رحيم ضحك بصوت عالي و هو بيشيل ملاك و يق”بلها

ليذهبوا لعالمهم الخاص

في المستشفى ✨✨❤️❤️

كانت ضمه نفسها وسنده راسها على رجليها وبتعيط بهستريه وجسمها كله بيوجعها

وبدأت تفتكر حاجه

عشق ببدموع. انا لا يمكن اشتغل الشغلانه دي.. حرام عليكي انتي مبتخافيش ربنا

عفاف. بصي يا بت انتي لسانك دا عايز قطعه لكن قسما عظما لو ما سمعتي الكلام لاخلي عزت هو اللي يتعامل معاكي

بيظهر راجل ضخم وباين عليه الشر”اسه

عشق بثقه رغم خوفها. وانا مش موافقه انا مش هشتغل الشغلانه دي

عفاف. ماشي يا قطه… عزت عل”مها الا”دب

بيقرب منها وهي بترجع لورا و بقى يضر”بها بع”نف وهي تنز”ف من كامل جسمها. لدرجه بقوا يسمعوا صوت تك”سير ضلوعها

سابها مر”ميه على الأرض وخرجوا

بعد كم يوم جروح وشها بدأت تلم لكن جسمها لسه كل علا”مات الضر”ب عليه

عفاف. ايه لسه معصلجه يا قطه

عشق بدموع ووجع. انا بكر”هك وبكر”ه اليوم اللي اتولدت فيه منك لله

عفاف. يا بت دا انا بدور على مصلحتك دا انتي عليكي رسمه ج”سم ولا تقطيع ملامح توقع اكبر واتقل حد في البلد.. فكي كدا وانتي هتكسبي دهب

عشق بقر”ف. انا مش زيك ومش عايزه فلوس مدام تيجي من الحرام.. انا عايزه اعيش في حالي ابوس ايدك سيبيني في حالي وانا همشي ومش هقول على اي حاجه بتحصل في المخروبه دي

عفاف. شاكلك كدا مش هتيجي بالذوق وعزت وحشك

عشق فضلت تعيط و هو بيضر”بها تاني المره دي مقدرتش تتحمل وفقده الوعي بسرعه

عزت. المره دي هتروح مننا لازم نوديها المستشفى

عفاف بقر”ف. خدها بس إياك تهرب منك. البت دي تعرف كتير مش لازم تهرب

عزت. متقلقش يا معلمه

بعد كم ساعه

بيرجع بعشق وهي لسه فاقده الوعي وايديها ورجليها متجبسه وحالتها صعبه

بتفضل اسبوعين مش بتقوم من مكانها

عفاف. اظن اتعلمت الدرس كويس يا بت

عشق ببرود. اه اتعلمت يا معلمه

عفاف. وناويه على ايه يا ست الحسن

عشق. موافقه ابقى رقا”صه لكن مش اكتر من كدا وانتي فاهمه اصدي يا عفاف

عفاف بضحك. مدام قالتي عفاف يبقى اطمنت اجهزي من بكرا هتنزلي الصاله وهتترقي من فتاحه لرقا”صه وبعدين يا بت دا نص بنات الغجر يتمنوا بس انهم يبقوا رقا”صات بس انا بقى ليا نظره وانتي الصراحه مدوخه تلات تربع الزباين

عشق بصتلها بقر”ف و ديرت وشها

بقلم؛ دعاء احمد

عفاف. انتي مش فاهمه يا موكوسه انتي ممكن تكسبي دهب وبرده متخليش حد يقربلك وكله بصنعه لطافه

عشق. الله الغني

عفاف بعصبيه. انتي حره بس خالي في علمك من بكرا هتنزلي الصاله اصل منير بيه بقاله اسبوعين بيسأل عليكي وبيجي مخصوص علشانك ولما مش بيلقيكي بيمشي وهيتجنن عليكي بعدين فكري يا بت دا واحد يوزن تقله دهب بيجي عشانك مخصوص انا لو مكانك كنت افضل وراه لحد ما اخليه يكتب عليا

عشق بدموع. سيبيني في حالي بقى لو سمحتي

عفاف قامت وخرجت من الاوضه

وعشق قامت بصت للسماء وهي بتعيط وتدعي ربنا انه يحميها لأنها ملهاش ذنب في انها تتولد في وسط زي دا

بعد كم يوم

كانت بتر”قص وهي قر”فانه من نفسها وكاتمه دموعها

كان في عيون بتتفرج عليها وهي بتتفحص جسد”ها بجراءه واحساس بالرغبه في التملك

عشق خلصت ر”قصتها وخرجت بسرعه راحت اوضتها وفضلت تعيط وهي بتفكر تهرب لان دي مش حياه لكن اللي حصل كان اسوء من توقعاتها

بااااااااااااااااككككك

عشق بدموع. يارب سامحني انا عارفه ان دا غلط بس والله ما كان ذنبي… مش ذنبي ان الظروف كلها كانت ضدي..

وبسبب الظروف دي موافقه اني اتجوز واحد معرفوش ولا اعرف هيعمل فيا ايه…. بس اكيد ارحم بكتير من اللي القر”ف اللي انا عشته دا كله

في قصر الشرقاوي✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه عاصي

عاصي بدا يفتكر كلام جميله واللي حصلها لما سمعت انهم عايزين يجوزوهم ورجع بالذكريات قبل اسبوع

فلاش باك

جميله. ازيك يا عمتوا عامله ايه؟

فيروز بسعاده. الحمد لله يا قلبي قوليلي عامله ايه؟ و شمس وزين و نجمه و زهره ؟

جميله. كلهم كويسين قوليلي بقى فين عاصم؟

فيروز. عايزه في ايه؟

جميله بسعاده. مفيش عايزه اشوفه هو فين؟

فيروز. فوق في اوضته

جميله. انا هطلع له

وبسرعه طلعت وكانت رايحه ناحيه اوضه عاصم لكن شمت ريحه سجاير واستغربت وبسرعه فتحت باب اوضه عاصي

كان واقف عا”ري الصدر وبيشرب سيجاره

جميله بقر”ف. كنت متأكده ان القر”ف دا اكيد هيطلع من واحد زيك

عاصي بصلها وضحك بسخريه

جميله. انت بتشرب سجاير لا ومش مكسوف دا انت حيو”ان صحيح

عاصي بسرعه شدها من وسطها

وهي بقيت مصدومه

عاصي بخبث. ااممم انت لسه متعرفيش انا حيو”ان ازاي وانا محترمك بس عشان انتي بنت عمتي. إنما هتقلي أدبك صدقيني هتندمي

بقلم :دعاء احمد

قال كدا وهو بيلعب في زراير بلوزتها بو”قاحه وجراءه

جميله بسرعه زقته وضر”بته بالقلم. انت حق”ير وزباله ا اخي دا انا زي اختك

عاصي كان حاطط ايديه على خده بصدمه

عاصي بحده. هدفعلك تمن القلم دا غالي اوي يا بنت الأنصاري

جميله شافته بيقرب بسرعه جريت من الاوضه بخوف

وراحت لاوضه عاصم

باك

عاصي. إم ما ندمتك يا جميله مبقاش انا عاصي الشرقاوي… بس هي كانت مبسوطه في الأول… لكن لما عرفت ان انا العريس اغمى عليها…

بعد يومين🌺🌺🌺🌺

رحيم واقف بيلبس قميصه وهو مش طايق نفسه

ملاك. رحيم هو انت ممكن تحب البنت دي؟

رحيم بغضب وعصبيه. ملاك ممكن لو سمحتي تبعدي عني عشان انا مش طايق نفسي الا احبها الا دي حته جر”بوعه هههههه دا انا هع”لمها الأ”دب.. هخليها تندم على اليوم اللي فكرت تشتغل فيه الشغلانه دي.. على الأقل عشان تفهم هي وقعت مع مين

ملاك بابتسامه ودلع. وماله اهي هتبقى مراتك ابقى اعمل فيها الا انتي عايزه بس خالي في علمك انك هتفضل معايا انا وقت النوم البت دي ملهاش فيك حاجه انت ملكي انا وبس

رحيم بابتسامه. انا بقول ناجل الموضوع دا وتيجي اقولك حاجة سر

ملاك. رحيم بطل لو سمحت وياله زمانهم منتظريك

رحيم بضيق. ماشي ياملاك ام اشوف اخرتها

بيخرج رحيم و معه شمس وزين وعز اخو رحيم وسليم اخو ملاك

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بعد مده كلهم وصلوا المستشفى

رحيم كان واقف وهو متضايق. هنفضل واقفين كدا كتير

شمس بحده. رحيم اتكلم عدل مالك بقيت كدا ليه؟ البنت بتجهز ايه مش من حقها

رحيم لنفسه. وهي دي ليها حق في حاجه بس وماله

بعد كلهم بيدخلوا

 واخر واحد بيدخل رحيم بلا مباله لكن اول ما شافها بقى واقف……

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بلاش نحكم على حد من غير ما نعرفه.. الموضوع كله فرق ظروف و ميرا ابو الخير ذكرت دا قبل كدا في اسكريبت

( فرق ظروف)

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى