روايات

رواية عشق رحيم الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء التاسع

رواية عشق رحيم البارت التاسع

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة التاسعة

عشق كانت قاعده منتظره عاصم يوصل عشان تديله المفتاح الجرس رن راحت تفتح الباب وبانت عليها ملامحه الخوف لما شافت ادامها اربع شباب وكل واحد يشرح القلب الحزين
مراد باستغراب. مش دي شقه عاصم الشرقاوي؟
عشق بارتباك. ايوه هي
صالح. اومال انتي مين اول مره اشوفك…
عشق لسه هترد لكن حد قطعها
عماد. متقوليش انك مراته معقول اتجوز
عشق بسرعه. لا لا لا انا مش مراته
مالك. خطيبته؟!
عشق. لا برضه
صالح. اومال انتي مين؟ وبتعملي ايه في شقته؟
عشق. انا
عاصم من وراهم. ازايكم يا وحوش

 

 

صالح. التعلب سأل عليك
عاصم بضحك. والنمر في أشد لحظات الاستعداد للمهمه الجديده
مراد بغمزه. اومال مين القمر دي يا نمر؟
عاصم بص لقى عشق واقفه وبصه في الأرض بتوتر
عاصم. دي بنت عمي جايه عشان تقدم في كليه هنا
عماد. طب مش هدخل ولا ايه
عاصم. لا طبعا اتفضلوا
كلهم دخلوا وعشق مكنتش عارفه تعمل ايه
عاصم. ايه رايكم نطلب عشا.. هنتعشي سوا كلنا
عشق. انا جهزت العشاء لحضرتك موجود على السفره
ثواني وهجهز للاساتذه
عاصم. تمام يا عشق
وفعلا دخلت المطبخ وفي مده كانت السفره كانت جاهزه
عشق بتوتر. اتفضلوا العشاء جاهز
مالك. بنت عمك جميله جدا يا عاصم
عاصم بص له بصه اسكتته تمام
عشق. اتفضل مفتاح الشقه انا هاروح شقتي
عاصم. تمام يا عشق
بعد اذنكم
وسابتهم وراحت شقتها وهي بتفكر هي المفروض تعمل ايه
في شقه عاصم
عماد. انت نويت تتجوز ولا ايه؟
عاصم. ليه بتقول كدا؟
مالك. بصراحه الاكل تحفه والبنت زي القمر وبيت جميل ومستقر ايه بقى مفكرتش؟
عاصم سرح ابتسم ابتسامة جانبيه
صالح. شكل الصناره غمزت ولا ايه…
عاصم بجديه. انا مبفكرش بالطريقه دي اسكتوا بقى وكلوا
مالك. احم معنى كدا انك مش بتحب البنت دي

 

 

عاصم بدون ذره تفكير. لا طبعا
مالك. تمام ما تديني رقم عمك بقى اصل انا مش هفضل سنجل كدا كتير
مراد. يا خوفي نخرج من الدنيا قبل ما ندخلها
عاصم. ليه بتقول كدا
صالح بجديه. اللوا ثروت هيقولك بكرا
عاصم. فهمت…
في الساحل الشمالي
عاصي وجميله وصلوا للفندق وهي كانت حاسه بالملل والإرهاق وهي ماشيه بتتفرج على الناس
لكن فجأه عاصي حط ايديه على عنيها
جميله. في ايه
عاصي. استنى لما ندخل وابقى افتحي عنيكي
دخلوا الجناح الخاص بالعرسان
عاصي ابتسم وشال ايديه من على عنيها
جميله بصت للمكان وكان جميل اوي قلوب على الأرض وورد و مكتوب على السرير بالورد الأحمر. بحبك
جميله بسخريه. كادبين اوي صحاب الفندق دول
عاصي استغرب رده فعلها. ليه بقي
جميله وهي بتبهدل شكل الورد اللي على السرير. كاتبين انك بتحبني هههه تصدق مكنش ليا نفس اضحك
عاصي. وليه مش مصدقه
جميله. اصل انت قلبك عمره ما هيعرف معنى الحب وفي اليوم اللي هتحب فيه هتاذي اللي بتحبه
قالت كدا بمنتهى القس”وه وسابته ودخلت الحمام
عاصي لنفسه. غبيه غبيه يا جميله

 

 

عند جميله
كانت نسيت تاخد هدوم
جميله. غبيه غبيه هعمل ايه دلوقتي
بتبص لقيت قميص نوم ابيض موجود وقصير اوي بلعت ريقها بصعوبه
جميله. هعمل ايه دلوقتي اوف ايه الارف دا واكيد هو ما بيصدق
خالص مش هخرج لحد ما يخرج هو من الاوضه
لابست القميص وعليه الروب وقفلته كويس
عاصي استغرب تأخرها
عاصي. جميله انتي كويسه؟
جميله بتوتر. اه اه انزل انت انا هفضل هنا شويه
عاصي بخبث. لا اخرجي بسرعه انا عايز اخد شاور يالة
جميله. لا مش هخرج
عاصي بخبث. خالص ادخل انا وانتي برضه في حكم مراتي
جميله بسرعه كانت واقفه ادامه وفاتحه الباب. اتفضل ادخل انا خالصت
عاصي. اوبا ايه الجمال دا دا اعتبره اغر”اء يعني ولا ايه
جميله. عاصي مش فايقالك اتفضل ادخل
عاصي بخبث وشالها بسرعه
جميله بخضه. نزلني
عاصي بغمزه. تؤتؤ انتي ليا
ويغلق الستار
………
عند شمس ونجمه
زين. انا رتبتلك كل حاجه في لندن والدكتور هيجهز للعمليه في خلال ايام
شمس. تمام
نجمه. انا هاجي معاك
شمس. بس
نجمة. مبسش ورجلي على رجلك وزين هيبقى معانا ورحيم يتابع الشغل هنا ارجوك انا هاجي معاك
شمس بابتسامه. انتي تؤمري يا نجمتي

 

 

(عندي سؤال بس يا جماعه هو لو شمس جراله حاجه حد هيضايقك عشان انا الفتره دي بفكر في اني اغير النهايات واخليها غم على دماغ الكل)
تاني يوم عند عشق
عشق خبطت على عاصم وهو راح فتح وباين عليه انه خارج
عاصم. في حاجه يا عشق
عشق. اه انا كنت عايزه اشكر حضرتك على عملته معايا ويعني استأذنك اني امشي
عاصم. هتروحي فين؟
عشق. ارض الله واسعه واكيد هلقي شغل
عاصم. طب ممكن تسنيني بعد ما خلص شغل و هنتكلم عشان انا مشغول دلوقتي بس متمشيش هنتكلم
عشق. حاضر. تحب احضر لحضرتك حاجه على الغدا
عاصم. مش عايز اتعبك
عشق بابتسامه. تعب حضرتك راحه
عاصم. طب بصي دا مفتاح الشقه و خدي دول شوفي هتجيبي خضار ايه واطبخيلنا على ذوقك. وابقى قولي لمرات البواب هي اللي بتجيب الخضار

 

 

عشق بسعاده لأنها حاسه انه واثق فيها و مش بيعملها على أنها البنت الر”قاصه. حاضر
عاصم نزل وهي دخلت الشقه وبدأت تنضفها لكن كانت بتنضف المكتب و كان في ورق على المكتب و عنيها جيت عليه بالغلط شافت صور حد
عشق بصدمه وخوف. منير الغمري

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى