روايات

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم منار همام

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم منار همام

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الجزء الحادي عشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني البارت الحادي عشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر

كارمن بتوتر: هي اي
شهاب ابتسم: المكرونه
كارمن لفة بتوتر
: اه اه زمانه استوت… هعبي لأطبقا و اطلعهم برا
شهاب: اقسم بالله محد يضوقها يادوب يكفوني… عبي بس انتِ و هتيلي انا
كارمن: حرام عليك و بعدين في كتير هيكفي و يزيد
شهاب: هاكل ولي يزيد يكلوه هما…. علشان محدش كان راضي يقوم يعمل
كارمن ابتسمت و بدأت تغرفله و هو قعد علي التربيزه… حطت طبق قدامه
شهاب رفع حاجبه: و انتِ فين طبقكَ
كارمن: لا انا هاكل برا معاهم

 

 

شهاب: احم لا اغرفي طبق و تعالي كلي علشان عايزك في موضوع…. كارمن غرفت لنفسها طبق بستغراب و قعدت
شهاب: احم لو جالك عريس الفترة دي ترفضيه
كارمن بتوتر: امم لا لو هو كويس مش هرفض
شهاب كمل اكل
: اكتر حاجه تتمنيها في الي هتتجوزيه اي
كارمن بحماس: يكون متفهم
شهاب رفع حاجبه: اشمعنا
كارمن: عارف لو هو متفهم و بيفهمني عمرنا ما هيكون في مشاكل بينا
شهاب: طاب الشكل؟ الفلوس؟ الحب؟
كارمن: بص الشكل و الفلوس مش بتفرق معاي اممم اما الحب فا انا شيله كل حبي للشخص الي هتجوزه حاسه كدا اني هطلع كل حبي دا ليها بس… كارمن بقيت تاخد رحتها معاها في الكلام اكتر من ساعة مفسحها و خدها الملاهي
شهاب: طاب لو عمي اسر قلك شهاب متقدملك؟!!!
كارمن هنا كحت جامد
شهاب ضحك: انا هتجوزك مش هتقلك
كارمن بتوتر: ا.. انا بس شنقت
شهاب رفع حاجبه وقرب منها
: طاب عايز الرد علس سؤالي بقا هتوافقي

 

 

: لله لله شهاب باشا في المطبخ مره وحده…. قالها مراد بغمز الي كان لسه دأخل
شهاب قور ايده بغضب
: روحي نامي دلوقتي نتكلم بعدين
كارمن طلعت و مراد سند علي الحيطه و كتف اديها
: مش هو دا الي حرام و عيب برضو يا كبير يا عاقل
شهاب ضرب كفه بغضب
: لا اله لا لله مالكم و مال الحرام، وبعدين يا سيدي انا كنت بتكلم معها علشان عايز اطلبها من ابوها بس حضرتك بوشك الي يكبه محفظات جيت
مراد بتلاعب: طاب ولي يطلب حد يطلبه في المطبخ برضو ولا يبقا قريب منه كدا اممم عمي ادهم لو عرف هيزعل اوي
شهاب : انت عارف كويس اني ما بتهددش يا مراد بس هجبهالك علي بلاطه…. عايز اي؟
مراد اتعدل: حلو بحبك و انت لماح كدا… المهم عايز اقعد مع جوري ساعه كدا علشان وحشتني
شهاب رفع حاجبه: و انت هتعمل اي معها في الساعه دي
مراد ضحك بخفه: الي بيعملوه الناس لما تقعد مع ناس وحشوهم
شهاب: ايوه يعنى هتعمل اي برضو
مراد بغمز: احضن ابو*س حاجات من الي يحبه قلبك دي
شهاب قرب منه و هو بيحك منخيره
: الي يوحشه حد بيبقا كفايه عليه انه بيسمع صوته و عيونه شيفاه مش ضروري خالص لأحصان و البو*س
مراد : ما انت كنت هتعمل كدا من شويه ولا انت كنت مقرب منها اوي كدا ليه… كمل بسخريه… بترقيها
شهاب بتحدي: طاب اه كنت ببو**سها و مفيش قعدان مع جوري لوحدكم

 

 

مراد مسح علي وشه بضيق
: شهاب ولله انا جاي و مش طايق نفسي اجازتي اسبوع وتخلص… شهاب صعب عليه شكله
: خلاص ماشي نصايه.. كمل و هو بيحط ايده علي كتف مراد… انت عارف ان عمي عبدالرحمن سلملي كل مسؤليتها و انا بعتبرها اختي
مراد ابتسم: و هي قبل ما تكون حبيبتي اختي
شهاب بضحك: اطلع يلا من هنا
مراد ضحك و طلع ندها علي جوري الي كانت قاعده مع سلسبيل برا
….
نسمه ادت الدوا لعباس و كوباية ميه
: بشفا يا ابو ايهاب
عباس ابتسملها بحب
: تسلم ايدك
نسمه قعدت جنبه علي السرير
: اليومين دول اول ما شهاب مسك الشغل و انت صحتك بقيت احسن الحمدلله
عباس: ربنا يخليه لابوه من صغره شايل هم كل حاجه
نسمه: يارب يا حج يارب.. بس هو مش ناوي يتجوز كل ما نكلمه في الموضوع يقعد يتهرب
عباس ضحك: لا ما هو شكله هيتجوز قريب ان شاءلله
نسمه ضحكت: كارمن

 

 

عند سلسبيل كانت قاعد تتابع ببرود و مش عاطيه اي اهتمام للي قاعد جنبها
سليم: سلسبيل
سلسبيل ببرود: نعم
سليم رفع حاجبه: دي عامله فيها زعلانه
سلسبيل بملل: عايز اي
سليم قام: لا مش عايز حاجه تصبحي علي خير
عند مراد…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!