رواية عشق خالد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الخامس والعشرون
رواية عشق خالد البارت الخامس والعشرون
رواية عشق خالد الحلقة الخامسة والعشرون
*************.
في فيلا المرشدي.
في غرفه مالك ..
كان يسرع الي السرير بخوف وغيظ من والده ليتحدث بعصبية وغيظ.
/ماخلاص بقا ي خالد مش لدرجه دي بهدلت اهلي معاك.
خالد بغيظ شديد/وحياه امك بقا تبقا شغال في المخابرات المصرية وانا معرفش يالا لدرجه دي انا ماليش لازمه في حياتك .
مالك بغيظ /ي بابا حرام عليك من الصبح عمال اقولك أن محدش يعرف دي اسرار .
خالد بغيظ /اسرار علي ابوك يالا هو ده الي دين وصاك بايه ل ابوك وامك .
مالك بغيظ شديد/انت ليه محسسني اني خبيت عليكم اني متجوز ومخلف خمس عيال .
عشق بحزن /اه علشان كده كنت بتسافر كتير وتقولي شغل كنت بتضحك علي امك ي مالك .
عائشه وهي تكتم ضحكاتها بصعوبه لتتحدث باستفزاز ل مالك .
/ي اخي حرام عليك مش ابوك وامك دول انت ازي كده صحيح قلب ولدي عليا انفطر وقلب والدي عليا حجر أخص عليك ي مالك أخص .
مالك بغيظ شديد/ايوه ولعيها ي حقنه بس جهزي نفسك علشان المطلقات في مصر هيزيدوا واحده.
******************.
في منزل تقي القديم ..
كانت تجلس تقي بدموع وندم علي مافعلت ليدق الباب لتفتح لتنصدم ب جاسر يقف وهو ينظر إليها بجمود .
/يلا معايا سلمي بنتك عماله تسال عليكي وانا مش عارف اقولها ايه وكفايه عائشه والوجع الي عاشت فيه بسببك مش هتبقا مروه كمان .
تقي وهي تقبل يده بدموع /انا اسفه ي جاسر اسفه انا مش عارفه ازي كنت هعمل كده في عائشه الشيطان الشيطان لعب بدماغي ي جاسر سمحني علشان خاطري اوعدك اني هتغير اوعدك أن هكون تقي جديده بس انت سمحني .
جاسر بجديه /هسامحك علشان خاطر بناتي الي ملهمش اي ذنب يلا بينا .
********************.
في غرفه عائشه …
كانت تجلس بسعاده بعدما علمت برجوع والدتها نعم قلبها موجوع منها لكنها تظل والدتها ليسير مالك ل تسرع الي أحضانه بسعاده .
/امي رجعت ي مالك انا مبسوطه اوي .
مالك بابتسامه حنونه /يارب دايما اشوفك مبسوطه ي حبيبتي قوليلي فيه اي حاجه نقصاكي خلاص بكره فرحنا.
عائشه وهي تحتضنه بسعاده وعشق /انا فرحتي خدتها من زمان ي مالك من ساعه مبقيت مرائتك بحبك ي مالك بحبك نفسي افضل اسعدك علطول .
مالك وهو يقبل يدها بعشق/انتي سعادتي ي عائشه خلاص انا شوفت السعاده وعرفت معني الحب علي ايديكي انتي بعشقك ي عائشه .
عائشه بابتسامه/وانا كمان ي روح قلب عائشه.
*******************.
في غرفه خالد وعشق .
كان يجلس خالد وعلي وجهه ابتسامه حالمه لتقترب منه عشق لتتحدث بمرح .
/اثبت عندك اتمسكت بتتضحك الضحكه دي وسرحان في مين كده .
خالد بابتسامه وسعاده /في الواد مالك انا مكنتش معاه وما شاء الله عليه ناجح في كل حاجه بستغرب علي فيه ناس تانيه مهما اهاليهم يعملوا معاهم دائما يعلقوا عليهم فشلهم .
عشق بدوخه وتعب /ابني حبيبي رينا يحفظه يارب .
خالد بقلق /مالك ي عشق شكلك تعبان .
عشق بابتسامه تعب /لا ي حبيبي مفيش حاجه إرهاق بس هقوم احضر للعشاء .
لتقف عشق لتسقط فجاه مغشيا عليها .
خالد بفزع /عشق .
*******************.
في فيلا المرشدي…
كان يقفوا الجميع أمام غرفه عشق وخالد بقلق عليها فهي سقطت مغشيا عليها جعلت الجميع في حاله قلق اما خالد ومالك فكانوا في حاله رعب كان يجلس خالد بحزن شديد فهو لن يتحمل أن يصيبها مكروه ليقترب منه مالك والدمع يتلألأ في عيناه.
/اطمن ي بابا أن شاء الله خير ماما هتبقا زي الفل .
خالد بحزن ووجع/عشق لو حصلها حاجه انا هموت ي مالك دي روحي .
لتتسلط أنظار الجميع علي خروج سلمي من غرفتها ليسرعوا إليها بقلق .
خالد بقلق بالغ/طمنيني ي سلمي مرات عمك مالها .
سلمي وهي تنظر أرضا /والله انا معارفه اقول دي حاله يعجز عن تفسيرها الطب .
مالك بعصبيه وخوف /متنطقي ي بت فيه ايه.
زين بغيظ/لو سمحت ي مالك متعليش صوتك علي مراتي .
مالك بغيظ شديد/طب تصدق بقا اني همد ايدي عليك انت وهي دلوقتي .
زين بخوف /لا وعلي ايه انا هسكت .
خالد برعب /ي بنتي طمنيني بقا في ايه .
سلمي بنظره خبيثه وهي تكتم ضحكاتها/مستعدين تسمعوا الخبر بس اتمالكوا نفسكم واحد اتنين ثلاثه طنط عشق حاااامل .
خالد بدمع وفرحه ولخلبطه/حامل معقول .
مالك بغيظ وصراخ /نعععععم ازي ده حصل مش ممكن .
سلمي وهي تربت علي كتف خالد بمرح /ايه ده ي خلود ده انت طلعت مش سهل خالص عملتها ازي دي ي راجل .
خالد بعشق وهمس /انا معملتش حاجه ده العشق هو الي عمل .
ليسرع إليها ليطمنئن عليها ليتحدث مالك بغيظ شديد.
/ي فضيحتك ي مالك ي فضحيتك اودي وشي من الناس فين لما يعرفوا أن عندي اخ في السن .
سلمي وهي تربت علي كتفه بضحك /معلش ي ابني تعيش وتاخد غيرها كلنا لها بس ابقا جهز نفسك بقا علشان داخلين علي واكل وشرب وحمي أنت الي هتقوم بكل ده ي مالك ده اخوك الصغير .
عائشه بضحك /ههههه تبقا مصيبه بقا ي مالك لو طلع ولد يبقا هتتدخل الجيش هههه جندي مجند مالك خالد المرشدي هههه .
مالك بغيظ شديد/انتي مش هترتاحي غير لما تجبيلي شلل ي فضيحتك ي مالك ي فضيحتك.
*******************.
في الداخل …
كان يحتضن خالد عشق والفرحة تكاد توقف قلبه فالله قد عوضه بعدم تربيه مالك لكي يأتي له ثمره ذلك الحب الكبير .
خالد بابتسامه وعشق /مبروك ي عشق حياتي مش قادر اصدق ي عشق حاسس اني بحلم .
عشق بابتسامه وسعاده/لا صدق ي روحي محدش يستاهل السعاده زيك ي خالد بس انا مكسوفه اوي وخصوصا من مالك مش عارفه اودي وشي منه فين احمل وانا في السن ده ي ادي الفضيحه .
خالد بغيظ /ايه الفضيحه في كده مش فاهمك ده ثمره حبنا واشتياقنا طول السنين الي فاتت هعيش معاه الي اتحرمت منه مع مالك ده ربنا بعته لينا تعويض المهم القمر بتاعي يقوم بالسلامه وينوو حياتي كعادته.
عشق بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي روح عشق .
مالك بغيظ شديد/مشاء الله ي عصافير الكناريا طبعا عايشين ولا فارق معاكم مش كده .
خالد باستفزاز ل مالك /طبعا مبسوطين هيجلنا بيبي صغنون يخليك انت بالذات تلف حوالين نفسك اكل ي مالك وشرب وغير هيبقا مسؤؤليتك روح قلبي ارتاحي انتي ي قلبي متعمليش حاجه خالص احنا كلنا هنا نخدمك ي ام الغالي بحبك ي عشق حياتي.
عشق وابتسامه /وانا بموت فيك ي حبيبي.
مالك بغيظ شديد وجنون منهم /صبرررني يارب .
********************.
في يوم الفرح ..❤️❤️❤️❤️❤️
كان قصر المرشدي عباره عن ساحه مبهره كانت النجوم تتلالا لتعطي منظرا جميلا كانت الالوانةالزاهيه تتطاير في كل مكان كان المنظر حقا يخطف الأنفاس ..
******************.
في غرفه مالك ….
كان يقف أمام المراه حقا كان جذاب بكل ما تحمل الكلمة من معني ليقتربوا منه خالد وعشق بابتسامه وسعاده وهم يحتضنوه بحب وفرح .
عشق بسعاده /الف مبروك ي قلب ماما ي اول فرحتي .
خالد بابتسامه ساحره/مبروك ي حبيب ابوك .
مالك بابتسامه وهو يقبل يدهم /ربنا يخليكم ليا يارب انتوا أجمل اب وام في الدنيا .
******************.
في غرفه الفتيات …
كانوا يقفون الاثنان كملكات متوجه كلا منهما ينتظر فارسها .
جاسر بابتسامه ودمع /مشاء الله عليكم ي حبايبي ملكات جمال ربنا يحرسكم ويخليكم لازواجكم يارب .
عائشه وسلمي وهم يحتضونه بحب /ربنا يخليك لينا ي بابا وميحرمناش منك ابدا .
تقي بابتسامه وسعاده/ربنا يحميكم ي بنات عمري .
*****************.
في غرفه زين .
كان يقف وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه لتقترب منه نور مشاء الله عليك ي قلب ماما زي القمر .
عاصم بابتسامه/ايوه طبعا ماهو حبيب القلب .
زين بابتسامه/ربنا يخليكم ليا يارب .
******************.
علي انغام تلك الموسيقي الرومانسيه الساحره .
كانوا يرقصون بسعاده وعشق .
مالك بابتسامه عاشقه/مبروك ي روحي بقيتي مراتي رسمي قدام كل الناس بعشقك ي عائشه كسبني عرفتي تغيريني وتخريجيني من الي انا كنت فيه معاكي عشت الحياه الجميله بعشقك ي عائشه .
عائشه بعشق لا يتكرر/انت الي كسبت ي مالك انا كنت واحده بارده مشاعرك غيرتني حبك الي فرضت سيطرته عليا خلاني انسانه جديده بحبك ي اجمل راجل في الوجود ي كل الرجاله في عنيا .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
علي الجانب الآخر…
كان يحتضن خالد عشق وهم ينظرون بسعاده الي ثمره عشقهم ليتحدث خالد بابتسامه.
/مشاء الله زي القمر ربنا يباركلهم.
عشق بابتسامه /تفتكر قصه حبهم ممكن تكون زينا ي خالد .
خالد بابتسامه عاشقه /احنا مفيش حد زينا ي عشق احنا حاله خاصه بس ده مينمعش أنهم حاله عشق فريده من نوعها بحبك ي عشق بحبك ي ام الغالين لان الي في بطنك مش هيكون أغلا عندي من مالك الاتنين هيبقوا النفس الي بيطلع مني .
عشق بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك ي نور عيني ي اجمل راجل في الدنيا .
عند زين وسلمي …
زين بابتسامه عشق/اخيرررا ي دكتوره وقعتي تحت ايديا هتتدفع تمن كل الي عملته فيا ي وحش .
سلمي بارتباك /طب اتلم بقا .
زين بضحك /ههههه بحبك ي سلمي .
سلمي بابتسامه/وانا كمان ي روح سلمي .
*******************.
في غرفه مالك وعائشه ..
كانت ترجع عائشه للخلف بقلق بالغ.
/مالك اعقل ي حبيبي انا حامل فاهم .
مالك وهو يخلع بدلته ويقترب بخبث /ملكيش دعوه بابني انا هتصرف معاه انا تعالي بس .
عائشه وهي تجري للجانب الآخر بضحك /هههه اهدا ي مالك بالله عليك هسقط بسببك ي مجنون .
خالد وهو يطرق الباب ليتحدث باستفزاز ل مالك وهمس .
/اهمد يالا البت حامل نفس الموال الي عندي انك نامت تعال ننزل نشرب شاي في الجنينه .
عائشه بضحك /هههههه حبيبي ي عمي .
مالك بغيظ شديد/لا كده كتير قسما بالله.
*********************.
بعد مرور 9 اشهر ..
في المستشفي ..
كانت تجلس وهي تحتضن ابنها الذي كان يشبه مالك كثيرا ليقبلها مالك بعشق .
/الف مبروك ي حبيبتي حمد الله على سلامتك ي ام الغالي .
عائشه بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي ابو الغالي .
عشق وهي تجلس بصعوبه /ها هتسموه ايه .
عائشه بابتسامه/ايه رايك ي مالك في كريم .
مالك بابتسامه/حلو كريم.
خالد بابتسامه وهو يحمله بحب /ربنا يخليه ليكم ي ولاد .
عشق بصراخ /اه الحقني ي خالد بولد الحقني .
*************.
في غرفه عشق ..
كانت تحتضن صغيرها بحب وسعاده ليحمله مالك بابتسامه وهو يقبله بحب .
/نورت ي قلب اخوك اوعدك اني هشيلك في عنيا النهارده بقا عندي ولدين .
خالد بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي حبيبي ايه رايكم في ادهم .
عشق بابتسامه /حلو ادهم ي خالد .
مالك بابتسامه/خلاص هو ادهم.
زين بابتسامه/حمد الله على سلامتك ي مرات عمي .
خالد باستغراب /زين انت بتعمل ايه هنا .
زين بابتسامه وضحك/زيكم ي عمي سلمي ولدت توينز ولدين زي العسل سمانهم سيف و سليم .
مالك بضحك /هههه مش ممكن كلهم ولاد وفي نفس الوقت يارب يتطلعوا قلبهم علي بعض يارررب .
خالد بابتسامه ساحره/اكيد هيتطلعوا قلبهم علي قلب بعض اكيدددد .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق خالد)