رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم إيمان رأفت
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء الثامن
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت الثامن
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة الثامنة
مليكة بتوتر: ك كان باباها بيسافر كتير وبيرجع كل فترة وكان بيبعت فلوس كتير
ف مرات ابوها كانت بتكرها اوي مع انها كانت لسه صغننه كانت بتخليها تبات في البدروم وكانت بتاكل البواقي رغم أن احنا جران ماما كانت أحيانا بتاخدها تهتم بيها لما مرات ابوها بتكون سيباها لوحدها عشان تروح لاهلها ولما كانت بتعرف ان باباها راجع من السفر تاخدها وتلبسها احلي لبس وتسرحلها عشان ميعرفش حاجة وهددتها ان هيا لو حكت حاجه هتضربها وفي يوم ايمان كانت عارفة ان مرات ابوها نايمة وكانت هتموت من الجوع ف راحت علي التلاجه وطلعت اكل عشان تاكل وهنا بداءت تبكي مليكة علي صديقتها وتقول ما هيا كانت طفلة مش عارفه حاجه وكانت جعانه ولما ابتدت تاكل لقت مرات ابوها وراها ف راحت خدت ايمان أوضة ضالمه وفضلت تضربها بالحزام لحد ما ايمان ضهرها نزف ومكنش عندها ذرة رحمة وساعتها جالها عقدة من الضلمة وتخاف منها وتصرخ وساعتها مرات ابوها راحت عند صاحبها وكانت بتخون ابو ايمان ف سابت ايمان لوحدها ساعتها ابو ايمان جه فجاءة علي اساس عملهم مفجاءة بس لقي ايمان في البدروم وضهرها مليان جروح خدها علي المستشفي وكانو هيبلغو البوليس بس ابوها لم الموضوع ورجع البيت وناوي يطلقها واول ما دخلت الباب كان باين عليها شاربة ومعاها صاحبها ف انصدم ومكنتش الصدمة ليه لوحده اول ما شافوه جريو علي العربيه وهو جري وراهم لحد ما عمل حادثه علي الطريق ادت بوفاته وكل املاكه كانت لايمان بس ايمان خدت الصدمة وقعدت شهرين تتعالج وماما خادتها وكنا دايما عاملين حسابنا علي لو النور قطع بيشتغل نور تاني تلقائي ولما كبرت كبرت عقدتها معاها واختارت تمشي من البيت وتروح بيت والدها ودخلت جمعية حقوق الانسان عشان تدافع عن الأطفال الي زيها وبعدين معرفش عنها حاجة عشان مشغولة دايما في المستشفي
ايمان عانت كتير اوي وفكرت كتير في الانتحار بس الي مصبرها امي لانها بتعتبرها مامتها
كان كنان في حالة صدمة كبيرة
هل حدث كل هذا لصغيرته حتي تحولت عينيه للجحيم وابتسم ابتسامه شيطانية جعلت مليكة تتمني أن تدفن نفسها ثم وقفت وقالت: انا كتبتلها ادوية عشان شكلها خدت دور برد وثم هبت واقفه لتذهب
………………………
في الأسفل تجلس كيان في الأسفل
لتسمع خبط الباب لتفتح فوجدت تيام
كيان بغضب: يخربيت اهلك يا شيخ انت امك ولدتك ونسيتك عندنا .
تيام باستفزاز: وانتي مالك
وكانت سترد ولكن قاطعها دخوله
تيام وهوا يسلم علي امل : فين كوكي اصل عيالة بيسألوني بابا فين
امل بشهقه: هوا اتجوز وخلف ماشي يا كنان
تيام وهوا يسقط من الضحك: هههههههه انتي ما بتصدقي لا بجد انتي قم ولم يكمل الجمله بسبب لكمة ريان
ريان بغضب وغيرة: اياك تنطقها
تيام بوجع : اااه يالهوي رغم أن عندك ٤٧ بس ايدك حديد يالهوي ده بوقي اتخلع
أمل وهيا تخمس: الله واكبر الله واكبر
ثم ذهب ليصعد ل كنان
ولاكن وهوا يصعد اصتدم في جسد صغير
لتقع ليمسكها بسرعه
ياربي ما هذا الجمال كيف تكون بريئة لهذا الحد اهي ملاك ام ماذا
مليكة بغضب جعل خدوها تحمر: انت يا طور ماشي يخبط في الناس انت متخلف
ليغضب تيام بشدة ولم يختلف عن كنان في الغضب جعلها ترتجف
ليقول : عيدي الي قولتيه تاني
مليكة جاءت لتهرب ف امسكها من يدها ليعتصرها لتضربه بقدمها في معدته
جعلته أشد غضباً ليتركها لتجري بسرعه البرق
ليقول بعيون جحيمية وابتسامة خبيثة: هلاقيكي وصدقيني مش هتخرجي برا سجني سجن تيام
…………………………
في حي من الاحياء الراقية تجلس فتاة وحيدة في المنزل في منتهي الجمال (ريجان:22 سنه طول متوسط عيون تشبه القهوة بيضاء البشرة شعرها بني طويل ولديها غمازات حقا ملكة جمال تعيش وحيدة لديها صديقين ملك و مصطفي متزوجين واصدقائها الوحيدين كاتبة روايات )
خبط على الباب
ريجان :ايوااااااا
ملك : اخلصي يا شيخه عشان معاد المفاجأة
فتحت ريجان لتحضن ملك وتسلم علي مصطفي
لتصعد ملك لغرفة ريجان واخذ مصطفي يقول ل ريجان
مصطفي : حجزنالك طيارة للمالديف تقابلي احلي كاتب انتي بتحبيه
لتصرخ ريجان من الفرحة
لتنزل ملك حاملة شنطة السفر لها ويأخذوها الي المطار
ريجان وهيا ذاهبة الي الطائر: اياكو تنسو تأكلو القطة عشان جعانه
ثم اصتدمت في جسد عريض لينظر لها بانبهار ومغازلة ولم يكن سوي مراد
مراد بتوهان: هقولها تاني مره انا بحبك وفيكي بموت هقولهالك بعلو صوت والله انا عشقتك
لتنصدم ريجان لتضربه بقدمها تحت الحزام وتذهب
ليقول مراد بوجع :لي الأيام جايه عليه كده ثم ليردف بغمزة:شكلك هتغلبيني
ثم نادي علي زميله وقال : انا هاخد. رحلتك اشطات ( مراد نسونجي يا جماعه 😂)
ليوافق زميله
ليصعد علي الطائرة
وكانت ريجان ترتدي ملابس اشبه لملابس المضيفه لتقول لها احدي المضيفات: ودي القهوة دي للطيار بسرعه جاءت ريجان لتقاطعها لتعطيها لها المضيفه وتذهب
لتدخل ريجان الطائر وتقول : اتفضل يا فندم
لينظر لها لتشهق ريجان لتقع القهوة علي مراد الذي غضب كالجحيم وفجاءة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)