روايات

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت الخامس

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة الخامسة

كنان بعصبية شديدة قد جعلت ايمان ان تنشق الأرض وتبلعها: انا هعرف الاقيها ولو تحت الارض هجيبها
وثم اغلق الخط ونظر ل ايمان الذي تضع يدها علي عينيها خائفه اقترب منها قليلا وكاد ان يلمس يدها
واهنا ابتعدت ايمانالي ركن من الزاوية تبكي وتصرخ وتقول: والله مش هاكل تاني بس متضر*بنيش والله مش هاكل خلاص مش جعانه بس متضربنيش ونبي
وهنا شعر كنان بان قلبه يتحطم الاف القطع وذاد غضبه اضعاف عن من يفعل ذلك في هذه المسكينه ويقسم ان سيجعل من فعل ذلك يندم اضعاف
ف اقتر منها يحاول ان يهدئها لتهداء قليلا وتقول بحرج وضحكه ألم: انا اسفه والله بس هؤا كده ذكريات قديمه مسيطرة علي المستقبل سلام انا دلوقتي
شعر كنان ببعض الحزن علي حالها فذهب ليلحقها
وقال: عموما البيت ده في مكان ميعرفش يوصلو مخلوق غير وانا دلوقتي كده. كده كنت ماشي ف هاخدك في طريقي ف تذكرت ايمان ان تشكره علي ما فعله معها وانقاذها وخبطت ايديها علي راسها لتكتشف ان الحجاب ليس موجود لتشهق وتضع كلتا يديها علي راسها لتحاول ان تخفيه وتقول: متبصش يا حج انت كده كخ اعاااااااااا اعمل اي
فضحك كنان فتذكر انها محجبه ليلعن غبائه ويدخل المنزل ويخرج ب شال والدته التي يحبه ويضعه علي راسها
وفي السيارة قام ب الاتصال على مراد
مراد بدراما: كده ياسونه يا خاين تنساني وتنسي ابنك الي في بطني فشهقت ايمان عندما سمعت ذلك
وهنا صفر مراد وقال: العب يا كنان يا جامد
كنان بعصبية: مش وقتك يا زفت انت قولي دلوقتي موقع المكالمه بتاع الزفت مارك
مراد بجدية: في لندن ناحيه السينما المهجورة
كنان بجدية: تمام استناني في المكان بتاع طيارتي الخاصه وبما انك طيار ف شغلها انا فاضلي عشر دقايق
ايمان بحماس: ايوا بقا فين لبس النينجا او الجاسوسات بس انا هختار الخضرا
كنان بنفاذ صبر : بتتكلمي وكانك رايحه رحله انتي هتروحي البيت ومش عايز نقاش انتي فاهمه
بعد خمس دقايق
كنان بقلة حيلة من هذه المشكله المتنقله: خلاص خلاص هتيجي معايا وهو يضغط علي زر في، الساعه ليقوم باخراج ماده في وجه ايمان التي غاصت في النوم العميق
ووصل للقصر الريان ليقوم ب حمل ايمان ويضعها في الاعلي في غرفته تحت نظرات الجميع ونزل لتقف له ولاء وتقول: البيت ده طاهر وهيفضل طول عمره طاهر وانت جايبلي بت في اوضتك يا منحرف
مراد يمثل بدراما وحزن: ياما حذرته وقولتلو بس هوا قال لااااا ابدا لازم اكل القشطة بالذبادي
كنان بتأثر: وحياة امك
مراد ما زال في التمثيل بالدراما: ولما حاولت امنعك قولتلي هاجبلك صاحبتها وساعتها
تغريد بنفس التاثر: ايوا يا عين امك كمل
مراد ببكاء: اضريت اوافق جبهاالي من نقطة ضعفي اااه ياماااا
حسام بغضب: كده يا مراد
تغريد بتشجيع: ايوة اديله
حسام بغضب اكتر: كده يا مراد من غير ما تقولي وتظبط مع صاحبتها فين اخلاقك يا اخي بتنسي ابوك الي رباك وعلمك وخلاك طيار عشان تيجي في الاخر تنساني لي عملت فيا كده لييييه
تغريد بخيبه امل: احيه
ولاء بتأثر: الله عليك يا فنان بجد عندك مواهب مدفونه
كنان بغضب جحيمي اخرسهم جميعا: مرااااااااد قدامي علي الطياارة
ذهب مراد وهوا يدعي ان يعيش لانه يعلم غضب الشيطان جيدا فانة اذا سيطر عليه الغضب لا يهمه من امامه حتي اذا كان اعز شخص لديه
وكان ريان مع امل فاقدة الوعي وذهب للمكتب هوا وعدي يخططون لتوقيع مارك والقضاء عليه ويعلم جيدا ان كنان سيقوم بمهمه ليليان
………………..
في غرفه كنان كانت ايمان نائمه كالملاك
وكانت تفتح عينيها بوهن لتفزع من المنظر والمنظر ك التالي ولاء وتغريد وكيان وروڤان حولين السرير وينظرون لها بشك
ولاء: اسمك
تغريد: سنك
روڤان: منين
كيان: تعرفيه ازاي وفين وامتي
ايمان بصدمه: ينهار اسود
……………………
في مكان ما ب لندن ناحيه القصر المهجور
داخل غرفة مظلمة تجلس ليليان تبكي
الحارس الذي علي الباب: والعنه اصمتي قليلا لقد مللت من بكائك
ولكن ذادت ليليان في البكاء ف هنا دخل الحارس
وقال ب خبث: اعلم الان كيف اصمتك وكان يفك ازرار قميصه وحاول الا*عتداء عليها لولا يد غليظة منعته وانهالت عليه با*لكمات حتي اغشي عليه
ونظر لتلك التي تبكي بحرقه
وقال: عاهره حقا تغوين رجالي
انصدمت ليليان وهوب طخ بوم طخ قلم نزل علي وشه ماما جعل الرجل عيناه شديدة الاحمرار وهنا امسكها من شعرها بشد حتي كاد يقتلع وقال بفحيح الافعي: هتندمي جامد اوي اوي يا عاهرة
ليليان ولا يهمها موقفها: والدتك هيا العاهرة يا احمق
وهنا نقول ان الله يرحمك نزل عليها بالصفعات حتي وقع مغشي عليها ايضا ثم اخذ الحارث واغلق الباب
ثم دخل غرفة وكان يجلس رجل بكبرياء شديد وغرور يمسك بكأس من الخمره وبيده الاخري سيجار
الرجل: مرحبا ابي
مارك: مرحبا ابني زين امازلت لا تفكر في موضوع تغير دينك
زين: لا يا ابي انا احب ديني الاسلام ولن ارجع في قراري
مارك: حسنا يا. زين لاكن اباك محمد عندما انقذني من الانفجار كان يحمل لك هذه الرساله قال ان اعطيها لك بعد عشرون عاما انه حقا كان من رجالي المخلصين
اخذ زين الرساله وذهب
………………………..
في لندن هبطت طائرة ابطالنا
ذهب كنان و مراد الي الموقع المحدد وكان كنان ماهر جدا في التصويب وقام بقتل من يقف امامه حتي تفرق هوا مراد ليبحثو عن ليليان وعندما وجد الغرفة فتحت الانوار وجاء مارك ورجاله ممسكون ب مراد الذي كان شبه* ميت تمامآ بسبب ضرب رجال مارك له وكانت اخته في الغرفة تجلس علي كرسي يحيطه متفجرات
وهنا قال مارك ب بسمه انتصار: من ستختار يترا اختك ام صديقك
ابتسم كنان بسخرية: لدي خيار ثالث

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى