رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم إيمان رأفت
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت الثاني
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة الثانية
ثم فتحت كيان الباب وفجاءة ظهرت فتاة اقل ما يقال عنها جميله وفي غاية البراءة وكانت ترتدي حجاب يجعلها ملكه
الفتاة: معاكم ايمان من جمعية حقوق الانسان في حد بلغنا ان في مشكله تقريبا
كيان: في الحقيقه وهوب لم تكمل جملتها بسبب كنان الذي قام بسحب ذراعها
ووقف كنان يتأمل كل انش بها وفاق علي تلويح ايمان بيدها
ايمان: هاااي يا جدع انت
كنان: اسفين معندناش بلاغ ولا حاجه تلاقي طفل عمل كده
ايمان بصوت صغير قد سمعه: يخربيت ام الفرهدة الي علي الصبح دي حسبي الله ونعم الوكيل انا ذنبي اي انا استاهل ميت شبشب علي القرار ابن المتخلفه ده اني اخش جمعية حقوق انسان وبليل ديلفري
وهنا كان يكتم كنان ضحكته حتي ظهرت غمازاته
ايمان مازالت مكمله: انا بقا اروح اعدي علي عم محمد بتاع الفول والطعمية زمان السندوتشات بردت ربنا ياخدكو. وهنا لم يتحمل كنان وصدحت منه ضحكات ايان وهوا يقاوم ولاء الذي حامله السكين:ابوس ايديكي لا انا لسه في عز شبابي
ولاء وهيا مازالت ممسكه ب ايان وتقول ب استغراب: هوا ده الواد كنان
ايان وهو نسي موضوع السكين الذي كانت بقربه: تقريبا كده
عند ايمان وكنان
ايمان بعصبيه: طب بحيث كده متقروفوناش بقا منكم لله زمان السندوتشات بردت ثم ذهبت وظل ينظر كنان في اثرها ويقول ب ابتسامه: مجنونة ودمك خفيف
وهنا سمع بعض الصرخات من ايان الذي قامت السكين بجرحه قليلا ف جريت عليه كيان وهيا قلقه ومعها الاسعافات وقامت بعلاجه لانه كان جرح صغير
كنان: الف سلامه عليك يا اينو انا رايح الشغل بقا
ريان بجدية: انهي شغل الشركة ولا
كنان بغمزة: هيا ال ولا دي
وذهب ليتلقي مهمته الجديدة في المخابرات
وهنا دخل مراد
وكان يرتدي البدلة ومازال ممسك بفرع الشجرة ويقول: بنت المقشفه بتسيبني انا انا من يجري ورايا ملكات جمال العالم هيا ترفضني ايوا ما هيا بتاعت حمودة
والله ماشي وذهب الي غرقته وكان الجميع يضحك عليهم
وكانت والاء تصعد علي السلم ف سمعت بعد الاصوات
تحت السلم فعلمت من غيرهم حسام وتغريد
ف جاءت بطبق ماء ورمته علي حسام وقالت: احسن عشان تبوس بعد كده تحت السلم
ف نظر لها حسام بغضب ف اخرجت لسانها
فقال حسام: عددددددددددي خد مراتك بدل ما اقتلها
وهنا سحبها عدي وقال: يبنتي اتهدي بقا دي عاشر مرة تقفشيهم فيها النهاردة
ولاء: انت لي ياعم قاطع ارزاق خلينا نفرح وننبسط ونبل الشربات ف ابعد كده يا اخ عشان شامه ريحت محن قريبه من هنا
وذهبت الي حديقه المنزل لتري مالك ووفاء يجلسون وهو ممسك يدها فاقتربت لتسمع
مالك بهيام: انتي عارفة انتي بالنسبالي اي
وفاء بهيام ايضا: اي
مالك: كل حياتي يا فوفا
وفاء: اي
ولاء بنفس المحن: بيقولك انتي كل حياته يا فوفا
وهنا نظر لها مالك بغضب شديد وقال: عدددددددددي انزل خودها بدل ما ارتكب جريمة
وهنا سحبها عدي ايضا وهوا يقول: تعالي يا اخرة صبري ف تركت يده ولاء وقالت بعصبية: متبقاش قطاع ارزاق ابعد بقا كده عشان حاسه ب موجة محن غير طبيعيه في الصالون وهنا يأس عدي منها وذهب
………………………..
عند كنان
في المخابرات
القائد: كنان الرئيس عايزك اوماء له كنان
وذهب في مكتب الرئيس
الرئيس: في مهمه بسيطه جدا عايزك فيها
كنان: تؤمر يا فندم
الرئيس: انهارده في حنة لشخص تاجر مخدرات وناوي النهارده يسلم بضاعه في الخفا وعايزك تقبض عليه متلبس
كنان بابتسامه خبيثه: تؤمر يا فندم وانا واجبي اني ابارك ليهم
………………..
في مكان اخر عند ايمان الذي انتهت من عملها الاول والان في عملها الثاني بالمطعم وتتلقي الاوردر
رن الهاتف
ايمان: اهلا يا فندم معاكم مطعم البرجر تحب تطلب اي
الشخص:……..
ايمان: تمام يافندم ممكن العنوان
الشخص:…….
ايمان دقايق واكون عند حضرتك
ووصلت ايمان للعنوان فوجدت اغاني كثيرا ورجال كثيرة
ايمان: الله فرح بس مالو كلو شباب لي اما اوصل الاوردر
فقامت ب الاتجاه نحو بيت وقامت ب الخبط وفتح لها شاب فقالت: الاوردر اهو يا فندم لو سمحت الحساب
نظر لها الشاب ب شهوة لها وكان يبدو سكير
ف قام بشدها للداخل وهنااا ظلت تصرخ تضرب فيه وقام بخلع حجابها عن رائسها ليظهر شعرها الطويل البني الامع وكانت تبكي بغزارة ثم فتح الباب وو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)