رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم إيمان رأفت
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء العاشر
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت العاشر
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة العاشرة
لتشهق ليليان فجاءة لتجد أحد يكمم فهمها ليخدرها وياخذ شنتطها واتفق مع فتاه ان تمثل انها ليليان
ليذهب الي أميركا
……………….
في جزر المالديف في أحد الاماكن الخاصه للاغنياء داخل الاوتيل تاخذ
ريجان حقيباتها لتقف الي مكتب اخذ مفاتيح غرفتها
ريجان : لو سمحت انا جاية تبع رحلة … وكنت عايزة مفتاح غرفتي
العاملة: ممكن الورق لو سمحت
أعطت لها ريجان الورق
لتقول العاملة : اسفه يا فندم مفيش غرفة بالاسم ده
وهنا وقعت الصدمة علي ريجان لتقوم بالاتصال ي صديقتها لتجد هاتفها مغلق وايضا صديقها لتتصل ب جارتها
ريجان بخوف : الو مدام زينب
مدام زينب: الو يا ريجان انا زعلانه منك
ريجان : لي بس
مدام زينب: كده عشان بعتي بيتك وعزالك ومشيتي
وهنا من الف سؤال داخل دماغ ريجان هل حقا ما أفكر به هل حقا خدعوني وباعو منزلي من تخطيط لهم لتقع مغشي عليها لتمسكها يد صلبه تابعت كل الحوار
ليتحول عين مراد للون الجحيمي ليخاف العمال
ويقوم بحملها ليتجه الي الجناح الخاص به ليحاول ايفاقة ريجان الفاقدة للوعي ليقترب الي وجهها لينصدم بشدة ويقول بغضب جحيمي في الهاتف: دكتووووووور بسرعه
……………….
عند ايمان المنصدمة
ايمان بصدمة:مراتك ازاي
لياتي لها كنان بالأوراق لتجد بصمتها
ويوجد اسم الشهود مراد و ايان
حتما انها تحلم
لتقول له : مش انا مراتك
ليقول لها بغمزة ووقاحه: اي هتديني حقي الشرعي
وهوب طخ بوم طخ قلم نزل علي وشه وتقول : تطلقتي حالا لتذهب لفتح الباب لتجد يد صلبة تلف شعرها لتصرخ
حتي نظرت وتمنت أن لم تنظر لتجد كنان بهيئة شيطان ليصفعها بشدة ويجلب ورقه ويقول بعصبية امضي لتمضي بخوف ويصفعها مرة اخري ومن بعد الصفعات المتتالية تذكرت ايمان زوجة ابيها لتتذكر موت اباها وكل هذة الصدمات جعلتها تفقد الوعي وينزف انفها لينصدم كنان ويتذكر كلام مليكة ليحاول وقف النزيف
وينزلها علي الفراش برفق ويتصل ب مليكة
لتاتي وتقوم بفحصها لتنظر له بغضب: انا حذرتك من انك تضربها او تفكرها ب الماضي ايمان احتمال تخش في غيبوبة بسبب الي بيحصل ده انت قولتلها اي خلاها كده
كنان بهدوء مخيف : قولتلها انها مراتي
مليكة بشهقة: انت اتجوزتها وهيا مش عارفه انت مش عارف انه لايجوز عشان غيابي
كنان: واديها عرفت ومضت بنفسها
مليكة : انت انسان حق لتجده ينظر لها لترجع هيئة الشيطان لتفر مليكة هاربة خارج القصر وعندما خرجت من البوابة وجدت عربية كبيرة سوداء أخذتها
وبعد قليل في قصر تيام
داخل البدروم
تجلس مليكة في منتهي الهدوء
ليدخل تيام بهيئته الرجولية خاطفة الأنفاس ليجلس علي ركبته ويقول
بضحكه ساخرة: انتي عارفه انا مستغرب الهدوء الي انتي فيه ده لينظر ل جسدها بوقاحه لتقوم صفعه وتقول بغضب: عارف انت لو كنت راجل كنت بدل الخطف وجو الافلام ده تيجي تواجهني من غير كل ده بس الظاهر انك مش كده بقا
لينظر لها حتي اسودت عيناه ويقترب منها بهدوء مخيف وهو يفك ازرار قميصه ويقول بغضب اعماه: انا بقي هوريكي انا راجل ولا لا لترجع مليكة للخلف وتصرخ وتقول ببكاء: لا ونبي ابعد ونبي ابععععععد
لينقض عليها كما الأسد ينقض علي فريسته ل بعد قليل ينظر لها بصدمة وينظر لنفسه وهيا مغشي عليها
ويقول: اي الي هببته ده انا ازاي سمحت لنفسي اعمل كده
ليحملها الي غرفته ويطلب الطبيبه
لتاتي الطبيبة لتشهق وتقول: بنتيييييييييي.
وفجاءة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)