روايات

رواية عشق بلا حدود الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الجزء السابع

رواية عشق بلا حدود البارت السابع

عشق بلا حدود
عشق بلا حدود

رواية عشق بلا حدود الحلقة السابعة

عائشه:ـ أنا بقيت بقرف منك و من تحكماتك قرفت من بقيت بقرف من نفسي لاني حبيتك و صدقتك أنا مش هعمل على زعلك تاني ولا حتي على احترامك كنت احترمت نفسك و احترمتني و كنت عطيتني الاختيار مششش تكدب عليا يا ادهم أنا من هنا و رايح واحدة جديدة و هنزل شغلي برضك غصب عنك هشتغل أنا بعرفك و زى ما هتعمل هعمل انت اتجوزت ملكش دعوه أنا بعمل ولا هعمل اي تمام
ادهم بص ليها بغضب اتجه ليهاادهم بيقرب منها و هى بتبعد لحد ما راسها خبطت في الحيط قال جانب اذنها بهمس:ـ انا بقول ياحبيبتي بلاش تلعبي معايا لانك هتزعلي و انا زعلي وحش انا على كلامك دا المفروض اتل.ك بس انا علشان بعشقك هعمل نفسي مش سامع حاجه
بص لشعرها و وشها و هدومها حرك ايديه على خدها بغضب :ـ من رغم قسوتك بس قمر في كل حالاتك شعرك و هو قصير احلي بالكتير
عائشة بصت له بغضب ادهم قربها له و قبل شفاي..فها بقسوة و بعدين ضرب..ها بالقلم بغضب عائشة حطت ايديها مكان الكف بصدمة
ادهم بغضب:ـ دا بس علشان تعرفي انتي متجوزة مين بتقولي زى ما بعمل هتعملي واقفة بتتكلمى و تضحكي مع راجل غريب اي الى عمله في نفسك دا انا بحبك بس اموت ولا ست تهين كرامتي و سمعتي الى شوفتو تو مانا نسيت اقول هتفضلي في الاوضة دى لحد ما حد فين يم.وت
عائشة بصت له بصدمة و دموع في عيونها. ذقته وجريت على التواليت سندت ضهرها على الباب و حطت ايديها على قلبها و قعدت تبكي بقهرة و وجع:ـ مكنتش كدا الزاي الزاي طالعت بالغباء دا الزاي سمحت له يعمل كدا بعد ما دمرني الزاي انا مش عايزة ابقا ضعيفة مش عايزة اضعف تانى انا محدش مد ايده عليا بس هو مده ادهم باين الوحش الى جوه بس ماشي يا ادهم
“عند ادهم”
ادهم قاعد حطتت راسه بين ايديه و هو متعصب و يلعن في نفسه
ادهم:ـ انا السبب غبي غبي انا السبب. مكنتش كدا عمرها ما رفعت صوتها عليا اتغيرت اوى مش دى البت الى حبتها و وقفت قدام الدنيا كلها علشانها الزاى اعمل فيها كدا الزاي دمرت بيتي بايدي الزاي عملت كده الزاي مدت ايدي عليها الزاي اجرحها الزاي اضرب..ها عائشة الزاي اعمل كدا في حب عمري الزاي
ادهم قام اتجه لى التواليت خبط على الباب:ـ عائشة افتحي الباب و نتفاهم بهدوء عائشة ردى عليا قولت اخرجي نتكلم و اوعدك هحل كل حاجة
ادهم لم لق مفيش رد كسر الباب لق عائشة مرمي على الارض جري عليها بخوف شالها و خرج من التواليت حطها على السرير و اتصل بالدكتورة بالفعل جت الدكتورة و فحصت عائشة
الدكتورة:ـ مفيش اي حاجه هى كويسة
ادهم:ـ كويسة الزاي و هى بياغمو عليها كل شوية
الدكتورة:ـ ما دا طبيعي في أول الحمل
الام بعدم فهم:ـ حمل اي
الدكتورة:ـ لان المدام حامل في اسبوعين الف مبروك عن اذنكم
ادهم حسب الدكتورة و مشيت اما هو ف مصدوم و فرحان متلخبط اما امو و نسرين ف بقو في قمت الغضب خصوصا نسرين
بعد شوية فاقت عائشة
ادهم قبل راسها:ـ الف مبروك يا حبيبتي
عائشة:ـ مبروك على اي مش فاهمه
الام بحقد:ـ مبروك يا قلبي هتبقي ام يا روحي اسبوعين تخبي الخبر الحلو دا علينا
نسرين:ـ ملكيش حق صحيح دا احنا نفرحلك برضو
عائشة بتعب و سخرية:ـ تفرحوا ليا ااه انا عارفه من يومين بس انا مش عايزة الطفل دا
عائشة سحبت ايديها من ايديه:ـ انا هنزل الطفل لانى مش عايزة حاجة تربطني بيك ولا باهلك …..
يا تري ادهم هيكون رد فعلو اي على كلامها و مامتو هتعمل اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى