روايات

رواية عشق بلا حدود الفصل التاسع 9 بقلم عائشة الكيلاني

موقع كتابك في سطور

رواية عشق بلا حدود الفصل التاسع 9 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الجزء التاسع

رواية عشق بلا حدود البارت التاسع

عشق بلا حدود
عشق بلا حدود

رواية عشق بلا حدود الحلقة التاسعة

فلاش
ميس بغضب:ـ انتي ولا مش انتييي انطقي
نسرين بتوتر و خوف:ـ ميس انا مكنتش في واعيى انا بحب ادهم مكنش قصدي اخ..ونو صدقيني
ميس بغضب و زعيق:ـ مكنتشي في واعيك لا والله هتخيل عليا يا نسرين انتى كدبة معاكي أربعة و عشرين ساعة يا تنهي إلى حكايتك مع اخويا بهدوء ياما وحيات ربنا ل افض.حك قدام الناس كلها و افض..ح الاعيبك الق..ذرة الى زيك تمام
باك
نسرين بلعت رقها بتوتر:ـ كان لازم اعمل كدا كان لازم احمي نفسي منها. م مكنتش هتسبني في حالي دى كانت هتفض..حني
فلاش
نسرين بدموع تمثيل:ـ ابوس ايدك يا ميس ابوس ايدك بلاش تعملي فيا كدا ا د دا فرحي بعد اسبوع انتي بت زايى ترضي دا لنفسك
ميس عطيها ضهر لفت ليها بغضب:ـ اخرررسي انا عمري ما هكون زيك اناااا مش زيك بت..خوني خطيبك يرخي..صة و تقوليلي استر عليكى هههه لسه فاكرة ان فرحك بعد اسبوع و انتي معملتيش حساب لدا ليه ولا حبيتي تعمليها مفاجاه لكل منطقي… انا ام.وت ولا اخو.ن انا مش زبال.ة زيك اصلا ادهم هيعرف هيعرف لو مش دلوقتي هيبقا بعدين اصلا يروحي انا هكون الشبح الى هيفضل يطرتك لحد ما نتقابل يروحي اتفضلي بقا اطلعي برا اوضي علشان عايزة انام اصلي تعبانة اوى اطلعي برا
نسرين خرجت لكن وقفت وراء الباب تسمع كلام ميس و ضحكها مع عمر من هنا توعدت ليها انها مش هتخليها تتهني بحياتها
باك
نسرين:ـ ادهم بتاعي انا و مستحيل اسيبو ليكى نهايتك زيك زيها انتوا تستحقو اكتر من كدا
“فى اوضة ادهم”
ادهم:ـ كفاية يا عائشة
عائشة بتاكل المخلل و اكنها بطلع كل غضبها في اكل المخلل:ـ ملكش دعوة بيا لو سمحت سبني يكش اموت تمام
ادهم خد منها البرطمان:ـ كيف بقا ااي مش خايفه على نفسك
عائشة:ـ انا عارفه الصح من الغلط و لتاني مرة بقولك ملكش دعوة بيا يا ادهم تمام
عائشة سبته و اتجهت لى التواليت قعدت تستفرغ الى اكلته ادهم راح ليها لم حس انها مش كويسة حاوط خصرها و رجع شعرها لوراء بعدين فتاح صنبور الماية غسل وشها بخوف و حنان بعدين شالها و خرج حطها على السرير
عائشة بتجاهل و تعب:ـ اطلع برا يا ادهم انا مش عايزة اشوف وشك بتخنق لم بشوفك ياخي
ادهم قفل باب الاوضة بالمفتاح:ـ اوى اوى براحتك خااالص لم تفوقي نبقا نتكلم
عائشة بغضب و تعب:ـ مفيش كلام بينا بعد النهاردة اعتبرني مي
قبل ما تكمل كلامها ادهم حط ايده على فهمها:ـ هششش بعد الشر عليكى لدرجة دى بقا سهل تقوليها
عائشة مسكت فون عمر و قالت بتجاهل:ـ عادي يا عم انسا كل حاجة عادي ممم اتجوزت عليا قولت على اخويا ات.ل مديت ايدك دا ابويا نفسه عمره ما عملها معايا فكك مني يا عريس و بعدين عائشة ماتت نسرين موجودة
ادهم دخل التواليت و رزع الباب بغضب اما عائشة فهي بتبص لصور عمر و بتبكي بصوت مش مسموع و دموع مش باينة وجع كفي يح..رق الكون بحالو :ـ ليه يا عمر ليه قولتلك مليش غيرك ليه تسبني لوحدي في وسط ناس دى سبتني لوحدي و مقولتش اعمل اي ولا اتصرف الزاي انا اتيتمت بجد ا انا اول مرة احس اني يتيمة ( حطت ايديها على قلبها) ياااارب صبرني يااااارب انا انا تعبت تعبت من كل حاجة والله ما قادرة استحمل ولا قادرة اوجها يااارب اااه اااه اااه
بعد وقت عائشة نايمة على السرير ادهم كان هينام لكن قامت قعدت بفزع و برود في نفس الوقت
عائشة ببرود:ـ انت بتعمل اي
ادهم:ـ هنام
عائشة:ـ مممم ممنوع انا واحدة حامل و تعبانة و بصراحة كدا مبحبش حد يشاركني حاجة يعني بالبلدي كدا نام على الارض مريحة و حلوة معلش يا بيبي الوحم جاي معايا كدا ناممم على الارض ياما اسبلك الاوضة كلها و اتخمد في اي مكان
ادهم بنفذ صبر:ـ ياارب حاضر يا عائشة حاجة تانى
عائشة بصت له من فوق لتحت بعدين اتغطت و نامت أما ادهم ف مش عارف ينام كل شوية يبص عليها بندم و حب
تانى يوم
“في اوضة ميس ”
نسرين فتحت الاوضة:ـ يييه اي الارف دا الاوضة متربة اوى مش دا موضوعي يا تري مخبية فونها فين اه يا ق..ذرة و عاملني فيها محترمة يا بتاعت الع..رفي ماشى يا ميس انتي موتي و حبيب القلب الى كنتي بتتحمي فيه خلاص ما..ت و انا هههه هح..رق الدليل دلوقتي زى ما حرق.ت الى قبله
و قعدت نسرين تدور و فضت دولاب ميس يعني بهدلت الاوضة و هي بدور على الفون بتاع ميس
نسرين بغضب:ـ اااه يحقي..رة يعني هتكون ودتهم فين لازم اتخلص من الصور حالا قبل ما حد يشوفها لا انا هكلم شهاب ايوة زى ما ورطني يحل و نخلص من عملنا الاسود عائشة الزفت دى لو شمت بس مش هتتهد
لفت وراها :ـ حاا
الام:ـ خوفتي كدا ليه
نسرين:ـ م ابدا يا ماما انا بس بس كنت بنضف الأوضة بقلها زمان على الحال دا الله يرحمك يا ميس الله يرحمك
الام بغضب:ـ غوررري من وشىى غوررري كدا تبهدلي اوضة بنتي منك لله يا شيخة غوووري
نسرين خرجت من الاوضة بغضب و راحت المطبخ :ـ صباح الخير يا عايدة
عايدة:ـ صباح النور يا هانم
نسرين:ـ بتعملي اي دا فطار دا صح
عايدة:ـ أيوة يا هانم مانتي عارفه ان دا معاد الفطار
نسرين:ـ كوبية اللبن دى لمين
عايدة:ـ لعائشة هانم الهانم الكبيرة امرت ان احط لعائشة هانم اللبن على الفطار علشان البيبي يعني
نسرين:ـ كح كح عايدة هموت هاتي ماية بسرعة
عايدة:ـ حاضر حاضر
عايدة لفت راحت تجيب ماية
بعد وقت مش طويل على السفرة عائشة قاعدة جانب ادهم بس مش عطيا له أي اهمية مسكت كوبية اللبن و حطتها على فهمها …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى