رواية عشق بلا حدود الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد
رواية عشق بلا حدود الجزء الأول
رواية عشق بلا حدود البارت الأول
رواية عشق بلا حدود الحلقة الأولى
في بيت الانوار مطفية وكلو نايم
وعد كانت نايمه بعمق من تعب اليوم وكتر شغلها في البيت وفجأة باب اوضتها اتفتح ودخل منو شخص وفضل يقرب للسرير
حط ايديه علي جس*مها بوقا*حه
وعد بفزع.. ابعد عني انت مين وفتحت النور بخوف ولقتو علي
وعد بتبريقة.. علي انت بتعمل اي وعايز اي مني
علي بر”غبة.. عايزك ي وعد صدقيني بحبك وهبس”طك جدا
وعد بعياط.. لو مطلعتش وحياة امي هصوت والم عليك البيت كلو
علي فضل يقرب منها ويمسكها بع”نف وكان بيقط”ع في هدومها والر”غبة عمياه
دخلت امها وجوز امها علي صريخها
ميرڤت.. اي ده فيه ايه
وعد بعياط.. الحقيني ي ماما بيته”جم عليا
علي بمكر.. ابدا يما ياعني انا هته”جم علي اختي دي الي كانت بتعر”ض نفسها عليا وعايزاني
علاء.. انا قولتلك يا ميرڤت البت مش مظبوطه اليومين دول احنا لازم نغسل عا”رنا
وعد بتهز راسها بشدة وهي مش مصدقة.. والله ي ماما ده كداب اااه
قالتها وعد بعد ما ميرڤت نزلت بايديها علي وشها
ميرڤت.. يخسارة تربيتي فيكي انتي فعلا احسنلك المو”ت قبل ما اشوفك ونتي بتعر”ضي نفسك علي راجل
وعلاء مسكها من شعرها ووعد لفت عليها الملاية بسبب هدومها الممزو”قة
وعد حاولت تبعد عنه
علي كان خايف عليها يعملولها حاجة قرب من ودنها وقال.. هخلي ايد ابويا تسيبك وتجري برا البيت بس تستنيني وهاخدك ونروح شقتي
وعد بصتلو بصدمه وفعلا علي لخم ايد ابوه ووعد جريت علي باب الشقة فتحتو وجريت
علاء.. البت جريت مني
علي بغضب مزيف.. هجبهالك ي بابا من تحت الارض
وعد كانت بتجري في الشارع وهي مش عارفة حاجة ودموعها مغرقة وشها لدرجه انها من كتر الدموع مش شايفة العربيات والناس بتبصلها بشرا”سة من انها بتجري بملاية في وقت زي ده
وفجأة عربية خبطت*ها
وعد وقعت واغمي عليها
نزل بسرعه
الشخص اول مبصلها.. وعد؟! 😳
وركبها العربية واخدها وطلع بسرعه علي بيتو
بعد شوية وقت فاقت وعد بعد ما عزيز رش برفيوم وفوقها
وعد بخضة.. عزيز
عزيز بلهفة.. اي الي جرالك ي وعد دنا بقالي سنين مشوفتكيش واي الملا”ية الي انتي بتجري بيها دي
استوووب
ده عزيز الشهاوي عنده اكبر الشركات واحدة في لندن وفي مصر هو الفرع المؤسس مشهور وليه اسمه وسمعته شركته استراد وتصدير الحديد .. متخرج من كلية هندسة ويملك ال ٣٠ من عمره
اما وعد فهي عندها ٢٣ سنه متخرجه من الثانوي ومكملتش بسبب جوز امها
وعد بعياط.. ابن جوز امي كان عايز يعتد”ي عليا و حكتلو وعد كل حاجة
عزيز بتنهيدة.. متقلقيش ي وعد انا هجبلك حقك انتي عارفة من ساعت ما بابا مات وماما في الحاد”ثة ونا مشيت وسافرت لندن اهتم ب الشركه هناك ورجعت هنا من شهرين
وعد.. امي كانت منعاني من اني اشوفك وهما مش هيسبوني عايزين يقتلو”ني وحتي ماما
عزيز.. متقلقيش محدش يقدر ياخدك طول مانتي معايا
هجبلك بيجامة من بتوعي والبسيها مؤقتا
وفعلا وعد دخلت الحمام ولبست من هدوم عزيز
عزيز.. بس امك ليها خبر اني رجعت لان الصحافة اعلنت في التلفزيون اني رجعت مصر وههتم بشركتي هنا
وعد برعب.. يبقا كده جايز هيجو هنا ويدورو عليا
عزيز بابتسامة.. بقولك اهدي متقلقيش محدش هياخدك من هنا
وعد.. انا اسفة ي عزيز عارفة اني قعادي معاك غلط وكل حاجة غلط في غلط بس ظروفي هي الي بتحكم بك
قاطعها عزيز وقال .. وعد انا مصدقت لقيتك انا كنت عايز اشوفك واطمن عليكي كنت نسيت ان عندي بت عم الله يرحمو
وعد.. الله يرحمو بابا
عزيز.. هنتعشا وفيه اوضة مترتبة تقدري تنامي فيها
وعد بابتسامة.. انا متشكرة اوي
وفعلا اتعشو مع بعض ووعد راحت اوضتها وكانو نايمين
تاني يوم الصبح صحيت وعد لما لقيت فيه صوت زعيق تحت
دخلت بسرعه اوضة عزيز
وعد بخوف.. عزيز فيه زعيق جامد تحت
عزيز قام بسرعه وبص في موبيله ولقي مكالمات كتيرا من الحرس
عزيز كان مش لابس تيشرت
وعد بخجل.. طيب انا هستناك برا
عزيز قام لبس بسرعه ونزل ووعد نزلت تشوف فيه اي
عزيز اول مفتح الباب شاف علي وهو بيتخانق مع الحرس ووعد اترعبت اول مشفتو
علي بغضب.. كنت عارف انك. هنا يابنت ال****
لكن عزيز ضر*بو ب البوكس في وشه
عزيز.. انت ي زبا”لة بتشتمها كده دنا ادفن”ك مطرحك
علي بصلها بغضب.. الهانم مدورا”ها معاك ومع كلو كان كلام امك صح لما قالتلي اكيد انك هنا
وعد بصريخ.. انا اشرف منك يحي”وان انت الي كنت عايز تته”جم عليا
انهت كلامها ومستحملتش واغمي عليها
عزيز بخضة.. وعد!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)