رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نجمة براقة
رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الجزء التاسع والثلاثون
رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) البارت التاسع والثلاثون
رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الحلقة التاسعة والثلاثون
#أسر
عدا ايام من وقت ما مشيت وانا بتصل بيها ومبتردش ف اتصلت ب ابتسام
أسر _ الو
ابتسام _ اهلا يا أسر
أسر _ اهلا بيكي … عائشة فين
ابتسام _ عند الكوافير
أسر _ عائشة بتعمل ايه عند الكوافير
ابتسام _ بتجهز علشان الخطوبه
أسر _ خطوبة مين
أبتسام _ خطوبتها هي وباسم
أسر _ خطوبتها؟
ابتسام _ اه
أسر _ اه… تمام اوي… فين الكوافير ده بقا
أبتسام _ عاوز تعرفه ليه
أسر بانفعال _ عاوز اشوف شكل المنكير اللي حطاه، قولي يا ابتسام
أبتسام _ اتأخرت اوي يا أسر،، هي استنتك سنين وانت محستش غير في الأخر
أسر _ يعني ايه الكلام ده
أبتسام _ يعني هي بتحبك من زمان ولما بدأت تحس بيها شكيت فيها وزعلتها
أسر _ عائشة بتحبني انا من زمان…. طيب ومقالتش ليه
أبتسام _ كانت خايفة تخسرك لو عرفت
أسر _ طيب قولي فين الكوافير ده
ادتني العنوان، وانا روحت ودخلت هناك لقيتها قاعده و الكوافير بيعملها مكياج .. روحت سحبتها من قدامه
الكوافير _ انت دخلت هنا ازاى
أسر يتجاهل كلامه _ عاوزك
عائشة تشد ايدها _ وانا مش عايزة اعرفك تاني
أسر يمسك ايدها ويشدها لغيت العربية ويدخلها عافيه ويدخل من الجهه التانيه
عائشة _ انت ايه اللي بتعمله ده… انت عقلك ضاع منك باين
أسر _ عارفه انا نفسي امسكك دلوقتى اسوي وشك بالاسفلت…. انتي عايزة تجننيني يعني
عائشة _ مين قالك ان انا هنا
أسر _ مش قصتنا، قوليلي قدرتي تعملي كده ازاي فهميني
عائشة _ ومقدرش ليه، ايه يمنعني
أسر _ مش شايفه ان في حآجه تمنعك بجد
عائشة _ لأ مش شايفه، واتفضل أمشى، لو باسم شاف الوضع ده هيزعل
أسر _ انسي باسم وقوليلي، 11 سنه قدرتي تداري شعورك فيهم ازاي، مفيش مره ضعفتي ولمحتي حتي، ايه البرود ده يا شيخه، دا انا اسبوع واحد بدات احس بيكي ومقدرتش اخبي عنك
عائشة _ انا مش فاهمه بتتكلم عن ايه
أسر _ فاهمه يا أش…. انا اللي طلعت غبي وقال فاكر ان ده شعور جديد حسيتي بيه نحيتي
عائشة _ انا مش فاهمه بتتكلم عن ايه، ولو علي اللى حصل في المكتب ف انا ملحقتش اضربك عشانه،
أسر _ أش كفايه انا على اخري منك، يعنى بقالك سنين مخبيه ولما افهم تقومي تتخطبي ل باسم،
عائشة _ مش مشكلتي انك فهمت غلط، وحتي لو فهمت صح ف انا مش هكمل مع واحد شك فيه بعد السنين دي كلها
أسر بانفعال _ عاوزاني اعمل ايه يعني لما اعرف اللي عرفته… انتي بقيتي غريبه وبتبيعي في لحظة يا شيخه
عائشة _ خلاص يا اسر، انا لازم ارجع مش هينفع باسم يجي يلاقيني مخلصتش
أسر _ عاااائشة متعصبنيش
عائشة تفتح الباب وهو يميل يقفله تاني
عائشة بدموع _ كفاية كده خليني ارجع
أسر _ أش، انتي لو سبتيني هضيع من غيرك بجد، افهمي متبقيش غبيه ومتسرعه
عائشة _ اتاخرت اوي، وحتي لو هنسا شكك فيه مش هقدر اخزل باسم وسط صحابه واهله لتاني مره
أسر _ سيبيلي باسم وانا هتصرف معاه
عائشة _ لأ …. وامشي يلا
أسر يمسك ايدها _ أش
عائشة بدموع _ كفاية يا أسر… وسع انا نازله
فتحت العربيه ونزلت منها
أسر _ لحظه
عائشة تقف وتنظر لجهه الاخرى
أسر _ انتي لو كملتي الخطوبه دي مش هيكون في فرصه تانيه لينا
عائشة بدموع _ فرصة سعيده
أسر يضرب الدريكسون بغضب _ روحي، انتي حرة مش هتحايل عليكي تاني
مشيت وسابتني وانا لاول مره دموعي تغلبني وتنزل من صغري… عائشة كانت حاجه أساسية في حياتي، ومره واحده بعدت وانا مش عارف احاول تاني… يمكن لو هحاول مع حد تاني كان بقا سهل عليه، بس احاول ازاي وهي نفسها رافضه
#روما
روحت الجيم في نفس الوقت اللي بيروح فيه ” سليم ” ولما شافني داخله ساب كل حآجه ودخل خد شنطته ومشي وانا روحت وراه و وقفته جمب العربيه
روما _ وقف
سليم _ انتي لو مبعدتيش عني انا هشوف اهلك فين واقولهم
روما تقف بالقرب منه _ انا جايه اقولك ننسا اللي حصل ونكون صحاب
سليم _ بالمنظر ده نكون صحاب، ابعدي الله يهديكي
روما تمسك يده _ مش هتخسر حآجه، وبعدين انا بقيت خطيبة أسر وهنتقابل كتير
سليم يزقها بعنف لترتطم بسياره _ هي مين دي اللي خطيبة أسر
روما بألم _ اه وجعتني
سليم بغضب _ ردي عليه مين دي اللي خطيبة أسر
روما تعاود الاقتراب منه اكثر _ بتغير
سليم يمسكها من رقبتها _ دا انا ادفنك حيه ولا انك تجوزي أسر
روما تتحسس زراعه _ تبقا بتغير ومش هتقدر تشوفني معاه
سليم _ اه بغير فعلاً….. هنشوف الموضوع ده مع أسر
روما تنظر له وتعض شفتها _ مش هيصدقك
سليم يبعدها عن العربيه ويدخل _ هنشوف
خليه يقوله انا هعرف اقنع أسر انه كداب، يا انا يا انت يا سولي
#سليم
روحت البيت ودخلت اوضة أسر لقيته قاعد علي سريره وشكله زعلان من حآجه
سليم _ قال انت خطبت روما…. أسر انا بكلمك
أسر بضيقه _ انا مش فايق دلوقتي يا سليم
سليم _ مالك
أسر _ مفيش، ممكن تسيبني دلوقتي
سليم_ لازم افهم في ايه
أسر بنرفزه _ سليم قولتلك سيبني لوحدي، ايه مش بتسمع
سليم _ يابني انا عاوز اطمن عليك
أسر يضرب الابجوره بانفعال _ وانا مش عاوز اقولك
سليم بخيبه _ تمام انا آسف
فتحت الباب لقيت بابا داخل، ومشيت وسبتهم وروحت اوضتي، وبعد شويه بابا جه عندي
سيف _ في ايه
سليم _ معرفش
سيف _ اسر اتعصب عليك ليه
سليم _ معرفش
سيف _ زعلت منه؟
سليم _ لأ
سيف _ طيب مالك
سليم بعد صمت_ بابا انا عاوز امشي
سيف _ تمشي ازاي يعني
سليم _ كفاية كده هرجع بيتنا
سيف _ بيتكم فين… في ايه ياسليم
سليم _ في اني خلاص كبرت واقدر اتحمل مسؤولية نفسي
سيف _ طيب اسكوت ومسعمش الكلام ده تاني
سليم _ انتو تعبتو معايا وعلمتوني وربتوني علي اكمل وجه، لازم يكون عندي دم وامشي
سيف _ هضربك يا سليم،، مسمعش الكلام ده تاني
سليم تنزل دموع _ معلش، مش هينفع اقعد تاني
سيف _ ايه اللي حصل فهمني…. عصبية اسر زعلتك طيب؟
سليم _ مفيش حد زعلاني، انا ماشي…
سيف يوقفه _ مش هتمشي، ومن حقي عليك بعد ما ربيتك تسمع كلامي
سليم _ خليني امشى الله يكرمك يا بابا،
سيف _ مش هتمشي بقولك
سليم _ بابا ارجوك سيبني علي راحتي
سيف_ اقسملك ما تفتح الموضوع ده تاني لا هنسا ان اعرفك
سليم بقلة حيله _ حاضر
أكيد موضوع البنت دي هيفسد علاقتنا ب بعض حتى لو هيسيبها… مش هيقبل ان خطيبته تبص ليه، و وقتها هيفتكر اني اليتيم اللي ربوه في بيتهم… عشان كده كنت عاوز امشي، قبل ما يجي اليوم اللي يتقالي فيه متمرش فيك التربيه… وهي باين عليها مش سهله وهتقدر تقنعه اني بكدب عليه
سليم
#ميرال
كنت في اوضتي وبفكر في سليم، وكان وحشني اوي ونفسي اشوفه لدرجة بتخيله دخل عندي زي ما حصل قبل كده…. بس اللي دخل كان بابا
خالد _ ممكن ادخل
ميرال _ ايوه
خالد يقعد جمبها _ شكلك لسه زعلانه
ميرال _ عادي
خالد _ طيب انا جاي دلوقتى عشان اعرفك اني كان عندي حق
ميرال _ في ايه
خالد _ شوفي ( بيديلها التليفون تشوف صور)
ميرال تبداء الدموع تلمع في عيونها وتفتكر البنت اللي كلمتها
ميرال _ جبت الصور دي منين
خالد _ مش مهم جبتهم منين، المهم انك تفهمي انك كنتي غلطانه لما حبيتي واحد زي ده وعصيتيني علشانه
ميرال بدموع _ اه…. اتفضل
خالد ياخد منها التليفون _ مش عاوزك تزعلي كلنا بنغلط ونتخدع في الناس المهم بعد كده
ميرال بدموع _ عندك حق… انا موافقه على كل اللى تطلبه منى
خالد _ موافقه الفرح يكون الأسبوع الجاي
ميرال _ بدري اوي
خالد _ وهنستنا ليه
ميرال تأوم برأسها بالموافقه
خالد _ برافو حبيبتي … ايوه كده مش نوقف حياتنا علشان واحد كداب
ميرال تحضنه وتبكي _ انا صدقت انه بيحبني
خالد يربت علي كتفها _ متزعليش هو ميستاهلش تبكي علشانه … بس المهم انك توعديني انك مهما. حصل متقابلهوش ولا تتكلمي معاه
ميرال _ حاضر
المره الاولى قدر يقنعني انه مظلوم وانا زي الهبله صدقته بس طلع بيكدب عليه وبيعرف بنات واكيد كل كلامه معايا كدب وتأليف
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
#سليم
كان لازم أعجل بالموضوع واخلي ميرال تهرب معايا في أقرب وقت علشان البنت دي تبعد عني لما تعرف إني اتجوزت، وعشان كده قررت اروحلها الصبح واقابلها ب أي شكل والليله دي نمت بالعافيه بسبب التفكير في اللي بيحصل معايا،
في الصباح
كنت ماشي في جنينه وسمعت صوت ميرال بينده عليه، التفت ليها لقيتها واقفه بعيد ومبتسمه ومدالي ايدها … روحتلها واول ما وصلت حضنتني
ميرال _ وحشتني
سليم يضمها _ وانتي كمان…. انا اسف اني مقدرتش امنعه من ضربك
ميرال تبعد وتبصله _ مش زعلانه منك…. يلا نهرب انا مش قادره ابعد عنك يا سليم
سليم بإبتسامه خفيفه _ كنت رايحلك عشان اطلب منك تهربي معايا
ميرال بإبتسامة _ بتحبني يا سليم
سليم بعبس _ معرفش
ميرال _ بتحبني؟
سليم بخنقه _ معرفش معرفش معرفش
الهاتف يرن وهو يستيقظ من نومه بفزع وينظر حوله ليتأكد ان هذا ليس حقيقة وبعد ذلك يجيب
سليم _ ايوه
الطرف الأخر _ عرفت اللى حصل
سليم _ ايه
الطرف الأخر _ الفرح بعد اسبوع
سليم يعتدل _ فجأه كده
الطرف الأخر _ معرفش بس المشكله ان ميرال موافقه
سليم _ ليه موافقه ايه اللي حصل
الطرف الأخر _ معرفش … اجهز بقا وشوف هتعمل اية
سليم _ كده في حآجه غلط … انا لازم اقابلها
الطرف الأخر _ بسيطه سيبلي انا الموضوع ده
هيكون اية اللي حصل علشان هي توافق بسرعه دي… اكيد خالد عمل حآجه ….. بس حتي لو عمل وهي مش عاوزاني بردو هتجوزها غصب عنها وعنه، ماشي ياخالد الكلب
#شدن
عدا يومين واحمد كل ما اقابله يقولي نسيت اجيب الشعر والنهارده قولتله يروح وميرجعش من غيرهم، وبعد ساعة رجع ومعاه الورق ..
احمد _ اقري وانا رايح اجيب حاجه من السوبر ماركت وهجيلك
شدن _ تمام، بس متتأخرش
احمد _ طيب
مشي وانا بقيت اقرا، وعجبني اوي بس حسيت ان فيهم واحده تشبه لحكايتي مع سليم، وعن قصص الحب من طرف واحد، ودي اكتر واحده شدتني، وخلتني نفسي اشوف اللي كتبها عشان اسألوه كان بيفكر في ايه لما كتبها، ده كأنه بيلقح عليه ههههه
احمد يجي _ ايه الاخبار
شدن تبص للورق بانبهار _ حلووو اوي وخصوصا دي
احمد يبص للورقه _ كنت عارف انها هتعجبك
شدن _ عجبتني اوي كمان… نفسي اعرف كان بيفكر في ايه لما كتبها
أحمد بشرود _ اكيد كان بيفكر في واحده
شدن _ حب من طرف واحد بردو
احمد _ افتكر كده
شدن _ اقدر احس بيه دلوقتي
احمد بإبتسامة خفيفه _ علشان كده فهمتيها وعجبتك
شدن _ مش عجباني بس، انا حسيتها، وصلني احساسه
أحمد _ كوويس كده هتعرفي تغنيها
شدن تبتدي تغنيها _ بفكر فيك ولا داااري….و عذابي معاكي بيحلااالي…. امتي ياحبيبي تجيني… وتشرق شمسي لنهاري….. بعيد عني ولا تدراااا…. بستناك في يومي مليون مره…… حس بيه يا حبيبي،، في بعدك حياتي صعبه ومُره
( اللي مش فاهمها يقولي اغنيهالو بصوتي 😂)
احمد بإبتسامة _ انتي ازاي عرفتي تلحينيها كده
شدن _ ايه رأيك في التلحين مناسب ولا لأ
أحمد _ حلو اوي برافو عليكي
شدن_ طيب بقولك ايه انا عايزة اشوفه لازم يسمع الحن ويقول شايفها كده ولا لأ
أحمد _ ده. محلفني مقولش عليه لحد
شدن _ ما احنا لازم نعرفه امال هياخد حقه ازاي وهنكتب اسم مين
أحمد _ اكتبي احمد الشاعر
شدن _ لا انت شوف هو حابب نكتب ايه وشوف هنبعتله حقه ازاي
احمد _ هو قالي مش عاوز فلوس
شدن _ ياشيخه قول كلام غير ده
احمد _ كلام غير ده
شدن _ مبهزرش، ازاي يعني مش عاوز
احمد _ هو قال
شدن _ سيبك منه، احنا بس نعمل الاغنيه وحقه هيروحلوه
احمد _ سهله بس يارب تنفع
شدن _ انا واثقه انها هتنفع
احمد _ اتمنا
شدن _ ممكن تقوله بنيابه عني انه فنان واتمنا اشوفه ويوقعلي
احمد بإبتسامة _ هقوله
شدن _ متشكره اوي يا أحمد، انا مش عارفه ازاي كنت هضيع صديق عسل زيك
أحمد _ ههههه الله يعسلك
شدن _ ههههه جديده دي
أحمد _ انا بتاع الجديد كله
شدن _ طيب بمناسبة الاغنية الحلوة دي…. انت ولا مره جبتلي سيرة واحده
أحمد _ واجيب سيرة الناس ليه
شدن _ انت فاهم قصدي بلاش استعباط
أحمد _ عاوزة تعرفي في واحده في حياتي ولا لأ
شدن _ اه
أحمد _ حصل مره اني شوفت واحده وقربنا شويه من بعض، وبسرعة اعجبت بيها وبعدين خدت كل وقتي في التفكير فيها،
شدن _ حبيتها
أحمد _ مش قادر احكم دلوقتي علي مشاعري بس متأكد اني مش هسلم وهحبها
شدن _ ليه التأكيد دة
أحمد _ هي تتحب… لانها انسانه جميلة
شدن _ اه….. حلو…. طيب وهي
أحمد _ لأ مش بتفكر فيه من الأساس، ولا هتفكر
شدن _ اقدر افهم احساسك بسهوله
أحمد بإبتسامه خفيفه _ بجد
شدن _ أكيد … قصتنا واحده ، وهي قصة الحب من طرف واحد
أحمد _ تفتكري ان في ناس بتحبنا واحنا مش حسين بيهم
شدن _ مفتكرش… كنا حسينا اكيد … اصل الحاجات دي مستحيل حد يقدر يداريها… لاارديآ بتظهر علي تصرفتنا، نظراتنا،، اسلوبنا في الكلام
أحمد _ عندك حق
شدن بإبتسامة شارده _ رغم صعوبة الإحساس ده والتعب النفسي اللي بنحسه… بس بيكون احساس حلو… واصعب ما فيه إنك بتحس برفض من اكتر إنسان بتفكر فيه
أحمد _ بنسبالي انا محستش احساس الرفض لانها متعرفش
شدن _ بتعملها ازاي … انا نفسي اكون كده بس مبقدرش
أحمد _ في كل مره تحاولي تعملي حآجه هتتقبل بصد والرفض افتكري ان معندكش غير كرامة واحده ههههه
شدن _ ههههه كرامة ايه بقا، قولتلك مسحت بيها الاسفلت
أحمد _ ههههه غريب الحب من فاهمه
شدن _ تخيل ان ربنا خالقك بكرامه واحده تقوم مبهدلها ههههههههههههههه
أحمد _ الموضوع صعب انا فاهم، مفيش داعي تضحكي علشان تهونيه،، عيطي
شدن _ في الاول كنت أعيط…. دلوقتي الموضوع بقا عادي
#فرح
جواد جه المستشفى علشان عمي ياسر وفي الوقت ده انا كنت عنده
جواد يفتح الباب ويبص عليهم _ العيان بتاعنا عامل اية
ياسر _ لسه بشد اهو
جواد يدخل _ عيني بارده عليك بس انت صغرت 30 سنه
ياسر _ عندك بخور يابنتي
فرح _ ههههه نجبلك
جواد _ متخافش ياعم انا مش بحسدك…. ازيك ياقلبي
فرح بخجل _ كويسة وانت
جواد يستدير بكامل جسده لها _ مش كويس من غيرك
ياسر _ تعاله اقعد ياحبيبي
جواد يتجاهل كلامه _ بقولك ايه، ماتيجي نخرج النهاردة انا وانتي وبس
فرح بخجل _ مش…..
ياسر بمقاطعه _ تعاله اترزع يا بابا
جواد _ ايه ياعمي، اصبر الدنيا مش هطير خليني اطمن علي القمر بتاعي… عاملة ايه يا فرحتي
فرح _ ههههه كويسه بس اقعد
جواد _ نفسي اقف ابص…..
ياسر يشده من دراعه يوقعه علي السرير _ قالتلك اترزع
جواد يعتدل _ عمي مالك النهارده انت عيان ب ايه بظبط
ياسر _ متقولش انك بقيت ظابط ومش هقدر اديك قلمين
جواد _ سايبلك اوضتك وانا غلطان اني جيت اطمن عليكي يلا يافرحتي تعالي عاوزك في موضوع مهم
ياسر _ لو روحتي معاه هضربك … وانت امشي
فرح باستغراب _ ههههه هو في ايه
جواد _ سيبك منه، السن ليه احكام… يلا بينا
ياسر _ اسمها القلب ليه احكام يا فاشل… اتصليلي ب سامح بسرعه خليه ياخد ابنه
فرح _ ههههه خلاص بقا يا جواد مضايقهوش
جواد _ وهو ايه اللي يضايقه اصلا . واحد بيكلم خطيبته
ياسر _ اتصال واحد وهخليهم ينقلوك ، اتعدل يلا وامشي من قدامي
جواد يمسك ايد فرح _ اكيد شخصتوه غلط ده مكانه فى عنبر المجانين ، يلا يابنتي
ياسر _ هضربك يا سافل
جواد _ ههههه يلا بينا واقفه ليه
تصرفات عمي ياسر بقت غريبه في اخر يومين، بقا حنين ومش بيحمل ان جواد يكلمني… استغفر الله العظيم شكله كده معجب بيه ههههه
خارج الغرفة
جواد _ مش باقي غير يومين وهمشي
فرح _ بدري كده
جواد _ الشغل عاوز كده
فرح _ خليك يومين كمان
جواد _ مش بأيدي، الاجازة خلصت
فرح _ طيب وهشوفك تاني امتي
جواد _ قريب، وهنتكلم في التليفون لغيت ما اجيلك تاني
فرح _ تروح وترجع بالسلامه
جواد _ بس لازم نعمل الخطوبه بكره
فرح _ مجهزتش حآجه
جواد _ مفيش حاجه تجهزيها، انا هظبط كل حآجه بس انتي تيجي معايا نشتري الشبكه وبس
فرح بإبتسامه _ ماشي
جواد _ طيب يلا خدي اذن عشان نروح
فرح _ حاضر … اطمن على عمي ياسر واروح استأذن
جواد بإبتسامه عريضة _ يلا هروح معاكي
فرح _ مضايقهوش ممكن
جواد بإبتسامه _ طبعاً مش هضايقه
فرح _ واضح على ابتسامتك ههههه
#جواد
بابا قالي ان فرح تكون بنت عمي ياسر، ، فرحت واتفاجأت واحاسيس كتيره حسيت بيها بس احساس خوفي عليها لما تعرف كان الاحساس الاكبر … مش عارف ممكن تعمل إيه لما تعرف أكيد مش هيكون سهل عليها… واتمنا اكون موجود معاها وقتها
دخلنا جوه لقيناه بيجري علي السرير وشكله كان بيتسنط علينا
جواد _ ههههه يا راجل اعقل
ياسر _ كنت بتمشا في الاوضه ،، انت مالك انت
فرح _ خد راحتك ولو عاوز تنزل تتمشا تحت مفيش مشكله
ياسر _ انا هكون كويس لما ده يمشي
جواد _ اطمن همشي وفرح هتيجي معايا علشان نختار الشبكه
ياسر _ بجد
فرح بإبتسامة _ بجد
ياسر _ امتي الخطوبه
جواد _ بكره اوعا متجيش
ياسر _ طبعا هاجي…. الف مبروك
فرح بإبتسامة _ الله يبارك فيك
#ميرال
اعترف اني بقيت خاليه من اي احساس بالحياة والفرحه في اهم وقت المفروض اكون فرحانه فيه،، سليم قدر يخدني لدنيا تانيه وقدر يخليني احبه في وقت قصير وفي لحظه قدر يخليني اكرهو وادخل في حاله حزن وفقدان الثقة في كل اللي حولية
روحنا انا وشاديه وفارس اتيليه عشان نجيب فستان الفرح ودخلت غرفة البروڤه، واول ما دخلت لقيته قدامي
سليم _ ممكن افهم في إيه
ميرال تبصله شويه وفجأه تضربه بالقلم بكل قوتها _ اطلع بره
سليم وهو مازال غير مستوعب _ ميرال
ميرال بدموع _ اطلع بره مش عايزة اعرفك تاني
سليم _ فهميني في ايه
ميرال ببكاء _ في اني عرفت حقيقتك… حرام عليك انا اذيتك في ايه علشان تلعب بيه كده
سليم _ حقيقتي انا بس اللي عرفتيها،، ومقالكش ليه علي اللي عمله معايا… ولا قالك وانتي عادي قبلتيها
ميرال _ انت بتقول ايه وحقيقة مين
سليم يقلع الجوانتي بانفعال _ شوفي ده
ميرال _ ايه ده
سليم باستحقار وغضب_ ابوكي قطعلي صباعي.. استني يمكن مش كفايه ( بيقلع الجاكت والقاميص ) شوفي شكل الشوكه الحلو ده .. ابوكي عملهولي ده غير الضرب اللي اضربته وانا خمس سنين بس… لحظة كده يمكن دول مش كفاية… اسمعي ده كده ( بيوريها فيديو ريماس ) دي امي… اسمعي اسمعي
ميرال تسمع وهي مصدومه وتكتم شهقتها بيدها
سليم _ ده ابوكي.. ودي حقيقته، والشوكه دي عشان انا كنت بلعب معاكي وقتها
ميرال _ يعني انت عملت معايا كده علشان تنتقم منه
سليم باستحقار _ اه…. مش انتي دايما بتحلمي اني بكتم نفسك، اهو حلمك هيتحقق
تحاول تجري وهو يمسكها ويسد بوقها ب ايده
سليم _ متخافيش، مشكلتي مع ابوكي مش معاكي
ميرال تبصله بخوف ليفاجأها بضربه على رأسها تفقدها الوعي
فارس يدخل _ انت عملت ايه يخربيتك
سليم _ همشي من هنا وانت تروح تقوله انك شوفتها هي وبتهرب معايا
فارس _ طمني الاول ، البنت ماتت ولا لسة
سليم يحملها _ لسه ، يلا وخلي شاديه تعمل اي حركه تشغل بيها اللي بره
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5))