روايات

رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نجمة براقة

رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نجمة براقة

رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) البارت الرابع والعشرون

عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5)
عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5)

رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5) الحلقة الرابعة والعشرون

#زين
رجعت من عند سيف وقبل ما ادخل الڤيلا وقفت لحظات ابص علي بلكونة نسمه، والمره دي ملقتهاش، ف دخلت جوه وبعد شويه سمعت صوت تخبيط على الباب الأزاز،… استدرت وانا عارف انها هي، وقبل ما اتحرك عشان افتحلها،،.. بدأت تكتب على الازاز، ف روحت عنده وحاولت اشوف ايه اللي كتباه بس مكنش ظاهر كويس،
زين _ مفهمتش
(نسمه تعيد الكتابه)
زين بإبتسامة _ حركي شفايفك وقوليها وانا هفهم
نسمه _لأ
زين _ طيب مره تانيه
(نسمه تعيد الكتابه)
زين بإبتسامة _ فهمت
نسمه _ طيب قول
زين يفتح ويمسك ايدها ويدخلها _ لما انتي تقولي الحروف كانت ايه
نسمه _ مش فكراهم
زين _ خليني اكتبهملك بطريقتك
نسمه _ ماشي
(زين يرفع ايده ويكتب)
نسمه بإبتسامة خفيفه _ فهمت
زين _ طيب قولي
نسمه _ i love you Nesma
زين بإبتسامة _ برافو تلميذه شاطره
نسمه _ دورك، تقول انا كتبت ايه
زين يقترب منها _ i love you nesma
نسمه _ انا مكتبتش كده
زين _ امال كتبتي ايه
نسمه بإبتسامة _ المفروض انت اللي تقول
زين _ عارفها بس افضل تقوليها انتي
نسمه _ I love you Zayn
زين _ ههههه مش أسهل من شغل الصم البكم اللي بتعمليه من الصبح
نسمه _ ههههه اهو احتياطي يمكن اطرش
زين _ طيب ما تشغلنيش وقوليلي كنتي هتردي علي وحشتيني ازاي
نسمه بإبتسامة _ التعبير عن الاشتياق ميبقاش بالكلام،،،
زين _ امال ب ايه
نسمه _ انت عارف!، انا الليله اللي فاتت مقدرتش انام، وبعيد عن المشاكل اللي حصلت بس كنت فكراك وبتمنا الصبح يطلع علشان اشوفك
زين بإبتسامة _ طلعتي بتعرفي تتكلمي اهو … بس بردو مقولتليش الاشتياق يعبرو عنه ازاي
نسمه _ بالحضن،.. نفسي احضنك دلوقتي
زين بإبتسامة _ انا مش هقولك نفسي في ايه ههههه
نسمه تضربه في كتفه _ اتلم
زين _ ههههه انا بقولك مش هقول
نسمه _ ايوة كده اتعدل
زين يحضنها بقوه _ وحشااااني من هنا لصبح
نسمه تسند رأسها علي كتفه _ مش اكتر مني
زين _ هو انا ينفع اقولك خليكي معايا النهارده ومتروحيش
نسمه _ لأ
زين _يااا خساره
(نسمه تحاول الابتعاد ولكنه يضمها اكثر)
نسمه _ كفايه انا إتأخرت
زين _ خمسه دقايق
نسمه _ ههههه يادي الخمس دقايق بتوعك،… هي ايه الحكاية
زين _ اصلي بحب رقم خمسه
نسمه _ طيب باقي قد ايه
زين _ اربع دقايق
نسمه _ هو انت بتعرف منين
زين _ المرات الفاتت كنت بعرف من الساعة دلوقتي بحسب بعدد دقات قلبك
نسمه _ ههههههههههههههه ايه الجو ده، لا لو كانت دي طريقه الرومانسيه بتاعتك، ف انا مش موافقه عليك
زين _ ههههه ممكن تسكوتي علشان بتلخبط في العد
نسمه بإبتسامة _ كده باقي كام
زين _ تلات دقايق و تلاتين ثانيه
نسمه بإبتسامة _ طيب لما يخلصو قولي
زين _ ممكن تسكوتي
نسمه _ ههههه ليه
زين _ الكلام بيبوظ احساس الشغف
نسمه بإبتسامة _ ههههه اه
(استمر الحضن لأكثر من عشر دقائق وهي مغمضة العينين، وهو كلما مرت الدقائق اعاد العد من جديد)
نسمه _ ها
زين _ لسه باقي اربع دقايق
نسمه تبعد عنه _ ههههه انت بتخم
زين _ ياااانسمه بقا بوظتي العد
نسمه _ ههههه على فكره عدا اكتر من ربع ساعة
زين _ هما اربع دقايق وخمس ثواني
نسمه _ انا حسبت لقيتهم اكتر من كده بكتير
زين _ وحسبتي ازاي بقا
نسمه بإبتسامة _ بعدد دقات قلبك ههههه
زين _ انا نبضي سريع، انتي كده بتغشي
نسمه _ بطل طيب ويلا انا ماشية
زين بإبتسامة _ هسيبك بس بشرط
نسمه _ هو ايه
زين_ توعديني انك تيجي تاني علشان نتأكد عد مين ما فينا الصح
نسمه _ ههههه ماشي موافقه
زين _ طيب اقولك حاجه بس تكون سر
نسمه _ قول
زين _ بقولك سر تعالي قربي
(نسمه تقرب اذنها منه وهو يقترب منها وفجأه يقبلها بشفتيها)
نسمه تبتعد عنه _ ايه ده
زين بإبتسامة _ متقوليش لحد بقا
نسمه بلخبطه _ على فكره انت بتخوم وخدتني علي خوانه
زين بإبتسامة _ انا عارف
نسمه _ طيب انا ماشية
زين بإبتسامة _ احفظي السر طيب
نسمه بإبتسامة _ حاضر، يلا باي
#نسمه
مشيت من عنده وانا مش قادره اسيطر علي ابتسامتي لغيت ما دخلت اوضتي وطلعت في البلاكونه، ولقيته هو كمان واقف مستنيني، ولما شافني بدأ يكتب علي الهوا وانا قدرت افهمه و رديت عليه بس هو مفهمش ف بعتلي رساله
زين _ بتكتبي ايه
نسمه _ انت كتبت ايه الاول
زين بإبتسامة _ كتبت وحشتيني
نسمه _ ههههه وانا رديت ب وانا كمان
زين بإبتسامة _ طيب اقري دي ( بيكتب علي الهوا)
نسمه _ ع فكره انت بجح
زين _ ههههه طيب قولت ايه
نسمه _ قولت عاوز اقولك سر
زين _ ههههههههههههههه عجبتني اللعبه دي
نسمه _ اشكرني بقا
زين بإبتسامة _ شكرا على كل حاجه… شكراً علي الوقت اللى قضتيه معايا… شكراً على الحضن..وشكرآ على السر…. وشكرآ علي الغه الجديده دي
نسمه _ مش عاوز تشكرني علي حاجه تاني ههههه
زين بإبتسامة _ هقولك بعدين
نسمه _ ماشي
زين _ بقيتي احسن دلوقتي؟
نسمه _ شويه
زين _ طيب ايه رأيك نخليها كتير مش شويه بس ونتجوز ونسافر برا نتفسح
نسمه _ مش عارفه
زين _ طيب ممكن اقرر عنك
نسمه _ ممكن
زين _ احنا نتجوز قريب
نسمه بإبتسامة _ موافقه
زين _ اوك هشوف سيف و مسك واجيلكم نتكلم في التفاصيل
نسمه _ مين سيف ومسك
زين_ اخواتي
نسمه _ امال هما فين
زين _ ههههه في بيتهم مع ابنهم
نسمه _ هه
زين _ ههههه اه زي ما سمعتي في بيتهم مع ابنهم
نسمه _يعني ايه
زين _ يعنى اخويا متجوز اختي
نسمه _ ايوه يعني ابوك مخلف من واحده تانيه وامك مخلفه من واحد تاني ف العيال دول اتجوزو
زين _ ههههههههههههههه لا
نسمه _ طيب ايه انا مش فاهمه
زين _ هاقولك
نسمه _ قول
********
بعد يومين
#مريم
يومين قضناهم مقالب و انا زايده عليه باتنين،…. ف النهارده كلمني وصوته كان تعبان اوي
مريم _ مال صوتك
ياسر _ ممكن تيجي الشقه حالا ومتقوليش لحد
مريم بقلق _ في ايه قلقتني
ياسر _ بسرعه تعالي وهتفهمي. بس بسرعه ارجوكي
مريم _ حاضر حاضر
ياسر _ انا سايبلك المفتاح تحت الدواسه خديه وافتحي
مريم _ حاضر جيالك حالا
طلعت اجري وشهيره شافتني وزي عادتها لازم ترمي كلام بس انا تجاهلتها وروحت لياسر ولما وصلت، طلعت المفتاح من تحت الدواسه وفتحت وندهت عليه كذا مره و مردش، ف دخلت الأوضه لقيته نايم علي السرير وفي ايده ورقه، قعدت جمبه وهزيته عشان يصحا بس مصحيش بعدين لمحت علبة دوا واقعه علي الأرض وفي حبوب مترميه جمبها… حسيت جسمي سخن من مجرد الفكرة…. هزيته تانى وبردو مصحيش ف مسكت الورقه وانا إيدي بترتجف وبدأت اقرا
ياسر _ مش عاوزك تزعلي مني بعد ما تعرفي اللي حصل….. انا تعبت يا مريم .. و كرهت اسلوب الحياه اللى عايشها… روحت لدكاتره كتير علشان يساعدوني وبردو مفيش فايده… والنهارده الدكتور قالي اني لازم ادخل مصحه نفسيه علشان احتمال كبير اعمل حاجه في نفسي.. بس انا عندى اموت ولا ان الناس تبصلي علي اني مجنون.. عشان كده قررت ارتاح واريح الكل مني…. لما توصلي وتقري الورقة دي هكون انا خلاص موت… كنت عاوز اقولك انا اسف على كل حاجه،.. كنت اتمنا اقدر اتقبلك بس مش بأيدي…. اتمنالك السعاده مع كريم… ومتنسيش تدعيلي ***
الورق وقعت منى ورجعت اهز فيه بكل قوتي
مريم _ يااسر……. ياسر قول انك بتهزر معايا….. قوم انا بصدق والله…. يااااسر قوووم بقا ( تبتدي تعيط)… ياسر ونبي اصحا الله يخليك اصحا يا ياسر…. قوم والله هعيط … طيب قوم وانا همشي ومش هتشوفني تاني
حاولت كتير اصحيه ومفيش فايده، ف فهمت اخيرآ اني خسرته طول عمري ومش هقدر اشوفه تانى، ومابين عياط وزهول واحساسي ان كل ده هيطلع هزار.. بصيت للحبوب اللي علي الارض، وقومت من جمبه ولميتهم كلهم، وكنت هشربهم عشان اروح معاه لكن فجأه قام ومسك ايدي
ياسر _ سيبي سيبي
مريم بصدمه ويده ترتجف _ ي ي ياسر
ياسر _ اه سيبي خلاص ( بياخد منها الحبوب)
مريم بصدمه _ انت عايش ازاي.. ايه اللي حصل
ياسر _ مقلب والله، اهدي مفيش حآجه
مريم تضربه في صدره بانفعال _ مقلب؟… قولتلي مقلب… يا حيوان ياغبي
ياسر يحاول يمسك ايدها_ خلاص والله بهزر
مريم تضرب بأيديها ورجليها بانهيار _ ابعد عني مش طايقه اشوفك قدامي، ابعد عننننني
ياسر يمسك ايديها _ اهدددي
مريم تضرب برجلها وتبكي _ انت هتبعد ولا اموتك بجد
ياسر يحضنها وهي تذقه
ياسر _والله انا اسف مكنتش فاكر هتتخضي كدا
مريم ببكاء _ أبعد عني دلوقتى
ياسر يقربلها تانى وهي تضرب فيه ف يمسكها وينومها علي السرير ويثبت يديها بقوة
مريم بانفعال _ سيبني بقولك
ياسر _ اهددي
مريم ببكاء _ مش ههدا وابعد بقا
ياسر _ مريم … مريم بصيلي، مفيش حاجه خلاص
مريم ببكاء _ انا عايزة امشي من هنا
ياسر _ طيب ممكن تبطلي عياط
مريم تهدأ قليلا _ انت ليه بتعمل فيه كده
ياسر _ كنت بهزر
مريم _ دا هزار… انا ايدي لسه بتترعش ومش حاسه برجليه
ياسر يحضن كفوفها _ اه ما انا حاسس برعشتهم
مريم بدموع _ انا صدقت، وفكرت مش هشوفك تانى
ياسر _ ما انا اخدت بالي بامارة ما كنتي هتموتي نفسك،، ينفع كده
مريم ببكاء _ مكنتش هقدر اعيش من غيرك
ياسر _ طيب ممكن تبطلي عياط وتهدي شويه
(مريم تنظر له والدموع تنهمر من عينيها بغزاره)
ياسر يترك يديها ويسمح دموعها _ انا اسف بجد مكنتش فاكره انه ده هيحصل
مريم بدموع _ انا اموت من غيرك، كان ممكن تختار حاجه تانيه غير المقلب ده
ياسر _ طيب قومي ( بيشدها ويقومها)
مريم ببكاء_ وحيات ربنا صدقت بجد وشكلك وانت نايم ومبتنطقش رعبني
ياسر بإبتسامة باهته _ انا اسف
مريم تحضنه _ ما تبقاش تعمل كده تانى
ياسر يضمها بيدين مترددتين_ حاضر
#ياسر
مكنتش اعرف انها هتتخض كده… مكنتش متخيل انها بتحبني لدرجة تموت نفسها عشاني… لخطبتني وبقيت متردد اضمها او لا بعد الكلام اللي بتقوله…. ومش هنكر اني بدأت احس بيها شويه، ويمكن ده السبب اللي خلاني افضل حاضنها وقت كبير لغيت ما هديت تماماً وبعدت لوحدها
ياسر _ هديتي
مريم _ شويه
ياسر _ خوفتي ليه كده
مريم _ اصلي مشفتش حد ميت قدامي قبل كده
ياسر _ ده السبب؟
مريم _ اه
ياسر _ ماهو انتي السبب محدش قالك تتحديني
مريم _ خليك فاكرها طيب
ياسر _ هتعملي اية
مريم _ مش هقولك
ياسر بإبتسامة_ مستني
مريم بتردد بعد صمت دام دقائق_ ياسر انا
ياسر _ يلا بينا
مريم _ كنت عاوزة اقولك
ياسر بمقاطعه _ قولي بعدين
مريم _ الموضوع يخص كريم
ياسر _ مش عاوز اعرف يلا هنمشي
مريم _ حتي لو قولتلك مفيش….
ياسر بمقاطعه _ مريم يلا
مريم بخيبه _ حاضر
كنت عارف انها عاوزة تقولي مفيش كريم، و تقولي انها بتحبني،.. لكن انا لسه مش قادر اتقبل الامر بسهوله كده،… حتى لو كنت حاسس باحساس عاطفي نحيتها، مش سهل عليه اقبل انها تكوني مراتي بعد اللي حصل
#سيف
رجعت البيت، اخد سليم واخلي مسك تبعتلي الفيديو علشان نروح نبلغ عن خالد … مع اني مكنتش حابب اكلمها بس مطر علشان حق سليم يرجع
مسك بفرحه _ حبيبي انت رجعت
سيف بجديه _ ابعتيلي الفيديو بتاع ريماس، وهاتي سليم
مسك _ سليم نايم دلوقتي
سيف _ طيب ابعتي الفيديو
مسك _ حذفتو
سيف _ حذفتي ايه
مسك _ حذفت الفيديو
سيف بغضب _ لييه تحذفيه… ازاي مترجعليش في حاجه زي دي
مسك _ علشان مش عايزة ندخل في مشاكل تاني مع خالد كفايه اللي حصل
سيف بغضب _ ومين فهمك اني خايف من المشاكل ولا هو يهمني اصلا
مسك_ انا عملت الصح وهو مش هيتعرضلنا تاني، لانه فاكر اني لسه محتفظه بالفيديو
سيف بانفعال _ وحق سليم اللي ضيعتيه، نرجعه ازاي … انتي ليه لغياني من قاموسك، انا فين من كل ده
مسك _ حتي لو اتقبض عليه صباع سليم مش هيرجع، ملهوش لازمه المحاكم والبوليس تاني.. وانا مش لغياك انا بحافظ عليكم ومش عاوزة حد يتأذي منكم
سيف بانفعال _ محدش قالك تخافي علينا، انتي في اقل من اسبوع عملتي كوارث ونسيتي انك متجوزه وضيعتي حق سليم، بكل قلب بارد
مسك _ انا عملت كده علشانكم، ولما روحت لخالد كان عشان تخرج من السجن، وانا كمان مش ذنبي حاجه في انه دخل اوضتي في تركيا،.. انت تزعل لو انا ادتلو وش
سيف _ انتي بجد مش شايفه نفسك غلطانه خالص
مسك _ يمكن غلطانه بس انا عملت كده علشان بحبك
سيف _ ده مش حب.. انتي لغيتيني واديتي فرصة لخالد يقولي مراتك كانت عندي في بيتي، وضيعتي حق سليم.. اقولك حاجه كمان.. لولاكي مكناش وقعنا في المشاكل دي من الاول
مسك _ انا ياسيف
سيف _ ايوه انتي … انا راجع.. ولما يصحا سليم ابعتهولي، انتي متنفعيش تكوني مسؤله عن حد
مسك بدموع _ اللي تشوفه
#مسك
اطريت اقوله حذفت الفيديو علشان ميحاولش يقرب لخالد تاني، لأني كنت خايفه ينفذ تهديده ويحاول يقتل حد مننا … وعمر الشكوى ما هترجع صباع سليم ولا هتعالج الحرق اللي في دراعه، بالعكس دي هتزيد العداوه واكيد كنا هنندم بعدين
وبنسبه ل سيف اكيد هيجي يوم ويهدا من نحيتي، بعد ما يفهم اني بعمل كده خوف عليه هو وعيلتي ***
بعد ما مشي دخلت اطمن علي أسر وسليم، ولما روحت لقيت سليم صاحي وبيحسس علي دراعه ويبص عليه في المرايا،، ،.. للأسف سليم هيفضل طول عمره الموضوع ده مأثر فيه ويمكن بعدين يزعل منى علشان كان بأيدي نبلغ عن خالد وانا رفضت
مسك تنزل لمستواه _ حبيبي عامل ايه
سليم _ كويس
مسك _ لسه ايدك وجعاك
سليم _ لأ
مسك _ طيب ايه رايك نعمل كيك مع بعض
سليم _ لأ
مسك _ طيب تحب اجبلك شيكولاته
سليم _ لأ
مسك _ طيب عاوز ايه وانا اعملهولك
سليم _ مش عاوز حاجه
مسك بتنهيده _ طيب تروح لبابا
سليم _ بابا مين
مسك _ بابا سيف
سليم _ ايوه
مسك _ ماشي حبيبي، يلا اوصلك
خدته و روحت بيت بابا وهو راح عنده اوضته.. ولما فتحلو وشافني تجاهلني وشال سليم ودخل جوه
#سيف
مش قادر اصدق انها عملت كده وضيعت الدليل الوحيد لأدانة خالد… ازاي قدرت تحذفه وهي عارفه ان حق سليم هيضيع معاه …
انا لولا اني خدت عهد علي نفسي من اربع سنين اني ابعد عن القتل والجرايم كنت قتلته….. طول الوقت بهدد بس مش ناسي عهدي علي نفسي قدامها من زمان …. وهي مخدتش ده في عين الاعتبار ومسحت الدليل الوحيد اللي هيرجع حق سليم وهي عارفه اني مش ممكن اقتل… ده غير كدبها عليه وتجاهلها لكلامي لما قولتلها متروحيش عنده ***
*
الباب خبط ولما فتحت لقيت سليم قدام الباب وهي واقفه بعيد بتبصلي. ف تجاهلتها وشيلت سليم ودخلت جوه وقفلت الباب
سيف _ ازيك يابطل
سليم _ كويس
سيف _ ايدك عامله ايه
سليم _ كويسه
سيف _ زعلان ليه
سليم_ مش زعلان
سيف_ لا انت شكلك زعلان
سليم_ مش زعلان
سيف_ امال ايه البوز ده
سليم_ بوزي
سيف _ ههههه طيب نعمل ايه عشان البوز ده يروح
سليم _ نموت بابا ميرال
سيف بتنهيده _ احنا هنزعله زي ما زعلك بس متقولش نموته تاني
سليم _ لا انا عاوزه يموت زي ما حرق ايدي
سيف _ حبيبي احنا هنحرق ايده ونقطع صوباعه ونضربه زي ما ضربك
سليم _ انا بكرهو، عشان مرضيش يخليني العب مع ميرال و حرق ايدي وضربني كده ( ويضرب نفسه بالقلم)
سيف _ اكيد هيجي يوم ونضربه زي ما ضربك، بس محتاجه صبر
سليم _ طيب
سيف _ يعني هنصبر؟
سليم _ ايوه
سيف _ برافو عليك
سليم _ انا عاوز اكول
سيف بإبتسامة _ حااااضر،… اخدك دلوقتي ونخرج ناكول مع بعض في احسن مطعم
سليم يقبله في خده
سيف _ ههههه حبيبي
غيرت هدومي وخدت سليم وطلعنا من الاوضه… ولقيتها قاعده مع بابا ورودينا ولما شافتني دخلت المطبخ، وشكلها كده حابه تقلب الموضوع وتعمل هي اللي زعلانه، بس بعينها اني اتنازل، لازم تقر بغلطها وتترجاني اسامحها وبردو مش هسامح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بالخطأ (أحببت مجنونة 5))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى