روايات

رواية عشق اولاد النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر الجزء الثاني عشر

رواية عشق اولاد النمر البارت الثاني عشر

عشق اولاد النمر
عشق اولاد النمر

رواية عشق اولاد النمر الحلقة الثانية عشر

“قبل خطوبه حمزه وماسه بيوم واحد”
كانوا حددوا ميعاد الخطوبه بعد اسبوع من قرايه الفاتحه وطبعا جاسر كان ليس موافق لكن وافق بسبب ضغط اسد وغرام …
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
“نذهب الي ماسه كانت ذاهبه الي المستشفي”
وصلت الي المستشفي ونزلت من السياره …وخلفها سياره الحراس توجهت الي داخل المستشفي وكانت تسير بخطوات سريعه لان كان هناك مريضه حالتها حرجه مطعونه اكثر من طعنه الدكاتره والممرضين وقفوا بجوار ماسه وكانوا يسيروا بجاورها وخلفها …
ماسه بجديه : فين ملف المريضه
$$: دخلناه علي مكتب حضرتك يا دكتوره .
# : دكتورة ماسه احنا لازم نعمل بلاغ لان عرفنا ان جوزها هو اللي ضربها كده وطاعنها …
ماسه : طبعا اعملوا بلاغ هو فين دكتور إيهاب..
$$: في مكتبه يا دكتوره وبلغنا عن حاله المريضه قال لينا مش فاضي يشوف حاله المريضه …
ماسه : هو اي الاستهبال ده روحوا بسرعه حضروا غرفه العمليات لحد مااجهز حالي واعملوا ليها اللازم سامعين …
$$:تحت امرك يا دكتور …
ماسه توجهت بخطوات غاضبه نحو مكتب دكتور إيهاب وفتحت باب المكتب بقوه .. كان دكتور إيهاب واقف مع ممرضة وقريبن من بعض جدا اتفزعوا عندما رأوا ماسه بهذا الحاله
ماسه بغضب : يعني انت سايب المريضه تموت وقاعد تحب انت معندكش دم والله ..
دكتور إيهاب اتحرج ثم قال : اااه دكتورة ماسه اهلا وسهلا انتي جيتي …الف مبروك صح علي خطوبتك هي مش المفروض بكره.
ماسه بغضب : خمس دقايق والقيك في غرفه العمليات سامع وحسابك معايا بعدين …
ثم نظرت الي الممرضه قالت : وانتي غوري اخرجي بره شوفي شغلك ….
الممرضه بخوف ركضت بخوف …
ماسه نظرت لايهاب : خمس دقايق يا دكتور القيك قدامي في غرفه العمليات. .
ثم خرجت ماسه الي الخارج وتوجهت الي المكتب لتجهز وتعقم حالها…
دكتور إيهاب قال : يا ساتر دكتوره رخمه هو انا كنت ناقصك مش كفايه ابوكي اووف…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
“بعد حوالي ساعتين متواصلين كانت ماسه في غرفه العمليات وانتهت منها بتعب كانت تنظر الي المريضه…
ماسه بتعب : الحمدلله العمليه نجحت كانت عمليه صعبه ومش سهل انها تعيش…
الممرضه : عرفنا ان جوزها هو اللي عمل كدا
ماسه : ده حيوان استحاله يكون بني آدم…شويه كده وخرجوها علي غرفه عاديه بعد ماتتأكدوا حالتها مستقره وكويسه سامع يا دكتور إيهاب…
دكتور ايهاب : حاضر تحت امرك متقلقيش…
“ماسه تركتهم وذهبت الي غرفتها بتعب دخلت وجلست علي الاريكه بتعب ووضعت يدها علي وجهها ثم نظرت في أنحاء الغرفه واتصدمت من وجود حمزه
كان حمزه داخل المكتب وكان جالس علي كرسى وواضع قدمه علي المكتب …
ماسه قالت بسرها : استغفر الله العظيم اي اللي جابه ده دلوقتي
حمزه بخبث : خطيبتي حبيبتي انتي ناسيه ان خطوبتنا بكره …
ماسه : بص يا اسمك اي انت انا مش فاضيه لكلامك ده انا عندي شغل اتفضل غور من هنا بدل ما اطلب الامن يطردوك من هنا …
حمزه بخبث : اسمي حمزه القيصري معقول مش حافظه اسم خطيبك المستقبلي ..
ماسه بقرف : مش عاوزه اعرفه اتفضل امشي من هنا هو انت اي اللي جابك اصلا …
حمزه : جاي اقعد مع خطيبتي عادي …
ماسه بزهق : انا لسه مبقتش خطيبتك
حمزه : بكره يا قطه هتكوني خطيبتي …
ماسه : يووووه بقلك اي انا تعبانه ومش قادره اتكلم اتفضل اخرج وسيبني لوحدي …
حمزه بخبث : ماشي انا هسيبك دلوقتي بس ده بمزاجي ..اشوفك بكره يا قطه ….
حمزه توجه الي الخارج وماسه شتمته في سرها …
حمزه وهو خارج من غرفه ماسه خبط في شخص …
حمزه : اسف مقصدش
الشخص كانت ملامحه كلها شر وكان مخبي شئ في يديه …
الشخص قال بغضب : تعرف فين اوضه دكتوره ماسه …
حمزه استغرب من سؤاله ثم قال : انت مين وعاوز ايه
الشخص بكذب : عاوزه اكشف …
حمزه : هو ده منظر واحد جاي يكشف
الشخص: ماتخلص تقول فين مكتبها …وله اقولك انا هسأل حد تاني …
ثم ذهب الشخص وتوجه لأحد اخري يسأله علي مكان ماسه …
حمزه قلق علي ماسه كان ذاهب بس شعر بالخوف عليها ذهب الي خلف ذالك الشخص ليعرف ماذا يريد من ماسه …
“عند ماسه ذهبت الي غرفه المريضه لتطمئن عليها ..
توجهت اليها ونظرت الي الاجهزه الكانيولا ثم امسكت حقنه مسكنه ووضعتها في المحلول …
فجاءه دخل شخص علي الغرفه …
قال : هي لسه عايشه وله ماتت
ماسه اتخضت ونظرت الي هيئة الشخص اترعبت
ثم قالت : نعم انت ازاي تدخل كدا اطلع بره …
الشخص بصراخ : انا استحاله اسمح ليها انها تعيش انتي مش هتنقذيها ..
ماسه : لو سمحت من فضلك اطلع بره احسن اعمل ليك مشكله …
الشخص بدون سابق انذار اخرج سكين صغير ووجهه لماسه ..وكان بيقرب من ماسه
ثم قال : انا مش هخليها تكون عايشه انا هموتها محدش هيقدر يوقفني …
ماسه صرخت : انت مجنون اطلع بره …
فجاءه دخل حمزه وشاور لماسه انها تسكت وماسه كانت خائفه بشده …حمزه توجه الي الراجل مسكه وزقه علي الحائط وامسك السكين منه ووضعها عليه …وماسه ركضت الي الخارج لتبلغ الشرطه …
ثم قال حمزه بغضب ويجز علي اسنانه : لو كنت عملت حاجه ليها كنت ممكن اقتلك هنا وكنت ممكن تحتاجها كا دكتوره…اسمعني كويس وافتح ودنك ليا لو قربت تاني من البنت دي وله من المستشفي هدبحك بكل برود …انت متعرفش انا مين وممكن اعمل فيك اي….
الرجل بصراخ : سيبني انا عاوزه اقتلها دي بتكون مراتي وخانتني عاوز اغسل عاري
“ماسه أتت بالامن وجذبو الرجل من حمزه وكان يصرخ
يقول : لا سيبوني انا هقتلها مش همشي غير لما اقتلها.
حمزه قرب من ماسه وقال بخوف : انتي كويسه…
ماسه : ااه الحمد لله….احم شكرا ليك انك ساعدتني. ..
حمزه بمكر : واي الجديد ما انا علطول بساعدك ….بس اول مره تشكريني يا دكتوره …
ماسه : هو انت مش كنت ماشي اي اللي رجعك تاني …
حمزه قرب منها جدا ثم مسك يدها ورفعها ووضعها علي قلبه ونظر لعيونها وقال : قلبي هو اللي قالي …
ماسه نفضت يدها بكسوف وقالت : اتفضل اخرج بره وشوف انت رايح فين انا عندي شغل …
حمزه بمكر : ماشي يا دكتوره همشي اشوفك بكره في خطوبتنا …
ثم خرج حمزه وتوجه الي الخارج المشفي وماسه مارست عاملها …
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
عند همس كانت في كليه التجاره انجلش كانت باعده عن يامان وكانت تتهرب منه …
كانت همس وصديقتها اسيا كانوا جالسين في الكافتيريا…
اسيا : مالك يا همس بقالك اسبوع شكلك مش عاجبني علطول حزينه وسرحانه
همس : مفيش
اسيا : لا في حاجه هو انا مش عرفاكي
همس : يوووه يا اسيا ما قولتلك مفيش حاجه ..انا قايمه عشان المحاضره …
ثم قامت همس وذهبت ثم وقفت عندما رأت يامان امامها اتخضت …
همس : ااا دكتور يامان …
يامان بصدمه : دكتور ..هو في اي يا همس انتي اتغيرتي كدا ليه …
همس : اتغيرت في اي ….بص يا دكتور انا عندي محاضره بعدين نبقي نتكلم ..
ثم ذهبت همس بسرعه ووصلت الي مدرج وقفت عندما احد كان ينادي عليها …
وقفت والتتفت رأته زميلها خالد ..
خالد : ازيك يا همس
همس : الحمدلله وانت عامل اي …
خالد : انا الحمدالله… هو ممكن تبعتيلي المحاضرات اللي فاتتني لان كنت غايب الفتره اللي فاتت.
همس بابتسامه : حاضر ..
خالد : شكرا يا همس ..
همس : العفو علي اي احنا زمايل ولازم نساعد بعض ..
خالد بحب : زمايل بس
همس : اه يا خالد زمايلك وبس وانا قولتلك كذا مره ..
خالد : بس انا بحبك يا همس وبموت فيكي من واحنا في سنه اولي وانتي عجبتني انا بجد عمري ماحبيت وله قربت علي بنت غيرك ..
همس : انا اسفه يا خالد بس انا مش شايفاك غير زميل بس
خالد : هو انتي في حد في حياتك …
همس سرحت وتذكرت يامان ثم فاقت وقالت : لا مفيش حد ومش بفكر في حد ومش عاوزه حد يحبني انا دلوقتي مركزه علي دراستي وبس بعد اذنك يا خالد ..
ثم ذهبت همس الي المدرج ودخلت لتحضر المحاضره
يامان كان قريب منهم وسمع حديثهم ….
وبعد ساعه انتهت همس من محاضرتها وخرجت
وهي ذاهبه قابلها عامل الباريستا يقول : حضرتك الانسه همس …
همس : اه انا همس خير في حاجه …
عامل الباريستا : دكتور يامان عاوز حضرتك في مكتبه ضروري .. قال هذا الجمله وذهب ..
همس : عاوزني في اي …
ثم ذهبت همس الي مكتب يامان ودقت الباب ثم دخلت …
كانت همس واضعه عينه في الارض وقالت : خير يا دكتور يامان في حاجه ..
يامان : اقعدي يا همس ..وبطلي تقولي دكتور لان رخمه منك
همس : حضرتك عاوز مني حاجه يا دكتور لان عاوزه امشي
يامان : مالك يا همس بقيتي تهربي مني ليه كل ما اجي اقف اتكلم معاكي تجري وتتهربي ودلوقتي طلعلي بكلمه دكتور …هو حصل مني حاجه زعلتك مني …
همس : لا ابدا مفيش
يامان : امال بتتهربي مني ليه ..
همس نظرت له وسرحت فيه ثم فاقت وقالت : انا لازم امشي …
وهمس قامت لتذهب ووصلت الي الباب وفتحته …يامان وصل لهمس وقفل الباب وحاوطها بذراعي ..
يامان : المره دي مش هسيبك تهربي مني غير لما اعرف بتهربي مني لي . .
همس يخجل : لو سمحت يا دكتور ميصحش تقرب مني كدا ابعد …
يامان : لا مش هبعد وبطلي تقولي كلمه دكتور انا يامان وبس. …
همس : طب يا يامان ابعد مينفعش كدا وبعدين انت عاوز مني اي …
يامان : عاوز اعرف بتهربي مني لي
همس : مش بهرب ابعد بقي …
يامان : لا بتهربي ومعاملتك اتغيرت. … وعاوز اعرف الكلام اللي انتي قولتي ساعت ..
همس قاطعته وقالت : لو سمحت يا يامان اقفل علي الموضوع و انسي اللي قولته و انا مش بتهرب منك ابعد لو سمحت عاوزه امشي ..
ثم همس زقته بقوه وفعلا قدرت تبعده ثم هربت الي خارج المكتب وكان ضربات قلبها بتدق بسرعه ….
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
عند عشق كانت مع جيسي في المول كانت تدور عشق علي فستان لتحضر بيه خطوبه ماسه غدا …
جيسي بتعب : عشق ، لقد تعبت من المشي في المركز التجاري كثيرًا ولم يعجبك أي فستان الي الان ..
عشق : لم تعجبني هذه الفساتين
جيسي : دعنا نذهب إلى هذا المتجر ويمكننا العثور على الفستان الذي تريدي
عشق : اوكي
ذهبوا الي المتجر ودخلوا وعشق انبهرت بكام فستان واختارت فساتين …
ودخلت البروفا لتقيس وجيسي رن هاتفها برقم اللورد …
جيسي خرجت من المتجر وفتحت الخط …
اللورد : أين أنتي..
جيسي : أنا مع صديقتي عشق التي تعرفت عليها من قبل ونحن نتسوق..
اللورد : أرسلي الموقع. أخبرتك ألا تتحركي بدوني أو بدون خليل …
جيسي : أريد أن أخرج وحدي يا جواد ولا تقلق صديقتي معها حراس.
اللورد : لن أكرر كلماتي… أرسلي موقعك وسوف آتي إليكِ
جيسي : حسنا ، سأرسل لك موقعي..
ثم قفلت السكه ودخلت الي المتجر مرة اخري وعشق ارتدت الفستان وكان حلو عليها …
جيسي بانبهار قالت : واو الفستان جميل ..
عشق : لا، لا يعجبني، سأقيس واحدًا آخر
وبعد فتره كان اللورد وصل الي المكان ودخل المتجر وتوجه الي جيسي ..
اللورد قال بغضب : أول وآخر مرة تخرجي من دون أن تعرفيني وتخرجي من دوني..
جيسي : حاضر …. يمكنك الخروج والوقوف خارج المتجر حتى أنتهي مع صديقتي
خرجت عشق من البروفا وكانت ترتدي فستان موف له لمعه بسيطه كان ضيق من منطقه الصدر واسع من الخصر وقصير لحد بعد الركبه وله ذيل من الخلف طويل وكان شعرها سايب …كان الفستان جميل عليها جدا …
اللورد لاول مره يسرح في فتاه او يتأمل في فتاه عجبه شكل عشق اوي وجيسي لاحظت نظراته …
عشق اتصدمت من وجود اللورد وبرقت …
جيسي قالت : واو واو، هذا الفستان لطيف جدا عليكِ
وقالت لي اللورد : ما رأيك يا جواد؟ الفستان جميلا عليها…
جواد كان ينظر لها من تحت لفوق وقال : اه جميل …
عشق قربت من جيسي وقالت : لا تخبرني أن أخوكِ هنا….لقد جاء منذ متي…
جيسي : انا بعتذر ياعشق علي مجيئه
قطع كلامه رنه هاتفها …قالت : سأخرج وأتحدث في الخارج
عشق قالت بصوت واطي : لا متخرجيش وتسيبيني مع البني آدم ده لوحدي .
خرجت جيسي وعشق خافت من نظرات اللورد فجاءه قرب اللورد من عشق وهي كانت خائفه منه لكن اطمنت ان في ناس في المتجر ولم يقدر يعمل اي شئ
قرب وهمس في اذنها وقال : شكلك حلو اوي بالفستان من رأي تشتريه
عشق : انت مقرب كدا ليه واي اللي جابك
اللورد : جاي لاختي اكيد مش جاي عشانك …
عشق اتغاظت ثم التفتت لتذهب فجاءه اتكعبلت من ذيل الفستان واللورد تعمد ان لم يساعدها وتركها تقع…
اللورد ببرود : منا اكيد مش كل مره اساعدك
عشق اتغاظت ثم اللورد مد يده ليقومها عشق اتعمدت انها لم تضع يدها في يده وقامت وذهبت الي البروفا لتبدل الفستان …واللورد ابتسم علي حركتها ثم توجه الي اخته جيسي الي الخارج …
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
في المساء في اليوم التالي جأت موعد الخطبه وكانت مقامة في قصر النمر …..
كان الجميع قد استعدوا وبدأ المعازيم يأتوا وجاسر وغرام كانوا في استقبالهم بابتسامه بشوشه …
حمزه وصل هو والده واخته ولم تأتي معهم فيروز لان لو كانت أتت معهم كان جاسر وغرام سيعرفوا الحقيقه وسوف تفسد خطه حمزه وانتقامه من جاسر …
حمزه كان يجر كرسي والده العاجز واخته كانت علي يمينه …
حمزه بخبث : ازيك يا حمايا ..
جاسر : كويس
غرام بابتسامه : اهلا وسهلا يلا يا جاسر اطلع هات ماسه عشان نبدأ الاحتفال …
جاسر : انتي مش شايفه ان لسه في ناس بتيجي ميصحش لازم استقابلهم بنفسي …
إلياس ونديم أتوا من خلفه ثم قال إلياس : انا ونديم هنقف مكانك يا جاسر يلا بقي اطلع جيب العروسه ..
جاسر كان ينظر لحمزه وقال بغيظ : ماشي هطلع …
” في غرفه ماسه كانت جهزت وارتدت الفستان كان جميل للغايه عليها …كان فستان بسيط لونه اخضر غامق ضيق من الصدر وينزل بوسع بسيط من الخصر وتضع القليل من المساحيق التجميل لانها لا تحتاج لحاجة انها طبيعية وجميله ولبست صندل كعب

.
كان البنات متواجدين معها وسعداءء بها جدا
عشق بفرحه : شكلك جميل اوي يا ماسه ..
ماسه بابتسامه : انتي اللي جميله يا عشق ..
ديما كانت واقفه في الشرفه ثم قالت بصراخ : الحقو يا بنات العريس وصل …
عشق : بجد استني اجي اشوف …
عشق ذهبت الي الشرفه وورأت حمزه وهو اهله …
ديما : عريسك قمور اوي يا بنت ياماسه تحسي كدا جنتل مان في نفسه ..
عشق ضربتها ضربه خفيفه وقالت : ما تحترمي نفسك بتعكسي خطيب اختي وهي واقفه.
ديما بمزح : اعكسه و هي واقفه احسن من وراها.
قطع كلامهم بدخول جاسر وغرام ودخلوا من الشرفه.
جاسر دخل بخطوات بطيئه وتوجه الي ماسه ونظر لها وبدأ يتأملها وعيونه دمعت ..
جاسر بعفويه : مكنتش عامل حسابي للحظه دي …
غرام وضعت يدها علي كتفه وطبطب عليه . وهو نظر لها وهي ابتسمت له وهزت رأسها بمعني اطمئن….
جاسر مد لماسه ذراعه وماسه وضعت يدها في ذراعه ثم خرجوا الي الخارج ونزلوا الي تحت وكان حمزه واسد ونصف العائله ينتظروا في الريسبشن ….
حمزه عندما رأي ماسه انبهر بجمالها وسرح فيها او اتخطف من جمالها مره اخري كان يتأمل فيها بكل حب وفجاءه رسم ابتسامه بدون ان يأخذ باله …
وصلوا ماسه وجاسر ووقفوا امام حمزه …
جاسر ببرود : انا لحد اللحظه دي انا مش موافق عليك انا موافق بس بناء علي موافقتها …لو بس جت واشتكت ليا وله لاقيت دمعه نزله من عينها انت عارف انا ممكن اعمل فيك اي هنسفك من علي وش الارض مش هتردد لحظه ان اقتلك سامع !!
حمزه بخبث : لا اطمن مش هيحصل حاجه استحاله في يوم ازعلها مش كدا يا دكتوره …
ماسه نظرت له بكره وغيظ ثم قالت : ايوه صح ..
اسد : طيب يا بابا خلصت كلامك. ..عاوزين نطلع بقي المعازيم كلها بره مستنين ..
حمزه تقدم من ماسه ومد لها ذراعه وهي نظرت له وهو يشاور بعينه بمعني ان تضع يدها في ذراعه…ماسه نظرت له ثم وضعت يدها في ذراعه ثم خرجوا وجاسر كان هيتحرك ويمسك ماسه غرام مسكت ذراعه وبرقت له …
خرجوا ماسه وحمزه الي الحديقه التي كانت متزينه وشكلها حلو للغايه خطفوا الانظار ووقفوا المعازيم وسقفوا بحب …..
حمزه وهي راسم ابتسامه همس لماسه : اضحكي شويه شكلك وحش وانتي مكشره …
ماسه نظرت له بقرف ثم اصتنعت ابتسامه وصلوا الي الكوشه وجلسوا عليها …
وجاسر وغرام كانوا يرحبوا بالمعازيم ويأخذون المباركات…
نذهب علي ترابيزه كان إلياس وعائلته جالسين حواليها كان يامان ينظر لعشق بحب وكان يتاملها كانت مثلا الطفله بفستانها الهادي الجميل ….وهمس لاحظت يامان ان ينظر الي عشق ….تنهدت بحزن ثم ذهبت الي داخل القصر بحزن وكانت ستذهب و لم تأخذ بالها فجاءه خبطت في شاب …
همس : اسفه مش قصدي ..
شاب : وله يهمك ..
همس كانت ستذهب بس الشاب وقفها وقال ..
الشاب قال : معلش يا انسه ممكن تقوليلي فين مكان الحمام لو سمحتي عشان بدور عليه …
همس ابتسمت له ثم شاورت له علي مكان الحمام …
الشاب : شكرا ليكي …
همس : العفو …
التفتت لتذهب رأت يامان امامها اتخضت…
يامان : مين ده اللي كنتي واقفه معاه …
همس : ده واحد كان بيسأل علي الحمام فين. ..خير في حاجه …
يامان : لا ابدا فكرته بيديقك وله حاجه ..
همس : ااه طيب يا دكتور بعد اذنك هطلع اظبط فستاني ..
همس التفتت لتذهت لكن يامان مسك يدها ووقفها..
همس نظرت الي مسكه يده ليها ثم نظرت له باستغراب ..
يامان : ثانيه يا همس لو سمحتي عاوز اتكلم معاكي …وبلاش كلمه دكتور رخمه منك احنا دلوقتي مش في الكليه …
همس : خير يا يامان ..
يامان : انا انا عاوز اقولك ان شكلك حلو اوي انهارده …
همس بصدمه : نعم قولت اي …
يامان : بقلك شكلك حلو
همس بخجل : احم شكرا يا يامان وانت كمان شكلك حلو انهارده ..ااه بعد اذنك هطلع عشات اظبط الفستان
ثم ركضت بخجل وتوجهت الي غرفتها ويامان وتوجه الي خارج خبط في عشق ..
عشق تالمت من الخبطه : اه مش تحاسب يا يامان …
يامان : اسف مقصدش …
عشق : طيب وله يهمك عديني بسرعه عشان اطلع اجيب الشبكه …
يامان : طيب براحه لتقعي يامجنونه …
رجعت عشق له بعد ما ذهبت
وقالت بغيظ : متشتمش لوسمحت
يامان : سوري مش قصدي يا عشق …
عشق : ماشي هعديها دلوقتي عشان مستعجله
ثم ركضت الي الغرفه التي بها الشبكه وأخذتها وكانت نازله لكن تذكرت هاتفها التي كانت ناسيه في غرفتها …دلفت الي الغرفه رأت همس واقفه امام المرأه وتتحدث مع حالها …
عشق مع حالها : اي ده يا همس انتي اتجننتي بتتكلمي مع نفسك …و مشوفتيش تليفوني …
همس بخضه : خضتينى يا عشق مش تقولي حاجه قبل ما تدخلي …
عشق قالت وهي تقرب عليها : اي اللي حصل يا همس تخليكي تكلمي نفسك زي المجنونه كده ..
همس بتوهان : يامان
عشق بضحك : والله كان قلبي حاسس .
همس : انتي بتضحكي يا عشق …
عشق : لا مش بضحك هااا احكيلي عملك اي عشان يخليكي تقفي كدا وتكلمي نفسك …
همس بسرحان وابتسامه ثم تنهدت وقال : قالي شكلي حلو اوي انهارده تفتكيري قصده اي بالكلام ده …
عشق : ده بجد لا ده احنا نقعد وتحكيلي …
همس بحزن : مش اللي في راسك يامان عمره ما هيبص ليا …هو لسه مش عارف يشيلك من قلبه وله دماغه انا شوفته انهارده وهو بيبص ليكي وكان سرحان فيكي وعيونه كانت بتطلع قلوب ….انا بقول ان تدي له فرصه وملكيش دعوه بيا انا هحاول أنساه
عشق : اتصدقي يا همس انك مجنونه يأما عندك انفصام في الشخصيه هو اي اللي اقرب واديله فرصه يا متخلفه انا استحاله أقرب وله اتنيل احب حد انتي بتحبي وقولتهالك قبل كده ….يا همس يا حبيبتي انا عاوزاكي بس تمشي ورايا وتصبري انا والله حاسه ان قريب هتكونوا مع بعض ويامان هيحبك …ان شاءالله ربنا هيجعله من نصيبك انتي اصبري بس …
همس بحزن : يارب يارب يا عشق …
عشق قربت لها وحضنتها وقالت بحنيه : ادعي انتي وسيبي الباقي علي ربنا واثقي فيه هيفرحك قريب ويجبر خاطرك وهيخلي يامان يحبك ….
ثم فجاءه صرخت وزقت همس : يلههههههوي الله يخربيتك يا همس نسيت الشبكه زمانهم قالبين عليا الدنيا الله يسامحك انتي وسي زفت بتاعك …
همس : متشتمهوش
عشق : يا شيخه روحي
ذهبت عشق وأخذت الشبكه والهاتف بتاعها ومتوجه الي الخارج ركض ..
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
“كانت ماسه وحمزه يرقصون سلوا وعيونهم في عيون بعض لاول مره ماسه تنظر في عيون حمزه لاول مره تتدقق في لون عيونه
حمزه بخبث : يا ريت تبتسمي شويه لان الناس بدؤا يفهموا غلط …
ماسه بغضب : ياريت يفهموا اني انا مغصوبه وان انا متهدده ان شاءالله هخلص منك قريب …
حمزه : صدقيني لو حسيت ب غدر منك انا رجالتي بره ماليه القصر ممكن اشاره بس مني واخليهم ينفذوا في خلي ليلتك تعدي يا دكتوره …
ماسه : نفسي اعرف لما انت بتكرهني كده عاوز تتجوزني ليه …
حمزه بشر : هتعرفي قريب يا دكتوره السبب
ماسه : بكرهك
حمزه بابتسامه مصتنعه : وانا بحبك اضحكي عشان الكاميرا علينا …
ماسه نظرت له بكره ثم رأت الكاميرا تأتي نحوهم رسمت ابتسامه ثم نظرت لحمزه …
وقالت : هندمك علي كل ده قريب انت لسه مشوفتش وشي التاني …
حمزه ضحك وقال : هتندميني والله ضحكتيني …
ماسه : هتشوف هعمل اي …
حمزه قرب ماسه اكتر وضغط علي خصرها بقوه لدرجه شعرت بوجع …
ماسه بتألم : اااه انت ماسكني كدا ليه
حمزه : عارفه اكتر حاجه بكرها اي ان بنت تقف في وشي وتتحداني …
ماسه بمكر : اووه بجد طب كويس انك عرفتني لان هتحداك الفتره اللي جايه دي كتير اوي ..
حمزه : انا بحاول اتعامل معاكي بلطف بلاش تستفزيني
ماسه : لطف هو فينه انا لا أراه قال بتعامل معاكي بلطف …
فجاءه الموسيقي انتهت وسقفوا المعازيم وحمزه مسك يد ماسه وتوجهوا الي الكوشه مره اخري …
عند عشق كانت تبحث علي جاسر وغرام ولم تراهم لكن رأتهم ذهبت لهم ركض ..ثم وصلت لهم
وقالت : هو انتو فين انا عماله ادور عليكم …
غرام : اي يا عشق جبتي الشبكه ..
عشق : اه
جاسر : هاتي انا اوديها
غرام بصراخ : لا انت بذات لا انا مضمنش …
جاسر : يعني هعمل اي يعني …
غرام: انا هوديها الحق بص في حد تقريبا بيدور عليك روح سلم علي عقبال مايلبسوا الشبكه …
جاسر : امشي يا غرام قدامي هو انتي فكراني عيل صغير يعني هتدخل عليا الحركات دي
عشق كانت تضحك عليهم ثم شعرت باهتزاز هاتفها
مان ماسج من جيسي صديقتها…
مكتوب فيها ” أنا آسفه جدا يا عشق . زوجي تعبان بشده ولم أتمكن من حضور خطوبة أختك ”
عشق بعتت لها ماسج وقالت “لقد ازعجتيني. لقد اتفقنا على أنك ستأتي”
بعتت لها هذه الرساله وقفلت الهاتف وتوجهت خلف جاسر وغرام لتلاحقهم. .
ذهبت غرام وهي تمسك الشبكه ثم وقفت بجوار الكوشه وفتحت الشبكه واشتغلت اغنيه للخطوبه …
حمزه بابتسامه ينظر لماسه ثم اخذ الدبله ثم لبسها في اصبعا لبست ماسه الشبكه كلها وجاء الدور لها أن تلبس الدبله لحمزه اخذت الدبله من والدتها ثم نظرت له ومسكت يده ولبسته الدبله …وانطلق زغاريط بكل القصر …
قاموا حمزه وماسه ليأخذوا المباركات جاسر توجه الي ماسه وحاضنه بشده ثم قبلها من جبينها بحب ..
جاسر بحب : مبروك يا بنتي …
ماسه : الله يبارك فيك يا بابا …
غرام زقت جاسر وقالت : اوعي يا جاسر خليني احضن بنتي انا كمان …
اسد حضن حمزه ثم قال : مبروك يا ابو نسب….مكنتش اتوقع انك في يوم تكون نسيبي ..اوعي يا حمزه في يوم تزعل ماسه انت عارف ان زعلي وحش
حمزه : متقلقش يا اسد هحطها في عنيا …
“”نذهب في مكان بعيد كان في شخص يمسك هاتف ويصور فديو ثم قال : أقرب اكتر من كدا يا فيروز هانم..
رددت فيروز بلؤم : لا بس اعمل زوم …اوعي حد يشوفك وبذات حمزه اوعي يحس بيك .
الشخص : متقلقيش يا فيروز هانم انا واخد بالي كويس …
فيروز : طيب انا هقفل وخليك صور كل حاجه سامع
الشخص : تحت امرك يا هانم ….
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
نذهب لاسر وديما ….كانت ديما بتتصور سيلفي وفجاءه رأت اسر داخل ماعها في الصوره وأخذتها من غير ما تاخد بالها …
التفتت له وقالت : اي ده انت بتعمل اي …
اسر : بتصور يلا ناخد صور كمان
ديما : انا اتصور معاك ليه انت اي اللي خليك تدخل في الصوره …
اسر : عادي ابقي ابعتلي الصوره بقي …
ديما : لا مش بعتاها انا اصلا همسحها ….وبعدين هو انت اصلا اي اللي موقفك هنا مش المفروض تروح تبارك لاختك …
اسر : معرفتيش اروح في الزحمه دي هبقي ابارك ليها في وقت تاني …المهم متبقيش رخمه وتمسحي الصوره ..
ديما : ماشي خلاص هخليها ممكن بقي تتفضل وتمشي من هنا عشان أتصور لوحدي …
اسر بمكر : الا قوليلي صحيح هي خالتك مرتبطه..
ديما : نعم ..
اسر : اي سؤالي واضح أصلها حلوه اوي وبفكر ارتبط..
ديما : انت اتجننت دي خالتو ومتنفعش ليك عشان تفكر ترتبط بيها …
اسر بلؤم : ومين قالك ان اقصد خالتك …انا بقول عامتا بفكر ارتبط
ديما بغضب : طب اتفضل روح ارتبط بعيد عني …
اسر : يا ساتر علفكره انتي نكديه اوي ده الله يكون في عون اللي هيخدك اووووف انا ماشي اروح اقعد مع خالتك احسن …
ثم ذهب وتوجه الي خالتها روح وهب اتغاظت بشده وعيونها بتطق شرار ….
ديما قالت : واحد مستفز عاااااااا
فجاءه ظهر صوت من خلفها يقول بمعاكسه
: الجميل زعلان ليه …
ديما التفتت لصوت ورأت شاب في اوائل العشرينات وشكله جميل ووسيم ..
ديما قالت : خير نعم …
الشاب مد لها يده وقال : عماد وائل عمري ٢٢ بدرس في كليه هندسه وبكون ابن رجل اعمال …حابب اتعرف …
ديما : اه نتعرف وماله …ديما بنت سياده العقيد نديم عز الدين تحب اعرفك عليه …
الشاب اتوتر وخاف وقال : لا شكرا انا اسف علي الازعاج …
ثم ذهب الشاب بخوف وديما قالت : اي الاشكال اللي بتتحدف عليا دي هو انا ناقصه اووووووف …
ثم نظرت علي اسر رأته بيضحك مع روح بشده
اتغاظت ديما وقالت : هما بيضحكوا علي ايه …وانتي مالك اصلا…… لا انا هروح ليهم …
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
عند شغف كانت ذاهبه الي المطبخ لتشرب واوس لمحها وفقرر يذهب خلفها …وصلت الي المطبخ وذهبت الي الثلاجه وأخذت ازاره ماء ثم سكبت في الكوب ..
دخل اوس ووقف خلفها وقال : هو انتي عملتي ليا بلوك يا شغف علي الوتس والمسنجر هي حصلت تعملي كدا …
شغف التفتت له وقالت ببرود : عاوز اي يا اوس …
اوس : عاوز اعرف حصل اي لكل ده وليه مش عاوزه تتكلمي معايا ..بقالي اسبوع بحاول اتكلم معاكي وانتي مش راضيه تتكلمي حته في المدرسه بتهربي وبتمشي علطول ومش بلحق اشوفك …
شغف : والله انا بحاول متطفلش عليك مش انت اللي قولت ليا ياريت تبطلي تطفل وانا فعلا
حسيت اني تطفلت عليك اوي الفتره اللي فاتت…
اوس قاطعها : هو انتي من أمتي بتاخدي كلامي بمحمل الجد انا ساعتها مكنتش قصدي كنت كل همي ابعدك من الموضوع لزفت ياسين يعمل اي حاجه فيكي وكنت اقاصد اعمل كدا واقولك كدا عشان ابعدك بس …
شغف بحزن : وفعلا بعدتني اوعي يا اوس عديني انا مش طايقه اقف معاك
كانت هتذهب لكن اوس مسك يدها وقال : ما خلاص بقي يا نكديه مكنتش كلمه اتقالت …انا اسف حقك عليا ..
شغف : لا انا مخصماك ومش عاوزه اتكلم معاك واوعي بقي …
اوس : اهون عليكي
شغف : اه عادي منا بقالي اسبوع مكلمتكش عادي …
اوس : بت انتي انا خلقي ديق ومش بحب المحن ما خلاص قولت اسف اعمل اي تاني …
شغف بطفوليه : جبلي شكولاته
اوس : حاضر احلي واكبر شوكلاته هجبها ليكي خلاص كدة اتصالحنا وهتفكي البلوك … هو صحيح اي اللي خلاكي تعملي بلوك اول مره تعمليها ما حنا بنتخانق علطول بس عمرك ما عملتيها …
شغف بمزح : اصل الفتره اللي فاتت كنت مش طايقك وكنت زعلانه فجاءه لاقيت فديو لمذيعه رضوي الشربيني وبقيت بقي اتفرج عليها كتير روحت سامعه كلامها وعملت ليك بلوك ..
اوس : والله مجنونه ..
شغف ضربته ضربه خفيفه وقالت : متشتمش
اوس : حاضر يلا بقي تعالي نخرج لان عاوزك في موضوع مهم…
شغف رفعت حاجبها ثم قالت : اه عارفه هتقول اي في بنت عجبتك وعاوزني اساعدك تروح تكلمها اتصدق انك واحد بتاع مصلحته وانا اللي فاكره انك جاي تصالحني .. اوعي من وشي انا غلطانه ان فضلت واقفه ..
ثم خرجه وهي متغاظه واوس ضحك بشده عليه
ثم قال : استني يا مجنونه بهزر يا شوشو استني …
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
اسد فجاءه اتبعت له ماسج من رقم غريب
يقول : الحق حور حبيبه القلب واقعه في مشكله …اسد اتصدم من الماسج وقلق علي حور …اسد استغل الفرصه ان الجميع منشغل سحب حاله وذهب الي خارج القصر وركب سيارته وتوجه الي شقته الخاصه لقد خاف بشده من تلك الرساله..
وبعد حوالي نصف ساعه وصل الي الشقه ودق علي الباب بسرعه…ثم بعد ثواني اتفتح الباب وكان يوسف هو الذي فتحه وكان بيبكي …استغرب اسد من حالته وشعر بالقلق اكثر علي حور ثم قال : مالك يا يوسف حصل حاجه
يوسف قال : ماما ..
اسد دخل الي داخل الشقه ولم يري حور
اسد : في اي يا يوسف ماما فين وانت بتعيط لي
يوسف ببكاء : جوا جوا في الاوضه
اسد دخل الي الغرفه ثم فتحه اتصدم رأها واقعه في الارض فاقدة الوعي اسد خاف عليها بشده ثم نزل الي مستواها وحاملها وتوجه الي السرير ووضعها عليه…
ثم قام اسد وتوجه الي المطبخ واخذ كوب به ماء …
وتوجه الي الداخل الغرفه وجلس علي السرير بقلق
ثم سكب شوي من ماء علي وجه حور …
وقال : حور حور …فوقي
ثم وضع الكوب علي الارض ثم مسك يدها وبدأ يفرك فيهم ويحاول يفوقها بأكثر من طريقه …
وبعد دقائق اخيرا حور استجابت وفاقت فتحت عيونها ونظرت الي اسد واتصدمت من وجوده ومن قربه لها ووقفت بسرعه وقالت بخجل : هو اي اللي حصل وانت مقرب مني كدا ليه …
اسد قام ووقف امامها وقال : اهدي واقعدي …
حور بخوف : هو فين يوسف …
اسد : مش عارف هتلاقي بره ما هو اللي فتحالي الباب
حور ركضت الي الخارج ثم صرخت بأاسم اسد…اسد خرج خلفها بسرعه عندما سمع نداءه واتصدم عندما رأي
كان صلاح حامل يوسف وواضع سكينه حوالين رقبته…
حور بخوف : ابنننننننني …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق اولاد النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى