رواية عشق اولاد النمر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم جنه ياسر
رواية عشق اولاد النمر الجزء الثامن والعشرون
رواية عشق اولاد النمر البارت الثامن والعشرون
رواية عشق اولاد النمر الحلقة الثامنة والعشرون
بعد مرور يومين في المساء اتي يوم زفاف…
( روح وقيس) في فندق فخم للغايه….بالاخص الجناح الذي فيه روح كانت تجهز حالها وكانت ارتدت الفستان ابيض منفوش وكان طالعه فيه جميله للغايه..
وكانت مصففه الشعر تجهز شعرها وكانت تنظر للمرأة بحزن و بتبكي ….
ديما كانت هي الاخري ارتدت فستان احمر طويل وكان جميل للغايه عليها…بارز جمالها بشده ….
ديما : اضحكي شويه يا خالتو انا بصورك …
روح : ديما اقفلي التليفون وبطلي تصوريني انا فيا اللي مكفيني انا مش طايقه نفسي …
ديما نظرت للبنت مصففة الشعر وقالت : ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لوسمحتي
مصففه الشعر قالت : تمام
خرجت البنت و ديما جثت علي ركبتها ومسكت يد روح
ثم قالت ديما : خالتو لو سمحتي اهدي مال ايدك ساقعه كدا ليه …وعينك بقت دبلانه من كتر العياط ارجوكي متعمليش في نفسك كدا ..
روح ببكاء : عاوزاني أعمل اي عمرك شوفتي حد بيتجوز بالسرعه دي لسه من يومين كان بيطلب ايدي والنهارده هيتجوزني عارفه اللي قهرني ان امك وافقت تديني لي بالسهوله وفرحانه …
ديما : هو انتي لي يا خالتو كره استاذ قيس يعني انا شايفاه ان كويس وباين انه عاوزك
روح صرخت وقالت : ده واحد كداب بيمثل قدامكم انه عاوزني لاكن هو بيضحك علي عقل ابيه نديم وسيلا اختي …هو عاوز ينتقم مني …
ديما : ينتقم منك ليه هو انتي عملتي اي يا خالتو …
روح بوجع : بجد انسان مريض تتخيلي ان عاوز يتجوزني عشان بس ينتقم مني لان رفعت صوتي علي
هو في معقول بشر كده بجد نفسي اي حد يمنع الجوازه دي او اهرب بس انا مش عاوزه ابوكي يتحط في موقف وحش ..
فجاءه سيلا دخلت وكانت باين علي ملامحها ان سمعت الحديث كانت غضبانه بشده …
قالت بغضب : اعمليها يا روح واهربي وشوفي اللي هيجري ليكي…
روح : متقلقيش يا سيلا مش هعملها عارفه يا سيلا اني هرتاح منك ومن كلامك …
سيلا قالت: انا هروح اجهز نفسي …بلا كلام فاضي
سيلا خرجت وتوجت الي الجناح وبعد فتره
كانت سيلا جهزت حالها وارتدت الفستان … كانت تقف امام المرأة تضع روج احمر ثم قالت : نديم انت لسه مجهزتش قوم خلص وجهز نفسك هتلاقي المعازيم بدأت تيجي
نديم قال : مكنش لي لزوم نعمل فرح كبير زي ده يا سيلا بذات ان عشق لسه متوفيه من أشهر قليله شكلي اي قدام جاسر وعيلته …
سيلا : طيب اديك قولت من اشهر وبعدين يا نديم انا من حقي افرح بأختي الوحيده وغرام لما انا عزمتها محستش ان اضايقك دي فرحت جدا لروح ….نديم انا مش فاضيه لكلام ملوش لزمه انا ورايا حجات لسه هعملها اما اروح اشوف روح جهزت وله لا ..
خرجت سيلا ثم قال نديم بحزن : اتغيرتي اوي يا سيلا بقيتي انانيه اي ده مش عارف اي اللي غيرك كدا ربنا يهديكي
قام نديم وذهب ليجهز ويرتدي بدله انيقه سوداء ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيلا حمزه القيصري كانت ماسه تجهز نفسها لان ذاهبه لفرح روح هي وحمزه … ارتدت الدريس بسيط لونه اسود وطويل وكان ساق و ضيق للغايه كانت تحاول تغلق السوسته الدريس لاكن لم تعرف وحمزه كان مراقب كل حركه تتخطيها وكان مركز اوي معها ثم قام وتوجه الي اتجاه ماسه ووقف خلفها ومد يده وبدأ يغلق لها السوستة الدريس وماسه اتخضت و اغلقت عيونها بقوه وشعرت بقشعريره صابت جسدها عندما لمسها حمزه ووضع يده عليها ..ماسه بعدت عن حمزه ونظرت له بخجل …
ثم قالت : شكرا
حمزه ابتسم ثم قال : العفو علي اي انتي مراتي بردو وعادي لما اساعدك …
ماسه بتوتر : انا هروح اشوف سالي خلصت وله لا …
كانت ذاهبه لاكن قال حمزه : سالي مش هتقدر تيجي معانا
ماسه التفتت له وقالت : ليه
حمزه : تعبانه عندها دور برد شديد.
ماسه : طيب هروح اشوفها
ابتسم حمزه وقال : ماشي وانا هستناكي في العربيه شوفيها وتعالي علطول …
ذهب حمزه وخرج الي الخارج الفيلا وركب السياره وماسه ذهبت الي اتجاه غرفه سالي لاكن لفت نظرها غرفة والد حمزه كان الباب موارب حاجه بسيطه
قالت ماسه : ادخل وله مدخلش ….انا هدخل واشوف انكل لو بس محتاج حاجه وحمزه كدا كدا هو بره مش هيشوفني ….
قربت من الباب ولسه هتدخل سمعت صوت في الداخل واتصدمت من اللي سمعته ….
“في الداخل الغرفه كانت فيروز واقفه امام فراش حسن والد حمزه وكان متسطح ….
فيروز بغل : قال ابنك عاوز يخدك ويوديك لدكتور يشوفك هههه شكله عرف اني متفقه مع الدكتور اللي متابع حالتك ااااه هو انت متعرفش انا متفقه معاه ومبدله ادويتك كلها يعني العلاج اللي انت بتخده مش بيعملك حاجه …. عارف يا حسن حته لو روحت لأكبر دكاتره في العالم بردو محدش هيعلجك طول ما انا عايشه هخليك تتوجع وتبقي مشلول زي الكلب .
حسن بدأ يتشنج ويضغط علي يده بغضب …ثم رفعها وكان عاوز يخنقها ….
فيروز ضحكت باستفزاز : اي يا حسونه عاوز تخنقني وتموتني كده هانت عليك العشره اخس عليك
قربت فيروز من حسن بشده ثم مسكت يده بقوه وغرزت اظافرها في معصم يده …
وقالت بغل وشر : علفكره يا حسن انا مكنتش هأذيك وله اخليك مشلول وله اجي جمبك بس انت السبب لعبت في عقل بنتي وخلتها تنسي جاسر وخليتها تحبك وبوظت كل اللي عملته من سنين وهي غبيه ازاي تستلم ليك وتحبك ….عارف يا حسن اني انا قتلت بنتي بأيدي…..مش ماتت بكنسر زي ما قولت ليكم ههههه قبل ٢٧ وعشرين سنه جت ساندي ليا وقالتلي ان هي قررت تنسي جاسر الحديدي قاتلي خلاص انا مبقتش عاوزه لفلوس وله حاجه …وقالت ان حبيتك وقال اكتشفت ان هي محبتش غيرك وهي كانت عاوزه تعيش معاك ومع الولاد …… لما قالتلي كدا دمي فار يعني كل اللي انا عملته هيروح كده بالساهل يعني أملاك الحديدي….يلههوي مش هتبقي ليا انا كنت عاوزه اجوزها لزفت جاسر اللي هو أبو ماسه اللي هي مرات ابنك حاليا ههه عشان الفلوس……وجوزي العبيط دمر كل حاجه و مات ومعرفش ياخد حاجه من أملاك الحديدي ……..وانا كنت عبيطه لما جوزت ساندي ليك ماهو بردو عشان فلوسك بس لم أعلنت افلاسك مبقتش تلزمني وكنت عاوزه اطلق ساندي منك ….بس الغبيه حبيتك ورفضت ووقفت قدامي …. المهم يا حسونه انا اللي قتلت ساندي .. اقولك علي سر يا حسونه ساندي اصلا مش بنتي هي كانت بنت جوزي انا اصلا مش بخلف ههههههه …. يلا الله يرحمها بقي كانت غبيه زي ابوها ههههه بظبط مسمعوش كلامي ….
ثم بعدت فيروز عن حسن ونفضت يد حسن الذي كانت انجرحت وبدأت فيروز تذهب ذاهبا وايابا
وكملت بكره : بالنسبه ليك يا حسن انا حطيتك في دماغي لأنك السبب في اني اقتل ساندي بأيدي …. اجرت عربيه تريلا تخبطك وتجيب أجلك وبالفعل انت روحت في غيبوبه سنتين ولما فوقت كنت اتشليت هههههههههه طبعا انا زعلت انك عشت ااااه وانت في الغيبوبه حاولت اقتلك بس زي زفت ابنك كان علطول متواجد معاك ومعرفتش اقتلك ….بس يلا اديك اتشليت ومبقتش تتحرك وله بتتكلم هههههههه
وضحكت بجنون وقالت : انا السبب في موت ساندي وفي تعبك يا حسن طبعا حمزه مش هيعرف حاجه ده سر بيني وبينك هااا يا حسونه ….مانت يعيني مش هتعرف تتكلم هههههه …..ده انا فيروز هانم……آآآآآآه يا شهد المفروض ميكونش مكاني هنا المفروض انا اللي اكون مكان شهد لا انا وله ساندي العبيطة عرفنا نكسب رجالة الحديدي اصل انا كنت عيني من يونس الحديدي بردو والآخر اتجوزت جوزي الاهبل يلا دوشتك يا حسونه ههههههههه يخربيت دماغك يا بنت يا فيروز غلبتي ابليس ….صح محدش دلوقتي يعرف بالحقيقه غيرك هههههه حمزه يا حبيبي لو سمع الكلام ده مش هيصدقوا عارف ليه يا حسونه عشان انا رستبت دماغه وخليت يعيش هو واخواته في كدبه كبيره وزرعت في قلبهم من هما صغيرين علي الحقد والكره ….وانا اللي قولت لي يتجوز بنت النمر هو كان عاوز يأذي اخوها لان من اول ما شافها وهو حبها الغبي ووقع في جمالها هي بالأمانة هي جميله جدا للأسف بس انا بردو لعبت في دماغه لحد ما كرها وبقي ينتقم منها علي حاجه معمتلهاش لا هيا وله ابوها ههههههه والغبي ابنك صدقني ونفذ كل حاجه بالحرف هههههه تربيتي بس اتصدق انا شاكه انه بدأ يرجع في كلامه وبدأ يرجع يحب بنت النمر من تاني بس متخافش انا مش هسيبه هخلي يكرها اممممم ممكن مثلا اذق الواد ابن اختك علي ماسه ….ااا هبقي افكر اعمل اي…
سلام يا حسونه متنساش تاخد العلاج اللي مش هيعمل ليك حاجه ……
فجاءه سكتت بخوف عندما سمعت صوت حمزه في الخارج …
“في الخارج ماسه كانت مصدومه من كل اللي سمعته شعرت بالفرح وقالت في سرها : كنت متأكده ان بابا برئ يعني كل اللي بيحصل ده بسبب الست دي كنت شاكه نظراتها كان باين فيه شر ….شكرا يارب الحمدلله وأخيرا ظهرت الحقيقه انا لازم اعرف حمزه كل حاجه الست دي خطر دي قتلت بنتها يلههوي …انا لازم
فجاءه اتخضت عندما سمعت صوت حمزه .
وهو يقول : ماسه بتعملي اي
ماسه شعرت بالتوتر ثم قالت : حمزه …انا كنت عاوزه ادخل اشوف انكل بس خوفت لانت تزعق يعني اني
حمزه فجاءه مسك يدها وقال : ازعق لي تعالي ندخل انا وانتي مع بعض
ماسه اندهشت ثم برقت …وحمزه دخل وجذب ماسه وكان ماسك يدها …حمزه نظر لجدته فيروز …
وقال : تيتا انتي هنا بتعملي اي
فيروز بتوتر : انا اصل اااه افتكرت كنت جايه ادي العلاج لحسن حبيبي
ماسه كانت تنظر لها بغضب قالت : طيب وفين الدوا اللي حضرتك بتديهوله
فيروز : هااا انا اصل ااااه الحقني يا حمزه يا بني حاسه اني دوخت فجاءه
حمزه ركض الي فيروز بسرعه وساندها…
ثم قال بقلق : في اي يا فيروز مالك ..
فيروز بتمثيل : تعبانه حاسه بدوخه خدني علي اوضتي بسرعه …
حمزه : طيب تعالي ….ماسه روحي استنيني في العربيه بره هروح أوصل تيتا واجي علطول …
فيروز قالت : هو انتو رايحين فين يا حمزه …
ماسه نظرت لها وقالت بمكر : رايحين فرح تحبي تيجي معانا …
فيروز قالت : اااه عادي بروح بس فرح مين
حمزه قال باستغراب : هو انتي مش تعبانه يا تيتا وحاسه بدوخه هتيجي ازاي
فيروز بتوتر : هاااا اااه صح يلا خدني علي اوضتي مش قادره الدوخه زادت …
حمزه ساندها وخرجوا الي خارج الغرفه …
وقالت ماسه : ربنا يخدك يا بعيده اي ده انا اول مره في حياتي اقابل حد شرير كده دي شيطانه …
ثم قلدت ماسه فيروز وهي تقول : ااااه الحقني يا حمزه يا بني حاسه اني دوخت فجاءه ….اما انتي ممثله يخربيتها ….
ماسه توجهت الي الفراش ورأت حسن بيبكي علي حاله وعلي موت حبيبته ساندي هو لم يعرف انها اتقتلت هو يعرف انه ماتت بالمرض الكنسر هو لم يعرف ان ساندي كانت بتحبه يعني كل هذا الفتره فيروز كانت تكذب عليه وكانت تقوله قد اي هي بتحب جاسر وكانت بتحب تقهره اكثر اول مره اليوم تقول له علي الحقيقه كامله …
ماسه قالت : متعيطش يا انكل انا هساعدك تقوم وتبقي كويس احنا لازم نظهر الحقيقه لحمزه …
حسن ابتسم ثم قال بتقطع : انا ….عععععاوز تتتتتساعديني
ماسه بصدمه : انت بتتكلم …
حسن هز رأسه بمعني اه قال : محدش ييييععععرف اننننني بدااات اتتتتكلمممم انا كشششششفت فيررررروز اااااان بتتتتتتبددددددل اللعععععلااااااج ومبقتتتتتتشششش اخددددده
ماسه : اوكي يا انكل اوعي تتكشف قدامها لتقتلك دي ست جاحده انا هساعدك وهخليك تقوم وتقف علي راجلك اوعدك بده …
ابتسم حسن وأغلق عيونه بمعني انه مبسوط بيها
ماسه : انا همشي عشان ابنك لو جه وشافني لسه هنا هيبهدلني هشوفك تاني …
خرجت ماسه وقالت : مهمتي من انهارده ان اكشفك يا فيروز هانم يعني طلعتي مش سهله انا خايفه لتأذي بابا ….دي مهمهاش بنتها وقتلتها ….لا وكمان طلعت مش بنتها حمزه لو عرف مش هيسبها عايشه لحظه …هكشف ليك الحقيقه يا حمزه وهخليك تندم علي كل حاجه عملتها فيها ….هوجعك أضعاف أضعاف….
فتحت السياره وركبت وحمزه بعد ثواني ركب حمزه
ثم قال : ابعتي اللوكيشن يا ماسه
ماسه : حاضر …
بعث له اللوكيشن وحمزه بدا يتحرك الي الطريق الفندق
ماسه قالت بتلقائي : الا قولي يا حمزه هي مامتك ماتت ازاي
حمزه نظر لها ثم قال : بتسألي ليه …مانتي عارفه
ماسه : بصراحه كدا انا سمعت جدتك وهي بتقول ان السبب في موت مامتك وهي السبب في اللي بابك في دلوقتي حته مبدله الادويه عشان ميقومش ويبقي كويس …
حمزه فرمل فجاءه وقال بغضب: انتي بتقولي اي انتي ازاي تقولي علي جدتي كدا ….السبب في موت امي والسبب في شلل بابا هو ابوكي الحقير
ماسه نظرت لها وقالت بغضب : لاااا مش بابا السبب هي جدتك دي شيطانه قتلت مماتك واجرت عربيه تريلا خبطت بابك صدقني انا سمعتها بوداني وهي بتقول لبابك ويعيني هو كان بيسمع ليها ونفسه يتكلم او يخنقها حمزه فوق انت عشت طول عمرك في كدبه جدتك…… صدقني لو مره واحده هديك اخر فرصه ان لو صدقتني مممكن انسي اللي عملته فيا وان اكمل معاك حياتي وله كأن عملت حاجه بس صدقني جدتك بتكدب عليك
حمزه صرخ : بسسسس كفايه انتي بتقولي اي ازاي اصدقك انتي اللي بتكدبي ازاي اصدقك انتي واكدب جدتي اللي ربتني وكبرتني انا استحاله اصدقك …
ماسه : مسير الحقيقه تبان وتندم يا حمزه انك مصدقتش كلامي …
ثم نظرت من الشباك السيارخ وشعرت بالحزن والخذلان كان عندها امل ان يصدقها ….
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند عشق كانت نائمه ومتسطحه علي الفراش وفجاءه قامت مفزوعه وقالت : جواااااد
كان تصبب في عرق وجسدها يرتجف بشده ثم نظرت الي اتجاه الغرفه وقالت : هو انا كل يوم اصحي في مكان جديد ….وبعدين اي الحلم اللي جالي ده انا شوفت المصاص الدماء بيموت قدامي وفي حد بيقتله وبيقولي انقذيني اول مره احلم و يجيلي في الحلم اووووف
قامت ونظرت من الشرفه وشعرت ان بتعرف المكان اللي هي في …
قالت عشق : هو ده النيل معقول احنا في مصر اكيد غلطانه
ذهبت عشق الي المرحاض وفتحت صنبور الماء وتصفع وجهها بقطرات الماء وغمضت عيونها بقوه وتذكرت الليله من يومين والذي صار فيها …..
فلاااااااااش باااااااااااأك
اتغاظت بشده ثم ركضتت بغيظ إتجاه وضربت الخن*جر في جمبه بقوه ثم أخرجت الخنجر من جسده وتركته
واتصدمت وقالت : اااانا لاااا مره تانيه بعملها لااا اا
اللورد نظر لها بغضب ثم مسك الخنجر ثم مسك يدها وقربها من صدره وضغط علي يد عشق ..
وقال بغضب : يلا اعمليها واقتليني
عشق قالت ببكاء وصرخت : سيب ايدي يا غبي ارجوك سبني انا مش قصدي
اللورد نظر في عيونها وعيونه رغرغت
ثم قال بقسوه : يلا اقتليني واخلصي مني غمضي عينك
واعمليها يلا اقتليني انتي سبق وعملتيها يلااااااا اقتليني يا عششششق
عشق ببكاء : سيب ايدي ارجوك يا جواد سيبني انا مش قصدي صدقني
اللورد : اي خايفه معقول انتي مش عاوزه تخلصي مني يلا اعمليها خلصي العالم من شري
عشق فجاءه قربت فمهما وغرزت اسنانها وعضته ثم اتوجع اللورد وفك يده وعشق رمت الخنجر
وكانت تبكي بانهيار وقالت مش عاوزه انا مكنش قصدي انا عيوني اسودت في لحظه ومعرفش عملتها ازاي …
اللورد نظر له : هو ده اللي بيحصل في الأول يا دكتوره… لدرجه انك مش هتحسي انتي بتعملي اي ..
عشق صرخت : جرحك بينزف اضغط عليه ….عاوزه علبة اسعاف بسرعه اضغط علي جرحك
اللورد ضغط علي جرحه وعشق ركضت الي الخارج ونزلت وسألت الخدم وأخذت حقيبه الإسعافات الاوليه منهم ثم ذهبت مسرعا الي الغرفه مره اخري وتوجهت الي اللورد التي كان جالس علي الاريكه وكان يحاول يظبط النفس كان لم يقدر ياخذ نفسه جيد …
عشق قالت : اقلع عشان اخيط الجرح …
اللورد نظر لها بغضب ثم قام ومسك الحقيبه الاسعافات الاوليه وبكل قوه رماها علي الارض لدرجه انها اتفتحت ثم مسك ذراع عشق وضغط عليه …
عشق ببكاء : انت بتعمل اي خليني اخيط جرحك بينزف
وقال اللورد بقسوه : اي فاق ملاك الخير اللي جواكي .. خطوه بخطوه هتتغيري يا عشق و هتبقي مجرمه ههههه اهلا بيكي في عالمنا يا دكتوره عشق ….
عشق نظرت له وقالت بألم وغضب : انا لو كنت عاوزه اقتلك كنت عملتها انا بكون دكتوره جراحيه افهم لو كنت عاوزه اموتك يا اللورد كنت اقطعت شراينك وخليتك تموت بس انا مش عاوزاك تموت …جرحك بينزف اكتر اتفضل روح عالج نفسك انت متعود علي الموضوع …
ركضت عشق الي المرحاض وكانت تبكي وتنظر لحالها في المرأه وقالت : انا بقيت مجرمه انا ازاي عملت كدا فين عشق البريئه اللي كانت بتخاف تقتل نمله انا بقيت بجرح انسان بدل ما اعلجه….. انا مكنتش كدا ععععععااااااا
“بعد فتره خرجت عشق ورأت جواد جالس علي الاريكه ويحاول يخيط الجرح لاكن لم يعرف عشق ذهبت له ثم جلست بجانبه وقالت : انت هتخيط من غير بينج هتتوجع
اللورد نظر لها وقال : عمري ما توجعت في حياتي غير مره واحده ……شوفي شغلك يا دكتوره وسيبي الوجع ليكي
اتغاظت عشق وبدأت تخيط له الجرح وكانت تضغط عليه ليتألم لاكن كانت ملامحه ثابته ولم يتحرك وله يبان انه يتألم ….
اللورد كان ينظر لها ثم قرب يده وبعد خصلات شعرها الذهبية الي الخلف وهي اتذعرت عندما لمسها ..
عشق كانت بتضع لاصقه طبيه علي الجرح ثم قامت وأخذت برشام مسكن ومدت له وقالت : خد المسكن ده لان هتحس بوجع ….وكمان ممكن تسخن بليل
اللورد قام وذهب وقال وهو لم يلتفت : خلي ليكي يا دكتوره اااه تسلم ايدك ….ايدك تتلف في حرير …
ثم خرج وذهب وعشق رمت المسكن بغضب
وقالت بغيظ : اي البني آدم ده ياربي جنسه اي بظبط اوووووف
ذهبت الي الفراش ثم وهي ذاهبه ألقت النظر علي الخنجر الذي كان واقع في الارض نظرت لها ثم غمضت عيونها وتذكرت عندما ضربت اللورد به وتذكرت كلامه
وقالت : اووووف انا مش هنسي اللي حصل خالص وهفضل افتكره علطول
نزلت الي مستوي الخنجر واخذته ثم دخلت المرحاض وغسلته من دم اللورد ثم خرجت ووضعته في غرفه الملابس وخبته …
ثم ذهبت الي الفراش واتسطحت ونامت وكان صوره اللورد لم تروح من خيالها ….
بااااااااااااااك
خرجت عشق من المرحاض ثم ذهبت وأخذت الخنجر من مكان ما خفته وخرجت الي خارج وخفت الخنجر خلف ظهرها وقابلتها كريمه …
قالت عشق : داده كريمه هو فين جواد اااقصدي اللورد
ابتسمت كريمه وقالت : في الاوضه دي يا بنتي
عشق : شكرا يا داده …هو معلش ممكن اسألك سؤال تاني
كريمه : اكيد يا بنتي اسألي
عشق : هو احنا فينا لسه في تركيا وله رجعنا أمريكا تاني
كريمه : لا يا بنتي احنا في مصر
شهقت عشق وقالت : مصر بجد احنا في مصر
ثم قالت في سرها وقالت : معقول هو جبني مصر عشان يرجعني لأهلي عععععا يارب يكوت اللي في بال صح
ذهبت عشق مسرعا وفتحت الباب ثم رأت اللورد كان جالس علي الاريكه وكان يغير علي الجرح …
عشق نظرت له ثم تحركت اليه وجلست بجانبه …
اللورد نظر لها وقال : خير جايه ليه
عشق : هات انا اغير ليك علي الجرح
اللورد مد لها قطعه القطنه والشاش الطبي وبدأت تضع سبراي بخاخ خاص للجروح علي القطنه ثم وضعته علي الجرح وبدأت تعقمه وكان اللورد ينظر لها ومبتسم بمكر
عشق قالت : هو انت هترجعني لأهلي
اللورد : لا .
عشق نظرت له وقالت : اما انت جبتنا ليه مصر
اللورد ببرود قام : عندي شغل هعمله وارجع علي أمريكا اظن ان في اتفاق ما بينا قولت بعد ٦ شهور انا هرجعك لأهلك
عشق نزلت دموعها وقالت : بس انا خلاص مبقتش قادره ابعد عن اهلي اكتر من كدا انا بجد وحشني بابا وماما واخواتي ارجوك خليني ارجع ليهم وحشني بابا وكلامه صوته وحشني اوي انت حرمتني حته ان اسمع صوته وماما حرمتني من حضنها الدافي واخواتي كمان حرام عليك ليه بتعمل معايا كده …
اللورد غمض عيونه وشعر باختناق عندما رأي دموعها
قال اللورد : فاضل ٤ شهور وتشوفيهم روحي علي اوضتك
عشق ببكاء : هو ده اللي ربنا قدرك علي ماشي يا اللورد بيه تحت امرك بروح علي اوضتي ….
والتفتت عشق لتذهب ثم سمعت صوت اللورد وهو يقول : تحبي تشوفيهم بس من بعيد
عشق التفت له وقالت : اه ياريت انا موافقه حته اسمع صوتهم ارجوك خليني اشوفهم وصدقني انا مش هعمل حاجه
اللورد : طيب روحي جهزي نفسك هوديكي ليهم بس انتي هتشوفيهم من بعيد
عشق ضحكت ومسحت دموعها بكف يدها الصغير
ثم كانت ذاهبه لاكن رجعت مره اخري وارتمت في حضن اللورد و عنقته بشده وقالت بفرحه : شكرا يا اللورد انا فرحانه اوي انك وافقت انك تخليني اشوفهم ….انا اسفه علي كل حاجه عملتها فيك وسامحني لو اني اذيتك وضربته بالخنجر…
اللورد كان هيرفع ذراعه ويحاوطها لاكن اتكبر ولم عنقها لم بادلها الحضن هو حابب قربها كثيرا في شئ في داخله بيحرك مشاعره لاكن طبعا هو اللورد استحاله يأمن بالذي يشعر فيه ثم بكل قوه زق عشق وكان توتر كثيرا من قربها قال : روحي جهزي نفسك بدل ما ارجع في كلامي
عشق : لا ترجع اي …ده انا ما صدقت هروح علطول اجهز نفسي …احم صح الخنجر اللي كان معايا اااانا خدتته من مكتبك هو محطوط علي الكنبه خده انا مش عاوزاه اشوفه وله حته المحه عمال يفكرني باللي حصل
اللورد ببرود : تمام يلا روحي
عشق ابتسمت وذهبت الي غرفتها وكانت فرحانه انها هتراه عائلتها بعد فتره طويله كثيرا اشتاقت لهم…ذهبت الي غرفه ملابس واختارت فستان رقيق لونه موف اللون المفضل لها ثم ذهبت الي التسريحه وبدأت تضع القليل من المساحيق التجميل ووضعت روج خفيف جدا
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي قيس كان واقف امام الجناح روح الخاص
…وسيلا ونديم كانوا واقفين معه …
قيس نظر لنديم وسيلا : احم روحو انتو استقبلوا المعازيم وانا هجيب روح وننزل ندخل القاعه
سيلا : ماشي يلا يا نديم ..
نديم نظر لقيس وقال : تمام متتأخروش عشان المأذون جه تحت
قيس : تمام
ذهبوا سيلا ونديم ليستقبلوا المعازيم …وكانوا غرام وجاسر واولاده الثالثه معه ….
نديم قال : جاسر وصل تعالي نروح نسلم عليه
توجهوا اليهم وسيلا حضنت غرام بشده ونديم عانق جاسر …
غرام قالت : مبروك يا حبيبتي ربنا يتمم علي خير يارب
سيلا : الله يبارك فيكي يا غرومه وعقبال ماتفرحي بـ همس يارب والشباب الباقين …
غرام بابتسامه : يارب ونفرح بدودو بقي..
سيلا قالت : انا مبسوطه انكم جيتو بجد انتو عيلتي ومتأخذونيش اني يعني لو عملنا فرح كبير وعشق لسه متوفيه بعتذر يا غرام بس انتي عارفه اني كنت نفسي افرح بروح ازاي وكنت عاوزه اعملها فرح كبير وافرح بيها …
غرام : حبيبتي انا عارفه ….ربنا يتمم ليها علي خير وعشق لو كانت عايشه كانت هتفرح ليها اوي كانت بتحبها اوي الله يرحمها
سيلا : وروح كانت بتحبها …..الله يرحمها ويغفر ليها تعالي اعرفك علي عيلة العريس …
غرام : ماشي يلا
ذهبوا سيلا وغرام …ونديم وجاسر كانوا واقفين وجاسر ملاحظ ان نديم مضايق …
قال جاسر : مالك يا بني قالب وشك كده ليه هو انت في فرح وله جنازه
نديم : مخنوق يا صاحبي اوي ….سيلا بقيت متغيره مش دي اللي كنت بحبها مش دي سيلا بقت عندها الفلوس أهم حاجه فكرتني بفيروز مرات عمك
جاسر : حرام عليك هتجيب سيلا لي الحيزبونه فيروز …علي رأي غرام ياااه فكرتني لي بيها اتصدق يا نديم انا معرفش حاجه عنهم خالص من ساعت حادثه زين ..
نديم : يلا احسن مش عاوزين نعرف ده احنا ارتحنا منها ومن بنتها ….بس بردو اه بقيت حاسس ان سيلا بقت زيها .. انت عارف ان روح مش موافقه علي الجوازه دي والأستاذة غصبتها لاقت ان العريس مع فلوس وغني قررت تجوزها غصب عنها والبنت عشان غلبانه وافقت غصب عنها ياريت اقدر اعمل حاجه واوقف الجوازه دي بس سيلا مش هتوافق تخليني اتدخل …
جاسر : اهدي يا نديم اكيد انت فاهم غلط وبعدين مش هينفع تدخل اكيد هتقولك دي اختي انا وانا حره فيها
نديم تنهد وقال : هي فعلا قالت كده …انسي قولي صحيح فين اخوك إلياس وعمو يونس وطنط شهد مجوش ليه لحد دلوقتي ..
جاسر : زمانهم جاين إلياس كنت لسه مكلمه وكان في البيت معرفش اتحرك وله لسه وادهم كان جاي هو تاج وماما وبابا في الطريق …
نديم : طيب يجو بالسلامه تعال اما اعرفك باللواء رائد لسه ماسك المديريه قريب تعرف انه صغير بس وصل ماشاء الله عليه كلمته عنك كتير وحب يشوفك
جاسر : ماشي يلا تعالي
” نرجع لقيس كان دخل الي الجناح روح وكانت ديما جالسه بجانبها …
قيس نظر لديما : ممكن يا ديما تسيبيني مع خالتك شويه
ديما كانت قايمه لاكن روح مسكت يدها وهزت رأسها يمين ويسار بمعني ان لم تتركيني ..
ديما قالت : انا بره يا خالتو متقلقيش …
ذهبت ديما …وروح كانت خايفه بشده ثم قيس قرب من روح ثم جذبها من ذراعها ووقفت امامه ثم اخرج علبه قطيفه صغيره خاصه للخواتم وفتحها كان فيها دبله ومحبس و خاتم فضه له ..ثم اخذ الدبله ليلبسها لروح فوقعت علي الارض نزل قيس وجابها ثم مسك يد روح الشمال بقوه ولبسها الدبله والمحبس في اصبعها ثم هو لبس الدبله الفضي في يده الشمال ورمي العلبه القطيفه علي الارض ثم بيده رفع وجهه روح له لان كانت تنظر في الارض ثم نظر الي وجهها الأبيض الجميل سرح لاول مره في ملامحها ينظر لها كان ينظر في عيونها وكان يدقق فيهم
قال بسرحان : انتي ازاي جميله كدا
روح باستغراب : نعم…
قيس قال ببرود : قصدي انه الميكب ارتست والمصصفه الشعر غيروكي وخلوكي جميله
روح اتغاظت بشده ثم قال : وانت شكلك وحش وباين انك اكبر مني بكتير وممكن يفتكروك والدي
قيس شعر بالغضب من وقاحتها ثم مسك يدها بعنف
وقال : احترمي نفسك …
روح نفضت يدها قالت بغضب : انت اللي بدأت
قيس نظر لها ثم مسك يدها وجذبها بعنف الي الخارج وروح كانت ستقع وقالت بتأوه : اااه براحه انت بتشدني كدا ليه
قيس مازال يجذب روح وخرجوا من الجناح وديما كانت واقفه امام الجناح وعندما رأتهم يخرجون ذهبت خلفهم ثم تذكرت هاتفها انه نسيته ذهبت مره اخري علي الجناح وأخذت هاتفها وذهبت الي اتجاه القاعه …وكانت وهي ذاهبه لم تأخذ بالها كويس من الطريق ثم خبطتت في احد وكان اسر
كانت هتقع لاكن اسر حاوطها باحكام ووضع ذراعه علي خصرها ونظروا لبعض لفتره طويله كان اسر ينظر لعيونها وهو كمان ينظر في عيونها …
(نحط موسيقي بقي لحد ما يخلصوا 🤭😉 )
وبعد فتره فاقوا وشعروا علي حالهم ثم بعدت ديما
وقالت بخجل : اسفه مقصدش كنت مش واخده بالي .
اسر بغمزه : ياريت لو علطول متخديش بالك
ديما : نعم
اسر قال : اي القمر ده يا بنت يا ديما
ديما قالت بغرور : ده أقل حاجه عندي انا علطول حلوه بس في ناس اعمي ومش بتشوف
أسر بغباء : ده اعمي بجد …قوليلي يا حته بسكوتايه انتي رايحه فين كده
ديما : كنت رايحه مع خالتو داخله القاعه زمانهم دخلوا اما اروح عشان لو احتاجت ليا بعد اذنك.
اسر وقف امامها وقال : لا اصبري هي مش هتحتاجك اقفي معايا شويه .
ديما : خير عاوزني اظبط ليك بنت من الفرح وله اي .
اسر بغزل : لا مش محتاج لأي بنت انتي ماليا عنيا ياقمر
ديما قالت : هو في اي بظبط مالك كده مش علي بعضك وكلامك ملزق كدا ليه
اسر بقرف : كتك القرف بوظتي اللحظه يا شيخه روحي شوفي انتي رايحه فين …
ديما بضحك : مش قصدي اسفه خلاص متزعلش
اسر : يلهههوي علي الضحكه ماتيجي يا بنت يا ديما نلحق المأذون ونكتب كتبنا انهارده
ديما : انت بتقول اي نكتب كتاب مين
اسر بغمزه : انا وانت يا قمر هتعملي نفسك عبيطه ومش فاهمه ….ده انا عارف انك هتموتي عليا بس مش عاوزه تعترفي بس عشق الله يرحمها اعترفت ليا علي كل حاجه
ديما بخضه : اعترفت ليك اي
اسر بغزل : انك واقعك فيا يا غزاله وانك بتحبيني
ديما نظرت له ثم قالت : اييههه لا طبعا انا مش بحبك
اسر : كداابه ده انتي بتموتي فيا …
ديما : يووووه انا ماشيه انت شارب حاجه وله اي ..انت زي اخويا يا اسر …
ديما كانت ذاهبه لاكن اسر مسك ذراع ديما وهمس لها في اذنها
: انا بحبك يا ديما
ديما برقت واتصدمت ثم نظرت له وكانت ستقول شئ لاكن قاطعتها نداء سيلا والدتها ..
ديما نظرت لسيلا وذهبت لها وقالت : نعم يا مامي
سيلا : واقفه عندك بتعملي اي
ديما : كنت واقفه مع اسر
سيلا : طيب تعالي يلا عشان خالتك هتكتب الكتاب
ديما : ماشي يلا …
ثم ذهبت مع سيلا وثم نظرت لاسر وكان واقف ويبتسم له وغمز لها ثم همس بين شفايفه : بحبك
ديما ضحكت بخجل ولم تصدق هي كانت تحبه في السر لاكن لم تتجرء تقول له انه تحبه وكانت اعترفت لعشق
ديما قالت في سرها : معقول بيحبني بجد وله بيلعب بمشاعري …انا لازم اديله وش هو لو بيحبني بجد يفاتح بابا ويطلب ايدي ..
سيلا قالت : بتقولي اي يا بنت انتي
ديما بتوتر : مش بقول
ذهبت سيلا وديما الي طاوله الذي جالسين امامها ليكتبوا الكتاب وديما وقفت خلف روح ووضعت يدها علي كتفها لطمئنها …
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيلا إلياس الحديدي كانت تولين لم تذهب مع عائلتها الفرح لان كانت مريضه ..كانت جالسه في غرفتها وديلان دخلت وقالت لها : تولي احنا ماشين عاوزه حاجه ..
تولين : لا يا مامي مش عاوزه
ديلان قالت : الخدم واخدين اجازه انهارده خلي بالك من نفسك واوعي تفتحي لحد
تولين: يا مامي هو انا صغيره عارفه والله متقلقيش روحي يلا عشان متتأخروش اكتر من كدا
ديلان : ماشي يا حبيبتي
ذهبت ديلان ثم تولين اتسطحت علي الفراش وفتحت هاتفها علي صورتها هي ومصطفي لما كانوا علي المركب ..
تولين : يوووه بقي دي عشرين مره افتح الصوره واقفلها… احسن حاجه ان امسحها
وبالفعل كانت هتمسحها لاكن لم تقدر ورجعت في كلامها ..
تولين : انا هطلب بيتزا أكلها احسن خليني كل ما احس بالنكد اروح مطلعه غلي في الاكل ..
طلبت تولين بيتزا من مطعم pizza hut
ثم خرجت من الغرفه ونزلت الي الريسبش وشغلت التلفزيون وجابت مسلسل تركي من علي الانترنت كان اسمه الاسيره …فتحت الحلقه…وبدأت تندمج مع المسلسل..
وبعد حوالي نصف ساعه كان الاوردر وصل ..
تولين قالت بفرحه : هيهه البيتزا جت …
قامت تولين وذهبت لتفتح الباب ورأت شاب امامها ماسك علبة البيتزا وكان لابس كاب وملابس خاص للمطعم وكان ينظر في الارض ..
تولين : الحساب كام
الشاب رفع رأسه ونظر لتولين ثم قال : ٢٦٠ يا تولين
و سكت الشاب اتصدمت تولين عندما رأت وجهه الشاب
وقالت بصدمه : مصطفي ..
مصطفي قال : تولين انا ..
تولين بحزم : الحساب كام لوسمحت
مصطفي قال : تولين انا محتاج اتكلم معاكي ..
تولين نظرت له بوجه وقالت : مفيش كلام بيني وبينك اتفضل خد الاوردر ورجعه مش عاوزه حاجه
وكانت تولين ستغلق الباب …لاكن مصطفي وضع قدمه ومنع تولين ان تغلق الباب ..
تولين : لو سمحت ابعد رجلك ..
مصطفي فجاءه زق تولين للخلف ودخل الي الداخل وأغلق الباب خلفه ..
تولين بغضب : انت بتعمل اي انا لوحدي ومفيش حد
مصطفي : انتي لازم تسمعيني وعارف انك لوحدك وعارف أن الاوردر جاي ليكي لما قريت العنوان ..
تولين بصراخ : أنت عاوز مني اي
مصطفي نظر لها وقال : انا فسخت خطوبتي يا تولين
تولين نظرت له وشعرت بالفرح لاكن بينت عكس ذالك
ثم قالت : انت بتقولي ليه وانا مالي
مصطفي : انا بحبك يا تولين..
تولين نظرت له وقالت بسخريه : بتحبني والله ضحكتني بتحب مين اي شارب انهارده كمان وله اي
مصطفي : لا يا تولين مش شارب والمره اللي فاتت مكنتش شارب كمان …تولين انا رضيت اخطب عشان لما اتأكدت من مشاعري محبتش اعشم نفسي وانا عارف انك مش هتبقي ليا فعشان ابعد عنك سيبت الشغل وروحت خطبت …تولين اللي انا عاوز اقوله اني بجد بحبك ومش قادر ابعد عنك ..
تولين : انا مش هصدقك المره دي انا مش لعبه بين ايدك مره تقولي تحبني ومره تقولي انا كنت مش في وعي ومش بحبك روح اخرج بره بدل ما اطلب ليك الحراس يخرجوك بالغصب ..
مصطفي مسك ذراعها الاثنين وقال : صدقيني يا تولين انا بجد بحبك بس يا تري انتي كمان بتحبيني وله لا …وترضي تعيشي معايا في مستوي غير المستوي اللي انتي عايشه في ….انتي عارفه انك مستواكي بعيد عن مستوايا بكتير ..
تولين قالت بدموع : انا راضيه اقعد معاك في اي مكان بس المهم اكون معاك …مصطفي انا بجد بحبك ولو انت بجد المره دي بتلعب بيا هتخسرني للأبد
مصطفي نظر لها وقال بهيام : لا صدقيني بحبك انا حبيتك من اول يوم شوفتك في ..جذبتيني يا تولين لاول مره اتشد لبنت في حياتي …اصلا انا كنت استحاله ابص لبنت او اتكلم معاها انا معرفش انتي الوحيده اللي حبيت قربها وكنت بتوحشيني حته وانتي معايا …
تولين : بس انت مبينتش كدا في الأول انت كنت دايما بتحرجني وكنت دبش ورخم …اي الكلام ده جبته منين …
مصطفي نظر لها ثم مسك يدها وقربها من صدره …
وقال : عمري ما سمعت نبضات قلبي او عمري ماقلبي دق لبنت ابدا انتي كل ما تبقي قريبه قلبي بحسه هيخرج من مكانه …تولين انا عشقتك مش بس حبيتك …
تولين بوجع : طيب وليه كنت بتبعدني عنك لما انت بتحبني اوي كدا …
مصطفي قال بحب : عشان كنت خايف يا تولين اولا من ربنا وثانيا ان خايف لباباكي مرضاش بيا وانك مترضيش تعيشي معايا في مستوي قليل . واكون اتعشمت..
تولين : بابا عمره ما بص للمستوي والكلام ده هو عنده اهم حاجه انك تكون قد كلمتك وتكون راجل قدامه وصدقني بابا مش هيرفض خالص بالعكس ده هيرحب لان هو كان حبك اوي لما كنت شغال حارس شخصي…
مصطفي قال بغمزه : خلاص خدي ميعاد معاه واجي أتقدم لييكي
تولين : طيب بالنسبه ل خطيبتك
مصطفي : انا فسخت قولت اصلا انا ملحقتش اخطب دي كانت مجرد قراية فاتحه بس وتاني يوم ماشوفتك في الحاره لما كنتي جايه تشوفيني انا فسخت وخفت اني اظلمها واصلا هي لا كانت بتحبني وله عايزاني كان ابوها وامها غصبنها وفرحت لما انا فسخت الخطوبه او قراية الفتحه ..
تولين قالت : طيب بالنسبه لمامتك اللي مش حباني
مصطفي : خدي انتي ميعاد مع والدك وانا سيبيلي ماما بعرف اتفاهم معاها لو موافقتش مش هيهمني
تولين بحزن : بس انا مش عاوزه اخليك تخسر مامتك
مصطفي : لا مش لدرجه انا هخليها توافق بمعرفتي …. يلا انا همشي عشان مينفعش افضل قاعد اكتر من كدا متنسيش تخدي ميعاد مع والدك وتخبريني
تولين بفرحه : اوكي ..
مصطفي : باي
ذهب مصطفي وكان هيخرج تولين نادت عليه ثم ذهبت له مصطفي قال : نعم عاوزه حاجه …
تولين بعدم وعي قربت من مصطفي وقبلته في وجنته
وقالت : انا بحبك اوي
مصطفي قال : انا بقول اقعد حابه تعالي ناكل البيتزا مع بعض
تولين قالت بخجل : لا عيب ميصحش تقعد معايا وانا لوحدي …
مصطفي بغزل : طيب وبالنسبه للبوسة اللي بوستهالي عادي مش عيب ..
تولين بخجل : مصطفي يلا روح
مصطفي قال : بحبك لما تقلبي طماطم ههههه …باي
خرج مصطفي وتولين قفلت الباب ثم وقفت خلفه ووضعت يدها علي قلبها وكان ينبض بشده …
تولين : ععععع وأخيرا اعترف يارب شكرا علي كل حاجه عععععععااااا طلع بيحبني هيهههيييهههه
وصارت تقفز زي المجنونه وكانت فرحانه بشده وقعدت ترقص بجنون وسعاده….
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي الفندق مره اخري وكان المأذون نهي من كتب الكتاب وروح صارت رسمي زوجه قيس الدهشاني …
ملك ذهبت الي روح وحضنتها وقالت : مبروك يا سلفتي…
روح : ملك ابعدي عني السعادي انا مش طايقاكي
ملك : ليه بس يا روح ده حته الحلم اللي كنا بنحلم بي تحقق مش فاكره لما كنا صغيرين نفضل ندعي ونقول يارب نتجوز ونكون مع بعض اهو الدعوه استجابت وتبقي معايا يا صحبيتي..
روح نظرت لها بغضب ثم قالت : أنا رايحه سيلا بشاور ليا …
عند اسد كان هو حور جالسين وكانت حور تعبانه
اسد : حور حبيبتي تحبس تروحي تعبانه
حور : لا انا كويسه هو بس كل شويه يجي مغص ويروح بس انا كويسه متقلقش …
اسد : لو تعبانه نروح عادي مفيش مشكله
حور : لو تعبت اكتر هقولك …هو فين يوسف
اسد : مع جده ماسك في بابا ومش عاوز يسيبه .
حور : اه شوفته …اتعلق بانكل جاسر اوي
اسد : حته بابا اتعلق بي وبيحبه اوي ..اخيرا حمزه ماسه جم تعالي نروح نسلم عليهم …
حور : ماشي يلا ..
ماسه وحمزه كانوا وصلوا وكانت ماسه تعمدت تترك حمزه وتذهب لم تطيقه نهائي ثم ذهبت الي والدها جاسر وحضنته وحضنت غرام وسلمت علي بقيت العائله جميعهم…واسد ذهب الي حمزه ..
وقال : اي يا ابو نسب واقف عندك بتعمل اي
حمزه : مش بعمل اي اخبارك
اسد : الحمدلله
“نذهب الي همس كانت ذاهبه خارج الفندق وكان ريان يسير بجوارها ويامان لمحهم استئذن من الرجل الذي واقف معه ثم ذهب خلفهم وقال : رايحين فين دول
خرجوا همس ويامان ووقفت همس في حديقه الفندق
وقالت : اتفضل يا ريان ادينا بقينا لوحدنا اي الموضوع المهم اللي عاوزني في ..
ريان : بصراحه كدا يا همس ومن غير لف ودوران انا
همس قالت : انت اي ماتتكلم علطول يا ريان
ريان فجاءه اخرج علبه قطيفه صغيره ثم جث علي ركبه
وفتح العلبه القطيفه وكان فيها خاتم ذهب ..
فال ريان بحب : انا بحبك يا همس …تقبلي تتجوزيني
همس كانت اندهشت وكانت هترد …
لاكن سمعت صوت من الخلف يقول : ازاي تتجرء تتقدم لخطيبتي يا حيوان انت…….
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق اولاد النمر)