روايات

رواية عشق اولاد الصاوي الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد

رواية عشق اولاد الصاوي الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد

رواية عشق اولاد الصاوي الجزء الثاني

رواية عشق اولاد الصاوي البارت الثاني

عشق اولاد الصاوي
عشق اولاد الصاوي

رواية عشق اولاد الصاوي الحلقة الثانية

عشق ببكاء بعدت عنه: انت ازاي تتجراء و تبوسني انت مجنون و لسه هترفع ايدها تضربه بس يونس مسك ايدها و دخل الشركه شدها علي مكتبه و قفل الباب بالمفتاح
عشق بصوت عالي: انت فاكر نفسك مين يا حيوان انت
يونس قرب منها ببرود باسها من شفايفها
يونس: مع كل كلمه هتدايقني هبوسك
عشق بصوت عالي: ولا تقدر تعمل حاجه ولسه هتكمل كلامها بس بوسة يونس قطعت كلامها
و هيا حاولت تبعد بس يونس كان ماسكها جامد و بداء يحسس علي جسمها بجراءه و هيا بدأت دموعها تنزل وهو ولا هنا و مكمل
بعد شويه بعد عنها
يونس بستغراب من نفسه ان هو اول مره يعمل كدا في بنت
يونس بهدوء: اطلعي بره
عشق ببكاء و صدمه من الي حصل: بكرا هاجي اقدم استقالتي و طلعت تجري و هيا مصدومه
يونس راح قعد علي كرسي المكتب و هو مصدوم من نفسه
يونس: انا ازاي عملت كدا انا اكيد اتجننت الي حصل ده الي يخليني انجذب اوي ليها كدا لدرجة اني اعمل كدا
فضل يفكر لحد ما تعب من التفكير و قام يمشي و طلع بس شاف تليفون موجود علي مكتب فتحه شاف صوريتها عرف ان ده تليفونها و خده وروح
تاني يوم عند ادهم و ورد
ورد قامت وهيا حاسه ان هيا هتتكسر من مسكة ادهم ليها
حاولت تبعد عنه لكن مفيش فايده
ورد بصوتها الرقيق: مستر ادهم مستر ادهم
ادهم بداء يفتح عينه: صباح الخير
ورد: صباح النور
ادهم: اي مستر ادهم دي انا جوزك قولي ادهم
ورد بخجل: حاضر هحاول
ادهم قام دخل الحمام و ورد قامت فضلت قاعده تفكر هتلبس اي عشان ملهاش لبس هنا
طلع ادهم من الحمام كان لافف فوطه قصيره علي وسطه
قرب منها و نزل بنصفه الي فوق و باسها بوسه تدوب و استمرت البوسه خمس دقايق
ادهم: ملبستيش ليه
ورد: اصل اصل يعني
ادهم: اصل اي
ورد: مليش هدوم هنا
ادهم بصلها شويه بعدين مسك تليفونه
فضل اكتر من نص ساعه ماسك تليفونه بعدين ساب الفون
ادهم: نص ساعه الهدوم هتكون عندك
ورد بصدمه: ازاي
ادهم بخبث: شكلك مش عارفه قدرات جوزك
ورد فرحت من كلمة جوزي
ورد بفرحه: جوزي
ادهم: انتي شايفه اي
بعد شويه من الكلام الهدوم وصلت و ورد اتصدمت من جمال الفساتين و البناطيل البوي فريند و التيشرتات
ورد لبست فستان و اتكلمت بفرحه: حلوين اوي يا ادهم
ادهم: طب يلا يا قلب ادهم عشان هاخدك معايا الشركه
عند حورس كان ماشي في الشارع سرحان
شاف مقعد علي كورنيش راح قعد عليه و بص للشمس شويه بعدين نزل راسه و فضل باصص قدامه فاق علي صوت بنت بتتكلم جنبه
البنت: ازيك
حورس: انتي مين و قعدتي جنبي ليه
البنت: المقعد مش ليك لوحدك و كمان قولت شكلك مدايق و قولت احاول اتكلم معاك
حورس بصلها و قام وقف و مشي و هيا قامت مشيت جنبه
البنت: هعرفك بنفسي انا مريم مسلمه متقلقش مريم احمد
حورس بصلها بضيق و كمل مشي
مريم بأبتسامه: عندي عشرين سنه يلا انت كمان عرفني بنفسك
حورس: ما تمشي يابت انتي بقا
مريم: بت اي قولتلك اسمي مريم
حورس فضل ماشي لحد ما وصل عند الشركه
حورس ببرود: اي ناقص تدخلي معايا الشركه
مريم: لو مش عندك مانع
حورس: يارب صبرني
مريم: خلاص يا حلو ولا تزعل نفسك باي
وطلعت تجري زي الاطفال وهيا بتضحك
حورس ضحك بستغراب منها و دخل الشركه
عند يونس وصل الشركه دخل خد السي في بتاع عشق يشوف هيا ساكنه فين و فعلا شاف العنوان و ركب عربيته يروح علي بيتها
عند بيت عشق وصل يونس و طرق علي باب عدة طرقات فتحت ست كبيره في عمر ال 55 عام
فاطمه: انت مين يابني
يونس: انا يونس الصاوي صاحب شركات الصاوي
فاطمه: الي شغاله فيها عشق اتفضل يبني
دخل يونس و قعد
يونس: فين عشق
فاطمه: نايمه قالتلي انها مش رايحه الشغل انهارده
يونس فهم ان عشق مش قالت لمامتها حاجه عن الي حصل
يونس: طب ممكن تصاحيها
فاطمه دخلت صاحتها و بعد نص ساعه عشق طلعت
يونس بصلها و سرح في جمالها بس فاق علي صوتها
عشق: في حاجه يا بشمندس يونس
يونس: ممكن يا حاجه قهوه مظبوط
فاطمه: عنيا يبني
مشيت فاطمه و يونس اتكلم
يونس: مش راضي اتكلم قدامها عشان عرفت انك مش قولتلها المهم اول حاجه نسيتي تليفونك و تاني حاجه مجتيش تقدمي استقالتك
عشق: كنت ناويه اجي بكرا بس خلاص هلبس و اجي اقدم استقالتي دلوقتي و هات تليفوني و شدت منه التليفون
يونس: انتي كملتي سنه في الشركه
عشق: لا 8شهور
يونس: شكلك نسيتي مكتوب في عقد العمل ان الي هيمشي قبل ما يكمل سنه هيدفع غرامه 100 الف جنيه معاكي تدفعي
عشق افتكرت البند بتاع الغرامه
عشق: انا هفضل الشهرين لحد ما اكمل سنه و همشي
يونس: يبقا انا هنزل اروح الشركه و انتي تجهزي دلوقتي و تيجي لسه الساعه 8
عشق: تمام يا بشمهندس
يونس: هتيجي عند مكتبي انتي بقيتي السكرتيره بتاعتي
عشق بغيظ: تمام
مشي يونس راح علي شركه
تحديدا عند حورس
كان مستغرب ان عشق مش موجوده
فاجأه يونس دخل عليه
يونس: بقولك يا ابو الحوارس
حورس: قول
يونس: انا هاخد السكرتيره بتاعتك وانت شوف غيرها
حورس: هيا جت اصلا
يونس: جايه في الطريق
حورس بستغراب: وانت الي عرفك
يونس حكالو كل حاجه
حورس: شكلك حبيتها
يونس بضحك: حب اي يبني بس
حورس: تمام خليها السكرتيره بتاعتك وانا هشوف غيرها
بعد شويه كان نزل اعلان بحتياج سكرتيره لشركة الصاوي
عند ادهم
كان في عربيته و جنبه ورد بتبص عليه بكل حب
و ادهم كان ملاحظ
بس فاجأه نظرت الحب بقت حزن
ادهم وهو سايق: في اي مالك
ورد: مفيش
ادهم: لا فيه
ورد: بفكر هعمل اي بعد ما اسيبك و هيحصل معايا اي
ادهم: لو قصدك علي فلوس هديكي
ورد بصتله بحزن و نزلت راسها
ادهم بأسف: انا مكنش قصدي اقول كدا
ورد بحزن: تمام
ادهم: حقك عليا نتكلم في الموضوع ده بعدين عشان وصلنا
ورد نزلت من العربيه و ادهم كمان نزل
و دخلو الشركه راحوا علي مكتب ادهم
ادهم دخل قعد علي كرسي المكتب و شد ورد قعدها علي رجلو و فضل يبوس فيها و يبوس في شفايفها و نزل علي عنقها فضل يبوسه و طلع تاني علي شفايفها و كل ده و ورد متجاوبه معاه
ادهم بعد عنها و اتكلم: بحبك اوي يا ورد
ورد بصدمه: اي قولت اي
ادهم: بحبك من اول ما شوفتك في المدرسه يا وردتي
ورد بفرحه: كنت فاكره ان انا بس الي بحبك
ادهم بحب: كنت عارف ان انتي كمان بتحبيني انا عمري ما هسيبك انتي كل حاجه ليا يا ورد
ورد حضنته بحب و هو باسها من شفايفها بوسه عميقه
عند يونس في مكتبه الباب خبط و اتفتح مره واحدخ و كانت عشق
عشق: انا جيت يا بشمهندس
يونس: تمام خدي الملفات دي ترجميها و هاتيها
عشق خدت الملفات و كانت لسخ هتطلع بس صوت يونس وقفها
يونس: استني
عشق وقفت و هو قرب منها باسها من شفايفها بوسه عميقه و هيا اتصدمت و زقته
يونس: سامحيني اصل بقيت بعشقهم اوي
عشق بصوت عالي: احترم نفسك اوي انت ليه بتحب تستقوي علي الي اقل منك قالت كدا و طلعت بعصبيه و هو ضحك عليها و قعد
تاني يوم
في غرفة ادهم
كانت ورد طالعه من الحمام لافه فوطه صغننه علي جسمها و بتنشف شعرها بفوطه تانيه و بتغني و ادهم كان نايم علي بطنه و وشه في المخده و نايم
ورد راحت وقفت قدام التسريحه ولسه هتشيل الفوطه من علي شعرها بس ادهم شدها عليه
ورد بخضه: خضتني يا ادهم قومت امتي
ادهم: دلوقتي يا قلب ادهم و بداء يبوسها من شفايفها
ورد: انت مبتشبعش
ادهم: تؤتؤ
وراح شايل الفوطه الي علي جسمها و ظهر جسمها
و ورد اتكسفت
بس ادهم فضل مركز مع جسمها و قاعد يتفرج عليه
و قرب عليها شالها خادها علي سرير و باسها من شفايفها و اتكلم بهمس
ادهم: جسمك حلو اوي
عند حورس راح الشركه عشان يشوف الي جاي الانتر فيو
بس فاجأه جه في بالو المجنونه مريم و اتمني لو يقابلها تاني
دخل الشركه و دخل غرفة الانتر فيو
و قعد بكل هيبه و شاف خمس بنات قاعدين منهم واحد لابسه كمامه
بداء حورس الانتر فيو و شاف السي في بتاعهم
حورس: تقدره تمشو دلوقتي و هنكلمكم بعدين كلو طله معادا ام كمامه
حورس: وقفتي ليه ما تمشي
قلعت الكمامه و بصتلو
مريم: ده انا فاكرني ولا لأ يا كابتن انا جيت الانتر فيو لما عرفت انها الشركه دي عشان قولت اكيد هشوفك
حورس: ياربي يعني يوم ما تيجي علي بالي تيجي علي حقيقه
مريم: انا جيت علي بالك يا مز يا قمر انت
حورس: اطلعي بره واعتبري نفسك بقيتي السكرتيره بتاعتي
مريم: طب مش من حقي اعرف اسم مديري
حورس بنفاذ صبر: حورس اسمي حورس حاجه كمان
مريم: اه عندك كام سنه يا مز انت
حورس قام وقف قصادها
حورس: لو مطلعتيش دلوقتي هرتكب جريمه
مريم: طب عندك كام سنه يا ابو الحوارس كلهم
حورس بص علي ملامحها الي اول مره يركز فيها و كانت ملامح هاديه و حلوه قرب منها باسها من شفايفها بدون وعي و بعد قليل بعد عنها
مريم بصدمه: انت بوستني بجد زي الروايات ولا لأ
حورس: بره
مريم: طب اعترفلي بحبك الاول
حورس: قولت بره و تيجي الشغل من بكرا
مريم بهيام: باي يا حورس
و طلعت من الغرفه
حورس: هو الاكيد اكيد انها مجنونه اصل محدش طبيعي كدا
عند عشق قاعده علي مكتبها بتكلم نفسها
عشق: ام الشهرين دول هيخلصه امتي عشان امشي من عند البغل ده
يونس: شكلك نسيتي يا قطه لما قولتلك كل غلطه ببوسه
و قرب باسها من شفايفها
يونس بخبث: وانا بصراحه بحب استغل غلطاتك عشان ابوس شفايفك الي بدمنها دي
عشق بدموع: اطلع من حياتي بقا ونبي انت عايز مني اي ليه بتعمل معايا كدا انا عملت اي لكل ده انت ليه حابب تأذيني
يونس: اي يا اوفر
عشق: انا بكرهك بكرهك يا مدير بكرهك
يونس ضحك علي اسم مدير بس قلبه وجعه بسبب كلمة بكرهك و دموعها
يونس: اهدي اوعدك الشهرين دول مليش دعوه بيكي الي بينا شغل بس
و فضل اليوم ماشي فعلا شغل بس و ادهم مرحش الشركه و فضل هو و ورد في البيت
و حورس فضل شغال و بيفكر في المجنونه بتاعته
تاني يوم وصلت مريم الشركه
و دخلت مكتب حورس من غير ما تخبط و قفلت الباب
مريم: انا جيت يا حورس
حورس بصدمه: فتحتي الباب من غير ما تخبطي صح
مريم: اه صح
حورس: وقولتي حورس من غير لقب
مريم: اه يعني عشان هو انت مديري يبقا اخبط عليك و اقولك حورس باشا
حورس بصدمه: حورس باشا اي انتي شغاله مع مسجب خطر اقولك حاجه قولي حورس اعملي الي تعمليه
مريم: ماشي يا حبيبي
حورس: حبيبك اي بس يارب صبرني
مريم: انت حبيبي
حورس بعصبيه ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق اولاد الصاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى