روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الجزء الرابع عشر

رواية طفلة الرعد البارت الرابع عشر

رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة الرابعة عشر

رامي بعد ما ضرب الولد مسك ايد روح وقال
_ انتي كويسة؟
روح بهدوء: ايوة
رامي بعصبية.. اي الي ممشيكي في وقت زي ده؟
روح باستفزاز: ونت مالك
رامي بعصبية مسك ايديها: انتي عبيطة ولا اي هو اي الي. انت مالك
روح ببرود: مش انت ضر’بتو وخلاص اي بقا عاوز اي
رامي ببرود عكس الي جواه.. تعالي هوصلك يلا
روح بعناد: لا متشكرين
رامي بحدة.. يلا يابت
روح. اتخضت وركبت العربية معاه
رامي ضحك تصرفاتها وركب العربية وساق بيها
رامي.. بيتك فين
روح بهدوء.. في *****
رامي.. عايز اسالك سؤال
روح.. قول
رامي.. انتي ليه باردة؟
روح برفعة حاجب.. افندم؟
رامي.. ردي ع سؤالي
روح.. عادي اصلي متعودتش اتكلم مع شباب
رامي بصدمة.. متعودتيش اي؟
دانتي اول مقابلة ليا. وليكي طولتي لسانك ولا كاني عيل صغير
روح بحدة.. مانت غلطان بصفتك اي تخبطني
رامي بضحك.. والله انتي هبلة يلا انزلي وصلنا
روح.. متشكرة
رامي.. استني
روح بصتلو
رامي.. هاتي رقم تليفونك
روح بصتله برفعة حاجب
رامي بحده.. اخلصي يابت
روح.. رقمي *****
رامي.. تمام اطلعي وحسك عينك تنزلي متاخر كده تاني
روح هزت راسها ببرود ومشيت
ورامي روح بيته
تاني يوم الصبح رعد قام من نومه وبص علي ملك بحزن ودخل الحمام اتوضي وصلي ودعي ل ملك انها تقوم بسلامة
رعد جالو تليفون طلع البلكونة يتكلم
رامي.. انا جايلكم ملك فاقت ولا لسه؟
رعد بحزن.. لا ي رامي لسه مفقتش انا تعبان ومحتاجها بجد
رامي بحزن علي حال صاحبة.. ان شاء الله هتفوق متقلقش
رعد.. يارب
وقفلوا ورعد دخل بس بص بصدمة لما لقي ملك بتفتح عيونها براحة
رعد اول ما ملك فتحت عينيها جري عليها وهو بيحضنها وبيبوس وشها كلو
رعد بحب.. حمدلا علي السلامة ي عمري
.
ملك بحب وبصوت منخفض بسبب تعبها: الله يسلمك ي حبيبي
رعد بخوف.. حاسة باي وجع؟
ملك بابتسامة خفيفة.. لا انا كويسة
رعد بحب.. انهاردة هكتبلك علي خروج وهنسافر وهنعمل كل حاجة نفسك فيها.
ملك بحب.. ربنا يخليك ليا ي حبيبي بس الحاجات دي لما اخف ي رعد لاني حاسة اني مش هقدر اخطي خطوة واحدة
رعد بضحك.. هشيلك
ملك ضحكت بصعوبة بسبب الجرح
شوية ورامي دخل عليهم
رامي بفرحة.. اي ده حمدلا ع سلامتك ي ملك
ملك بابتسامة.. الله يسلمك ي رامي
رامي.. ايوا كده كنا بنموت من الخوف والقلق عليكي ي شيخة دخنا لازم نحتفل بخروجك من المستشفي بقا
رعد بثقة.. طبعا انا مجهز سفرية يحكي ويتحكي عنها
رامي بتساؤول.. وفين بقا
رعد.. هنروح المالديف وبعدها لندن بس طبعا حضرتك هتيجي معانا لندن بس عشان لازم حد ياخد بالو من الشركة
رامي بضحك.. ياسيدي ياسيدي ماشي يلا هروح اكتبلها ع خروج
رعد ابتسملو.. تمام
رامي نزل وفعلا الدكتور جه وكشف علي حالتها وتسمح لها بلخروج
خرجو من المستشفي وكان رعد شايلها بسبب انها مش هتقدر تمشي
ووصلو البيت ورامي راح علي الشركة يشوف الشغل
رعد بحب… الف حمدلا ع سلامة ياروحي
ملك بابتسامة.. الله يسلمك ي حبيبي
رعد آمر الخادمة تحضر ليهم اكل
رعد.. تعالي هساعدك تاخدي شاور عشان م هتعرفي
ملك بخجل ووشها احمر.. لا لا انا هخده لوحدي
رعد برفعة حاجب.. انا مش فاهم انتي مكسوفة لي انتي مراتي ولما انا الي مش هساعدك مين هيساعدك اجيب الجيران مثلا
ملك.. انا هساعد نفسي عادي
رعد شالها ودخل بيها الحمام وهي بتقول بخجل.. نزلني نزلنييي
رعد ثبتها.. اهدي يابت
ملك سكتت رعد فتح الدش وظبط درجة الماية
رعد بصلها.. يلا اقلعي التيشرت
ملك مكتفة نفسها.. ايه
رعد بحدة غير لها التيشرت وساعدها في الاستحمام وكانت ملك مكسوفة اوي
خرج رعد وهو شايلها من الحمام وحطها علي السرير شوية وباب الاوضة خبط وكانت الخدامة جايبة الاكل
رعد بابتسامة.. شكرا ليكي ي دادة وطبعا اسف ليكم كلكم علي الي حصل والي انتو اتعرضتو بيه
الدادة بحنان.. ولا يهمك يابني المهم ان ملك هانم وحضرتك بخير
رعد بحب.. متشكر جدا
رعد دخل واكل ملك بايديه
ملك بتساؤول.. تعرف انك محكتليش عن حياتك في الماضي
رعد بحزن.. ملك الماضي بتاعي كلو حزن ف بلاش
ملك باصرار.. لا احكييي يلاا
رعد اتنهد وقال.. كان عندي ١٠ سنين كنت بتعامل اسوء معاملة من امي بس بصراحة ابويا كان راجل حنين وكويس جدا معايا امي كانت بتعاملني بقسوة من وراه لاكن قدامه بتظهر له انها بتحبني وشيلاني ف عيونها
لاكن شوفتها في يوم كان ابويا عنده سفرية لشغله لقيتها جايبة راجل غريب في الشقة سالتعا قولتلها مين ده
فلاش باك
رعد بطفولة.. ماما هو مين الراجل ده
الام بصدمة.. انت مش كنت نمت اووف ده واحد جاي يصلح حمام الاوضة خش نام بس عشان مدرستك
رعد هز راسو وجري علي الاوضة
بس رعد كان مش نايم وكان شايف امو كانت في حضن الراجل ده رعد اتصدم من المنظر وبرق ازاي امه بتحضن واحد غير ابوه
رعد قرر ميتكلمش مع امه ويستني ابوه
في يوم جه ابوه من السفر
رعد.. بابا وحشتني
الاب بحنان.. ونت كمان ي حبيبي ها عامل اي
رعد.. بخير ثم اكمل.. كنت عاوز اقولك حاجة شوفتها
الاب بتساؤول.. اي هي ي بطل
رعد.. انا شوفت ماما وهي وحكاله كل الي حصل
الاب بصدمة.. انت بتقول اي ي رعد انت اكيد بيتهئلك
رعد بتأكيد.. لا لا ي بابا انا بتكلم صح والله
ابوه قرر يعمل خطة ويشوف كلام ابنه حقيقي ولا لاء لحد ما فعلا وهم ام رعد انو مسافر وشافها هي والراجل مع بعض
وطبعا كلب البوليس ليهم وجه اخدهم وامه اتسجنت لحد ما روحها طلعت للي خلقها والراجل رعد ميعرفش عنه حاجة لحد انهاردة وابوه فضل عايش مع رعد ورباه ومات ابوه ورعد كان تانية جامعه
رعد بدموع.. انا تعبت اوي ي ملك لحد مجالي عقدة من الستات حتي لما قابلتلك منت بعاملك وحش بسبب كده
ملك بحنية.. معلش ي رعد حقك عليا ونا جنبك ي حبيبي وعمري ما هسيبك
رعد حضنها بحب.. كنتي لما ف العمليات خسيت روخي بتتسحب مني انا بجد بقيت بعشقك ي ملك.
ملك بحب.. ونا كمان بموت فيك ي رعد
عند رامي
كان بيكلم روح ف التلفون
روح: انت هتفضل تقرفني وتتصل بقا كتير
رامي بحدة… بت انا اتصل براحتي
روح بتنهيدة.. ماشي وعايز اي بقا
رامي بضحك.. نتقابل
روح.. نعم يخويا نتقابل فين
رامي بسخرية.. هيكون في بيتي مثلا هنتقابل ف كافيه
روح بضحك.. ماشي
رامي بابتسامة.. اول مرة تضحكي يا شيخة دانتي بومة
روح.. احترم نفسك وتصدق انا غلطانه اني ضحكت
رامي بضحك.. لا اضحكي دنا ربنا بيحبني حتي
روح ابتسمت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى