روايات

رواية عشق الوحوش الفصل السادس 6 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الفصل السادس 6 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الجزء السادس

رواية عشق الوحوش البارت السادس

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة السادسة

” عند ماسه ”
يلا يا حبايبي الفطار جاهز بتكون دي إلهام بتنادي علي ماسه وأدهم عشان يفطرو
أدهم : ايوا يا ماما انا جيت صباح الخير ياست الكل وبيبوس إيد مامته وبيقعد يفطر
إلهام : صباح الخير يا حبيبي
ماسه : وانا جييييت صباحو ماما صباحو دومي
إلهام : صباح الخير حبيبتي
أدهم : صباحو يابنتي خليكي لبيقه في الكلام 🤦🤦
ماسه : 😝😝😝براحتي
إلهام : وايه النشاط ده يا ماسه بتقومي بدري ولوحدك انتي سخنه يا حبيبتي
ماسه : لاء يا ماما انا فرحانه انو عربيه بابا جت من التصليح وهروح بيها انا وليان
أدهم بجديه : بس انتو هتروحو معايا وانا بوصلكو علي طول مفيش نقاش فيه هتروحو معايا
ماسه : يا ماما قوليلو مش انت يابني كنت متغاظ مننا امبارح ومش مسحملنا وانا وليان وبيخلينا الطريق كلو ساكتين حتي النفس مش بنعرف نأخده منه
إلهام : خلاص يا أدهم أدامن انت مش بتستحمل رغيهم معاك خليهم يروحو هما
لوحدهم وانت روح عشان متتأخرش علي شغلك كل يوم في توصيلهم
أدهم : تمام يا ماما عشانك انتي وخالي بالك وانتي بتسوقي ولو حصل حاجه اتصلي عليا علي طول تمام
ماسه بهزار : تمام يافندم كلو علم وينفذ
أدهم بجديه : ماسه مش بهزر يلا انا ماشي ياماما عايزه حاجه
إلهام : ماشي يا حبيبي ربنا معاك ويحفظك يارب من كل شر
أدهم: يارب يا حبيبتي وبينزل أدهم بيروح الشغل
وبتكمل ماسه فطار مع مامتها وبعدها بتنزل شقة خالتها وبتخبط عليها وبتفتح لها خالتها .
نوارا: اهلا اهلا بالواطيه ألي مش بتسأل علي خالتها
ماسه بحب : نونو حبيبتي وحشتيني اوووووي وبتحضنها
نورا بحب : وانتي كمان وحشتيني اوي بقا كده ده كلو مش بتيجي تقعدي معايا
ماسه : انا اسفه يا احلا نونو في الدنيا ووعد مني النهارده هاجي اقعد معاكو انتي والبت ليان اليوم كلو ايه رايك بس شرط تعمليلي اكلتي المفضله
نوارا: من عنيا احلا بشاميل لاحلي ماسه في الدنيا
ليان : بخ بتقولو ايه من ورايا
نوارا : انتي يابنتي علي طول بتخضني كده هتيجي في يوم وتقطعيلي الخلف
ليان : اسفه يا نونو يا حلو انت 😘😘
نوارا : كنا بنحكي انو ماسه هتقعد معانا النهارده
ليان بفرحه : بجد هااااا
ماسه : طيب يلا ياختي عشان هنروح بعربيه بابا ومنتأخرش ورانا محاضرات بدري النهارده .
وبتنزل ليان وماسه وبيركبو العربيه وبتسوق ماسه وبيروحو الجامعه .
********************
* في قصر المحمدي *
في قصر المحمدي وبالاخص في اوضه سيلا بتفوق من نومها .
سيلا : اها راسي اها واجعاني اوي وبتفتكر الي حصل امبارح وانها نامت وهيه بتعيط من غير متحس وبتبص في الساعه بلاقي فاضل ساعه علي معاد الجامعه
سيلا : حلو لسه فاضل ساعه وبتقلب للجديه : لازم نجهز ومبينش ابدا انو غيابه كان مأثر عليا اوي اني لسه بحبه اها بس راسي مصدعه اوي واخد برشام صداع عشان راسي وبتقوم بتأخد دوش وبتطلع بتلبس هدومها ومكونه من فستان كت شيفون بطبقه من تحت لحد الركبه من قدام ومن ورا نازل لحد قبل قدمها لونه ابيض ومنقش بأزهار لونها بلون السماء وكوتش ابيض كعب مساوي عالي وأطلقت
لشعرها الحريه ووضعت بعض لمسات خفيفه لبشرتها فالقد أصبحت في صورت ملاك وبمسك حقيبتها السماوي وبتنظر لنفسها نظره اخيره بثقه وبتزل .
علي السفره قاعد زين وفهد بيفطرو وبيتناقشو في مواضيع متفرقه
زين : ايوا صح مقولتليش الاجازه المره دي اكيد طويله طبعا
فهد : ايوا طويله سته أشهر بجد مش عارف اعمل ايه فيهم مش بحب اقعد
زين : حلو تقعد سته أشهر عشان الواحد يشبع منك عادي أدامن هتزهق فيك تنزل
معايا الشركه وبالمرة تشوف شغل باباك
فهد : مانت عارف يازين اني مش بحب شغل المكاتب واني مسلمك كل حاجه عشان عارفك انك اكتر من اخويا وبرضو هشوف ممكن انزل الشركه بس مش هقعد في مكتب انا هنزل عشان مملش في البيت
وأثناء حديثهم بتدخل سيلا عليهم
سيلا بإبتسامه: صباحو جماعه صباح الخير زين وبتبوسه من خده وبتقعد قبال فهد
زين بحب : صباح النور حبيبتي
فهد وهوه متنح في جمالها : صباح النور
وبتبدأ تأكول ومش بتبصله ابدا وهوه مش قادر ينزل عنيه من عليها بيلاحظ زين
زين : احم طيب انا خلصت خلصتي حبيبتي عشان اوصلك معايا
سيلا : ايوا خلصت زين
زين : تمام فهد انا هوصل سيلا ورايح الشركه هتيجي النهارده
فهد: ايوا هغير هدومي وهاجي وراك
زين : تمام يلا سيلا
سيلا بإستفزاز : باي يا أبيه يلا حبيبي
وبتطلع سيلا وزين عشان يوصلها ويروح الشركه .
فهد بغضب : أبيه بقا كده يا سيلا هانم ماشي لما نشوف اخرتها ايه
***********************
” في الجامعه ”
بيوصل زين وبتودعه سيلا وبتنزل تدخل الجامعه في نفس الوقت بتكون ماسه وصلت وبتكون بتحكي مع ليان ومش شايفه عربيه زين وبتقف علي اخر لحظه لكن بتخبط في عربيه برضو لكن بسيط
ماسه بخوف : أوبس وبتزل بخوف ليكون حصل حاجه انا اسفه جدا مكنش قصدي
زين بينزل بغضب : انتي عملتي ايه أدامن مش بتعرفي تسوقي بتسوقي ليه ولا عادي تخبطي في عربيات الناس
ماسه بغيظ : اولا أنا قولت انا اسفه مع انو مش غلطي عشان انت الي واقف بعربيتك في منتصف الطريق ثانيا انا بعرف اسوق واحسن منك كمان يعني الغلط مش عليا الغلط علي الي واقف في نصف الطريق
زين بغضب : انا أقف في المكان الي يعجبني انتي متعرفش انا مين
ماسه بغضب : ليه يعني ابن معالي الوزير ومحصلناش الشرف انو نعرفك اصلا
زين بغضب : بت اتعدلي في الحكي معايا انتي تحمدي ربنا انو محصلش للعربيه حاجه كنت خليتك تدفعي تمنها
ماسه : انا متعدله وبحكي احسن منك
ليان بمقاطعه : خلاص ماسه احنا اسفين يا أستاذ مره تاني خلاص عه يا ماسه
زين : لولا بس متأخر كنت عرفتك انا مين وبيركب زين عربيته بغضب منها وبيمشي
ماسه : انتي مش شوفتيه بيحكي أزاي وهوه اصلا الي واقف في نصف الطريق
ليان : خلاص ماسه الحمد الله انها جت علي قد كده يلا نركن العربيه وندخل علشان اتأخرنا
وبتركب ماسه وليان وبتركن العربيه وبتدخل هي وليان الجامعه وهيه غاضبه جدا من الشخص المستفز ده .
*********************
” في شركه المحمدي ”
بيوصل زين الشركه وبيطلع وهوه غاضب من طريقه حكي ماسه معاها زين في سره : بنت مستفزه جدا مفكره نفسها مين عشان تحكي معايا كده هيه متعرفش انا مين بس اشوفها تاني وانا اوريها مين زين المحمدي وبيركب الاسانسير وبيسرح فيها وفي شكلها وملامحها وجمالها وبيفوق علي صوت فتح باب الاسانسير وبيطلع منه بجديه ووقار وهيبه وبيوصل المكتب وبيطلب ريهام وبتخبط علي المكتب .
زين : اتفضل
ريهام : ايوا زين باشا طلبتني
زين : ايوا مراد وجاك وإدوارد وكريس وصلو
ريهام : مراد باشا وصل وفي مكتبه لكن جاك باشا وإدوارد باشا والانسه كريس لسه
موصلوش حضرتك
زين : تمام لما يوصل جاك يجي عندي المكتب عشان هنكمل باقي إدارة المشروع
وإدوارد هيتابع مع مراد التصميم مع المهندسين وهيخلصوها اوك
ريهام : تمام زين باشا
زين : اوك تقدري تفضلي . وبتخرج ريهام من المكتب .
***********************
عند جاك قاعد هوه وإدوارد بيفطرو وبتدخل كريس .
كريس : صباح الخير
جاك : صباح النور
إدوارد: صباح النور
جاك : الفيلا مريحه وعجبتكو
كريس : فعلا مريح جدا والتجديدات الي عملتها جميله جدا
إدوارد : ايوا فعلا
جاك : تمام جميل طيب يلا كملوا فطار عشان اتأخرنا جدا علي الشركه
كريس : انا إنتهيت
جاك : انتي الايام دي مش عجباني صحتك واكلك اصبح قليلا
إدوارد : فعلا لازم تهتمي بصحتك
كريس : هاااي صحتي تمام متخافوش
جاك : تمام ولكن انا سوف اوراقب صحتكي ايضا اوك وانا ايضا انتهيت
كريس : تمام
إدوارد : وانا ايضا انتهيت
وبيطلع إدوارد لوحد وبيطلع جاك وبتركب معه كريس وبيذهبو للشركه
*********************
” في شركه المحمدي ”
بيكون زين قاعد في مكتبه منشغل في ملفات بيده وبيخبط الباب .
زين : أدخل
فهد : انا جيت
بيقوم زين : اهلا نورت الشركه وبيحضن فهد
فهد : تسلم حبيبي بس انا مش جي اشتغل عشان اعرفك 🤣
زين : طبعا انت هتقولي انت ملكش في الشغل ده انت عايز شغل مجرمين وبس
فهد بهزار : بحبك وانت فاهمني بتعجبني اوي 🤣🤣
أثناء حديثهم بيدخل شخص فجأه وطبعا مش لازم نتوقع مين عشان معروف
مراد : هاي انا جيت ايه ده فهههههههد انت جيت امتى وبيجري عليه يحضنه
فهد : مراد وحشتني اوي يا زميكس
مراد : وانت اكتر يا حبيبي اخوك بس جيت امتا ومعرفتنيش ليه
فهد : جيت إمبارح عند زين
مراد : بجد زين يعني جه وانت متقوليش بجد وحشني جدا يلا
زين : انا مكنتش اعرف اتفجأت زيك مره واحده لقيته داخل عليا
مراد : المهم ايه اخبارك واخبار شغلك
فهد : الحمد الله كلو تمام وخدنا يا سيدي اجازه سته أشهر عشان تزهق مني
مراد : بجد طيب حلو عشان نقعد معاك دانت غيبت مده طويله جدا مش بشوفك
فهد : اهو هقعد علي قلبكو في الشركه عشان تزهقو مني 🤣🤣
مراد : تنور يا باشا دي شركتك و بيقعدوا يحكو التلاته وبيسيبو الشغل 🤣🤣

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى