روايات

رواية عشق الوحوش الفصل الثاني 2 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الفصل الثاني 2 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الجزء الثاني

رواية عشق الوحوش البارت الثاني

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة الثانية

يلا نكمل يا حلوين وقفنا لما ماسه نزلت هيه وادهم عشان يوصلها
الكليه ويروح شغله اثنا نزولهم قابلو ليان هيه عشان يأخدوها معاهم وهيه عايشه معاهم في نفس العماره وصحيح نسيت اقوليكو انو ليان بنت خالت أدهم وماسه.
ماسه أول ما بتشوف ليان بصوت عالي :بنت خالتشششششي وتجري عليها
تضمها بحب جامد .
ماسه بحب : وحشتيني اوي اوي اوي اوي .
ليان بحب وهيه بتضمها :وانتي كمان وحشتني اوي اوي اوي .
ده كلو وأدهم واقف مستعجب 🤔🤔🤨
أدهم بتعجب :سنيه واحده بس هوه مش انتو كنتو لسه مع بعض في حفلة عيد ميلاد صحبتكو وجيتو سهرتو مع بعض لحقتو توحشو بعض كيف ما كنتو كملتو القعده في المنام احسن عشان متوحشوش بعض 🤦🤦
ماسه بحب شديد : عيب عليك لولي دي بتوحشني في السنيه الي مش بتكون
موجوده معايافيها دي صحبتي وبنت خالتي واختي وقلبي💞💞 .
ليان بحب :وانتي حبيبتي ونصي التاني مكانتك عندي اكتر من الاخت بكتيررررر 💞💞
أدهم بنفاذ صبر منهم :طيب يارب فقرت العشق الممنوع تخلص عشان الحق اوصلكو حرام عليكو اخرتوني .
ماسه وليان في صوت واحد : براحتنا احنا كنا قولنالك واصلنا ألاااااه 😂😂
أدهم بعصبيه مزيفه : طيب يلا كل واحده قدامي ومسمعش صوتكو بنات تنكر الجميل 😠
ليان وماسه بخوف مزيف : تمام يا فندم عولم وينفذ وبيمشو قدامو بكل احترام 🤣🤣🤣 .
وبينزلو بيركبو العربيه من غير صوت وبيوصلهم وهما ساكتين خالص يا عيني
( فعلا بنات تيجي بالعين الحمرا 🤣🤣🤣🤣)
ملحوظه يا جماعه: الحب الي بين ماسه وليان مش اوفر ولا حاجه لاء هوه فعلا
الي البنات الي بتكون وحيده كبنت بتكون فعلا نفسها في اختك تكون معاها
في كل حاجه معاها في حياتها عمتا وخصوصا انو ماسه وليان الاتنين وحدين معندهمش اخوات بنات عشان الكده الحب بينهم كبيرررر جدا 🥰🥰.
******************************
” في شركه المحمدي ”
سيل هائل من سيارات تتوقف امام شركة المحمدي فمن يراها يظن انا صاحبها
رئيس جمهورية او وزير دخليه تتقدم الحراس من السياره ويتقدم رائيس الحراس ويفتح الباب ليترجل منها بكل هيبه وجمود رغم جموده الا انه يمتلك جمالا يجعل الفتيات ينجذبون اليه ويتمنون لو نظره منه ولكنه لا يبال لهم نهائيا
بل يراها جميعا مثل بعضهم جميعهم ما يهمهم فقط الشهره والمال والسلطه
ولكنه لا بالتي سوف تغير له هذه النظريه كليا .
بيدخل الشركه وورائه الحراس يقفون الجميع احترام وخوفا له يستقل اسانسير
خاص به هو يضغط علي الدور الاخير ينتظر قليلا ثم يخرج دور في قمه الروعه
مخصص لكبار الشركه فقط المهندسين والادريين يترجل من المصعد بهيبه
بيمشي بجمود في الممر بيقفون له احترام وينظرون اليه الفتيات نظرات إعجاب
شديد يتمنون لو نظر منه وهناك من الرجال ينظرون له بخوف ومن ينظر له بغضب
زين بغضب : ريهااااام سنيه وتكوني عندي في المكتب وهوه معدي من أمام مكتبها .
ريهام بخوف وفزع من صوته بتقوم من علي الكرسي بسرعه وبتروح مكتبه وبتخبط.
زين بجمود: اتفضلي
دخلت ريهام بخوف : ايوا زين باشا .
زين :الوفد البريطاني جه .
ريهام :لاء يا باشا لسه موصلوش حضرتك ساعه بالكتير وهيكونو جوم
زين : هاتيلي ورق مشروعات الغردقه والعين السخنه وأعمليلي قهوتي ولما يجي
الوفد البريطاني تبلغيني علي طول وتدخليهم أوضة الاجتماعات .
ريهام بأحترام :تمام يا فندم حاجه تاني .
زين بتذكر : مراد جه .
ريهام : ايوا يا فندم مراد باشا وصل من نصف ساعه وسأل عليك وهوه في
مكتبه حاليا .
زين : تمام ابعتهولي حالا وهاتي الي طلبته منك واتفضلي
ريهام : تمام يا فندم وبتخرج بكل احترام .
ريهام مصطفي : السكرتيرة الشخصيه لزين المحمدي بنت محترمه جدا يتمه الوالدين فقدتهم في حادث سياره معندهاش اخوات وحيده وجميله جدا طويله وجسمها جسم عارضه ازياء عيونها عسلي وشعرها بني طويل ناعم وبشرتها بين
القمحاوي والعسلي عندها 24سنه ومش مرتبطه .

بنروح لجامعة القاهره ”
بيوصل أدهم بماسه وليان الجامعه .
أدهم بارتياح: اخيرا دانتو بنات صداع يلا انزلو بسرعه .
وهما بينزلو ماسه وليان : احنا صداع داحنا نسمه بذمتك سمعتلنا صوت
أدهم بتريقه : نسمه دانتو اهداء من النسمه انتو هتقلولي 😒😒
ماسه ليان : طبعا شكرا يا ذوق😌😌😌
أدهم بجديه : واستنوني وانا راجع هاجي اخدكو
ماسه : ألاه شوفو مين الي بيقول هيأخدنا تاني متشفوهوش وهوه بيطردنا من العربيه .
أدهم بجديه :ماسه بقول تستنو هاجي اخدكو ومتمشوش لوحدكو
ماسه بهزار : خلاص خلاص هتقلب ليه عولم وينفذ يا فندم هتيجي هتلقينا مركونين قدام الجامعه زي عمدان النور 🤣🤣
أدهم بضحك: ماشي يا لمضه يلا باي وخلو بالكو من بعض
ماسه وليان بصوت واحد : باي يا زميكس وشكرا علي التوصيله 👋👋👋
أدهم :🤦🤦😂😂😂باي وبيمشي وبيقولوا في سره ربنا يحميكو ويحفظكو
يارب ويخليكو ليا ومتحرمش منكو ابدا امين يارب .
وبعدها بتدخل ماسه وليان الكليه .
بعدها بنروح لسيلا بعد مابتخلص فطار بتطلع بتركب السياره عشان تروح الجامعه
سيلا بلطف : صباح الخير عمو حسن
عمو حسن بأحترام :صباح الخير يا هانم هتروحي الكليه زين باشا خبرني اوصلك
سيلا بلطف : ممكن مندنيش يا هانم انا زي بنتك وانتو برضو في مقام بابا الله يرحمه
حسن بأحترام وحب : الله يرحمه ويحسن إليه ماشي يابنتي مبسوطه
سيلا بابتسامه : ايوا كده هانم ايه الي كنت بتقولهالي حتي بنتي طالعه منك زي
السكر يلا بينا عشان متأخرش اول يوم
حسن بابتسامه : انتي الي سكر يلا بينا .
وبتركب سيلا العربيه وبيركب قدام عمو حسن عشان يسوق وبتكون وراهم
علي طول عربيه الحراسه ألي مخصصها زين لحمايتها .
وبعد مده قصيره بتوصل سيلا العربيه وبتودع عمها حسن وهوه بيمشي لكن
بتفضل عربية الحراسه معاها وبدخل الكليه بتوتر شديد لانو سيلا معندهاش
صحبات خالص كانت أثناء دراستها منعزله عن عن العالم اوي بالأصح زين مكنش
بيخليها بعيده عن الناس من خوفه عليها وعامل انو الناس برا مستين نقطت ضعف
ليه وغير انو عنده أعداء كتير بس ميعرفش انو كول الناس مش زي بعض زي
ما بيكون فيه الوحش فيه الحلو وده الي هيعرفه بعدين .
عمو حسن : رجل مسكين جدا وطيب بشتغل في قصر المحمدي سوائق من زمان
من ايام سليم المحمدي ابو زين وزين وسيلا بيحبوهم جدا لانه يعتبر مربيهم برضو وهوه عند 55سنه .
***************************************
” نروح لشركة المحمدي ”
زين وهوه قاعد في مكتبه بيسمع خبط علي الباب زين بأستغراب اتفضل
مراد بمرح :صباح الخير يا فوكس ايه الاخبار
زين بأستعجاب : لاء والله اي الاحترام الي حل فجأه ده انت سخن ولا حاجه 🤨🤨🤔
مراد بأسغراب : ليه مش سخن بس ليه بتسأل
زين : تتحسد اول مره بتخبط علي الباب وتدخل مش عويدك
مراد بهزار : ألاااااه احنا ندخل من غير مانخبط تتعصب ندخل بأحترام ونخبط
برضو تتعصب ولا ده عاجبك ولا ده عاجبك نعمل ايه ألاااااااه 🤣🤣
زين بضجر من صوته : خاااااص ادخل زين مانت عايز المهم خلصت انت بدأتوا
انت والمهندسين في تصميم الفندق الغردقه والقريه السياحيه بتاعت العين السخنه .
مراد بفخر :كولو تمام يا فندم واحسن المهندسين بدأو التصميمات وانا بشرف علي التصميمات بنفسي
زين : تمام لما نشوف لازم التصميمات تخلص قريب عشان علي عيد رأس
السنه هيتم افتتاح الاتنين وفي نفس الوقت مش عايز تأخير
مراد : تمام كولو علي الوقت هيكون جاهز أثناء الحديث خبط علي الباب
زين بجديه : اتفضل
ريهام بتدخل بأحترام : اتفضل زين باشا قهوة حضرتك والأوراق الي طلبتها حضرتك .
زين بجديه : تمام حطيهم
ريهام : تمام زين باشا وبتحطهم قدامو وايوا زين باشا الوفد البريطاني وصل
وهما حاليا منتظرين حضرتك في غرفه الاجتماعات
زين بجديه تمام : تمام اتفضلي جهز أوراق الاجتماع وانا خمس دقايق وهندخل
ريهام : تمام زين باشا وبتخرج بأحترام
مراد : وانا كمان هروح ارجع أوراق تصميمات الاجتماع وأقابلك في الاجتماع هناك يلا سلام .
زين : تمام سلام .
********************************
” بنروح المستشفي عند أدهم ”
بعد ما وصل أدهم المستشفي استلم حاله محتاجه عمليه طارئه بسبب حادث سياره وبعد ما خلص العمليه واطمن علي استقرار حالة المريض كان تعب جدا
وحاسس بصداع شديد عشان العمليه خادت 3ساعه بعدها راح الكفتريا بتاعت المستشفي وخد وأثناء وهوه ماشي في الممر خبط في حد خالا القهوه تقع علي التيشرت بتاعه .
أدهم بغضب : ايه الغباء ده ايه وليسه بيلف يشوف مين تنح 😳😳
زينه بخوف : اسفه والله اسفه مكنش قصدي اسفه اتفضل منديل امسح بيه
وبتمد ايديها
وادهم : متنح من كتلة الجمال الي قدامه
زينه : يا دكتور اتفضل انا بحكي معاك وبتشاور قدام وجهه
أدهم واخيرا انتبه ليها أدهم بلطف : ولا يهمك حصل خير انتي دكتوره هنا
زينه بتوتر : ايوا دكتور جديد لسه متخرجه اول سنه ليا
أدهم: ومالك متوتره كده
زينه : لاء مفيش اصل اول يوم وخايفه ومتوتره
أدهم بلطف : لاء خالص متتوتريش خليكي طبيعيه جدا وانا اقدر اساعدك في اي وقت
زينه : شكرا لحضرتك واسفه مره تانيه
أدهم : مقولتليش انتي اسمك ايه و تخصصك ايه
زينه بابتسامه : اسمي زينه وتخصصي أطفال
أدهم بابتسامه: تشرفت بحضرتك دكتوره زينه انا دكتور أدهم وتخصصي جراحه
زينه بلطف : الشرف ليا دكتور وميرسي علي ذوقك معايا
أدهم بابتسامه : شكرا لحضرتك ولو عايزه حاجه تقدري تستشريني فيها
زينه : تمام شكرا دكتور واسفه مره تانيه يلا باي
أدهم: ولا يهمك باي
وكمل أدهم طريقه وهوه مبتسم وفرحان .
نتعرف
زينه إبراهيم : بنوته حلو اوي وكيوته لسه متخرجه جديد من طب بشري تخصص أطفال متوسطه الطول بشرتها بيضه جدا عيونها خضره زي لون الخضرا جسمها متناسق مع طولها هيه رفيعه بس مش اوفر وشعرها بني فاتح .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى