روايات

رواية عشق الهواري الفصل الثاني 2 بقلم أسيل باسم

رواية عشق الهواري الفصل الثاني 2 بقلم أسيل باسم

رواية عشق الهواري الجزء الثاني

رواية عشق الهواري البارت الثاني

رواية عشق الهواري الحلقة الثانية

عند احمد
اغلق مع عشق وهو يمسك راسه بتعب سرعان ماا رمى هااتفه أرضا
احمد وهو يتذكر ماحدث
ازاي بس تطلب الطلاق وهي بتحبني وعندنا بنت
سليم بجمود ” لو مش مصدقني تقدر تسمعها بودانك
اخرج سليم هاتفه وهو يسمعه كلام داليدا مع طارق ابن عمها
صدقني ي طارق انا ندمت على جوازي من احمد
العيشة معاه مبقتش تنطاق كلهاا فقر عشان كده انا قررت اني هطلب منه الطلاق يطلقني وارجع لحياة العز والرفاهية ال كنت فيها قبل ما اقابله
طارق بسعادة : ده احسن قرار هتاخذي ي داليدا
واناا بعدما تطلقي منه هتحوزك علطول
اناا لساا بحبك ذي الاول ويمكن اكتر حتى

 

 

داليدا ” واناا موافقة و..
اخذ هاتف سليم ومااه ارضاا بغضب وهو مازال مندهشاا مماا سمعه
سليم ببرود ” وبكد اتاكدت انه هي مش عايزك يفضل انك تطلقهاا من غير شوشرة
احمد ” اناا مش مصدق الكلام ده ولو داليدا هي بنفسها قالتي الكلام ده مش هصدقهاا برضو اكيد دي لعبة منك عشان تفرقناا عن بعض
سليم وهو يرفع كتفيه ” براحتك ي احمد
مش عايزة تطلقها بالذوق يبقى هطلقهاا بالعافية القرار ليك انت
غاادر سليم وترك احمد والشكوك تتااكله بدون رحمة
بااااك
احمد بغضب ” غبى انت غبي ي احمد
كان لازم اطلقهااا وقتهاا واخلص من قرفهاااا
واخلص من لعنة حبهاا
تنهد بحزن وهو يمسك قلبه بتعب
اخرج هااتفه واتصل ب عايزك تخلص على واحدة ست
.. اسمهاا داليدا الهوااري …. هيتحول لحسابك اول متخلص عليهااا .. خلص عليهاا بسرعة مش عايزهاا تتوجع ابدا
احمد ببكااء ” مش عايز بنتي تعيش ال اناا عشته معاكي قربك منهاا هيقت** لهاا بالبطء ذي ما قتل*تني
…..

 

 

عند يحي
د ” المريضة اتعرضت لنزيف داخلي واحتمال تفقد الذاكرة او تدخل في غيبوبة مالهاا اخر
يحي ” طب هتفووق امتى
د ” كمان ساعة بعد اذن حضرتك
اتصل سليم بيحي
سليم ” انت فين كل ده ي يحي اتصلت بالمكتب قالولي مروحتش النهارده الشركة
يحي ” ال حصل ي جدي وحكى له مااحدث
سليم ” طب اناا هاجيلك دلوقتي
يحي ” هحل الموضوع متقلقش خليك مع عمتي وطمني عليهاا اول ماتحصى
سليم ” تماام ابقى كلمني لو حصل جديد
يحي ” حاضر
بعد سااعة ونص
كان يحي قاعد قدامهاا بيتاامل في شكلها ومش عارف ليه مش قادر يبعد نظره عنهااا فااق لماا دخل الدكتور ومعااه الممرضة
د باستغرااب ” دي عدت السااعة ونص ولساا مفقتش ليه
يحي بقلق ” في حاجة ي دكتور
د وهو بياخذ حقنة من الممرضة وبيضربهاا في دراعهاا
لو مفاقتش على الحقنة دي يبقى للاسف دخلت في غيبوبة

 

 

انتظرواا لمدة ربع ساعة حتى قربوا يفقدوا الامل انهاا تصحى فجااءة رمشت واول حد انتبه هو يحي
يحي ” الحق ي دكتور دي بتفتح
قام الدكتور فحصهاا لقاها تمااام بس هي اتوجعت لماا الدكتور ضغط على ايدهاا المكسورة من غير ما يقصد
يحي بغضب غير مبرر ” ماا تنتبه ي جدع اانت ايدهاا مكسورة مش تحاسب
الدكتور باسف ” مخدتش باالي فعلااا ااسف
هي ” ولا يهمك ي دكتور
قام الدكتور تنح من رقة صوتهاا ومن جمالهاا وجمال شعرهاا لماا قاامت بمساعدة الممرضة
ويحي كاان في عالم تاني خاالص
فاااق لماا سمع الدكتور بيسالهاا ” الجميل اسمه اااي
رفع يحي حاجبه لفووق وبصله بنظراات نارية ابتلع الدكتور ريقه بصعوبة وهي اصل مركزتش معااه بسبب الالم ال في رااسها ” مش عااارفة اقصد مش فاكرة اسمي ااي
الدكتور بعملية ” دي بسبب الخبطة الجامدة على دماغك ودي من اثارهاا الجانبية بس هي فترة موقتة مش هتفتكري حاجة بس بعدهاا هترجعي تفتكري كل حاجة عن حياتك
هي ” اناا عملت الحادثة اذااي و مين ال جاابني هنااا
الدكتور والممرضة بصواا تلقاائياا على يحي منتظرين اجاابة السواال ده
وقتهااا هي بس لاحظت انه هو كمان موحود معاهم بالاوضة شاافته بس تقول ااي قلبهااا انخطف من شدة وسامته وحلاوة اامه يااااخ حاجة كده انقرضت بقت الف فكرة وفكرة بتدور في بااالهاا
يحي كان مركز في وجههااا وخدودهاا الحمر وانفاسه بقت تتقطع قطع الصمت ده الدكتور تمنى وقتهاا يحي يقت** له ويخصل منه

 

 

الدكتور ” حضرتك تعرفها للمريضة
قرب منهااا يحي ومخلاش بين وجه وجههاا سواء مسافة صغيرة وعنيهاا بتعاانق عينها بقوة
يحي بثقة ” دي مراااتي
تنحت عشق وهي بتقول بينهاا وبين نفسهاا معقول يكون ده جوزي بالحلاوة دي
عشق بصدمة ” مراااتك
يحي بابتسامة جانبية جذاابة ” ااااه مرااتي
رمشت هي اكتر من مرة بتحاول تستوعب الكلام ده قرب منهاا يحي كمان وهو بيقول بخبث ” تحبي اثبتلك مراااتي اازاااي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الهواري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى