رواية عشق الهواري الفصل الثالث 3 بقلم أسيل باسم
رواية عشق الهواري الجزء الثالث
رواية عشق الهواري البارت الثالث
رواية عشق الهواري الحلقة الثالثة
كانت بتبص حوليها باستغراب وهي ضايعة
مش عارفة هي فين او مين دول
فاقت على صوت سليم وهو بيرحب بيها ودموعه مغرقة وجه واخيرا بعد السنين دي كلها شافها
حضنها وهو ببكي وهي كماان ” اهدي ي حبيبتي بكرة ان شاء الله تفتكري كل حاجة
عشق ” ان شاء الله
سليم. ” اكيد تعبانة يلا ي يحي اطلعوا ارتاحوا
ا ماء يحي راسه بتردد وقام. خذها وطلعها الأوضة بتاعته
وهي ضربات قلبها في ازدياد
يحي بتوتر ” اتفضلي ارتاحي أكيد تعبانه
هزت راسها بنعم وراحت نامت على السرير علطول اماهو احتار ينام فين في السرير ولا في الاريكةة
في الاخر راح غير ملابسه وراح نام جنبها
تاني اليوم الصبح فااق من نومه لقى في حاجة تقيلة على صدره
ورجليها على رجله وشعرها على ضهرها
اتأملها هي جميلة بجد عدل جسمها وبقى وجهه مقابل وجها
وبتنفس أنفاسها لمس على خدها الناعم بحب
ايده تلقائيا نزل على شفايفها من غير ارادة منه
بعد عنها بهدوء وقام راح غير لبسه لبدلة سوداء ونزل تحت لقى جده
سليم. ” هو انت رايح على فين من الصبح كده
يحي. ” عندي شغل ضروري هعمل وهرجع
بعد دقائق نزلت عشق سألت الخدامة عن يحي وجدها
الخدامة. ” يحي بيه راح الشركة والبيه الكبير في الجنينة
عشق بحرج. ” طب ممكن تقوليلي هي الجنينة فين
دلتها وهي راحت لقت سليم ومعه داليدا
كان سليم بيتكلم معها وهو مبسوط وهي مش مركزة معاه
عشق بفرحة. ” صباح الخير ي روحي
وجات باسته من خده
سليم بمفاجاة انها خدت عليه بالسرعة دي ” صباح الجمال ي ست الستات
يلا اقعدي افطري معايا
عشق بخجل. ” ازيك ي طنط
…….
عند احمد
فلاااااش بااااااااك
راح احمد عند قصر الهواري اتسلل ودخل اوضتها
لقاه قاعدة على الاريكة وبتكلم في الدبدوب ال هو جابوا ليها هدية
داليدا. ” وحشني اوي تصدقي نفسي اشوفه دلوقتي احضنه
واملى عينا بيه هو حياتي بس ذي مانتي شايفة انا وانتي محبوسين بين الأربعة حيطان دول
طب هو دلوقتي بيعمل اي هل بيفكر فيا ذي مابفكر فيه هموت واعرف بيعمل اي دلوقتي
نط احمد لعندها اما هي انكمشت على نفسها لما شافت ظل حد وجاءت تصرخ بس هو كمم بوقها وحضنها من خصرها
ودفن راسها في شعرهاا
احمد بحب. ” وهو كمان وحشتيه اااوي
عرفته فهديت بين أحضانه لفها ليه وعيونه عايزة تشبع منها ومن دون إنذار جذبها من شعرها وقبلها بكل حب وشوووق
حاولت تبعده عنها بس هي كمان وحشته استسلمت ليه
بعد عنها بصعوبة ” قافلة تلفونك ليه
داليدا ” تلفوني عند اخويا بابا منعني اطلع من برا اوضتي
نزلت داليدا دموعها وهي بتقوله. ” سمعتهم بيتكلموا قال هيكتبوا كتابي على طارق الليلادي
احمد والغضب غلى في عروقه ” يعنى اي يكتبوا كتابك وانتي متجوزة
دلوقتي هنزل واطربقها فوق دماغهم كلهم قال يجوزك قال
وقفته داليدا بصعوبة. ” احمد استنى ارجوك
هتنزل تعمل اي بلاش جنان وحياتي ده بابا
احمد ” ولو ابوكي هو خلاص جاب آخره معايا ازاي يجوزك وانتي مراتي حبيبتي انا وبس
تعالي معايا ي داليدا تعالي نعيش حياتنا بعيد عن هنا من غيرهم كلهم
داليدا بتردد. : بس انا
أحمد ” هيبعدونا عن بعض صدقيني تعالي معايا ومش هتندمي تعالي نبدأ حياة مع بعض ذي اي جوزين طبيعين تعالي معايا
داليدا ” وهنروح فين ي احمد واحنا لسا متخرجناش
احمد. ” مش مهم اي حاجة طول ماحنا مع بعض انتي بس وافقي تجي معايا ومش هتندمي
داليدا. ” حاضر هاجي معااك
انا مش هستني يجوزني حد مش بحبه
قبلها احمد بقوة وعمق ” مش هتندمي مستنياكي ي حبيبتي
داليدا ” ان شاء الله ال بعمله صح ي ربي
بااااااك
داليدا وهي تنتبه لها للتواا خفق قلبها بشدة ومشاعر كتيرة تتراقص في قلبها
سليم. ” اقعدي ي حبيبتي هي مش هترد عليكي
دي عمة يحي وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الهواري)