رواية عشق الهواري الفصل الأول 1 بقلم أسيل باسم
رواية عشق الهواري الجزء الأول
رواية عشق الهواري البارت الأول
رواية عشق الهواري الحلقة الأولى
الحق الهاانم ي بيه وقعت من طولها واغمى عليهاا
اتصلي بالدكتور يجي علطول
يحي بقلق ” في اااي ي جدي حصل اي
الجد وهو يركض الي الاعلى وهو يحادثه على الهاتف” مش عارف ي يحي دي سمية بتقول انه عمتك وقعت
يحي ” طب اناا مسافة السكة واكون عندك ي جدي اهدا انت بس هي هتكون كويسة باذن الله
اغلق معه وهو يفتح باب غرفة ابنته الوحيدة دخل وجدهاا ترقد ارضاا وجههاا شاحب شحوب الموتى
بعد قليل اتى الطبيب وفحصهااا
الدكتور ” الظاهر هي مبتخدش الادوية بتاعهاا ومش منتظمة في مواعيدهاا
سليم ” اناا بنفسي بشرف على الموضوع ده وهي بتاخذي قداام عيني
الدكتور ” لو كانت بتاخذه مكنش ده حالتهاا دلوقتي سليم بيه
اناا اديتهاا حقنة مهدئة قوية هي هتناام لمدة يوم كامل عن اذنك ي بيه
خرج الطبيب وبعدهاا دخل يحي الغرفة بقلق
يحي ” طمني ي جدي عمتي مالهاا
الجد بحزن على حالتهاا ” الظاهر عمتك كانت بتخدعني ومش بتاخذ الادوية ي يحي
يحي ” ازااي بس الكلام ده ي جدي
الجد بتنهيدة حارة ” زي ماا بقولك كده ي يحي
بكرة من الصبح اول حاجة تعملهاا تدور على ممرضة تقعد معهاا ٢٤ ساعة تهتم بيهااا وتراقبهاا ذي خيالهاا
يحي ” ازاي بس نعمل كده في عمتي ي جدي
الجد ” هي مخلتش لياا خيار غير ده ي يحي اناا مش هستنها تدمر حياتها عشان واحد *** اتخلى عنهاا في اصعب وقت هي كانت محتااجه فيه
يحي بحزم ” كلامك صح ي جدي هبقى الاقي واحدة نقدر نثق فيها
!!!!!!!!
يحي € مهندس معمااري وسيم جدااا ٣٤ سنة ناجح يملك اكتر من شركة ليه بمختلف أنواع الاعمال فهو رجل اعمال معروف في الوسط
يحب جده وعمته لانهم الوحيدين ال فضلواا من عيلته
الجد
سليم الهوااري
كبير عيلة الهواري صارم وقاسي وحنون مع أولاده ليه اسرااره هنعرفهاا بعيدين
داليداا
بنت سليم الوحيدة وسط ولدين
كانت بتحب واحد اياام الجامعة ولماا احمد جاء طلبهاا من ابوهاا سليم رفض يزوجهم لبعض بسبب انه احمد كان وقتهاا فقير وكان شاب طائش اضطروا يهربوا مع بعض واتزوجواا وجابوا بنت وكانوا عايشين بسعادة لوقت ماا سليم لقااهم ووو … هتعرفواا بعدين سليم عمل ااي وفرقهم عن بعض وهو اخذ بنته بس هي دخلت في اكتئاب و مرضت بشدة
!!!!!!!!!
ااانتي فين ي عشق قالهااا بغضب شديد وهو يرى ان هذه المكالمة دولية
هي بتوتر ” بااباا حبيبي متزعلش مني ارجوك اناا بس عايزة اشوفهاا من بعيد
هو بغضب ” انتي مش هتشوفي الست دي ابداا لا من قريب ولا من بعيد تركبي على اول طيارة وترجعي الماانيا فوراا فااهمة
هي ببكااء ” ارجوك ي بااباا اناا بس عايزة اعرف شكلهاا ازاي عايزة اسمع نبرة صوتهاا عاملة ازااي انا بس عايزة المحهاا من بعيد وهرجع علطول
هو بحزن ” الست دي سبب تعااستي اناا وانتي
هي اتخلت عننااا قالت مش عايزاناا في حياتها بتدوري عليهاا ليه بس هي مش بيهمهاا حاجة غير الفلوس وبس
عشق ” ومع ذالك عايزة اشوفهاا واعرف ليه هي اتخلت عنناا عايزة اسالها ازاى تقدر تتخلى عنناا بعد الحب ده كله
هو ” اناا مش هكرر كلامي تاني ي عشق هتركبي على اول طيارة وترجعي فورااا والا لا انتي بنتي ولا اناا اعرفك
عشق ببكاء ” بااااباا
هو ” الخيار ليكي عايزاهاا هي ولا عايزاني
عشق ” عايزك انت طبعااا ي بابااا
هو ” يبقى ترجعي فورا
احناا حياتناا في المانيا وملناش حاجة في مصر غير الخيانة والكدب والالم فاهمة
عشق ” فاهمة ي بابااا
اغلقت مع ابيها وهي تجلس ارضااا تبكي بحزن على حالهاا
بعد فترة من البكااء المستمر استقامت وهي تنوي قطع الطريق لتذهب الي النزل التى تقيم هي به والذي يوجد كل مستلزماتهاا ولكن فجااءة من غير سابق إنذار صدمتها سيارة مسرعة وهي غير منتبهة وشاردة وكذالك صاحب السيارة افااقت هي ووجدت نفسهاا طائرة في السماء وبعد ذالك ابتلعتهاا دوامة سودااء وهو افاق على صوت ارتطام مزعج نظر اذ بهاا تطير فرملة من فوره وخرج من سيارته ووجدهاا غارقة بدمااءهاااا…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الهواري)