روايات

رواية عشق الندى الفصل العشرون 20 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل العشرون 20 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء العشرون

رواية عشق الندى البارت العشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة العشرون

عمر :سلام بقا ياسيف وصحيح عايزك في موضوع مهم
سيف:طيب سلام
عمر:سلام
سيف:يلا نطلع عشان انام شويه
ناديه:طيب يلا
وذهبو اللي غرفتهم
ثريا :لازم نتصرف في اقرب وقت يريهام
ريهام:حاضر يخالتو اصبري بس بكرا هاجي وهنتصرف
ثريا:تمام يريهام اه صحيح البت منار دي اكيد عايزه تنتقم من البت ناديه كده شوفي كده ناويه علي اي
ريهام:حاضر يخالتو
عند مسك ويوسف
مسك بعياط:والله ده يبابا لي حصل انا مليش اي ذمب في الحكايه دي
كان يوسف في صدمه ماذا يفعل في المصيبه

 

 

يوسف حاول ان يكون متماسك :انتي ملكيش اي ذمب يابنتي اطلعي نامي وانا هتصرف
مسك :حاضر يبابا
عند ناديه وسيف
ناديه كانت تغير ملابسه في غرفه الملابس
دخل سيف وهو عاري الصدر
ناديه بخجل :احطلك اي تاني ياسيف
احضتنه سيف من الخلف :متكتريش هدوم لاني مش بلبس كتير
ناديه ببتسامه:حاضر
سيف: اجبلك اي معايا نفسك في اي
ناديه ببتسامه:بص هات هدوم بيبي كتير ل مسك انا حسه انها حامل في ولد هات هدوم بببي ولد
سيف ببتسامه:انا بقولك انتي مش مسك
ناديه لفت له صار وجهه لي وجهه
ناديه بحب:انا مش عايزه حاجه انا عايزه تجي بلسلامه انا مش فضلي غيرك وحضنته ولحطت رقبته اما هو حضن حوطه من وسطه ودفن وجهه في شعره
سيف:وحشتيني
ناديه :وانت كمان
سيف :قبله بشده وهي تتجاوب معه حتي حمله وذهب الي السر*ير …………….
ذهب عمر الي يوسف
جو عايزك في موضوع ضروري
بقلمي Nadia nashaat
يوسف:تعالي يعمر انا عايزك
عمر ببتسامه:خير ياجو
يوسف:لا قول انت الاول يابني
عمر باحراج:احمم بص يعني انا مش عايز تفكر ان دي مساعده او عطف او رد جميل او اي حاجه من دي بس انت عارف كويس اني بحب مسك من صغري ورافض الجواز بسببه وانا دلوقتي احب اني اطلب ايده منك وصدقني ياعمر والله ابنه مش هيحتاج اي حاجه وهعمله كابني وهقدملو كل حنان الاب وصدقني محدش هيعرف انو مش ابني هيتكتب باسمي واوعدك هقدم لمسك كل انواع الحب والاحترام…
كان يسمع يوسف هذا والفرحه تظهر علي وجهه فهذا الموضوع الذي كان يطلبه منه

 

 

يوسف بحبث :انت عارف انت بتقول اي ياعمر انت هتاخد بنت مختصبه وهتمسي ابن المختصب علي اسمك كمان
عمر :انا مش يهمني ياعمي وكمان احمد مات صفحه قديمه وانتهت صدقني مستحيل اعامل ابن او بنت مسك علي اساس انو مش ابني صدقني ياعمي والله ووعد علي كلامي هعمل احسن معامله بس اتجوز حب عمري
يوسف: انا واثق فيك ياعمر اسئل مسك وهي اللي بيديه الموفقه
عمر بفرحه لي موافقه يوسف
عمر :ان شاء الله بس اما نرحع من السفر باذن الله
يوسف:سيف فوق ياسيدي هبعت هانم ليه
هانم ياهانم
هانم :ايوا يابيه
سيف:شوفي سيف وقوليلو عمر مستنيك
هانم:حاضر يبه وذهبت اللي غرفه سيف
هانم:سيف بيه يااااااسيف بيه
ناديه بضحك:سيف رد علي هانم هتفضحنا
سيف :اممم
ناديه :ياسيف
سيف:انتو فصلان ميولع الشغل هتلاقي الزفت عمر اللي بعته
ناديه بضحك:معلش رد عليه
هانم :ياسيف بيه ياسسي
سيف بزعيق:حاضضر ياهانم سيف بيه هينزل اهووو
ناديه بضحك حتي اظهر دموعه بسبب الضحك:اوعي بقا
سيف:قومي قومي متعصبنيش
وقامت ناديه واخدت ملابسه من الارض ودخلت غرفه الملابس وفعل سيف ايضا بعد فتره نزل سيف وناديه
سيف:يلا بينا
عمر بضحك: معلش بقا يلا
حضن سيف ناديه بعمق وهي في خجل
سيف بهمس:لسه بتتكسفي انا شقطك ولا اي
وتركه سيف وذهب بعد السلام علي يوسف ومسك
يوسف:يلا ياناديه انتي ومسك عشان ناكل
ناديه ومسك:يلا
وجلسو علي السفره
ناديه :الله فراح انا بحبه اووي بلطريقه دي
مسك:ونا كمان
وظلو يضحكون حتي اتتي غراب البيت ثريا وريهام
ثريا :مساء الخير
يوسف:خير كنتي فين كل ده
ثريا:معلش يوسف عما جبت ريهام منت عارف ان اختي سافرت وخفت اسبه لوحده ف هتعد معانا كام يوم
يوسف :تنور

 

 

ريهام بخبث:ميرسي ياعمي
ناديه بضيق:هطلع انا ياعمي لاني تعبانه وعايزه انام
مسك :خوديني معاكي.
ناديه بهمس لمسك : تعالي معايا نعد في البلكونه انا بقالي اسبوعين نايمه
مسك بضحك:يلا
وجلسو في البلكونه يضحكون حتي جاءت الساعه 4 صباحا
ناديه:يالهووي الوقت عدا بسرعه كده لي
مسك :مش عرفه هروح انام بقا عشان بكرا معاد الدكتور
مسك :اوكي
اترمت ناديه علي السرير يوووه انا مش عرفه انام امتا سيف يرجع كله يومين ويرجع اصلا يووه انا بصبر نفسي
رن الفون وكان المتصل سيف
ناديه بفرح:الو ياسيف
سيف:الو انتي لسه صاحيه
ناديه :ايوا قولي بقا انت وصلت
سيف:ايوا
وظلو يتكلمو حتي نامت ناديه
سيف الو الو يابنتي قفل الفون
في الصباح كانت الساعه 12 الظهر قامت ناديه وغيرت ملابسه وصلت فرضها
ذهبت اللي تسريحه وسرحت شعره ووجدت فرفيوم سيف
ناديه وهي تشم البرفيوم :الله وحشتني اووي باسيف حتي
ييوه يلا عشان متاخرش علي مسك وذهب لمسك وذهبو لدكتور وعملو ان الطفل ولد وفرحت مسك كتير لان كانت تتمني هذا وناديه ايضا وتخيلت نفسه وهي حامل في حته من سيف
ناديه بفرحه:اي رايك نروح ناكل من مطعم اللي هناك ده
نظرت مسك وجدد محل كشري
مسك بصدمه:اي ده كشري

 

 

ناديه بسعاده:الله وحشني اوووي تعاالي كده وذهبو وكلت ناديه كشري ملئ بلشطه ولم تاكل مسك بسبب خوفه
ناديه :هوووف هووف بوقييي يالهوووييي انا بلبص علي طول كده
مسك بضحك:تستاهلي خودي اشربي اللبن ده
ناديه:هاتي يالهووي حسه ان نفوخي هينفجر
ومسك طول الطريق تشرب لبن
حتي وصلو الفيلا
مسك تدخل وهي تضحك
يوسف بسعاده عندما رائ ضحكه بنته الذي لم يراه منذ ان اتت
مسك :تستهالي
يوسف بضحك:خير يابنات في اي
مسك :مفيش يبابا بس الابله نفسه راحت لكشري مصري راحت كالت وانا اقوله بلاش شطه تقولي لا بحبه لحد منت شايف طول الطريق لبن لبن

 

 

يوسف بضحك
ناديه بعصبيه :حتي انت ياعمو لا لا محدش بيحبني
اهئ اهئ
يوسف:لا يانتي انا ساكت اهو….. يهانم هاتي لبن لناديه
ناديه:ماشي انا طالعه فوقق
ذهبت ناديه لغرفته
فتحت الباب وانصدمت……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى