روايات

رواية عشق الندى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء السابع والعشرون

رواية عشق الندى البارت السابع والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة السابعة والعشرون

سبب التاخير النت كان فاصل عندي

كان الجميع يجلس علي السفره

فكانت ناديه تلعب مع اياد

ومسك ايضا مع ادم

يوسف:كل يااخويا انت مكلتش من امبارح

فضحك عمر: خلاص بقا ياجو خف ع الواد

 

 

 

ناديه بخجل :احم انا هطلع ارضع اياد وذهبت مسك ايضا معاه

سيف:اتلم يعمر

عمر بضحك: خف انت بسس

يوسف بضحك: اسبوع كده ولا شهر وهتلاقي المسكينه دي حامل ماهو انا متاكد ان الاستاذ مش هيخلايه تاخد اي منع

سيف:انا هقوم امشي سلام

عمر:وانا سلا م ياجو

 

 

عند ناديه ومسك

مسك بخجل:بس ياستي ده اللي حصل

ناديه:كويس هو عمر طيب الحمد لله

مسك:ايوا المهم هتيجي معايا نروح الجامعه وبعدين نشتري هدوم

ناديه :يالهوووي انا نسيت اقول

لسيف استني ارن عليه

وكانت ترن ولا يرد.

 

 

ناديه :هووف مش بيرد اعمل اي

مسك:خلاص خاليه بكرا

ناديه :لا يلا نروح ونرجع قبل مايجي ونا هحاول امهد ليه الموضوع

مسك:حاضر يلا نلحق بابا يعد مع العيال دي

ناديه يلا

وذهبو خارج الفيلا

 

 

في الشركه عند عمر وسيف

عمر:انت لازم يعمر تسافر

سيف:انا مش هسافر المره دي اتصرف انت ياعمر

عمر: في سبب مقنع

سيف:انا عايز اخد اجازه اسبوع اعد مع ناديه واياد مش عطيهم حقهم خالص.

عمر:ياسيف بعد السفر

 

 

سيف:خلاص ياعمر بقا قولتك اتصرف

عمر:تمام ياسيف

عند ناديه ومسك

مسك:يالهووي شكلنا هنقف كتير

ناديه:انا قلقانه اوووي هتصل علي بابا اطمن علي اياد

 مسك: طب رني كده

ناديه بقلق:برن اهو مش بيرد

 مسك :ييووه ياربيي

ناديه:لا لا انا قلقانه اوووي

العميل:مسك يوسف

 

 

 

مسك:ايوا انا يلا ياناديه ندخل واما نطلع نروح ع طول

عند يوسف

يوسف:يارربي ياهانم اياد تعبان اوووي

هانم بقلق:طب هنعمل اي دي سخن اووي

يوسف:ااتصلي علي سيف بسرعه يابنتي

هانم:حاضر

هانم بتتصل علي سيف

سيف:الو يهانم

هانم بصوت باكي :الو ياسيف بيه

سيف بقلق:في اي

 

 

 

هانم: اياد تعبان اووي ومفيش حد هنا يروح بيه للدكتور

سيف وقف بعصبيه:بتقولي اي وناديه ومسك فين

هانم بخوف:ناديه هانم طلعت هي ومسك وتلفونتهم مقفوله

سيف بعصبيه:جهزي اياد وانا جاي حالا

هانم :حاضر

 

 

سيف :عمر الغي الاجتماع بسرعه اياد تعبان ونا لازم اروح وذهب سريع دون انتظار رد عمر

ذهب سيف سريعا اللي الفيلا

دخل بسرعه

سيف:بابا اياد عامل اي

يوسف:مش عارف يابني فاجاه عيط بشتالو لقيتو سخن اوووي

سيف بعصبيه:فيييييييين ناديه هاننم تعالي ورايا هتيحي معايا

هانم:يلا ياسيف بيه بسرعه

ذهب سيف وهانم اللي المستشفي سريعا

سيف وهو يحمل اياد :بس يروح بابا انا اهوو

الدكتور:اتفضل

 

 

 

واخد الطفل يكشف عليه

بعد ساعه عند ناديه ومسك

ناديه :انا خايفه كده لي يامسك احنا اتاخرنا اوووي اتصلي كده علي بابا تلفوني واقع شبكه

مسك :حاضر اهديي بس

مسك:الو يبابا انتو بخير

يوسف بزعيق:انتو فين بتصل من بدري مش بتردو لييي

مسك بخوف:في اي يبابا

يوسف:فيه ان اياد تعباننن اوووي ومعرفتش اتصرف

 

 

مسك:اياد وفين اياد دلوقتي

ناديه اما سمعت كده عقله طار

يوسف:في المستشفي هو ويوسف

مسك:طب اقفل يبابا انا هروح سلام

ناديه بعياط:مالو اياد

مسك بخوف:اياد في المستشفي هو وسيف

ناديه اما سمعت اسم سيف ماتت من الرعب وخوفه علي اياد كمان

 

 

 

ناديه بعياط:ابني سيف

مسك:متخفيش باذن الله خير يلا بس احنا نروح المستشفي وذهبو اللي المستشفي

عند سيف يقف برا هو وهانم

سيف:هما اتاخرو لي كده

هانم:اهدي. ياسيف بيه خير خير

بعد فتره

 

 

خرج الدكتور مع وصول ناديه ومسك

ناديه :سيف ابني نظر له سيف نظره اخرسته

الدكتور : الحمد لله احنا قدرنا ننزل السخنه شويه بس ده اهمال الطفل لو كان اتاخر شويه كان هيروح فيه درجه الحرار كانت عاليا جدا

 

 

سيف:اقدر اخد اياد امتا

الدكتور:دلوقتي بس ياريت المتابعه وكمان نلتزم ب اللي كتبو والعلاج في وقتو

سيف :تمام

ودخل الي اياد

كان اياد يبكي

جرت عليه ناديه:حبيبي انا اسفه واخدته في حضنه

سيف بعصبيه:اووعي كده هاتي ابني واخده في حضنه

ناديه وهي تقف:سيف انا انا

سيف:انتي اييي هتقولي اي ابني كان هيموت بسبب اهمال ام كنتي فين من غير اذني انا فعلا دلعتك اووي لدرجه ان الامور توصل لكده

ناديه بعياط:سيف انا

 

 

 

ذهب سيف واخد الطفل

ناديه :سيف استني سيف سيف

ركب سيف العربيه وهو وهانم

سيف:عندنان

عندنان:ايوا

سيف:هات وناديه ومسك الفيلا ورايا وذهب سريعه اللي الفيلا

ودخل غرفته واخد اياد في خضنه

سيف بحنان:اياد حبيبي بابا جمبك اهو يروحي

 

 

كانت ناديه ومسك في العربيه ويسوق عندنان

مسك:خلاص يامسك والله سيف هيسامحك

ناديه:انا اللي مش هسامح نفسي ابني كان هيروح مني انا اللي غلطانه

مسك:انا اسفه والله لو اعرف ان ده هيحصل مكنتش خدك ابدا معايا

نظرت له ناديه ثم رجعت تبكي مره اخره

وصلت ناديه الفيلا

اول منزلت طلعت تجري علي غرفه اياد

ذهبت وجدت اياد بنام في حضن سيف

ناديه:سيف ا

 

 

 

سيف:هششششششش واخده وذهب اللي غرفتهما

ناديه بعياط:سيف انا اسفه

سيف :انتي تخرصي مش عايز اسمع صوتك

ناديه وهي تحضن سيف

ناديه:والله ياسيف اسفه انا روحت مع مسك الحامعه تقدم ورقها والله معرف ان ده كلو هيحصل واني هتاخر

 

 

سيف وهو يبعده عن حضنه:اولا حضني ده مبقاش من حقك

روحي شوفي انتي كنتي فين وكملي لما تحترميني

ناديه وهي تحاول ان تحاوط رقبت سيف

سيف بعصبيه:ناااديه انت لو فكره اني هقدر اسحمك ب الاسلوب ده تبقي فعلا متعرفنيش انا لو عايز اخد منك حاجه هاخده غضب عنك انتي فاهمه

ناديه بعصبيه:انت بتعملني كده لي والله اسفه

وبعدين ياسيف انت مستحيل تاخد مني حاحه غضب عنيي انا مش جاريه هنا

سيف بغضب:تحبي تشوفي

ناديه بزعيق:والله متقدر ياسيف

جذبه سيف من شعره

 

 

 

سيف:ونا دلوقتي هوريكي هقدر ولا لا

وارمه علي الس*ير وهي يقط*ع هدومه وناديه تصرخ وتضربه في صدره وووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى