روايات

رواية عشق الندى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الخامس والعشرون

رواية عشق الندى البارت الخامس والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الخامسة والعشرون

ناديه :طب عن اذنكم هطلع لاني تعبانه

سيف:طب يلا

نظرت له ناديه بقرف:لا خاليك اسمع ملك عايزك لي هطلع لوحدي

وذهبت ناديه وسيف خلفه

سيف :اصبري ياناديه

ناديه:اااه بطني

 

 

 

سيف:مالك

ناديه:مفيش حسيت بوجع بسيط

سيف:طب تعالي يلا عشان تنامي ونروح بكرا لدكتور

ناديه:لا انا هروح انا ومسك روح انت لمك وقالت بتريقه

سيف:علي فكره ملك دي بنت صاحب بابا وايام الجامعه يعني وانا 19 او 20 سنه كده يعني من 8 سنين وعمر بيرخم

نادبه:طيب ياسيف

 

 

عند عمر ومسك

مسك شايله ادم وبتعلب معاه

عمر:مسك

مسك:ايوا يعمر

عمر:احم هو يعني هنفضل كده ع طول

مسك بتوتر:كده ازاي يعني

عمر:يعني كل واحد بينام في مكان حتي مفيش بينا اي مشاركه في الكلام طول وقت مع ادم انا مش بقول كده انك مش بلعبي مع ادم

بس حقيقي ببقا نفسي اتكلم معاكي بس انت مش عطياني الحق ده

مسك بزعل:انا اسفه ياعمر بس انا مش متعوده حد ينام جمبي ع السرير

عمر:ياستي بس نتكلم طب شركيني يومك انت وادم

 

 

 

مسك ببتسامه:حاضر

عمر مع نفسو :لازم اخده براحه اللي حصل له مش سهل

في اللصبااااح

يوسف علي السفره:هتسافر ياعمر ولا هتعد

عمر:لا يعني مش انا اللي هسافر

يوسف:تمام

جاء ناديه وسيف:صباح الخير

الجميع:صباح النور

 

 

مر 3 شهور ونص

ناديه بتعب:سيف انا تعبانه

سيف:يحبيبتي كل مره تقولي كده وهولد وفي الاخر مش بيطلع ولاده

ناديه بعياط:انا تعبانه ياسيف مش قادره

سيف:طب استني اتصل بلدكتوره ونشوف

سيف:الو يادكتوره معلش علي الازعاج بس وفاجات صرخت ناديه

ناديه:اااااه الحقنيييي ياسيف

 

 

سيف:الو يادكتور

الدكتوره بتسرع:هات المستشفي بسرعه

سيف بخوف:حاضر حاضر

واتلم الجميع علي صريخ ناديه

يوسف:اشتله ياسيف بسرعه حالته صعبه

سيف :هات هدوم البيبي ياعمر وتعالي ورايا وانت يبابا خاليك مع مسك وادم

يوسف:حاضر يابني ابق طمني

 

 

عمر ساق العربيه وسيف وناديه ف المقعد الخلفي

ناديه بعياط

مش قادره حسه انييي بموووت

سيف:اهدي بس خودي نفس

ناديه :منك لله انت السبب في كده اعاااااا

سيف:طب اهدي ياستي اهو قربنا نوصل سرع يعمر

عمر بتوتر:حاضر ياسيف

ناديه:انا بمووووتت متسبنيش ياسيف والنبي

ادخل معايا انا خايفه

سيف :حاضر والله اهدي بسس

 

 

 

ووصلو المستشفي ودخلت غرفه العمليات وقبل دخول العمليات

ناديه بدموع:سيف تعال معايا انا خايفه

سيف :خاضر والله هدخل اهديي بس

ودخلو ناديه العمليات

بعد فتره

الممرضه بتسرع:عايزين دم بسرعه.

سيف بخوف:في زي

الممرضه:الولاده صعبه ونحتاجين دم

عمر:انا نفس الفصيله يلا بسرعهه

 

 

وبعد تبرع الدم

عمر :اهدي ياسيف خير ان شاء الله

سيف :ان شاء الله

خرجت الدكتوره وهي تحمل طفل يصرخ من العياط

الدكتوره بفرحه:مبروك ياسيف بيه ولد زي القمر

سيف :طب وناديه عامله اي

الدكتوره:الحمد لله الولاده كانت صعبه جدااا بسبب ضعف الام رغم اني بلغت حضرتك لازم تهتم ب الاكل بتاعه بس حصل خير هي دلوقتي يخير بس بترتاح

 

 

سيف:الحمد لله

سيف نطر اللي الطفل الذي يحمله عمر

سيف:لا والله بتشتال ابني قبلي

عمر:سيف مستحيل ده يكون ابنك الله اكبر الولا عسل اوووي

سيف بلهفه:طب هات كده.

عمر:امسك بس براحه

اشتله سيف فكان الطفل في غايه الجمال

سيف :بسم الله ماشاء الله

عمر بضحك:ابسط ياعم جه عمر تاني نور العيله

سيف:بعد الشر مستحيل يبقا اسمو عمر

عمل بزعل مصتنع:كده ياسيف ماشي انا مخصمك

 

 

سيف:انا قلقان علي ناديه اوووي

عمر :اهدي هي بس بترتاح وان شاء الله يوم وهناخده من هنا

جاء اتصال لعمر من مسك

عمر:الو

مسك بتسرع:الو ياعمر ناديه عامله اي

عمر:الحمد لله هي بخير وجابت عمر صغون

 

 

نظر له سيف بقرف

مسك بضحك:طب الحمد لله اروح اطمن بابا سلام

عمر:سلام

مسك :بااااباااا

يوسف بقلق :خير يابنتي اي اللي حصل ناديه كان باين انها تعباننهه اووي

مسك:الحمد لله يبابا ولدت وجابت ولد

يوسف :الحمد لله

عند سيف وعمر

سيف وهو ينظر للطفل الذي يحمله

سيف:اعطي لكل الموظفين مكافاه

ووزع فلوس علي كل اللي محتاج متسبش حد محتاج اللي متكرمه ياعمر

 

 

عمر ببتسامه: حاضر متقلقش من كده

عمر:تعالي نسمي عمر

سيف بضحك:ياعم امشي بقا ناديه هي اللي هتسميه

عمر:اخس عليك ياواطيي

الدكتوره:سيف بيه المدام فاقت

سيف :طب يلا

دخل سيف له وجده معلق له المحاليل ووجهه متعب

سيف :ماشي ياناديه والله لمعرفك ازاي متسمعيش الكلام وتهتمي ب اكلك

 

 

وجلس بجانبه وهو يمسك ايده

ناديه بتعب: سيف ابني

سيف :هششش انتي تعبانه

ناديه بدموع:هات ياسيف ابني

سيف ببتسامه:طب بوسيه بس لانك مش هتعرفي تقولي وتشتليه.

ناديه:حاضر

وامسك سيف الطفل لمسك باسته وهي تبكي في مشهد امومي جميل

سيف:هشش ارتاحي بقا ابني معايا

ناديه بطمئنان:حاضر خالي بالك من اياد

سيف ببتسامه:حاضر

 

 

 

خبط الباب ودخل عمر

عمر:ففاقت

سيف ايوا بترتاح:المهم عايزك تسجل الطفل باسم اياد

عمر:اخس عليك بجد

سيف :امشي بقا روح لمراتك انت صدعتني

عمر:خاين سلام هروح اسجل

جلس سيف مره اخري وهو ينظر اللي اياد بحب

طلع الفون واتصور معاه صور كتير

 

 

بعد عده ساعات

ناديه:سيف سيف

سيف :نعم معاكي اهو

ناديه:انا عايزه اروح مش بحب المستشفيات

سيف:كمان شويه عما ترتاحي

ناديه:انا كويسه طلعني من هنا والنبي مش مرتاحه تعاال اعدلني وبعدين المحاليل خلصت اهي ناديه حد يشله

سيف:طب استني اعدلك وجلس اياد بسريرو الخاص

 

 

وساعد ناديه في الجلوس علي ظهره

ناديه:هات اياد والنبي ياسيف

سيف بحب:اتفضلي ياستي

ناديه:الله كيوت خالث صغنون

سيف: اي ده انتي هدعلي سي اياد وانا لا

ناديه بضحك:انت القمر

سيف:بكاشه ودخلت الدكتوره

الدكتوره:حمدلله علي السلامه

ناديه الله يسلمك

 

 

 

سيف:هي تقدر تخرج امتا

الدكتوره:ممكن ساعه او اتنين بس نطمن عليه وعلي البيبي وكمان لازم اقوله شويه ملاحظات لازم تمشي كل يوم شويه صغيرين انت الولاده طبيعي كانت صعبه عليكي

ناديه:تمام

سيف :تمام

ناديه وهي تنظر الي اياد الذي يشبه يشبه

 

 

ناديه:سيف اياد شبهي اوووي

سيف بزعل مصطنع :قدر ربنا بقا بس خافي لانو ممكن يقلب ليا

ناديه بضحك:اتمني كده

سيف بخبث:بتتمني كده لي

ناديه:انت بتسافر كتير وانا ببقا اعده لوحدي اهو حاحه شبهك تسليني

سيف:تسليكي بقاا انا وابني بقينا تسليه

قطعهم دخول عمر

عمر:حمدلله علي السلامه

ناديه:الله يسلمك ياعمر

 

 

عمر :يوسف هيموت ويشوف اياد

سيف:بابا واطلعه الفون وبعت له الصور واتس

عند يوسف:كل ده يمسك ليي اتاخرو اووي

مسك:اهدي يبابا شويه وهيجيو

مسك يوسف الفون :بسم الله ماشاء الله

مسك:في اي يبابا

يوسف بدموع:ابن سيف اهو

مسك بتسرع:وريني يابابا والنبي

مسك:الله حلوو الله يبابا

 

 

 

 

يوسف:الله اكبر

عند ناديه كانت تجهز للعوده وسيف يساعده

 سيف يلا بينا

ووصلو الفيلا بامان

يوسف جري عليهم اخد اياد من عمر الذي يحملو

وظل يبوسه

ناديه بضحك:الله يسلمك يبابا

يوسف بضحك:معلش يابنتي بس وحشني اووي بقالي سنين بستناه

 

 

سيف :يعني خلاص نسيتنا

يوسف:اعتبرو كده واخده الطفل واتجهه لغرفتو

ناديه:ابني

سيف بضحك:تعالي نطلع

ناديه:يلا

هاننم هاننم هاتي الاكل وتعاالي فوق

ناديه:براحه ياسيف مش قادره امشي

 

 

سيف:طب اشتالك

ناديه بضحك:لا ياسيف لنا ولاده مش مكسوره

سيف:رخمه

ناديه: معتش قادره اهئ اهئ اهئ

سيف:لسه كتير

ناديه:اشتال بس براحه ماشي

سيف:😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

ناديه :🥹🥹🥹🥹🥹

واشتال ناديه براحه واجلسه علي السرير

 

 

ناديه بتعب:ميرسي

سيف :هدخل بقا اغير هدومي

ناديه:طيب

وعدا 4شهور بدون احداث

اتقرب عمر من مسك

وسيف مشغول ب الشغل

وناديه يوميه كلو مع اياد ويوسف وكانت بتروح الجامعه تمتحن وتسيب اياد ليوسف

وسيف بيرجع من الشغل تعبان بينام

ناديه:قلب مامي يناس ياختي صغننه

يوسف:خلاص بقا ياناديه هاتي العب معاه

ناديه بضحك:يبابا نا لسه واخده منك

يوسف:بيوحشني وادم مع عمر ومسك

ناديه:طب اتفضل يابابا اياد اهو

اخده يوسف وظل يلعب معه

 

 

 

ناديه بضحك:الحمد لله كنت فرحانه انو شبهي قلب لسيف خالص

يوسف:جداا بقا كلو سيف حتي نفس البوز

ناديه بضحك:يالهووي معاك حق

دخل سيف وهو باين عليه الارهاق

ناديه جرت عليه:سيف وحشتني مالك انت تعبان

Nadia nashaat

سيف:لا لا انا كويس

وجلس بجانب يوسف

يوسف:مالك ياسيف

سيف:مفيش يبابا الشغل بس كتير الفتره دي

يوسف:ربنا معاك

 

 

 

سيف يارب:انا هطلع ارتاح شويه وهنزل علي العشا

وذهب سيف

ناديه بزعل:بابا انا هطلع ماشي اياد معاك للعشا

يوسف بضحك:اطلعي يبنتي

طلعت ناديه ودخلت الغرفه سمعت صوت الدش

ناديه:هحضر ليه الهدوم طلما بياخد دش

طلع سيف

ناديه:سيف هدوم اهي

سيف :تمام ودخل غرفه الملابس لبس وطلع اترمي علي السرير

ناديه:سييف

سيف بعصبيه:ناديه انا عايز انام عايزه تنامي اتفضلي مش عايزه انزلي واطفي النور

ناديه بزعل:اسفه انا هنام

 

 

 

 

وجلست علي السرير ودخلت في حضن سيف

سيف بهدوء :كنتي عايزه اي

ناديه بعياط:سيف انت معتش بتحبني صح من ساعات مولد وانت معملتك جافه معايا وكمان علي طول بحاول اقرب منك وانت بتبعد عني انا عملت حاجه تزعلك مني

سيف بندم:لا بس انا مشغول اووي في الشغل حقك عليا

ناديه:تمام ياسيف نام انت اكيد تعبان

غفل سيف في حضن ناديه وهي صاحيه بتفكر في معملتو

رجع مسك وعمر البيت وهما يضحكون

مسك:بس بقا معتش قادره ياعمر

يوسف:خير يولاد

عمر:مفيش ياعمي

يوسف:طب هات ادم وحشني

 

 

 

عمر:اتفضل بس حاسب الاتنين دول بيتشكلو ع طول

يوسف:متخفش

عمر:بس سبحان الله اياد باشا قلب بقا سيف كده لي

يوسف:مش عارف ناديه كانت بتتوحم ع سيف باين

بس عيون ناديه خالص

عمر :عندك حق

وظلو يتحدوثون

عمر:انا تعبان ياجو هدخل انام بقا وهنزل علي العشا

يوسف:اوكي

وظل يوسف يلعب من الاطفال

دخل عمر الغرفه وجد مسك تسرح شعرها

عمر:بتعملي اي

مسك :بظبط شعري

عمر:تمام هنام انا بقا

 

 

 

مسك بتوتر:انت ممكن تنام علي السرير عادي

عمر :انت واعيه انتي بتقولي اي

اتجههت مسك اليه وحضنته

هو انت مش جوزي

عمر:جوزك طبغا

مسك بتوتر:خلاص يبقا هتنام جمبي

عمر رفع راس مسك اليه وقبله والمفاجاه له انها لم تعارض وتعمق في القبله حتي بعد هنا لتاخذ نفسه

عمر بهمس:بحبك

مسك بخجل:ونا كمان

عمر بخبث:وانتي كمان اي

مسك:احم بحبك

لم يصدق عمر ماذا تقول

فقبله مره اخري وجدته تتجاوب معاه فحوطه من وسطه ويجذبه اليه اكتر حتي ازاحه الروب الذي كانت تلبسه و………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى