رواية عشق الندى الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نادية نشأت
رواية عشق الندى الجزء الحادي والعشرون
رواية عشق الندى البارت الحادي والعشرون
رواية عشق الندى الحلقة الحادية والعشرون
ناديه :ماشي انا طالعه فوق
ذهبت ناديه لغرفته فتحت الباب وانصدمت عندما رائت ريهام تقف في الغرفه وتمسك برفيوم سيف.
ناديه بصدمه:انتي بتعملي اي هنا
ريهام بتوتر :عادي انا بدخل علي طول
اتجهت ناديه الليه :الكلام قبل ما اكون مرات سيف اياكي ثم اياكي تدخلي اوضتي بعد كده اتفضلي اطلعي برا
ريهام:انتي مفكره نفسك مين انتي عشان تطرديني
ناديه اتجهت اليه واخدت البرفيوم
ناديه بزعيق :بقولك برا انت مش بتفهمي
ذهبت ريهام وهي في قمه غضبها
ناديه:انسانه معندهاش دم يييوه ياسيف كانت بتدخل اوضك علي طول ليه
وارتمت علي السرير
جاء اتصال من سيف
ناديه بفرحه:الو ياسيف عامل اي هترجع امتا
سيف بشتياق:انا الحمد لله للاسف لسه مش عارف هرجع امتا الشغل هنا متاجل اووي
ناديه:ربنا معاك تعرف ان مسك حامل في ولد زي مقولتلك الله بجد انا فرحانه اوووي نفسي اشتالو النونو اووي
سيف بفرحه:باذن الله يروحي المهم بابا عامل اي
ناديه:الحمد لله
وظلو يتكلمون كثيرا
حتي غفلت
في الصبااح
كانت الجميع علي السفره
ناديه:بصي بقا ي مسك انا اللي عملالك البيض ده دوقي واعطيني رايك
ريهام بخبث :دوقي يروحي دوقي
مسك :الله طعمه حلو اوووي ياناديه تسلم ايدك
يوسف:سيف اتصل عليكي ياناديه الواطي مش بيتصل عليا
ناديه:معلش ياعمي اصل بيقولي دايما انو مشغول
يوسف :طيب
ثريا: مالك يامسك وشك اصفر كده لي
مسك بتعب :مش عرفه حسه اني دايخه انا هطلع اوضي ووقفت حتي وقعت علي الارض
ناديه:مسك مسك حبيبتي قومي وجدت ماده بيضاء تخرج من بوقه
ناديه بصريخ:عمو نادي عدنان بسرعه لازم تروح المستشفي
وفي لحظات كان حامله عندنان
ناديه بعياط:بسرعه يعندنان هتموت مننا وكان سيف يتصل
عند عمر وسيف
سيف بقلق :هووف ياعمر مش بترد انا قلقان عليهم لي اول مره مش ترد عليا
عمر:اهدي ياسيف ان شاء الله كلو خير
سيف :يارب
في المستشفي بعد ساعتين
الدكتور :الحمد لله قدرنا ننقذه هي والبيبي بس حاله التسمم كانت قويه بس الحمد لله جات في الوقت المناسب
يوسف براحه:الحمد لله
ناديه:الحمد لله
الدكتور : تعال بس معانا ي يوسف بيه عشان تمضي علي خروج المدام والبيبي
حاضر يدكتور اتفضل
ثريا:اكيد انتي اللي عملتي كده
ريهام:ايوا ياخالتو اكيد كانت عايزه تاكل غضب عنها
انتي عايزه تموتي مسك وابنه
ناديه بعياط :انا ا نا معملتش حاحه
ثريا :اسكتي خالص انتي السبب لازم تتسجني
ناديه بعياط تزيد :انا والله معملت حاجه انا مظلومه
حتي ثريا صفعته حتي وقعت علي الارض وغشيه علي
ريهام بصدمه:يالهووي ياخالتو البت وقعت كده لي
ثريا:مش عرفه
جاءت الممرضه
الممرضه :ياانسه ياانسه مالك تورلي بسرعه هنا
الدكتور:حضرتك هتكتب بيانات الام والبيبي
كتب يوسف بيانات مسك
وجاء علي اسم اب البيبي وكتب عمر محمد *****
وذهب لمسك لكن وجد ناديه محموله علي التوالي
يوسف بخضه للممرضه :ماله يابنتي
الممرضه:لقناه وقعه يااستاذ ومحدش معاه مينفعش كده
يوسف:انا حماه يابنتي طمنيني عليه بلله عليكي
الممرضه :حاضر ياحج
بعد ربع ساعه
الدكتوره:حضرتك تبع المدام اللي جوا
يوسف :ايوا
الدكتور ببتسامه:الف مبروك المدام حامل في اسبوعين ونص كده لازم الراحه لحد ما الحمل يثبت بس وده اللي كان سبب الاغماء
يوسف بسعاده:بجد حامل
الدكتوره:الف مبروك تمشي بس تحت الملاحظات اللي كتبه دي
يوسف:طب وبنتي مسك اللب في الغرفه التانيه
الدكتوره: انا شوفته بس هي محتاجه راحه هي حامل في الشهر السادس والتسمم كان شديد عليه بس هي محتاجه الراحه
يوسف:طب انا اقدر اخدهم امتا
الدكتوره:يقدر دلوقتي ي استاذ
يوسف:تمام شكرا يابنتي
دخل يوسف اللي ناديه
يوسف بفرحه:الف مبروك يابنتي
ناديه بسعاده :الله يبارك فيك يعمي
ثم تذكرت ماذا حدث
عمي والله انا معملتش حاجه لمسك
يوسف:انا عارف يابنتي كل حاجه بدور حوليا وصدقيني هخلص من القرف ده قريب اووي
ناديه بفرحه لصادق كلامه امام يوسف
ناديه: عمي متقولش لسيف اني حامل عايزه تبقا مفاجاه
يوسف:حاضر يابنتي وكمان مش عايز ريهام وثريا يعرفو انك حامل
ناديه :حاضر هو انا هطلع امال
يوسف:يلا قومي وهناخد مسك ونروح اكيد سيف قلقان علينا
ناديه بصدمه:يالهوي سيف ده اتصل كتير اوووي
يوسف:طب هروح اشوف مسك عما تتصلي عليه
ناديه اتصلت علي سيف
سيف رد بسرعه
سيف بقلق:ايوا ياناديه في اي مش بتردو لي
ناديه ببتسامه :مفيش حاجه بس مسك تعبت شويه واحنا ف المستشفي
سيف:ماله مسك
ناديه :مفيش ي سيف شويه تعب بس لانه قربت من الولاده فاضل بس 3 شهور وعادي التعب ده ببقا مستمر طول فتره الحمل
سيف بهدوء :طب وانت عامله اي صوتك تعبان لي
ناديه بعياط:سيف انت هترجع امتا انت وحشتني مش عرفه اعمل اي حاحه من غيرك هنا
سيف:طب اهدي كله اسبوع وهرجع باذن الله
ناديه:طب هروح واكملك لان احنا ماشيين
سيف:تمام سلام
وذهبو اللي البيت
يوسف بزعيق:اظن كده كفايه اووي يثريا انتي وبنت اختك كده اتفضلو كده ب كل ادب واحترام اطلعو برا بيتي
ثريا بصدمه:ايي في اي يايوسف
يوسف بغضب وزعيق:اظن اما تحطي سم لبنتي في الاكل وتكوني عايزه تموتيه ب الطريقه البشعه دي هي وابنه تبقا متستهليش تفضلي هنا ابدا اتفضلي اطلعي برا انتي طالق طالق طالق
ثريا بصدمه:ماسي يوسف مفكر نفسك انك كده خلصت من ثريا لا ده انت غلطان اوووي وذهبت هي وريهام ومشيوو
ريهام:هنعمل اي ياخالتو دلوقتي
ثريا بغل :لازم سيف يموت هو ومراتو لازم يريهام
ريهام:نستنا كده لما سيف يرجع من السفر عاجل خبر وفاء رجل الاعمال سيف يوسف محمد هو وزوجته في حادث سير ضخم وضحكت هي وريهام(😒😒😒)
مر 3 شهور وسيف مانع اي اتصال لمصر وبالاخص ناديه و يوسف بسبب انشغالو بس العمل
واليوم هو موجود رجوع سيف القاهره ولكن لم احد يعرف
ناديه : كده ياسيف ماشي اهون عليك 3 شهور كاملين مش تتصل عليه وتتطمن عليا انا وروح بابي
وحوطت بطنه احنا هنخاصم بابي ماشي
وكانت بطنه منتفخه قليل
نزلت تحت
علي السفره يتواجد مسك ويوسف
ناديه:صباح الفل
يوسف:صباح العسل
ناديه:اي يحجه البطيخه بتاعت دي مش ناوي يجي علي الدنيا
مسك بتعب:مش عرفه يابنتي والله انا حسه اني حامل ف الشهر العاشر
ضحكت ناديه ويوسف
ناديه:بابا سيف اتصل ؟
يوسف :لا بس عمر بيبلغني دايما انو مشغول لدرجه انو بينسي ياكل او يشرب
ناديه :ياعيني عليك ياسيف ياصغير علي البهدله ربنا معاك يارب ويرجعو لينا بخير
مسك:بابا هو انا يعني لما اولد هسمي البيبي باسم مين
يوسف بغموض:ان شاء الله بس اما ينور الدنيا هنشوف ساعته
مسك :تمام يبابا هطلع ارتاح حسه اني هولد انهارده
ناديه بضحك:كل يوم تقولي نفس الكلام خاليكي بقا اولدي معايا هيييح
مسك بضحك:انا طالعه يماما
ناديه:اطلعي ولا اقولك استني هطلع اخد شاور بلمره
وطالو البنات
يوسف:ماشي ياسيف الكلب
سمع يوسف صوت عربيه سيف من الخارج قام بسرعه
واتجهه للخارج
يوسف بفرح لشوفه سيف يخرج من العربيه
سيف بفرحه:بابا وجري الليه وحضنه
يوسف:وحشتني ياسيف كل ده
سيف: معلش بقا
عمر بحزن مصتنع:ونا مليش في الحب جانب ولا اي
يوسف :لا طبعا وحضنه هو الاخر
ودخلو الثلاثه جوا
عمر :هاا يعمي فين مسك عشان افتحه في الموضوع بقا انا زهقت
سيف:عمر مش وقته الكلام ده
يوسف:لا ده وقتو يابني معتش حاجه ومسك تولد خلاص لازم كتب الكتاب يتم بتاريخ السنه اللي فاتت عشان نمنع الشك
سيف :حاضر يبابا
يوسف :طب اطلع بقا ارتاح
سيف:حاضر عن اذنكم
نزلت مسك من الدرج
مسك :سيف انت جيت وحشتني حضنه سيف :ونتي اكتر يقلبي تعاالي بقا عشان عوزينك في موضوع
وحكه له ماذا طلب عمر
يوسف وسيف :هنسبكم بقا تشوفو الموضوع مع بعض لان دي حياتكم
عمر:تمام
وذهب سيف الي الغرفه وجد ناديه نايمه بهدوء
اتجهه سيف الليه ولعب في خده
ناديه بنوم:هششش بقا دبانه رخمه
سيف ببتسامه:نودي قومي
كانت ناديه نايمه وسمعت صوت سيف قامت مره واحده
ناديه بصدمه:سيف انت جيت وقامت من علي السرير
سيف:لا لسه مجتش هاجي بليل
ناديه بفرحه اكيد انا مش بحلم لا لا اقرصني كده
سيف بخبث :حاضر وقبله بعنف قبله تثبت اشتياقه اليه حتي بعد عنها لتاخد انفسه
ناديه بدموع حضنت سيف وحوطت وهو حوطه وسطه
سيف بضحك:حاسس انك تخنتي سيكا كده
ناديه :رخم طب ابعد كده عني
سيف:وحشتني
ناديه بدلع:وانت وحشني خالث
سيف بخبث:طب وريني كده
ناديه:اوريك اي
سيف: وحشتك ازاي
ناديه بتوتر :بص الجري نص الجدعنه
سيف امسكه من وسطه
سيف بخبث:وربنا مايحصل تعالي بس اقولك
ناديه بدلال:هتقولي اي
ابتسم سيف وقبله برقه وهي تبعد وهو يقترب حتي وقعت علي السر*ير
اوقع سيف نفسه هو الاخر
وهمس له :وحشتيني
ناديه بهمس هي الاخر: وناديه وحشه سيف خالث
قبله سيف ثم………….
عند عمر ومسك
عمر:نا والله مش بقدم مساعده بس والله يمسك انا بحبك بجد
مسك:انا مش اقبل ياسيف انك تسمي ولد مش ابنك علي اسمك
تمر بغضب:انتي مالك انتي يامسك انا موافق والله صدقني عمري ماهفرق بينك وبينو ابدا انا هحبو اكتر من كمان
Nadia nashaat
مسك ببتسامه:متاكد ياعمر.
عمر بحب:والله بحبك يامسك بحبك من زمان
مسك بخجل نظرت اللي الارض
عمر:ابعت اجيب الماذون بقا
مسك بكسوف:اللي بابا يشوفو
عمر بجري :ياجو ياجو هات الماذون ياعم
يوسف بضحك:خلاص يابني بس اعد كده عايزه تعالي يامسك
يوسف بجديه:لازم الماذون يكتب الكتاب بتاريخ السنه اللي فاتت عشان واحنا بنسجل بس
عمر :طبعا ياعمي
مسك:حاضر يبابا
يوسف:روح هات الماذون ياعمر
لم يسمع عمر بقيت الكلام وذهب جري للعربيه
يوسف:عمر محترم يامسك هو فعلا بيحبك من زمان ومكنش موافق يدخل حد حياتو غيرك
مسك :عرفه يابابا انو بيحبني
يوسف :طب قومي اجهزي يلا يروحي
مسك:حاضر يبابا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)