روايات

رواية عشق الندى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الثاني والعشرون

رواية عشق الندى البارت الثاني والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الثانية والعشرون

عند سيف وناديه
سيف ياخد ناديه في حضنه ويلعب في شعره
ناديه:بس ده اللي حصل وعمو يوسف طرده هي وريهام
سيف:كويس جداااا
ناديه:سيف هو انت بتحب الاطفال
سيف:طبعا انا بعشق الاطفال مش بحبهم بس
ناديه:يعني هتحب ابن مسك
سيف:طبعا ده ابن الغاليه
ناديه : وانا كمان هحبو
اعتدل سيف حتي صار فوق ناديه
ناديه بتوتر:سيف في اي
سيف بخبث:هو انا وانا مسافر انتي اكلتي البيت كلو
ناديه بضحك:لي في اي
سيف وهو ينظر اللي ج*سده بوقاحه : حاسسك انك تخنتي مده

 

 

ناديه بضحك:ايوا انا فعلا تخنت
سيف:انا مش عايزك تزعلي بس خاليكي كده متخسيش تاني
ناديه:لي طيب نا مش بحب اكون تخينه
سيف:لي كنتي كام وبقيتي كام
ناديه :كنت 60 دلوقتي بقيت 65 اهئ اهئ
سيف:ايوا خالكي 65 كده
ناديه بضحك:لا انا هخس علي فكره بس كمان شويه كده
سيف :لي شويه كده
ناديه :سيف بصراحه انا مش تخنت عشان باكل كتير
سيف:امال تخنتي لي يقلبي
ناديه وهي تحضن سيف:سيف انا حامل
سيف :ايوا يعني تخنتي عشان كده نعمم حااامل
ناديه:ايوا
قام سيف :انتي بتهزي ولا اي
ناديه:تؤتؤ والله انا حامل كمان فاكر لما كنت في المستشفي مع مسك
لم تكمل ناديه كلامه بسبب حضن سيف له وهو يقول انا مبسوط اووي انتي قدمتي ليا سعاده الدنيا والاخره اطلبي مني اي حاجه
ناديه:براحه ياسيف نزلني بس
سيف :طب انتي مش بتقوليلي لي من الاول
ناديه:كنت حبه اعمله مفاجاه ليك حلوه المفاجاه
سيف بحب وسعاده:احلا مفاجاه حرفيا في حياتي كله
سيف:بس انتي مش حسه باي وجع انتي مكنش لازم تخليني اقرب منك
ناديه وهي تحضن سيف:انا كويسه يا سيف الحمد لله
احضنه سيف حتي خبط الباب
هانم:سييف بيييه

 

 

سيف:قاطعه اللحظات
سيف:نازل اهووو ياهانم
هانم:حاضر ياسيف بيه
سيف لناديه:يلا عشان تقريبا عمر الاهبل هيتجوز مسك دلوقتي
ناديه بصدمه تحولت لصدمه:بجد الله هيعملو فرح الحمد لله
سيف:للاسف مش هيعملو لفرح بسبب ظروف مسك
ناديه:طب وسع بقا عشان اللبس
سيف ببتسامه:وسعت اهو اتفضلي
سيف مع نفسه:الحمد لله احلي هديه من ربنا ليا الحمد لله والشكر لله
بعد مده نزلو مع بعض نظر يوسف اللي سيف وجد الفرحه علي وجهه علم بحمل ناديه
سيف بفرحه:الف مبروك ياسيف
سيف يحضن يوسف:الله يبارك فيك يابابا
عمر :يجدعان انا العريس مش سيف وه وه
يوسف :متفهم ياعم حد قالك انو هو اللي هيتجوز
عمر:امال بتبارك ليه لي 😒
سيف ببتسامه: مفيش هبقا بابا كده
عمر :طيب ياعم ايي بابا هي حامل
عمر احضن سيف بفرحه شديده فهما اصدقاء واخوات من الطفوله
عمر:الف مبروك ياعم عملته امتا ده
سيف:الله يبارك فيك. مش هقولك
ناديه بخجل :عمو فين مسك
يوسف :فوق يحبيتي اطلعي هاتيه لان الماذون مستني
Nadia nashaat
طلعت ناديه اخدت مسك
(والله بجد مكنتش عايزه اسم البطله ع اسمي بس هي جات كده😂)
مسك كانت لابسه درس واسع ابيض لانه علي وشك الولاده وربت شعره ولبش شوز بكعب بسيط وملع شفايف ونزلت مع نادين حقيقي كانت في كميه البساطه
ونزلت عمر ببتسامه:بسم الله ماشاء الله الحمد لله ربنا حقق حلمي
وكتب الكتاب وقال الماذون جملته الشهريه بآرك الله لكما ………
ناديه بفرحه:الف مبروك يمسوك
مسك:الله يبارك فيكي
سيف :حبيتي الف مبروك وهمس بجانب ودنه عمر بيحبك ويستحق اكتر من اي حد
ابتسامت له ناديه وفاجاه حست بوجع شديد
مسك:اعاااااااااا ناديه
الحقني
ناديه بخوف :سيف سيف الحقني مسك بتولد

 

 

جري عليه عمر
عمر:مسك حبيبتي اهدي جهز العربيه ي سيف بسرعه
سيف :اشتال ياعمر بسرعه
اشتال عمر مسك وذهبو اللي العربيه فكانت مسك في المقعد الخلفي وعمر وناديه بجانبه
وسيف يسواق وبجانبه يوسف القلق بشده علي ابنته الوحيده
وصلو بعد نص ساعه المستشفي
مسك:اعااا انا بموووت اللحقونييييي حتي سكتت بسبب الوجع الزائد
ودخلت غرفه العمليات
ناديه بدموع:لا لا انا مش عايزه اولد
سيف بحنان:هشش ينودي متقلقيش خير ان شاء الله
ناديه:لا انت مشفتش هي كانت بتصرخ ازاي لا كانت بتموت من الوجع ياسيف
اخده سيف بين احضانه
عمر ويوسف كان يدعون بان تصبح بخير
بعد ساعتين من الانتظار
خرجت الدكتوره
عمر بلهفه:خير يادكتوره مسك عامله اي
الجمبع اتلم حولين الدكتوره
الدكتوره:اهدو بس هي الحمد لله بخير ودلوقتي هتتنقل غرفه عاديه
والبيبي كويس والحمد لله
وذهبت
عمر بفرحه والجميع:الحمد لله
حتي فتره ذمنيه كان الجميع في غرفه مسك وكانت نايمه بسبب المخدر
وعمر بجانبه علي اطراف السرير
ناديه:الله يخلاثي حلو اووي ياسيف
سيف ببتسامه:اووي شبه مسك اووي
يوسف:هاتي ياناديه اشيلو
ناديه:اتفضل ياعمي
اخده يوسف وحضنه بحب
كانت مسك تفيق
مسك:ااه

 

 

عمر:مسك انتي كويسه
مسك بتعب :الحمد لله….. ابني فين ياعمر
عمر ببتسامه:اهو يروحي استني
عمر :معلش ياجو هات ابني بس كده
يوسف:خود ياخويا
احمله عمر واعطه لمسك الذي بكت عند حمله
ناديه ببتسامه:هااا بقا هتسموه اي
مسك ببتسامه وهي تبوس الطفل بكل حنان الام :هسميه ادم
ناديه:الله اسم حلو خالص ياام ادم
ضحك سيف :طب تعالي عشان تكشفي واطمن عليكي وانت ياعمر روح سجل استاذ ادم وانت يبابا خاليك مع مسك
يوسف بحب:حاضر يحبيبي
وذهب عمر لكي يسجل الطفل
وذهب سيف وناديه لكي طمنو علي صحه البيبي
سيف:انتي متبعه مع حد معين
ناديه:ايوا مع الدكتور الراهيم هنا
سيف :طب ياشاطره تعاالي نشوف الدكتوره اللي ولدت مسك باين عليه شاطره
ناديه بغضب قليل :لي ياسيف انا برتاح مع الدكتور ده
سيف :لما ابقا بقرون ابقي اكشفي عندو
ناديه بزعل:طيب ياسيف اعمل اللي انت عايزو
سيف :يلا قدامي واتجهه اللي غرفه الدكتوره
الدكتوره:اهلا مدام اتفضلي
ناديه ببتسامه:اهلا
سيف:كنا عايزين نطمن علي صحه ناديه والبيبي
الدكتوره:طبعا بس حضرتك بقا عندك كام سنه
ناديه ببتسامه:عندي18 ونص كده😂
الدكتوره ببتسامه طب اتفضلي
ناديه:ممكن سيف يجي معايا
الدكتوره :بس نكشف وبعدين واحنا بنعمل الصنار الاستاذ سيف يدخل
ناديه:حاضر
ذهبو وبعد الكشف
الدكتوره: اتفضل يا استاذ سيف
دخل سيف

 

 

الدكتوره:دلوقتي هنسمع نبضات البيبي
سمع سيف النبضات نزلت دموعه من الفرحه وهكذا ناديه
الدكتوره:صحه البيبي كويسه بس صحه بتعتمد علي صحه الام لازم مدام ناديه تتغذي شويه لان ضغيفه وده هيتعبه في الولاده
سيف نظر اللي ناديه وناديه نظرت في السقف الغرفه(انا بعمل اي هنا انا مين )
سيف :طيب يلا ياناديه
ناديه لم تنظر له واتجهت للخارج لغرفه مسك
يوسف :هاا يابنتي الدكتور قال اي
ناديه كانت هتتكلم قطعه سيف
سيف:الدكتوره قالت انها بخير والبيبي بخير.
يوسف:الدكتوره اي هي متابعه مع الدكتور ابراهيم
سيف:يابابا انا هخلي مراتي تكشف عند راجل لي من قله الدكاتره في البلد
يوسف:فيه اي ياسيف وبعدين انا كنت بروح معاه علي طول واطمن ياسيدي دكتور ابراهيم ده اكبر مني كمان
سيف بغضب قليل :حتي لو عندو 100 سنه يابابا ناديه هتابع عند الدكتوره وبس كده
نظرت له ناديه يحزن وهو نظر له
ناديه :بابا هو الدكتوره قالت مسك ممكن تطلع امتا
يوسف:عما ترتاح لانه ولده قصيري ف هتطلع انهارده
ناديه بحزن:طب انا هروح لاني تعبانه وهجهز غرفه مسك وعمر وهدوم البييي لانه في شنطه سيف بتاعت السفر
يوسف:طيب يابنتي روح ياسيف يلا انا هعد مع مسك انا
سيف :طيب يابابا وذهب هو ناديه ولم تتكلم ناديه وكان الصمت هو الحاضر
عند عمر
الشخص:اسم الام
عمر:مسك يوسف محمد الشرقاوي
الشخص:الاب
عمر بحب:عمر **** ****
عند سيف وناديه
طلعت ناديه غرفته دون كلام

 

 

ناديه بعصبيه:هوووف اشتال الشنطه ازاي دلوقتي
وحاولت ان تحمله وتضعه علي السرير في دخله سيف
ناديه:اعااا وحطت ايده علي بطنه
سيف بتسرع:في اي مالك
ناديه:مفيش بس عشان شلت الشنطه
سيف بعصبيه:انتي غبيه ازاي بشيلي شنطه ب الحجم ده وانتي حامل
ناديه بعياط:…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى