رواية عشق الندى الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادية نشأت
رواية عشق الندى الجزء الثاني عشر
رواية عشق الندى البارت الثاني عشر
رواية عشق الندى الحلقة الثانية عشر
سيف:حاسبيييي حاسبيييي
ناديه :اعاااااا
فاجاه شخص رمه وقعت ع الارض
سيف جري عليه :انتي كويسه.
ناديه بشقهات:ا ن ا ك و يس ه(انا كويسه )
حضنه سيف وهي بدلتو الحضن
الشخص:خلاص ياعم كفايه محن راعي اني سنجل
انتبه سيف للشخص ده:عمر
عمر بفرحه:ابو الصحاب
سيف قيم ناديه وراح حضن عمر بحب واشتياق
عمر :وحشتني جدا انت ويوسف بسس اي يلا ده لا عرفت تختار المره دي
سيف بعصبيه:لم نفسك عشان دي مراتي
عمر بصدمه:يخاين من ورايا طب واللي في بطني
سيف:هحكيلك بعدين بس انا راحه الشقه القديمه
عمر بمرح :الله يسهالو
سيف ببتسامه:تعالي ي ناديه ده عمر صحبي اكتر من اخويا
ناديه ببتسامه :تشرفنا وشكرا انك انقذتني
عمر :ولايهمك انا هروح بقا ليوسف ارخم عليه
سيف روح
في المطار
مسك :اخيرا رجعت مصر يارب سيف ميكونش غير العنون
وذهبت الي قصر الشروقاي
وحطت ايدها ع بطنه حبيب ماما هنروح لخالو هيحمينا انا ونتي يروحي
سيف وناديه وصلو الشقه القديمه
ناديع دخلت الشقه لقيته صغيره بس في قمه الجمال
ناديه:الله الشقه دي حلو اووي بتاعت مين باين انها قديمه بس الاساس جديد
سيف بحزن:دي شقتنا القديمه قبل مانتنقل في فيلا الشروقاوي كنت عايش هنا انا وبابا وماما ومسك بس للاسف اتنقلنا من هنا اسبوع لفيلا الشرقاوي
حصل حريقه ماتت فيه ماما ومسك وفضلت انا وبابا بس فضلت اتعالج من الصدمه لحد مستوعبت انهم خلاص مشم كنت اتمني مسك تكوم موجوده كنت دايما احب ارخم عليه كانت قمر اووووي كان دايما عمر يحب يضايقه وقولي مراتي راحت مراتي جات لحد ماراحت قعلا
سيف خانته دموعه بس مسحه
ناديه بوجع حضنته:اسفه اني فتحت عليكي وجع محدش يستحملو
سيف حضنه بحب وارتياح ااكتر من 5 دقايق
ناديه :هاا بقا تحب تاكل اي
سيف:اي حاجه من ايديكي حلوه
ناديه ببتسامه : هعمل مكرونه وبانيه
سيف:تمام
المطبخ ع ايدك اليمين
هتلاقي كل حاجه تحتاجيه لاني باجي هنا ع طول انا وعمر
ناديه ببتسامه:هو عمر صحبك من زمان شكلو طيب
سيف:عمر ابن خالتي
ناديه :تمام
وذهبت اللي المطبخ
اما سيف ف اتجهه اللي غرفه مسك واطلع كل ذكرياته واللعب وهدومه وبيشم فيهم
سيف بدموع:رحتك لسه فيهم يمسك وحشنيييييييي
………
وصلت مسك فيلا الشرقاوي
نزلت جري
الحراس :ايوا ي انسه
مسك:عايزه سيف
الحارس :للاسف سيف بيه مش موجود ولا حد هنا موجود تقدري تروحي الشركه ليهم
مسك :والشركه دي بعيد
الحراس :تقريبا ممكن ساعه في الطريق
مسك بتفكير :طب اعمل اي انا مش هقدر امشي كل ده ومش معايا فلوس ياربي
وجلست تبكي
والحارس يراقبه جلست في بجانب الفيلا
عمر وهو خارح من الفيلا
:اما يوسف بيه يجي قولو اني جيت
الحارس :تمام يعمر بيه
لفت انتباه عمر هذه الذي تجلس تبكي بحرقه
عمر :خير ي انسه فيه حاجه
مسك نظرت له وهو سرح في عيونه
عمر :ياربييي عيون مسك دي
مسك:مفيش حاجه
وقامت كانت تمشي
نظر عمر اللي بطنه الذي تبين انها حامل
عمر :استني بس انتي مش قادره تمشي ممكن اقدملك المساعده
مسك بفرحه:بجد
عمر :بجد تحبي تروحي فين
مسك:شركه الشرقاوي عايزه اشوف سيف
عمر :سيف وانتي تعرفي سيف منين
مسك بخوف: معرفه بسس هتعرف توديني ليه ولا بضحك عليا
عمر :هوديكي بس سيف مش ف الشركه
مسك بحزن :لي هو مسافر ولا اي
عمر:لا يالا تعالي اوديكي
مسك وقد بان عليه الخوف
عمر:متقلقيش
عمر :متقلقيشش انا صاحب سيف
مسك برتاح :طب يلا لاني مش عاوزه اتاخر
عمر بستغراب من حالته
وركبو العربيه
عمر :انتي اسمك اي
مسك بكدب : مي اسمي مي
عمر :تمام
عند سيف وناديه
سيف خرح من الغرفه وحزن العالم في عيونه
واتجهه المطبخ
هاا خلصتي
ناديه :ايوا خلصت وبدات تنقل الاكل ع السفره
ناديه:يلا كل واديني رايك
كل سيف من غير ردد فعل:كويس
ناديه:تمام
ناديه(طب اعمل اي انا دلوقتي ده موده قلب عندوو خالص يارتني مقولتو اعملك اكل ييوووه عليا كان لازم يجبناا هنا )
فاجاه الباب خبط
ناديه :مين هيجي هو حد بيجي هنا
سيف :هتلاقيه البواب
واتجهه يفتح
سيف :اهلا ي عم اي ده عمر
عمر :ايوا انا تعاالي ي مي
سيف :مي مين انت هتحيب نسوان الشقه ولا اي
ناديه بضحك:مين مي
مسك :انا
سيف :طب ادخلو اتفصلو
كل ده ومسك مركزه مع سيف واناديه لحظت
دخلو
سيف:خير في اي يعمر.
سرعان اتجهت مسكت وحضنت اخيه اللذي غااب عنها سنين
سيف في صدمه من ردد فعل
مسك:سيف وحشتنييي يسيف وكانت بتبكي بصوت مسموع
سيف:في اي ي مي انتي تعرفيني
مسك بعصبيه:انا مش مي
وحست بلدوران :انا مسك ووقعت مغشيه عليه في حضن اخيه الذي وقفت في صدمه واحس تقل مسك ف حضنه اكتر
عمر واناديه😳😳
سيف :مسك مسك قومي
اتصل ب الدكتوره ب عمر بسرعه مسك هتروح منيييي
وحمله واتجهه في غرفته
سيف بدموع(كنت عارف انك عايشه لما شفتك دلوقتي حسيت انك انتي بس كدبت نفسي لسه ذي منتي عيونك اللي بعشقه هي هي وحشنيييييي )
ناديه:سيف
سيف:نعم
ناديه:سبني اغير له هدومه دي شكله مبهدل وباين عليه حامل
سيف:حامل ونظر اللي بطنه
سيف بفرحه:الحمد لله انها رجعت
ناديه:طب اطلع يلا بق
وذهبت الللي الدولاب وكانت تدور علي اي شئ تلبسه لكن كانت هدوم اطفال لكن وجددت فستان
ف ذهبت الليه وغيرت له ملابسه ل كانت جسمه احمر وكانه مضروبه
ناديه :لازم اقول لسيف
خبط سيف ع الباب ثم دخل
سيف الدكتور جات
بعد مده طلعت الدكتوره هي وناديه
الدكتوره:البنت ضعيفه جداا والحمل ماثر عليه وباين عليه مكلتش بقاله مده وكده غلط عليه انا كتب له دواء تمشي بس ب انتظام وياريت تتابع مع دكتور نسا
سيف تمام :عمر معلش روح هات الدوا
عمر تمام
ودخل سيف له مسك الذي تنام في هدوء
ناديه :سيف ونا بغير ل مسك لقيت علامات زرقا وحمرا ع جسمه واكن حد ضربه
سيف بعصبيه :ازاي يعني
ناديه :ده والله اللي حصل
سيف :تمام
عمر راح وجاب الدواء
اتفضل ياسيف
عمر:هي تقريبا مش هتفوق دلوقتي بس لازم نتاكد ان هي مسك مش اي حد هيقولنا انها مسك تبقا هي
سيف:ونا متاكد انها مسك وانت عارف كويس ان مسك مش ماتت زي مبيقولو
ناديه :ممكن ي سيف تاخد منها شعره ومنك وعمر يعمل تحليل DNAوكده نتاكد
سيف:معاكي حق ورح خد منها شعره براحه وخد منو
سيف :عمر انا عاوز اعرف النتيجه بسرعه في اقرب وقت
عمر :تمام همشي انا هي شكله مش هتفوق دلوقتي واللقي نظره كله شوق وحنين له ومشي
ناديه:سيف انا هحضر الاوضه اللي جمبنا دي تنام فيه ونا هنام جمب مسك انهارده
سيف:تمام
واحت ناديه جهزت الغرفه بعد عده ساعات
سيف يلا عشان الوقت اتاخر
سيف اخد ناديه وذهب للغرفه
ناديه :في اي انا هنام مع مسك
سيف:لا هتنامي معايا
ناديه بكسوف:بس يعني
سيف يلا
ونامت ناديه علي طرف السرير وهو اتجهه له واخدها ف عضنه
ناديه بكسوف:سيف ابعد
سيف:هشش نامي
في الصبااح🐥
استيقظ سيف علي رنه الفون
سيف:ايوا يعمر
عمر بدموع:سيف النتيجه متطابقه دي مسك
سيف قام من الفرحه وقف علي السرير وناديه قامت من الخضه
سيف:الحمد لله كنت متاكد العيون دي عيون مسك عيوني امي الحمد لله
ناديه جمعت وعرفت ان مسك اختو
سيف قفل الفون
ناديه:طلعت اختك
سيف حضن ناديه وهي بدلتو الحضن ولفت ايده حول رقبته وهو دفن وشو في رقبته كانت حسه بنفس سيف سيف بعد عنها واتجهه اوضه مسك
ناديه وقفه مصدمه وبتفكر هي ازاي بتبقا مرتاحه في حضن سيف كده
ناديه:معقول اكون حبيته لا لا
ناديه:طب الاحساس ده اي انا بحب اوووي اكون جمبو يووه اما اروح اشوف
سيف كان بيتامل مسك اللي نايمه
مسك بدات تفوق
مسك :راسييي بتوجعني اووي
سيف:اهدي يعيوني انا معاكي سيف معاكي
مسك استوعبت الكلام حضنت اخوه بشوق ولهفه
وبدات تعيط وسيف وخده في حضنو
سيف اهديي انا معاكي
مسك مسحت دموعه :خلاص سكت اهو.
سيف :فين جوزك يقلبي فين ابو ابنك
مسك بدموع:انا مش متحوزها يسيف
سيف بصدمه…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)