روايات

رواية عشق الندى الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الثامن والعشرون

رواية عشق الندى البارت الثامن والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الثامنة والعشرون

عند يوسف وعمر ومسك

يوسف:وانتي يامسك ازاي تاخديه من غير ما تقول لسيف

مسك بزعل:والله يبابا هي قالتي انها هتتصرف لو اعرف ان ده هيحصل مكنتش خده معايا ابداا

يوسف:حصل خير دلوقتي نشوف سيف عمل اي

 

 

عمر :ربنا يستر سيف اما بيضايق ربنا يستر بجد

يوسف: خير خير

عند ناديه وسيف

قام سيف واخذ هدومه من ع الارض

ودخل غرفه الملابس

وطلع نظر له وهي تبكي

ونزل تحت

عمر:اي يسيف اياد عامل اي

سيف:تمام عايزه تحجزي اول طياره انا هسافر انا

عمر:في اي ياسيف انت متاكد انك انت اللي هتسافر انت كنت عايز اجازه

سيف:اعمل اللي بقولك عليه ياعمر

 

 

عند ناديه قامت وهي لفه الملايه علي نفسه

ناديه بعياط :اياد

ودخلت غيرت ملابسه وذهبت اللي غرفه اياد

ناديه وهي تحضن اياد

حبيبي انا اسفه ليك ولسيف انا غلطانه فعلا لما طلعت وسبتك سيف عندو حق

ونامت في حضن اياد

 

 

عند يوسف:انت متاكد ياسيف انك عايز تسافر سفاريه اكتر من 4 شهور

سيف:ايوا يبابا

يوسف:انت لو بتعاقب ناديه ف انت غلطان انت بتعاقب نفسك

ياما بيحصل مشاكل واكتر من كده كمان لو كل زوج سافر مع كل مشكله مكنش

قطعو سيف

سيف:بعد اذنك يبابا انا خلاص خد قراري وانا هسافر بعد اذنك وذهب اللي غرفته

لم يجد ناديه علم انها مع اياد

ذهب واحضر شنطه السفر واجهز نفسو

وذهب اللي غرفه اياد وجد اياد في حضن ناديه

سيف بهدوء باس اياد ونظر اللي ناديه ثم باسه من خده وذهب

في الصباااح

 

 

 

قامت ناديه وجدت اياد يلعب في شعره

ناديه ببتسامه:قلبي فاق يولاد حبيب مامي وبابي

واخدت تقبله

ناديه مع نفسه:لازم اصالح سيف انا غلطانه امبارح خرحت بدون اذنه ابني كان هيروح مني بسبب غبائي

بس سيف وجعني وعيونه دمعت

ناديه بنتباه لما يقول اياد :م م

ناديه بفرحه:روحي قول ماما

اياد بضحك:م م

 

 

 

احضنته ناديه بسعاده :يلايروح ماما ناخد شاور ونغير ونلبس هدوم جديده

علي السفره

يوسف:باين ان سيف مقلش لمراتو انو مسافر

عمر:تقريبا ياجو

مسك:ناديه هتزعل جداا مكنش لازم يسافر

يوسف: سيف لازم يحط لكل حاجه عقاب

نزلت ناديه وهي تضحك مع اياد

ناديه :صباخ الخير

الجميع صباح النور.

ناديه وهي تبحث عن سيف باعيونه

 

 

 

يوسف :وسيف هيوصل امتا يعمر.

نظرت له ناديه بعدم فهم

ناديه:هو سيف فين

مسك:بصراحه بليل كان لازم يسافر ومكنش عايز يمشي بس السفر اجباري

دمعت عيون ناديه فهي تعلم انها تكدب

ناديه:طيب

جاء اتصال ليوسف

يوسف:تنوري ياختي تنوري بيتك

وقفلل الفون

 

 

 

عمر:اوعي تقول انهم جايين

يوسف:متحترم نفسك ياعم

مسك :في اي.

يوسف:عمتك وبنته هيجو فتره

مسك:طب فيها اي يعمر مالك كده وشك اصفر

عمر:دلوقتي تشوفي وشي اصفر لي

ناديه:بعد اذنكم هطلع شويه اعد ف الجنينه

مسك :اجي معاكي

ناديه:لالا هعد انا واياد وعايزه اعد لوحدي

 

 

 

مسك:تمام

وخرجت ناديه

جلست علي المرجيه وهي تدمع :كده ياسيف بتسبني وتمشي رغم المفردو مزعلش بعد اللي عملتو فيا بس سيف بتسبني وانا محتجالك

نظر له اياد :م م

نظرت له ناديه:حبيب ماما ياناس عايز يقول ماما

فين فوني نتصور

 

 

 

واخدت فونه وظلت تتصور كتير ونتنظر اللي صوره هي وسيف

ناديه :يلاا يروحي ندخل جوا

عند مسك وعمر

عمر :وحشتيني

مسك:ونت كمان صحيح انت كنت مالك اصفريت كده لي لما بابا جاب سيره عمتي

عمر:دلوقتي تعرفي عمتك دي في كميه غلاسه

مسك بضحك:بس يعمر هتلاقيك ظالمه خالص

عمر:دلوقتي تشوفي وبلذات مع ناديه مش هطيقه خالص

 

 

 

مسك :اشمعنا بق

عمر:عمتك عايزه تجوز رودي بنته ل سيف

مسك :يالهوووي دي ناديه ممكن تموت فيه

جاء اتصال لعمر من سيف

عمر:الو

سيف:الو يعمر عامل اي والبيت عامل اي

عمر:الحمد لله كلنا تمام

سيف:احم وناديه

 

 

 

عمر:والله بتسئل عليه لي اتصل عليه واسئله بنفسك

سيف:صدقك انك رخم

عمر:شكرا صحيح عمتك هدي جاي وضحك

سيف:نهاراسود

عمر:ربنا يستر

سيف:عمر خالي بالك من ناديه واياد

عمر:متقلقش

 

 

عند سيف قفل مع عمر

سيف:وحشتني اوووي انتي واياد كان لازم ابعد

وظل يتفرح علي صوهما مع بعض حتي غفل

للنوم

في المساء

كان الجميع يجلس حتي دخلت عليهما هدي ورودي

يوسف:اهلا اختي حبيبتي وحشانني

هدي:يوسف وحشني

بعد السلام

 

 

 

هدي:وانتي بقا يامسك هت

هتعرفي تربي ابنك انتي سيبه ابنك طول الوقت لعمر كده

عمر بدخل:انا ومسك مقسمين الوقت مبنا

هدي:امممم امال فين مرات سيف

يوسف:هتنزل دلوقتي ياهدي

هدي:رودي حبيبتي اتصلي علي سيف من فون خالك يوسف وهاتي اكلمو وحشني

عمر كان بيشرب ولما سمع كده:كح كح كح

مسك بخوف:مالك ياعمر وهي تمسح علي ظهره

عمر:مفيش مفيش

 

 

 

 

رودي :ممكن يخالو الفون

علي نزول ناديه

ناديه وهي تحمل اياد

ناديه:السلام عليكم

رد الجميع معاد رودي

رودي: خالو

يوسف:خودي يحبيبتي

يوسف مع نفسو :ربنا يستر

ناديه بهمس لمسك:هو في اي

مسك:مفيش عمتي هتتصل علي سيف

ناديه طار عقله انها هتسمع صوت سيف

 

 

سيف:الو يبابا

ردوي:سيف وحشتني

سيف :اهلا ردوي خير في حاجه

كل هذا تحت سماع ناديه والجميع

ردوي:لا بس مامي انت وحشني خالص قصدي ماما انت وحشته خالص فهي عايزه تكلمك.

ناديه :يابنت الجز*مه وحشك خالص جوزي بتشقت مني

هدي:حبيبي عامل اي

سيف :الحمد لله كويس وحضرتك

هدي :الحمد لله بخير

 

 

 

سيف :تمام هقفل انا بقا لاني مشغول

هدي بشماته :اي ده ياسيف مراتك قاعده مش هتكلمه ولا تكون منكده عليك

سيف:لا مش منكده بس انا اما بتطلع بكلمه

ناديه بحزن:للدرجه دي مش عايز تكلمني

عيط اياد

ردوي:هششش سكتي ابنك يا اسمك اي انتي

ناذيه بضيق:اسمي ناديه ي هودي

رودي:اسمي ردوي

تجاهلته ناديه:بسس يحبيبي هشش يروحي

يوسف:اياد بيعيط عشان سمع صوت سيف اعطيه الفون ياهدي تكلم جوزه

 

 

سيف بلخبط :بابا

يوسف بخبث:يلا يهدي الولد بيعيط جامد

هدي:خودي الفون اهو

عمر يوسف لعمر

عمر:ناديه ادخلي الاوضه عشان تعرفي تكلمي سيف

ناديه بارتباك:حاضر واخدت الفون وذهبت للغرفه

 

 

وكان الصمت سيد الموقف بينهما

سيف:اياد حبيبي انا هنا يروحي متعيطش

اياد:ب ب

سيف :بابا يروحي

كل هذا والكاميرا متثبته علي اياد ولم تبين ناديه

ناديه بحزن وهي تسمع كلام سيف

ناديه:نفسي يسيف اتكلم معاك بس انت مس عطيني الحق ده بتتهرب مني ليي

 

 

 

سيف:حبيبي هقفل دلوقتي واكملك بعدين

Nadia nashaat

سيف:وريني نفسك قفل مقفل وحشتيني اووي

وقفل سيف المكالمه

ناديه بحزن:اياد حبيبي يلا نطلع برا

طلعت ناديه

هدي:وانت بقا ياناديه شوفتي سيف ازاي

 

 

ناديه:احم سيف شافني في الشركه وحبينا بعض

هدي بخبث:بسم جدعه فخلال مده بسيطه خلفتي عشان تربطيه جمبك طبعا

ناديه بضحك:طبعا ياطنط هربط سيف جمبي امال هسييو لناس خطافه لي ده انا حتي بفكر اجيب بيبي تاني

هدي بصدمه من رد فعله: لا نصحه بس اصبري شويه لما ابنك يكبر

ناديه:طيب يطنط

مسك:شطره يبت يخرب عقلك

ناديه وهي تبتسم :اسكتي انا عايزه اجيب البت رودي دي من شعره

مسك:ونا كمان

 

 

 

رودي:انتو بتبصو وتضحكو عليا لي

ناديه:ونا يحبيبتي هبص عليكي لي ولا اللي علي راسو بطحه

رودي بضيق:انتي بتستهبلي ولا اي

ناديه:عن اذنكم يبابا هطلع الجنينه شويه

وذهبت ناديه اللي الجنينه

ناديه :هوووف بت رخمه

ناديه :الله الميه حلوه اووي بس انا مش بعرف اعووم

ناديه :انا هعد علي طرف المسبح وهسيب اياد علي المرجيحه

وفعلت ناديه هكذا وتركت اياد يحلس علي المرجيحه

 

 

 

ناديه وهي تجلس علي طرف المسبح وتتامل النجوم :ياااه ياسيف لو انت هنا وحشتنيي

فاجاه حست بحركه وراه وحد زقه في البسين و…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى